Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Culorile mele favorite sunt albastru şi roşu
41.gif

P1100300-Roco-red-and-blue_zps0d86eb09.jpg

Pe linia exterioară se află trenul expres, tractat de locomotiva electrică 060-EA CFR seria 40, iar pe linia interioară se află un tren de marfă tractat de locomotiva diesel BR216. Ambele locomotive au farurile aprinse şi, deoarece ambele au decodoare cu sunet, era şi de aşteptat ca funcţiile F1 să fie activate. în plus, 060-EA CFR are activată funcţia F8, care răspunde de aprinderea farurilor centrale în sensul de mers. Pentru conformitate:
P1100303-trains_zps6f848343.jpg

P1100301-expres_zps1ee85839.jpg

P1100302-freight_zps59b80820.jpg

Îmi place tare mult ideea conducerii celor două trenuri cu două controllere separate
113.gif

în această configuraţie s-a întâmplat şi o premieră mondială absolută: RocoMultiMouse (roşu) a citit valori reale ale CV-urilor
36.gif
. Daaaa, ştiu, pentru mine este premieră
71.gif
, fiindcă pe vremuri am avut şi eu RocoMultiMouse roşu plus amplificatorul Roco 10764. Știam că această combinaţie nu permitea RocoMultiMousului să afişeze valorile reale ale CV-urilor fiindcă... pur şi simplu "cutia neagră" nu era în stare să i le trimită
10.gif
, fapt pentru care am schimbat rapid macazul spre staţia LenzSet100
16.gif
 
Ultima editare:
RocoMultiMousePro (albastru) își gospodărește bateriile, stingându-și afișajul la câteva secunde după ce a fost acționată o comandă, respectiv oprindu-se dacă nu este acționat vreme de câteva minute.
întrebare întrebătoare: își mai amintește cineva cum se poate conecta un RocoMultiMouse (roșu) la stația LenzSet100, printr-o modalitate simplă pe cât posibil?
 
Ultima editare:
mpursu a spus:
întrebare întrebă’toare: îşi mai aminteşte cineva cum se poate conecta un RocoMultiMouse (roşu) la staţia LenzSet100, printr-o modalitate simpl㒠pe cât posibil?

Cu un cablu ? :lautar: :mrgreen:
Nu cumva trebuie schimbata adresa X-bus cu una de slave ?
 
Cu un adaptor de la RJ12 la DIN5. Uite schema aici (vezi NetBox):
http://usuaris.tinet.cat/fmco/lokmaus_en.html
 
Controllerul Lenz il conectezi normal, iar MMausul la mufa LMAB (cele 4 fire centrale, conform schemei lui Paco). E posibil sa fie necesara alocarea manuala a unei adrese MMausului, intrucat nu stiu daca Lenz stie sa ii aloce una in mod automat.
 
Mulţumesc! Voi încerca şi eu.
Între timp... se pare că expresul meu a devenit prea greu de tractat din cauza culegătoarelor de tensiune care-i frânează roţile, fapt pentru care locomotiva 060-EA CFR începe să nu mai facă faţă :oops:

Chiar aşa, fenomenul se cheamă "cabrare"?
Deja încep să mă gândesc la modificarea culegătoarelor Tillig, pe care le-am montat în vagoanele Balkan Express, astfel încât ele să nu mai calce direct pe roţi, ci pe osiile plasate una-aşa-şi-una-invers. Astfel culegerea bipolară per boghiu va fi menţinută, iar frânarea roţilor va fi mult mai "blândă".
 
Ultima editare:
A doua varianta ar fi sa-i mai adaugi greutate prin colturi pe sub carcasa pe unde merge, desi cred ca are destula. Am patit si eu asa ceva si cred ca de vine este modul de a culege curentul din sine. Eu nu inteleg de ce nu folosesc metodele de la N si la HO. Sa culeaga curentul din capetele conice ale axelor. Daca merge la N mergea si la o scara mai mare. :D
 
Of... Am identificat vagonul cu cea mai puternică frânare, respectiv vagonul de dormit TEN (Rivarossi). Acesta a fost dotat din construcție cu osii metalice cu axe întrerupte, deci avem la dispoziție roți metalice și axe grosuțe din plastic, în care sunt înfipte jumătățile de ax metalic fixate în roți. Astfel, culegerea tensiunii pe osii nu mai intră în discuție, deci singura modalitate rămasă constă în colectoare care calcă direct pe roți. Colegul nostru Gyuri (căruia îi mulțumesc încă o dată) mi-a construit două module colectoare și le-a montat pe boghiurile vagonului. OK, avem astfel 4 + 4 = 8 colectoare, deci culegerea tensiunii este impecabilă, dar... cele 8pt lamele metalice frânează cele 8pt roți chiar foarte mult :(
Am mai intervenit și eu, modificând pe ici pe colo formele, dimensiunile și prinderile lamelelor, ceea ce a dus la o oarecare micșorare a frânării, dar năzdrăvanul vagon a rămas campion din acest punct de vedere. Așa că m-am apucat din nou de studii, măsurători etc.
P1100306_4_lamele_1024x521_zps5daaaf5b.jpg

Diametrul roților este de 10.3 mm, iar lungimea axelor este de 24 mm vârf-la vârf. Osiile Piko nr.art.56052 au diametrul corect, dar lungimea osiilor este prea mare. Osiile Roco nr.art.40182 au lungimea axelor corectă, dar roțile sunt prea mari. Cunoaște cineva vreo 4atru osii metalice, izolate pe o parte, cu dimensiunile de mai sus?
Deocamdată am ajuns la o soluție de compromis: am modificat (din nou) prinderile lamelelor, astfel încât le-am dublat lungimea utilă și le-am determinat să calce pe câte o singură roată per osie.
P1100309_2_lamele_1024x493_zpsd7cb705b.jpg

Astfel am mărit elasticitatea lamelelor, ceea ce a redus destul de zdravăn frânarea, menținându-se culegerea bipolară a tensiunii pe boghiu. Totuși... parcă nu-mi place faptul că o osie este împinsă permanent spre dreapta și cealaltă spre stânga :oops:
Tare mult aș dori să pot realiza culegerea tensiunii pe axele osiilor și nu pe roți
105.gif
... Mă puteți ajuta în acest sens?
 
Ultima editare:
Glumesti, nu ?

Lungimea osiilor Piko este mai mare cu 0,4 mm. Chiar tu spui ca osiile sunt impinse lateral, deci exista un joc probabil > de 0,4 mm. Si chiar daca nu ar fi, un pic de tensionare a boghiurilor de plastic ar obtine jocul necesar.
 
Am încercat să montez osiile vagonului cisternă Piko nr.art.54190 din colecția mea, dar axele au lungimea de 24.4mm şi nu am vrut să forțez boghiurile. Doresc să păstrez acel foarte mic joc în "lagărele" boghiului, ca să nu crească frecarea existentă deja prin prezența lamelelor colectoare.
Ținând cont că expresul meu este compus din 7(șapte) vagoane iluminate, frecările cauzate de toate lamelele colectoare se adună. Astfel, deși fiecare vagon în parte rulează binișor, întregul tren este zdravăn frânat. De aceea doresc eu să reduc frecările individuale cât de mult posibil, astfel încât întregul tren să fie mai ușor de tractat.
 
Ultima editare:
mpursu a spus:
Totuşi... parc㒠nu-mi place faptul c㒠o osie este împins㒠permanent spre dreapta şi cealalt㒠spre stânga

Cred ca pe langa forta de frecare dintre lamela si roata mai ai una si intre roti si sine, impise fiind in lateral. Plus uzura neuniforma, poate si o eventuala deformare.
Da, deci trebuie sa schimbi ceva... :)
 
Poti folosi fara nici o grija osiile Piko daca osiile originale au aceeasi conicitate a extremitatilor. Boghiul poate fi largit daca tragi usor de el. O micropicatura de ulei de mecanisme fine in fiecare lagar face f. mult.

Si eu am schimbat osiile originale (descentrate) de la Heris-uri cu osii Piko si intrucat boghiul era prea elastic si frana noile osii, l-am largit plastic folosind aer cald de la un foehn.
 
Am reusit sa fac niste poze la un tender Bachman, la N fireste. Daca aveam un Kato vedeai piesa din cupru sau bronz curat. Astea sant brunate cred, ca au o culoare neagra. Oricum eu zic ca e elegant si usor de facut. Poti incerca cu un punctator conic sa faci cupele, pe o bucata de aluminiu. Asa ai culege direct din capete. La tot ce am eu loco la N, izolarea dintre sine, ruperea contactului electric se face intre roti. Practic axul e tubular din plastic iar rotile au niste protuberante striate care intra in el. Daca ai reusi sa faci asta ai scapa si de uzura boghiului, la tine practic daca nu ma insel, ai axul de otel , conic, ruland in carcasa de plastic a boghiului. In timp va capata joc cum am patit eu cu vechile TT-uri, care ajunsesera cu lagarele complet descentrate.
Uite ceva poze poate iti folosesc. Spor la mesterit. :D