Arhiv㒠Trenuri româneşti [2008-2011] by mishu88

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Excursie feroviara toamna intre Bucuresti si Buzau - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009] <i></i>

14356840147_46c6de5de2_z.jpg


Uneori, orele de plecare ale trenurilor nu sunt deloc potrivite. Dar şi mai nepotrivit㒠a fost ora de plecare a Trenului Personal 5009, Bucureşti Nord -- Mă’r㒺eşti. Este unul dintre cele mai lungi trasee ale vreunui tren Personal (219 kilometri) din România secolului XXI.

în cazul dimineţii de 10 noiembrie 2009, primul Tren Personal care pleca din Gara de Nord era compus din 6 vagoane şi avea ca locomotiv㒠de tracţiune pe electrica Bo`Bo` Clasa 44 construit㒠la Rade Koncar în Zagreb, Croaţia (fosta Iugoslavie). Capabil㒠de viteze de pân㒠la 160 km/h, locomotiva se "mulţumea" s㒠ating㒠80-90 km/h în sarcina ei de a face serviciu pe trenuri personale.

Vizionare plă’cută’! Iar dac㒠doriţi o galerie foto cu pozele de pe traseu, v㒠invit pe blog.

https://www.youtube.com/watch?v=BTgspT_4MHA
 
Locomotiva LDH Caterpillar intoarce la Nehoiasu - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009] <i></i>

14547419374_f81a78d091_o.jpg


Unul dintre obiectivele pentru care am bă’tut drumul de 182 de km pân㒠la Nehoiaşu a fost filmarea operaţiei de rebrusment a locomotivei la Nehoiaşu. Turaţia motorului diesel Caterpillar se auzea cu ecou de dup㒠râul Buză’u care curgea şoptit la vale.

în trecut, calea ferat㒠era folosit㒠în special pentru transportarea resurselor forestiere, balastiere şi ca plan secundar, era folosit㒠ca mijloc de comunicaţie pentru că’lă’tori. în prezent, în procesul ei de restructurare şi adaptare, managementul că’ii ferate ar trebui s㒠fie orientat că’tre transportul de turişti, de navetişti, de studenţi şi de pensionari. Din pă’cate, "dubele" şi transportul rutier a luat "faţa" că’ii ferate, oferind servicii rapide, ieftine şi uneori, confortabile.

Dar calea ferat㒠ofer㒠un atu foarte puternic: posibilitatea ca turiştii şi studenţii s㒠poat㒠transporta un volum mai mare de bagaje, s㒠poat㒠fi însoţiţi de echipament sportiv (biciclete, schiuri). Sunt multe trasee turistice care aşteapt㒠s㒠ofere turiştilor clipe relaxante, bă’i de oxigen şi de verdeaţă’, precum şi o privelişte superb㒠de pe Vârful Penteleu. De asemenea, de la Nehoiaşu pân㒠la Siriu mai sunt doar 10 kilometri care cu puţin㒠voinţ㒠pot fi parcurşi cu o bicicletă’. Aici se gă’sesc izvoare termale, Cheile Siriului, cascada Pruncea, lacul de acumulare Siriu, precum şi câteva trasee interesante care aşteapt㒠s㒠fie vizitate de turişti.

Sper c㒠v-a plă’cut!

https://www.youtube.com/watch?v=Eh6bS6kxEMg
 
Excursie de toamna pe linia Nehoiasu - Buzau - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009] <i></i>

14550566254_9ef47e4d8a_o.jpg


în ce alt anotimp dac㒠nu toamna te poţi bucura cel mai mult de frumuseţile pe care le ofer㒠pă’durile din stânga şi din dreapta râului? Copacii aveau coroanele fie verzi, fie ară’mii, creau o impresie artistic㒠deosebită’. Dar cândva, aceşti copaci au reprezentat scopul principal pentru care s-a construit drumul de fier de-a lungul vă’ii râului Buză’u.

în lungime de 73 de kilometri, linia Nehoiaşu - Buză’u pleac㒠de la altitudinea de 400 de metri şi ajunge la nici 100 de metri în Buză’u. A fost construit㒠cu banii şi la cererea Bă’ncii Marmorosch-Blanck între 1905 şi 1909, fiind deci una dintre cele mai vechi linii secundare din ţară’.

http://www.youtube.com/watch?v=LjjiMfvbd14
 
Trenuri Regiotrans in Gara de Nord Bucuresti - ARHIVA, [Noiembrie, 2009]

14583766284_a93ab9ac28_o.jpg


Compania privat㒠de transport că’lă’tori, Regiotrans, a ajuns cu trenurile sale şi la Bucureşti! De exemplu, seara, în jurul orelor 21, atât automotoare, cât şi rame push-pull aduc sau pleac㒠cu că’lă’tori din Gara de Nord. E cazul Trenului Accelerat 14001, Constanţa - Braşov, care sosea în ceas de sear㒠în forma unei locomotive legat㒠la o ram㒠electric㒠cu 3 vagoane. Dac㒠ar fi s㒠analiză’m traseul acestui tren, am spune c㒠acesta parcurgea în 7 ore şi 18 minute cei 391 de km dintre Constanţa şi Braşov (o vitez㒠medie de 53 de km/h).

Aşa era în 2009, pentru c㒠acum, în 2014, în plin sezon estival, aceiaşi 391 de km sunt parcurşi în doar 6 ore şi 5 minute (o vitez㒠medie de 64 km/h. Una peste alta, diversificarea ofertelor de transport pe calea ferat㒠este vine în întâmpinarea că’lă’torului care, dac㒠se informeaz㒠corect înainte de efectuarea unei că’lă’torii, poate economisi timp şi bani că’lă’torind în condiţii de confort şi siguranţ㒠pe calea ferată’!

http://www.youtube.com/watch?v=pR-gVMQh6Tk
 
Trenuri de noapte în Gara Bucureşti Nord - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009]<i></i>

14585563435_ebcdcf5dbc_o.jpg


E linişte. Și când spun c㒠e linişte în Bucureşti, e lucru rar. Barierele de ciment din jurul Gă’rii de Nord nu las㒠loc decât sunetelor ambulanţelor şi claxoanelor date de şoferii gră’biţi. Și totuşi, liniştea este curmat㒠de muzica locomotivelor, care fie oftează’, fie se enervează’, fie o zbughesc la fugă’. Muzica aceasta s-ar traduce prin deconectarea ventilaţiei motoarelor electrice de tracţiune, deconectarea disjunctorului pentru a permite manevranţilor s㒠conecteze/deconecteze fişa electric㒠de înalt㒠tensiune sau demararea trenurilor din gar㒠spre destinaţie.

Imaginile mişcă’toare şi că’ldura dat㒠de luminile cu nuanţ㒠cald㒠sau rece de pe peroanele Gă’rii de Nord îmbiau la fotografii şi înregistră’ri video, mai ales c㒠temperatura de afar㒠înc㒠permitea să’-ţi ţii degetele pe aparatul foto mai mult timp astfel încât s㒠poţi opera setă’rile dorite.

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=DZrXUBFhkAE
 
Trenuri la Nă’vodari - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009]<i></i>

13966812633_490e6d1c04_o.jpg


Linia de cale ferat㒠Dorobanţu – Nă’vodari – Petromidia – Sitorman a fost inaugurat㒠la 20 decembrie 1951 pentru a facilita construcţia canalului Dună’re – Marea Neagr㒠şi a obiectivelor industriale din zonă’: Rafină’ria Petromidia sau Fabrica de acid sulfuric şi superfosfaţi din Nă’vodari. Linia porneşte din staţia Dorobanţu (situat㒠pe Valea Carasu) şi urmeaz㒠o orientare de la sud-vest la nord-est. Urc㒠prin staţiile Nisipari, Nazarcea şi Canal, iar apoi coboar㒠spre Marea Neagr㒠(vederea de pe dealul de la carierele de calcar din Canal spre Mare este absolut superbă’!) prin Lumina şi Nă’vodari.

Liniştea după’-amiezii de noiembrie a fost întrerupt㒠de prezenţa unui mă’rfar mixt tractat de o locomotiv㒠diesel-electric㒠de la CFR Marfă’. Imaginea trenului în debleul staţiei Nă’vodari a fost ”premiul” nostru pentru acea zi.

Vizionare placuta!

http://www.youtube.com/watch?v=Tpys3XTwZhw
 
Trenuri în noapte la Paşcani, Magistrala 500 - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009]<i></i>

14689952655_15f6b903e0_o.jpg


Ecourile nocturne sonore si luminoase feroviare reprezintă’, însumate, una dintre plă’cerile nevinovate ale celor care îndră’gesc că’lă’toriile cu trenul. O salb㒠întreag㒠de zgomote ră’zbat din textura fiarelor calculate pentru oboseal㒠şi pentru uzură’, o simfonie metalic㒠de neînţeles pentru cei cu sânge cald, adevă’rat㒠art㒠pentru cei cu sânge rece şi uneori îngheţat de ger sau de emoţie. Boghiuri foarte grele, roţi precise, saboţi de frân㒠înfierbântaţi, aparate de tracţiune tensionate la maximum, turbosuflante ameţite de rotaţiile gazelor încinse...

La Paşcani, în aşteptarea Trenului spre Fă’lticeni, am fost întâmpinat de un curent rece şi tă’ios, dar şi de urmă’toarele trenuri pe care le-am filmat cu mare drag: Acceleratul de Bucureşti - Vatra Dornei Bă’i, Personalul de Paşcani - Târgu Neamţ, rama electric㒠de Paşcani - Suceava Nord, locomotivele electrice de la CFR Marfă’, dar şi locomotiva diesel-hidraulic㒠CFR Că’lă’tori care aducea în Paşcani garniturile de vagoane sosite din revizie.

V㒠doresc vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=_7FZcvX9NOY

http://www.youtube.com/watch?v=Ggz7oNNc0aM
 
Casa trenuleţelor de jucă’rie din Bucureşti - ARHIVA<i></i>, [Decembrie, 2009]<i></i>

14696269582_c441b31e15_o.jpg


Exista, în 2009, ”Casa Trenuleţelor”, pe calea Dorobanţilor (lâng㒠staţia de metrou Ștefan cel Mare), un loc în care am petrecut poate una din cea mai frumoas㒠or㒠din viaţa mea. M-am învârtit în jurul dioramei şi am urmă’rit cu drag un tren mă’rfar compus din TIRuri tras de o locomotiv㒠Siemens, un tren de persoane tras de o locomotiv㒠diesel-electric㒠060-DA şi compus dintr-un vagon etajat 26-26. Mi-a plă’cut foarte foarte mult, era ora închiderii, aproape de Ajunul Cră’ciunului, iar eu urmă’ream semnalele luminoase de pe diorama în cauză’…

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=Yu0FeRPRo4M
 
Schimbă’m foaia şi trecem în 2010... :)

Trenul Accelerat Bucureşti Nord - Vatra Dornei Bă’i - ARHIVA<i></i>, [Februarie, 2010] <i></i>

15017035132_ba2d2c3419_o.jpg


Dimineţile de iarn㒠sunt… friguroase, asta o ştie toat㒠lumea. îns㒠dimineţile de iarn㒠în Gara Paşcani sunt… cele mai friguroase! Aflându-se în lungul culoarului râului Siret, magistrala 500 e locul unde se formeaz㒠unii dintre cei mai aprigi curenţi de aer rece din Moldova.

Trenul de noapte din timpul studenţiei era Acceleratul 1653, Bucureşti Nord - Vatra Dornei Bă’i. Fie c㒠dormeam sau nu în timpul celor 6 ore de mers cu el, îns㒠când coboram la Paşcani, de cele mai multe ori, frigul nă’prasnic care învă’luia localitatea ieşean㒠m㒠lua pe nepregă’tite. Eh... şi ce? Eu scoteam camera şi îl filmam! Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=YtHMAeS2F6M
 
Iarna şi trenurile de pe liniile Regionalei Iaşi - ARHIVA <i></i>, [Februarie, 2010]<i></i>

15090729671_4c50d6a5c5_o.jpg


în vacanţa de iarn㒠intersemestrial㒠din anul II de facultate am petrecut ceva timp realizind excursii cu trenul pe liniile ferate din zona Fă’lticeniului, şi anume: Fă’lticeni – Dolhasca – Vereşti – Leorda – Botoşani (94 km); Fă’lticeni – Dolhasca – Suceava – Dorneşti – Ră’dă’uţi – Putna (137 km) şi Fă’lticeni – Dolhasca – Paşcani – Iaşi – Ciurea – Târgu Neamţ (123 km + 107 km). Dar nu kilometri parcurşi, banii cheltuiţi, picioarele ude, somnul întrerupt cu noaptea în cap sau ocă’rile primite de la angajaţii CFR au avut importanţă’, ci peisajele vă’zute, varietatea de material rulant observată’, voioşia şi adrenalina care curgea prin venele noastre. Am imprimat în sufletul nostru unele dintre cele mai frumoase imagini cu trenuri pe care le-am vă’zut pân㒠atunci: Trenul Personal Putna – Iaşi vă’zut de pe coasta dealurilor din Putna, automotorul Malaxa demarând în vitez㒠din gara Botoşani sau zecile de locomotive care tractau trenuri de marf㒠sau de că’lă’tori.

Aşadar... de când n-ai mai auzit motoarele unei locomotive electrice urlând în tracţiune la -20 de grade? Ce mai ştii de scrâşnitul roţilor că’lcând pe şinele îngheţate? Dar de ecoul motorului Sulzer al locomotivei diesel-electrice care trage dup㒠ea vagoane de că’lă’tori? îţi mai aminteşti de momentul când un tren Accelerat a trecut prin dreptul tă’u cu 120 km/h şi te-a fă’cut Om de Ză’padă’? Te invit s㒠vezi în filmul de mai jos o aventur㒠feroviar㒠pe Magistrala 500, între Dolhasca şi Suceava Nord, unde vei regă’si toate cele prezentate mai sus! Sper să’-ţi placă’!

https://www.youtube.com/watch?v=33x2LY9a7sA

https://www.youtube.com/watch?v=lyBWnTbHttI
 
Automotorul Malaxa accelerând la maxim în Botoşani - ARHIVA<i></i>, [Februarie, 2010]<i></i>

14942658750_ccc16b0b53_o.jpg


Automotoarele Malaxa au fost construite la Uzinele Malaxa Bucureşti începând cu 1935. Dup㒠mai bine de 70 de ani(!!) de exploatare, trenurile au fost reparate în regim RK (reparaţie capitală’) la Marub Braşov, respectiv Reloc Craiova. Vechile motoare au fost înlocuite cu motoare noi, Volvo PENTA, cu consum redus de combustibil şi emisii reduse de noxe, respectiv transmisii noi, Allison.

Cu o vitez㒠maxim㒠de circulaţie de 80 km/h, automotorul Malaxa no. 716, unul dintre primele modernizate la Marub Braşov, demara în vitez㒠din gara Botoşani spre Leorda - Vereşti - Suceava. Eram suit pe un deal pe care nu era nicio urmă’, aşa c㒠mi-am asigurat ”stocul” de ză’pad㒠în ghete în aşa fel încât s㒠simt umezeal㒠ore întregi. Dar totuşi, sunetul motorului diesel ală’turi de cadrul hiveric cu sute zeci de fulgi pe milimetrul pă’trat de senzor de pe camera foto a creat un moment frumos şi pe care v㒠invit să’-l vizionaţi mai jos.

https://www.youtube.com/watch?v=xgxwj5PuXTM
 
Goarne spectaculoase de locomotive la Scrovistea - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15145983286_a311d2a6d1_o.jpg


Cel mai frumos salut din partea unor mecanici filmat în "cariera" mea de trainspotter, surprins într-o ieşire cu bă’ieţii la Scroviştea. Semnalele de avertizare au fost emise de locomotivele trenurilor Suceava Nord - Bucureşti Nord, respectiv... Bucureşti Nord - Suceava Nord. Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=ikeXLpXU99k
 

Trenuri rapide la Scroviştea, jud. Ilfov
<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15047428257_242426d479_o.jpg


Un capitol foarte interesant din viaţa unui "trainspotter" îl reprezint㒠filmarea trenurilor în viteză’. Cum se face? De exemplu, se alege o staţie de trafic redus de că’lă’tori, gen Scroviştea, de pe Magistrala 1000, intervalul orar nu mai conteaz㒠pentru c㒠traficul este asigurat. în intervalul orar 14:00 - 18:30 am filmat 21 de trenuri, între care dou㒠mă’rfare, dou㒠internaţionale, unul Intercity, patru rapide, iar restul accelerate şi personale.

Dac㒠numere ca 832, 1661, 651, 652, 3004 sunt, la prima vedere, bizare pentru unii, pentru aceia care îndră’gesc trenurile acestea reprezint㒠trenuri care tranziteaz㒠zilnic Magistrala Bucureşti - Ploieşti.

0:45 - Gararea unor trenuri în Bucureşti Nord
1:04 - în drum spre Scroviştea cu Personal 5005, Bucureşti Nord - Mă’r㒺eşti
1:14 - Trenul Accelerat 14026, Floreşti Prahova - Bucureşti Nord
1:38 - Trenul Rapid 652, Suceava Nord - Bucureşti Nord
2:02 - Trenul Rapid 651, Bucureşti Nord - Suceava Nord
2:30 - Trenul Personal 3005, Bucureşti Nord - Braşov
3:43 - Trenul Internaţional 347 DACIA, Wien Westbf. - Bucureşti Nord
4:14 - Trenul Accelerat 1676, Galaţi - Bucureşti Nord
4:48 - Trenul InterCity 557, Bucureşti Nord - Bicaz
5:21 - Trenul Rapid 827, Bucureşti Nord - Sibiu/Cluj-Napoca
5:58 - Trenul Personal 3004, Braşov - Bucureşti Nord
6:31 - Mă’rfar Grup Feroviar Român
7:01 - Trenul Internaţional 346 DACIA, Bucureşti Nord - Wien Westbf.
7:22 - Trenul Accelerat 1661, Bucureşti Nord - Iaşi
7:48 - Trenul Accelerat 14021, Bucureşti Nord - Braşov
8:12 - Trenul Rapid 832, Braşov - Bucureşti Nord
8:33 - Trenul Personal 3007, Bucureşti Nord - Buză’u
9:03 - Trenul Accelerat 1735, Bucureşti Nord - Câmpina
9:50 - Trenul Personal 5010, Mă’r㒺eşti - Bucureşti Nord
10:39 - Trenul Intercity 553, Bucureşti Nord - Suceava / Iaşi
11:01 - Trenul Personal 5013, Bucureşti Nord - Buză’u
11:58 - Mă’rfar Grup Feroviar Român
12:40 - Trenul Accelerat 1643, Bucureşti Nord - Sighetu Marmaţiei / Rodna Veche
13:25 - Trenul Accelerat 1746, Satu Mare - Bucureşti Nord

https://www.youtube.com/watch?v=jD8oZuNS3t8
 
Trenuri de că’lă’tori la Basarab halt㒠- ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15191357197_7aa07deb67_o.jpg


Pasarela de la Basarab constituie un loc foarte bun de observare a trenurilor care intr㒠şi ies din Gara de Nord. Ală’turi de colegii mei, Ionuţ şi Mihai, am filmat traficul de trenuri de că’lă’tori dintr-o frumoas㒠dimineaţ㒠de martie. Acest clip marca sosirea timid㒠a primă’verii peste umerii noştri atât de obosiţi de hainele groase de iarnă’.

Fie ele automotoare diesel, fie ele automotoare electrice, fie ele chiar şi atât de îndră’gitele trenuri compuse din locomotiv㒠plus vagoane, veţi urmă’ri în acest clip trenuri venite sau care se îndreptau spre/dinspre Iaşi, Suceava, Ploieşti, Constanţa, Craiova, Baloteşti şi multe alte destinaţii. Tot la fel de interesant este şi momentul când un LDH manevreaz㒠cu 5-10 km/h vagoane de că’lă’tori pentru a fi spă’late.

https://www.youtube.com/watch?v=XZl6nCPz3_o

https://www.youtube.com/watch?v=l1aBQbjkIdc
 
Trenul cu suporteri Dinamo în drum spre Cluj-Napoca - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15257726280_8612223221_o.jpg


Vreau de la început s㒠se înţeleag㒠c㒠nu sunt microbist. îns㒠am avut ”şansa” de a că’lă’tori cu câţiva suporteri dinamovişti de la Bucureşti la Cluj, cu ocazia unui meci Dinamo - CFR Cluj. Fotoreportajul traseului Magistralei 300 îl puteţi viziona aici, iar videoclipurile le-am ală’turat în filmul de mai jos. Locurile de filmare sunt: Sinaia, Azuga, Defileul Racoş, Valea Florilor şi intrarea în municipiul Cluj-Napoca. La final puteţi admira o panoram㒠de sear㒠a urbei transilvă’nene pe fondul ”gă’lă’giei” suporterilor de la Bucureşti.

https://www.youtube.com/watch?v=s_RDAvHF5R8
 
Trenuri de sear㒠în Gara Cluj-Napoca - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15436909466_51d774e3ec_o.jpg


în timpul unui city-break în Cluj-Napoca, mi-am petrecut o sear㒠printre peroanele gă’rii pe unde au oprit şi de unde au plecat trenuri de la Arad, Bucureşti spre Satu Mare, Suceava sau Huedin. ”Omul nopţii” - LDH-ul de serviciu, manevra de zor vagoane de la trenurile de că’lă’tori de rang personal. Zgomotele lente ale roţilor, dar şi jocul sonor constant al motorului diesel umpleau gara cu muzic㒠feroviară’.

Tracţiunea dubl㒠060-DA de la un mă’rfar Servtrans în miez de noapte a fost punctul cel mai frumos din momentele petrecute la gară’. Iluminarea perfect㒠a peroanelor şi a liniilor dă’dea impresia unei gă’ri bine gospodă’rite, deci respect pentru că’lă’tori. în rest... că’lă’tori somnoroşi, mecanici gata de drum sau istoviţi dup㒠sute de kilometri.

https://www.youtube.com/watch?v=p9zFsTAkVa4

https://www.youtube.com/watch?v=shRQXvfl1SI
 
Trenuri în amurg la Bucureşti Bă’neasa - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15316189387_b1e469f527_o.jpg


Se spune c㒠ziua cea mai lung㒠din an este 21 iunie... îns㒠tind s㒠cred c㒠cele mai lungi zile din an când lumina este prezent㒠mai mult pe pă’mânt sunt ultimele zile din martie. Astfel c㒠am purces la o plimbare în amurg din Basarab şi pân㒠aproape de Gara Bă’neasa, unde am filmat patru trenuri, Personalul 5010 (Mă’r㒺eşti - Bucureşti Basarab), Acceleratul 1631 (Constanţa - Oradea) şi 2 mă’rfare cu cisterne având multe roţi cu locuri plane trase de CFR Marfă’, respectiv GFR.

în film am vrut s㒠apar㒠şi Rapidul 685 HISTRIA (Bucureşti Nord - Constanţa), îns㒠nici c㒠a vrut s㒠dea ochii cu mine în acea sear㒠de 18 martie 2010. Deşi trecut în Mersul Trenurilor c㒠pă’ră’seşte Gara capitalei la 19:37, ora se fă’cuse 20:15 şi Rapidul nu trecuse înc㒠prin Bă’neasa. Am filmat aici pentru c㒠îmi plă’cea fundalul luminos în care se putea observa Casa Presei Libere. Alt㒠dat㒠era luminat㒠cu o nuanţ㒠galben-verde, îns㒠acum nu era luminat㒠decât de birourile presei.

http://www.youtube.com/watch?v=GlflT4ycoV4
 
Nu e voie s㒠filmezi trenuri la Roşiori Nord! - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010] <i></i>

15554180391_ceb08061f5_o.jpg


... în Gara Roşiori Nord! în dorinţa de a filma procesul de alimentare cu aburi a vagoanelor Dimitrov în vederea încă’lzirii spaţiului pentru că’lă’tori, câţiva angajaţi ai diviziei de transport că’lă’tori a companiei Servtrans ne-a pus câteva întrebă’ri şi ne-a ameninţat cu poliţia din cauza camerelor de luat vederi pe care le aveam la noi.

în alte ţă’ri, acest tip de activitate - a fi pasionat de trenuri - este ră’splă’tit㒠şi apreciat㒠de societatea din jur şi, cel mai important, de că’tre oamenii că’ilor ferate. îns㒠unii dintre aceia care ar trebui s㒠îţi arate sprijin, fix ei sunt cei care te descurajeaz㒠/ te alung㒠/ te...

http://www.youtube.com/watch?v=IEtuUgmgpSA
 
Tren special format din 060-DA şi Malaxa 900 la Piteşti - ARHIVA <i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15539111296_47a7dec30b_o.jpg


Nu obişnuiesc s㒠realizez clipuri scurte, îns㒠acest subiect de faţ㒠merit㒠s㒠ră’mân㒠închis într-o form㒠simpl㒠şi concisă’! Automotorul Malaxa pe 2 osii, în stare rece, trecea tractat dup㒠o locomotiv㒠LDE 2100 CP în timp ce plecam din Piteşti pe o linie paralelă’.

Dup㒠o noapte groaznic㒠petrecut㒠ală’turi de colegii mei pasionaţi de trenuri în vagoanele Dimitrov de pe traseul Roşiori Nord - Costeşti, unde singurele surse de că’ldur㒠din vagon erau... propriile noastre corpuri, eram ”întâmpinaţi” la Piteşti cu o diversitate interesant㒠de vehicule feroviare cu tracţiune diesel. Mai mult decât atât, prezenţa acestei compuneri de tren, LDE + Malaxa 900, era nemaivă’zut㒠de mine pân㒠atunci. Ca încheiere, mecanicul locomotivei a fă’cut uz de fluierul clasic al acesteia, înc㒠un motiv de ”înviorare” din acea dimineaţă’.

https://www.youtube.com/watch?v=Isw5k5BpbYc
 
Trenuri de marf㒠şi de că’lă’tori la Bă’neasa şi P.O. Carpaţi - ARHIVĂ<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

14996469274_5020c5fb70_o.jpg


V㒠prezint unul din acele filme care arat㒠cel mai fidel compunerea trenurilor anului 2010 care plecau din Bucureşti spre diverse destinaţii din ţară’. Trenuri personale cu vagoane albastre, trenuri lungi accelerate şi rapide cu aceeaşi culoare în spatele locomotivei, vitez㒠mare pe tronsonul dintre Basarab şi Chitila şi fă’r㒠restricţii de viteză’.

Trecem de la halta Carpaţi la staţia Bucureşti Bă’neasa, de unde am filmat unul dintre cele mai scurte mă’rfare de la CTV (o locomotiv㒠LDE 2100 CP şi un vagon de tip Habis). Pe lâng㒠acesta mi-a ieşit în cale naveta de Alro Slatina, dar şi un mă’rfar militar că’ruia i-am fă’cut câteva fotografii aici. Spre sear㒠am vă’zut şi o locomotiv㒠tip ”lă’mâie” de la GFR (schem㒠de vopsire galben-neagră’) care tracta peste 35 de cisterne, moment ”deranjat” de tranzitul unei locomotive diesel-electrice de la CFR Marf㒠din direcţia Bă’neasa spre Bucureşti Triaj.

https://www.youtube.com/watch?v=UFmLMRfCCWw

https://www.youtube.com/watch?v=FpX10MZ51ko