Timisoara Nord Lugoj linia 900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
La data de 21-09-2012 am facut un turneu la zi pe liniile locale.De fap imi lipseau poze de pe linia Buziaş-Lugoj.intre timp am uitat de lansarea de carte cu tematica feroviara de la Buzias.
Cumva am ajuns la gara de nord.De ce oare atunci cind e aglomeratie sint putine case deschise_ cum elevii si studentii isi iau bilet redus trebuie scrise o gramada de cifre pe acolo si dureaya mult chiar daca sistemul e informatizat. Ajung la rind si cer un bilet dus intors dar prin Buzias.
Cum intre 9192 si 9617 sint doar 5 minute ,,sistemul nu ma lasa”
,,atunci e bine si cu 9619”

Din spate publicul calator tine isonul ,,hai doamna odata ca pleaca trenul!”
Doamna are o idée stralucita: ,, iti dau pe 20 de zile sit e rezolvi tu in Lugoj” idée care era sa nu fie buna pentru mine.
E 14.25 trenul pleaca la 14.28, ura.

Apoi Timisoara Est, se vede semnalul de manevra al liniei care se continua pe linia de tramvai prin oras pina la fabrica de bere. Pe vremuri.

Apoi vad un fost vagon restaurant care a avut inscriptia INTERCITY.Acuma e tras de la capatul garii dupa ce l-au devastate boschetarii.A fost linga gardul unui centru de fier vechi.

Linia pentru Radna

Citeva lucruri m-au impiedicat sa fac poze, viteza trenului, pasagerii care dup ace trenul pleaca din statie vin la usa ca sa coboara la urmatoarea statie si mai veneau controlori si imi inchideau usa in fata. Nu au comentat nimic probabil si din cauza rucsacului cu sigla CFR Calatori SA.
Trenul nu opreste in Ghiroda h, asa incit in Remetea Mare ne incrucisam cu un GFR. Se observa ,,ecartamentul “ caii



Dupa Izvin

Urmeaza Recas
Unde ne incrucisam cu 9575



Observ ca toate garile sint destul de recent farbuite, ca nu-mi dau seama daca sint si reparate s-au s-a tras farba pe ele pur si simplu.

Apoi in Topolovat pleaca o izolata CFR Marfa

Apoi Unifer

Populatia garii are viitor asigurat

Plecam si noi si pot poza gara

Apoi in viteza un LDH in curtea silozului

Daca deslusesc bine are nr. LDH125-140
Apoi restul statiilor pina la Lugoj, in Chizatau am ratat un GFR


O fi vechea gara Jabar?




Mai vad si urmele fostului racord de la Lugoj


In Lugoj la linia 1 2186 pentru Simeria

In gara era prea multa lume la singura casa de bilete deschisa ca sa mai face u ceva cu biletul



Apoi trenul de Timisoara via Buzias (alta poveste cum ar veni)
 
Sper ca nu este o problema daca nu urmez,, linia " forumului, mai mult pe istorie, schite, modelism.

Aici fiind linia 900 nu mai am facut alt topic.

Dupa cum am scris in alta parte am fost la Calafat.

La intoarcere am urmat ,,linia" 900 cu personalul.
Nu toate pozele sint reusite in principal din cauza aparatului, cu care nu eram familiarizat.

Trenul de la Calafat a intirziat 15 minute asa incit am sarit imediat in trenul de Drobeta Turnu Severin.

Acesta este format din 3 vagoane etajate si unul normal, fapt ce mi-a permis sa gasesc geamuri deschise.Are doua locomotive, primele doua vagoane circula la Petrosani din Filiasi. Abia acolo se formeaza trenul Filiasi -Drobeta Turnu Severin.

La plecare am remarcat acest accelerat. :-?



Desi nu am pozat, am constatat ca toate turnurile si instalatiile inalte ale combinatului Doljchim nu mai exista.
Apoi am remarcat triajul Craiova plin de vagoane abandonate.




Cernele este o gara interesanta, are linii si in spatele garii. Care e spatele garii? adica are linii directe cu triajul pe cealalta fata a cladirii. Acolo circula un tren paralel cu noi.



In statia Cernele am stationat pina la ora 16.15



Dupa ce a trenul 1590 tras de phoenix DB 005 cu EA CFR la roata am plecat pe firul I si am trecut pe linga 2084 iar in urma lui la sector de bloc era o marsruta de carbune trasa de alt Phoenix DB.

De ce era frica nu am scapat.
Apare partida trenului, formata de fapt din sefii celor doua trenuri din compunere.

,,de ce pozati'?
pasionat de tren
nu aveti voie fara aprobare
unde scrie
n-aveti autorizatia regionalei
si a ministerului zice celalalt parca mai timorat
domle am legea in rucsac
nu ma intereseaza, nu e voie

tocmai când trenul, clă’ntă’nind din roate, trece la un macaz(I L Caragiale Dl Goe)

era statia Isalnita (veche) acum halta deci nu e pozata din motive de discutii

te vazui din Craiova ca pozai acolo,
pai da , si vin de la Calafat, M -a chestionat politia si nu am avut probleme
ma si intreba sefu ce e cu tine de pozezi, l-ai pozat si pe colegu si nu e voie sa ne pozezi
Nu l-am pozat domle ca nici nu l-am vazut
Acuma in Cernele l-ai pozat

Trenul îşi urmeaz㒠drumul de la Periş că’tr㒠Buftea cu mare viteză’. Dar pe la mijlocul kilometrului 24...(Idem)

Hai arata-mi pozele sa vad eu ca nu l-ai pozat, ia sa vad ce ai pozat ca nu e voie,
unde mergi?
Pai la Timisoara nu asa e pe bilete.( Aveam un bilet cu 4 rute, ca la cai Calafat-Craiova, Craiova, Filiasi, Filiasi -Drobeta Turnu Severin si Drobeta Turnu Severin-timisoara Nord)

oarecum surprins dar si ndeumerit ca poate am pozat colegul ii arat ultimele poze (astea care le-am postat deja)

Aha, bine, bine, la Filiasi cobori da?Vezi ce faci! te dai jos.Bine pa.

Hm, ba da pentru ce sa cobor la Filisi daca io merg inainte spre Dotca si Petca , de dinvale de Cotitor?

Va mai amintiti povestea din Filiasi? Nu am scos aparatul si nici nu am coborit pina ei au dezlegat si legat.

La drum
Isalnita(noua) are doua cladiri dar am reusit doar una




Dupa Filiasi, cladirile garilor sint placate cu placi mici de faianta, toate par a avea la baza acelasi proiect dar cu ,,variatiuni " locale.

Dar pe podul care e inainte de ramificatia Turceni aproape de malul apei intre podul rutier si cel de cale ferata am zarit ceva ce mi s-a parut a fi un monument. Nu stiu de ce dar cind vad monumente abandonate ma intristez.




Statia Ciocuta in intregime este cam miscata, am decis sa nu o postez.



pentru o statie din parcurs copertina mare fara sprijiniri mi s-a parut indrazneata.





Prunisor linia 1 am tot aminat monemtul pozarii si l-am ratat. Dar statia este postata tot la episodul Filiasi.





Balota cruce cu 73



in statia balota sint niste cladiri care au fost construite dupa un proiiect standard. Unele sint locuite altele distruse, in altele stau tigani. Ma gindesc ca au fost construite pentru exploatarea liniei.

sint cu 2 geamuri la o aripa



dar si cu 3, am ales una distrusa pentru pozare



va amintiti incidentul de la Balota



Cabina de acar statia Valea Alba, o statie in S cu doua linii si cu linii de scapare, dar la care am remarcat furturi de material marunt astfel incit fara eclise sint la fel de periculoase ca o eventuala scapare a trenului.



cabina din celalalt capat e probabil originala



in coborire mai este o oprire





Desi in mers mai este o oprire si trenul chiar a oprit nu am vazut nici un semn, am crezut ca a oprit sa evite ceva.Atentionat de un priten in 29 august in timp ce ma deplasam spre Bucuresti am pozat gara Drobeta Turnu Severin Est din trenul 73. ciudat este o gara cu IDM pentru macazul de inceput/sfirsit al caii duble.

Poza am facut-o cu aparatul meu pe care l-am dat de pamint la Lupeni. Si am scris pe ea 28.





Gara din Drobeta Turnu Severin am postat-o la alta discutie deci nu mai revin.

in fata garii e un zid de sprijin

http://i976.photobucket.com/albums/ae244/dantm121/Craiova%20Severin%202013/IMG_0492_zps8840fc2f.jpg

http://i976.photobucket.com/albums/ae244/dantm121/Craiova%20Severin%202013/IMG_0490_zps6dc4ce1c.jpg

http://i976.photobucket.com/albums/ae244/dantm121/Craiova%20Severin%202013/IMG_0493_zpsaf2bbd52.jpg

Plecind la Calafat am studiat pe internet legaturile pentru linia Piatra Olt -Caracal care imi lipseste, dar s-a nimerit sa fie ad hoc linia 900, asa incit cnu am stiut ca trenul personal spre Baile Herculane este anulat. Voiam sa pozez linia pina acolo pentru a imi ramine doar portiune Caracal-Rosiori Nord nepozata in sud si Baile Herculane-Lugoj dincoace. trenul fiind anulat am asteptat acceleratul in EUROGARA din Drobeta Turnu Severin.
 
Nu mai intreb daca sa scriu

Lugoj






Am dat o tura la un magazin, deci am pozat ceva in oras, o cladire ingrijita si una aproape parasita



M-am intors



la drum





in Gavojdia se dezafecteza niste linii spre zona de transbordare a fostei linii inguste spre Nadrag. Am vazut si un semnal de manevra pitic pus pe suport sau piciorong? Se foloseste piciorong?:confused:



liber si la drum









in statia Zagujeni se dezafecteaza liniile 4-5



Trenul a oprit , eu am crezut ca e la semal, am privit ruinele triajului Caransebes, dar de fapt eram in Tibiscu h. Mi-a parut rau ca am ratat ca erau bune conditiuni. Am sperat ca la intors dar nu s-a putut.Tibiscu deserveste satul Jupa care e intre castrul roman si triaj.



pe partea stinga 3 linii abadonate si o rampa, locomotiva de manevra e intr-o pozitie interesanta trenul practic o ocoleste dreapta stinga



Caransebesul are citeva ,,chestii"



cam atit...
 
La Lugoj acea cladire parasita a fost hotel:

htimislugojtm.jpg


Deci, nu numai garile au de suferit.
 
Si acuma scrie pe cladire Hotel Timis.
Ceva becuri erau aprinse in interior iar din curte a iesit unu cu bicicleta.Nu stiu ce folosinta are acuma.
 
fostu Hotel Timisul e dormitor/pensiune de lunga durata pentru soferii care lucreaza pe basculantele de la autostrada...care nu sunt din zona...

PS cealalta cladire (cea ingrijita) a fost palatul copiilor pe vremuri, a fost retrocedata si achizitionata de un "colorat" de aceea si starea pristina in care se afla...
 
Dar la poarta cladirii este o firma albastra tocmai cu ,,Palatul copiilor" , a ramas acolo sau s-a mutat palatul in cladirea vecina?

Si ce inseamna inscriptia de pe frontispiciul cladirii? e o inscriptie veche sau a fost pusa de ,,colorat"?
 
e cladirea vecina (cea mica) in fata careia e parcata dacia galbena, ce e pe colt si partea din stanga (cea mare cu etaj)...e...colorata""

inscriptia de pe frontispiciu e pusa de colorat cand a renovat cladirea...
 
Postarile au ramas la sosirea in Caransebes. Cum aveam ceva timp am zis sa dau o raita.
Caransebesul e plin de sculpturi, dar plin. Aproape de gara sint niste cladiri foste feroviare si o intersectie, acolo sint 3 sculpturi.

Trecind peste linii...

castelul de apa



niste vagoane



...si...



apoi ma ocup de altceva
liniile spre Orsova si spre Boutari



podul vechi



podul liniei Boutari



Timisul e foarte plin de gunoaie si aici si in parcurs. Si eu nu stau departe de riu.

Ce ne lipsea noua? ... o cruce



linia Boutari la iesirea de pe pod



ce ciudat cum trece viaductul asta pe linga case, nu m-am dus jos sa pozez,



alta sculptura, pe asta scrie Y. horri Japan, Vietnam :confused:





din cauza ca pe strada erau tarabe cu martisoare nu am putut sa pozez ghici ce? ... sculpturi desigur



mai sint si alte staui, dar ploua si au inceput sa ma lase bateriile, insa linga o biserica veche catolica banuiesc, s-a construit una romaneasca mai mare, iar intre ele un fel de arcada pe care o pun tot la sculpturi. Pe biserica mica am pozat inscriptia respectiva



in drum spre gara pozez pe fuga linia de Boutari pe partea cealalta a viaductului



castelul de apa



in Caransebes, ceva ciudat, vagoanele se spala la exterior




cu 7 minute inainte de plecarea trenului ajung la gara, o cafea, urcarea si la drum





toate statiile au cladirea initiala si in apropiere o cladire construita la modernizare, in Balta Sarata IDM atrage atentia partidei de tren ca eu pozez, deci aici nu am pozat cladirea folosita in prezent ci doar cealalata.





cladirea a fost dupa tabla la copac, dar nu mi-a iesit bine poza cu balariile



Cladirea statiei Valisoara este noua



insa eu cred ca aceasta a fost cladirea initiala, asta deoarece in parcurs am intilnit alta situatie identica





schitul de la Piatra Scrisa nu mai e ce a fost, eheee dar ce s-a construit incolo pe deal.



In Armenis e un sistem de prindere mai aparte , stilpi metalici cu bride pentru ambele linii. sau cum se numesc toate elementele alea?



La Teregova se vede ghiseul vechi de lemn, nu-mi dau seama daca acolo se dau bilete, dar nu cred.



la drum



Poarta


Rog pe cei care stiu sa ma lamureasca: cred ca statia Poarta fiind aproape de cumpana apelor intre Timis si Belareca a avut triunghi de intoarcere a locomotivelor in conficguratie asemanatoare cu Anina, adica cu cladirea inscrisa in triunghi.

Nu am remarcat pina acuma asta, insa desi fara macazuri, am vazut resturile unei linii.



care mergea undeva dupa cladirile statiei



apoi dupa stilpul de lemn se vede alta sina, dar nu am reusit sa o prind bine



Desi nu prea se desluseste pe wikimapia, eu cred ca acolo a fost triunghi.
?

AD ORIENTEM



la iesirea din tunel nu reusesc sa prind celalalt portal, trenul avea viteza, iesind din intuneric aparatul nu a fost gata, pina am vazut, bla, bla , bla

PORTA ORIENTALIS e mai sus decit actualul tunel, se vad in poza scarile care duc la portalul vechi, scuze pt poza proasta.



...
 
Dupa tunelul de la Poarta trenul coboara spre Dunare

Luncavita o cladire mica abandonata



la Domasnea Cornea ratez cladire actuala a statiei insa pina la urma incap ambele in poza. In afata cladirii MAV doua coloane de apa si in capatul spre Orsova inca una



halta Cornea e distrusa



Crusovat, o cladire geamana cu cladirea din Valisoara. De fapt sint gemene atit cladirile noi cit si cladirile MAV.



in Crusovat se incarca ceva carbune nu stiu de unde vine, conductorul imi spune ca pe vremuri (nu stiu care) se incarca in Armenis, apoi in Iablanita si acuma in Crusovat. dIn Iablanita l-am mai prins si eu de cind fac turnee, chiar si LDH l-am pozat acolo, dar de Armenis nu stiam si e cam departe de aici.







dupa Iablanita tunelul abandonat, dar din cauza vitezei nu il prind bine




are o gura de aerisire



la dus nu reusesc sa il prind la iesirea din munte intr-un loc unde a ramas si podul vechi si celalalt tunel abandonat, dar am prins la intors



de asemenea nu am reusit sa pozez dincolo la iesirea in Mehadia nici la dus nici la intors.

In Mehadia nu s-a construit alta cladire ci s-a marit cladirea MAV



in Mehadia Noua nu am prin cladirea veche dar e identica, inclusiv scrisul cu aceea din Valea Cernei.



ce poti poza de la linia 1 in Baile Herculane? mai nimic de aceea nu ma bag, dar imi pare rau ca nu m-am intors cu personalul pentru 5 minute inaintea lui 1691, asta e. Oricum 1691 a intirziat 30 de minute deci era bun un drum cu un taxi chiar in Turnu Severin si pozam traseul de acolo pina la Orsova. :(







Toplet este ultima cladire tip MAV de pe linie, Orsova a cazut iar Grezbahnhof Virciorova e doar in poze. Parca pe sus Vatra Dornei e ultima, o cladire a mai supravietuit si in Ilva Mica.




locul se ingusteaza si calea ferata imparte locul cu soseaua si riul, dar locul si l-a dobindit greu.



un fel de aparari contra pietrelor?



pe o buna distanta unde am stat pe dreapta sint aceste X -uri in stinca, ce sint ?



aici statea un pazitor de locuri periculoase, cum acolo era un ciine, si la intors de la urma trenului am vazut o acarita dar la o trecere la nivel deduc ca i s-a schimbat locul de stat sau ?





a fost o statie mare care deservea o platforma industriala ca si Topletul, acuma un excavator demola ce mai e pe acolo




o sala de asteptare inchisa



soarele ma incurca sa fac poze, zona e plina de barje incarcate sau care asteapta sa fie incarcate cu carbune pentru Sirbia. GFR cara aici carbunele iar DB in cara la Drobeta Turnu Severin. Sirbia cumpara carbune de la CE Oltenia in cadrul afacerii in care CE Oltenia trebuie sa disponibilizeze angajati. detaliile scandalului nu le pun aici, se gasesc pe net
Carbunele vine in marfare



pe care un LDH le duce in port, asa se explica de ce era activitate noaptea cind am mers la Vidin, ei si portul lucreaza si noaptea



sa nu uitam



deoarece trenul meu intirzia, mi-am luat inima in dinti si am coborit la buda,

ma scuzati am intrat la femei, de multa vreme voiam :oops:



mmm ce sa zic? nimic interesant.:(

la barbati, la fel



in fine soseste si 1691



de la urma trenului prin usa prind mai pe lung arcadele de la Toplet




dupa cum am spus am ,,resusit" sa prin iesirea tunelului de la Iablanita pe care o ratasem la dus. se vede putin
Mie mi se pare ca podul e orientat spre vechiul traseul care e pe linga canal prin fata cantonului, asa incit linia a facut un S ca sa ajunga in tunel?



am incercat sa prind traseul vechi dar la viteza, seara, nepricepere e destul de greu .
Ma gindesc ca traseul era pe aici pina la pod si apoi tunelul a iesit mai incolo fiind astfel protejata linia de inundatii.



iar mai incolo traseul vechi e clar



fiind noapte si vagoane la care nu se deschid geamurile iar usile deschise manual piuie pina te ia zbenga, turneul se incheie aici. Dar intirzierea facuta pina la Craiova a avut efecte pina la Timisoara Nord pentru ca trenul nu mai scoate nimic avind 70 km/h de la Lugoj, deci legatura Regiotrans a plecat. Dupa citeva telefoane si rugaminti am fost ,,recuperat " din gara de nord. Contrar as fi dat pe un taxi pina la Timiseni cit am dat de la Orsova la Timisoara.

cica asta se cheama pasiune.
 
Mi-e groaza sa ma gandesc sa fac un drum spre Timisoara. Pe acolo numai ruine, pe partea cealalta numa' santier...
 
Eu dimpotriva, vad de la Toplet pina la Timisoara, cladiri MAV neabandonate ci intretinute chiar daca nu toate par a avea o folosinta.

Adica cladirile noi construite la electrificare si BLA nu au ruinat chiar toate cladirile MAV.

Fata de liniile secundare unde distrugerile au ras cladirile de la sol, aici e destul de bine. Cred.