Tendere locomotive cu abur

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Spuneti-mi si mie ce tip de boghiu sunt cele de la tenderul lui 141R,pun si un desen cu locomotiva cu tender:
http://www.voisin.ch/vvt/photos/locs/141-r_avec_tender_300dpi.jpg
 
Cu putina necromantie reinviu subiectul cu un apel la comunitate: m-ar interesa niste poze cu partea superioara a tenderului locomotivei 230.299 din depoul Dej.

Am cautat in lung si in lat (inclusiv dupa 230.519) dar nu am reusit sa gasesc o vedere "de sus" a tenderului.

Multumesc anticipat.
 
Salut,

sigur nu ai vrut sa spui 230.516 ?
Daca raspunsul este cu "6" in coada, am eu o imagine de pe marchiza spre tender. Incerc sa o postez in cateva zile doar ca momentan din motive fara legatura cu trenulismul am acces limitat la biblioteca mea.

Nu stiu exact ce anume te intereseaza insa iti atrag atentia ca 230.299 are tenderul 230.087 tip 22T21,5 standardul pentru P8 -uri de care vorbea Horia pe la inceputul subiectului.

230.516 are tenderul 230.049 care este un 22T31,5 folosit si la BR39 si care este putin mai lung. Are 8.650mm, cel de care vorbeam mai sus are 7.300 mm. Asta daca vrei sa machetezi unul...atentie ca nu sunt la fel.

Diferenta se vede usor daca te uiti la distanta intre boghie.
 
Ai dreptate, merci de corectie, e vorba de 230.516.

Si, da, m-ai ghicit din nou, e vorba de o machetizare. Am 2 lilipututri BR38 cu care pot experimenta. Modelul asta nu e cel mai stralucit estetic si functional, asa ca imi permit sa le risc.

Am mentionat 299 pt ca a fost frumoasa in serviciu, iar 516 pt ca e a 2a in topul nr. de fotografii. Sun in faza in care adun poze informatii si incerc sa ma decid la un numar.

Problema mea, e ca ... nu pot modela tenderul pt. nici una din ele. Nu cunosc cum arata partea de sus, si desi pot improviza, voi sa stau mereu cu gandul la faptul ca puteam incerca sa aflu cum arata in realitate.

Orice ajutor e bine venit si intampinat cu un mare Multumesc!
 
230.049, tenderul actual al lui 230.516, fotografiat din spatele buncarului de carbune:

din spate spre masina:



dreapta, buncarul de pacura:



stanga, buncarul de pacura:



spre spatele tenderului. Chestiile alea albe nu fac parte din tender, sunt picioarele subsemnatului:

 
La rugămintea lui Catalin, referitor la tenderul complet :lol: sudat, postez ce poate fi de ajutor în cazul în care se dorește realizarea lui în scop modelistic. Cropurile din poze făcute la Dej triaj.
 

Atașamente

  • Image7.jpg
    Image7.jpg
    96,8 KB · Vizualizări: 288
  • Image5.jpg
    Image5.jpg
    141,6 KB · Vizualizări: 287
  • Image2.jpg
    Image2.jpg
    135,3 KB · Vizualizări: 291
Ca sa ne facem o idee despre forma oalei de cărbuni putem folosi o imagine din satelit de la depoul Sibiu.
Tot Google Earth ne salvează . Mai precis Domnul Claudiu Rusu Costea a făcut o poza panoramică chiar de pe tender. Nu știu cine sunteți dar va mulțumesc. Se văd clar cordoanele de sudură din spatele oalei.
Și în final o poză furată de pe grupul Locomotive cu Abur, de pe Facebook.
Pentru realizarea modelului recomand în primul rand Volumul 2 din cartea Domnilor Lacriteanu și Popescu. Lectura obligatorie pentru orice începător, ca mine. Cu respect, Lucian.
 

Atașamente

  • Screenshot_2017-02-07-18-39-13.jpg
    Screenshot_2017-02-07-18-39-13.jpg
    103,6 KB · Vizualizări: 286
  • tender sudat.jpg
    tender sudat.jpg
    127,9 KB · Vizualizări: 286
  • FB_IMG_1485496172133.jpg
    FB_IMG_1485496172133.jpg
    156,4 KB · Vizualizări: 287