Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sper ca am nimerit bine topicul , chiar daca nu as vrea sa CFR-izez un T9.3 FLM in 7311. Am citit pe forum ca a existat o locomotiva ex T9.3 la Uzina de vagoane Arad cu numarul 7326 .
Deci , as dori sa transform un T9.3 FLM in 7326 epoca III sau IV . Stie cineva sa-mi spuna ce modificari trebuie aduse la locomotiva initiala ? Ma refer in special la plug , culori si placute de inmatriculare si alte detalii de genul ( stiu ca nu mai are clopot , din singura poza care exista pe forum )
Multumesc
 
Salut,

In primul rand rog citeste tot ce s-a scris despre 7311 pentru ca soarta acestor locomotive a fost cumva similara.

Specific pentru 7326, epoca 4:

-fara clopot
-fara plug
-pentru placi vezi notatia din ITF referitor la o abundenta de placi pe aceasta masina (nu mai putin de 7 !) din care unele unice precum "reconstruit Toplet"
-vopsirea standard CFR post razboi: cea pe care o vezi mai sus pe 7311 la HO (negru, rosu, alb)
-vezi ca 7362 are acea masca peste partea superioara a alergatoarei !

Interesant demersul tau insa eu cred ca as ramane la 7311 acolo unde exista deja placile facute de cineva (chiar cu acea mica mentiune despre care am mai scris) si destula informatie pe forum pentru o ceferizare corecta.
 
Catalin , multumesc foarte mult pentru raspunsul rapid si prompt.
De ce 7326 ? Simplu , din buletin informativ al TCR reiese ca aceasta locomotiva a fost candva in posesia UVA , iar eu sunt aradean , deci patriotism local .
Merci de info cu masca de roata . Fiind o poza mai slab detaliata , nu mi-a sarit in ochi acest aspect .Dupa ce am marit poza se vede clar aceasta aripa , ba chiar parca are si ceva scris pe ea .
Sunt de acord cu tine legat de 7311 , mai ales ca in colectie mai exista si cate ceva pe H0e , dar nu stiu daca imi voi putea permite vreodata un spatiu pentru o diorama H0 .
Si ca sa revin la subiect :
1. trebuie sa am modelul in mana/acasa
2. trebuie sa fac rost de Istoria tractiunii feroviare sau a copiei paginii cu datele indicate de Catalin
3. realizat placute inmatriculare
4. demontat , eliminat clopot si tevi aferente . Apropo si la aceasta s-a stricat pompa de ungere si s-a inlocuit cu una artizanala ?
5. realizat aripa protectoare roti alergatoare ( inca nu stiu cu le voi fixa , dar sigur vor veni si idei cand am modelul in mana )
6. pregatit/vopsit partile care necesita revopsire
7. montat accesorii
8. pozat , admirat si visat la o posibila continuare
... si mai trebuie si un pic de noroc
 
Din extraordinara colectie a lui Florin Nan (pagina personala de Facebook), 1998 Otelul Rosu, masina 7318 constructie Henschel 1903:

1471779_554891364586278_1177345970_n.jpg


masina exista in stare de epava intr-un muzeu din afara tarii. Urmele de pe marchiza arata ca a purtat placile originale pana in 1998, deci nici nu mai e nevoie sa le radeti de pe peretele lateral, daca cineva face pe 7318.
 
Stie cineva daca exista de cumparat placa H0 cu initialele KPEV?
Asa ceva:
http://www.lokschilder.info/Galeriebilder/Eigentumsschilder/KPEV_Ms_1919.jpg
 
Inca un model din care se poate face o locomotiva CFR.
Este vorba despre seria CFR 326.

326.249 (Bp 361/1891) din parcul depoului Timis Triaj (astazi Brasov), fotografiata in anul 1959 in complexul feroviar Brasov unde era utilizata la manevra.
A fost casata in anul 1963.

foto - album CFR


Liliput 131961

foto ebay.de

Liliput 131969

foto ebay.de
Din pacate modelele sunt f.scumpe.

Cine are ITF gaseste date si imagini in vol III la locomotive seria 326.
Pentru varianta cu dom si epurator vedeti poza cu 326.094 din anul 1926 de la pagina 135.
 
Salutari!

Exista si alte serii de locomotive CFR de dinaintea primului razboi mondial care pot fi ceferizate? Nu prea m-am documentat cu privire la materialul rulant al epocii 1 la CFR si nu stiu nici macar seriile pe numerotarea veche.
 
Salut Mihai, vestea proasta este ca din pacate marea majoritate a locomotivelor noastre din epoca I-a, chiar si cele seriile uzuale, aveau anumite detalii specifice numai pentru CFR. Vestea buna, totusi, este ca pentru marea lor majoritate avem planurile originale.

Din fericire exista totusi cateva exceptii. Spre exemplu dintr-o locomotiva bavareza seria B IX ( vezi aici: http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_34 ) poti face una dintre cele patru locomotive CFR pentru trenuri exprese din seria 45-48. Pana cam pe la sfarsitul secolului al XIX-lea acestea erau cele mai rapide locomotive pentru trenuri de pasageri ale CFR, asa ca au fost folosite extensiv in intreg Regatul. Totusi, ca sa faci o garnitura CFR autentica din epoca I-a nu-ti sunt suficiente locomotivele, mai ai nevoie si de vagoane, unde povestea se repeta: vagoanele romanesti erau, cu rare exceptii, specifice pentru CFR dar din nou, pentru marea majoritate, avem planurile...
. Numai dorinta de modelit sa fie, ca in rest ne descurcam!
 
Si mie imi fuge gandul la un Br 53 Fleischmann (sau Brawa) ce se poate transforma (cu ceva munca) ,intr-o locomotiva din seria 597-680.

http://liniavinului.uv.ro/html/locomotive.html

De masurat si cerecetat este locomotiva 620 Murgeni, la Sibiu...
 
Baieti, iar o luam de la capat.... care BR 53?

Sub denumirea generica de Baureihe 53 (care de altfel e specifica epocii a II-a) sunt grupate nu mai putin de 23 de serii diferite, de proveniente foarte diferite, incepand cu BR53.0 = G4.2 prusaca si terminand cu BR53.85 = Badische VIIC.

Cu rezervele de rigoare privind o sursa wiki, vezi aici: https://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_53

In plus de asta, locomotivele CFR din seriile mentionate au, din pacate, distributie Allan exterioara cu bare incrucisate... e de departe cea mai dificil de realizat pe un model fiindca implica doua excentrice suprapuse unul peste altul, asezate sandwich peste biela motoare. Sa va vad cum le faceti, fie chiar si la scara H0. Asteptam cu interes provincia... ;-)
 
Intr-adevar, distributia este diferita. Aici se poate face un compromis lasand distributia incompleta sau incercand un transplant/clonare de la o locomotiva cu distributie Allan , T3-ul prusac de exemplu. Inclin mai mult catre copierea subansamblelor la dimensiunile necesare, fiind evident ca nu se potrivesc bielele de la T3.

Dorin, cand am scris Br 53, la G4.2 m-am referit, pentru ca la o cautare dupa Br 53 Fleischmann H0 exact asta gasesti, un G 4.2.-4.3.
 
Merci de lamurire Cosmin, G4.2 exista chiar si la N, facuta tot de Fleischmann. Ce-i drept, in sistemul tipic lor tractiunea este in tender iar locomotiva propriu zisa face numai figuratie, dar asta e piesa, bine ca o avem si asa!

Deci avem un G4.2 care arata asa: http://www.locomotives.com.pl/Freight%20Steam%20Locomotives/Th3_sc.htm (de aici: http://www.locomotives.com.pl/ - freight steam locomotives)
Se va compara cu asta:
dc1yjimo47tb7gdbw.jpg


Bravo, ai dreptate, distantele dintre osiile locomotivei sunt aceleasi, difera diametrul rotii, 1350 la G4.2 fata de 1324 la ale noastre. Ramane doar povestea cu distributia Allan care se poate face cum zice Radu. Eu am doua locomotive T3 prusace (una epoca I-a, alta epoca II-a) care din cate stiu sunt singurele modele la N cu acest tip de distributie - din pacate modelul Arnold, desi bine realizat, nu functioneaza ireprosabil, tocmai din cauza distributiei...

Apropo, cu ocazia asta am dat din nou peste link-ul urmator, extrem de interesant:

http://www.beitraege.lokomotive.de/dokumente/cfr/d_cfr.php
http://www.beitraege.lokomotive.de/dokumente/cfr/d_cfr2.php
 
26 mm redusi la H0 sunt nici o treime de milimetru, deci este "scapabil".
Trebuiesc inversate domul si nisiparul, coborat pervazul, marchiza mutata mai in spate, asta presupune si lungirea cazanului. Este ceva de munca inainte de a ajunge la distributie.
 
Cam asta ziceam si eu, este cu adevarat modelism feroviar... un soi de scratch folosind parti de la un model produs industrial si nu doar o adaptare simpla a unui model existent. Astept cu mare interes sa faca cineva pasul asta, stiti bine ca sunt indragostit iremediabil de epoca I-a CFR...
 
victorian
Salut Mihai, vestea proasta este ca din pacate marea majoritate a locomotivelor noastre din epoca I-a, chiar si cele seriile uzuale, aveau anumite detalii specifice numai pentru CFR. Vestea buna, totusi, este ca pentru marea lor majoritate avem planurile originale.

victorian
Astept cu mare interes sa faca cineva pasul asta, stiti bine ca sunt indragostit iremediabil de epoca I-a CFR...

Eu sunt dispus să mă apuc de treabă :D , dar nu am planurile necesare.
Cred că se pot printa chiar și ambielajele, am tot făcut probe pe diverse chestii, ca de exemplu pantografele de la EC.

numai bine
 
Pentru biele cred ca solutia optima ar fi fotodecupajul. Pentru marchiza, cazan si diferite accesorii deasupra sau sub pervaz, printarea ar fi o solutie ideala. Partea mecanica, cu tot cu sasiu ori se face de la 0, ori se imprumuta de la o locomotiva care sa aiba aceeasi distanta intre (si numar) osii.
O combinatie fotodecupaj si printare ar rezolva in mare parte problema.
 
Cred ca ar trebui sa o luam de jos in sus. Adica de la roti. Cel mai bine zic eu este sa se identifice locomotive care pot fi donoare ale sistemului de roti biele distributii poate chiar sasiu cu modificari minime. Apoi supratructura iese printata, marchiza, cazan tender cu observatia ca detaliile ar trebui facute totusi manual sau in rasina (tevi, nituri, capace, supape). Deci e o chestie complexa. Punctul de plecare il consider totusi rotile unor eventuale donoare.
 
Uite aici:
dc3tktrfsos40ps3g.jpg


Locomotiva CFR numarul 224 (din 1892: numarul 607) Hotinul produsa de SFB cu numarul 725 din 1890, sora cu locomotiva CFR numarul 620 Murgeni de la Sibiu. Intrucat locomotiva exista, se pot vedea toate detaliile, face poze etc. Vorba turcului, a vous de jouer!