Trains in Romania [by Tudosa Mihai-Marian]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ai avut o medie de 9,59 km/h. Nu-i rau, raportat la Caile Ferate. Cred c㒠daca scazi timpii pentru sedinţele foto stai şi mai bine
Esti pe unele linii o alternativ㒠viabil㒠privind viteza. :D
 
interesantul a spus:
Ai avut o medie de 9,59 km/h. Nu-i rau, raportat la Caile Ferate. Cred c㒠daca scazi timpii pentru sedinţele foto stai şi mai bine
Esti pe unele linii o alternativ㒠viabil㒠privind viteza. :D

:D Totuşi, s㒠nu uită’m factorul de ”rezistenţa la oboseală’”, capitol la care... metalul, aşa cum e el, fă’r㒠suflet, slujeşte bine de mii de ani.

M1000 – Trenuri<i></i>, 28 aprilie 2012<i></i>

bscap0038%20logo.jpg


Uneori, când vrei s㒠te simţi bine, împlinit, când vrei s㒠calmezi dureri, dorul sau grijile, când vrei s㒠scapi de aglomeraţie, de poluare sau de mitocă’nie urbană’, când vrei s㒠te joci cu tehnica video, cu nuanţele cerului albastru sau cu cele ale pă’durii verzi, pur şi simplu îţi umfli cauciucurile la bicicletă’, îţi probezi frâna, îţi pui şapca pe cap şi îţi suni cel mai bun prieten, îi propui un Regio 5005 sau un Regio 3003 şi aşa… îţi îndeplineşti toate acele ”când”-uri menţionate mai sus.

28 aprilie a fost una dintre cele mai însorite şi mai proaspete zile din 2012. Deşi a fost sâmbă’tă’, iar sâmbă’ta este zi de ”NU CIRCULĂ!” pentru câteva trenuri, totuşi traseul off-road 80% şi asfalt 20% l-am gândit în aşa fel încât s㒠fim aproape de firul că’ii ferate.

Și da, în titlu este scris M1000, poate cea mai circulat㒠porţiune de drum de fier din România, zilnic sute de trenuri bă’tându-şi osiile cu roţile de şinele mai mult sau mai puţin de calitate, sute de trenuri speriind iepuri, că’prioare sau turme de oi, alte sute de trenuri oprind şi pornind din staţiile localită’ţilor din calea acestei magistrale, în timp ce alte sute de trenuri trec filmate de pasionaţii feroviari din întreaga Românie. Acum pe M1000, şi pe M500, şi pe M300…

Că’lă’torii, naşii şi mecanicii de locomotive priveau, unii, nedumiriţi, alţii zâmbeau cu drag şi salutau cu bun simţ pe cei care au transpus, într-o zi excelent㒠de primă’vară’, muzica roţilor de tren pentru dumneavoastră’, Mihai (subsemnatul) şi Mihai (prietenul cel bun). împreun㒠am parcurs 55 de kilometri într-un ritm plă’cut prin Codrii Scroviştei, prin lunca râului Prahova, pe malurile lacurilor Periş, peste sute de pietre, alte zeci de kilograme de praf, câţiva litri de transpiraţie şi mult, mult, mult drag pentru bicicletă’, pentru fotografie şi pentru… FeRoviaRe!

http://www.youtube.com/watch?v=S0N2PNZq0cE
 
M1000 - Poveste cu... Trenuri!<i></i>, 28 aprilie 2012<i></i>

bscap0041%20logo2.jpg


0:00 - IR 1651, Bucureşti Nord - Suceava
0:30 - Rescue locomotive
0:48 - IR 1652, Suceava - Bucureşti Nord
1:12 - Rescue locomotive
1:58 - R 5005, Bucureşti Nord - Braşov
2:40 - Rescued R 3003, Bucureşti Nord - Mă’r㒺eşti
3:25 - IR/ICN 1346, Bucureşti Nord - Budapesta
3:48 - Missed Train no. 1: Freight Train
4:05 - IR 1636, Braşov - Bucureşti Nord
4:25 - Missed Train no.2: IR 1663, Bucureşti Nord - Iaşi
4:39 - R 5010, Mă’r㒺eşti - Bucureşti Basarab
5:13 - R 3006, Braşov - Bucureşti Nord
6:07 - R 3005, Bucureşti Nord - Braşov
7:28 - Regiotrans IR 14004, Braşov - Bucureşti Nord - Constanţa
7:40 - R 5013, Bucureşti Nord - Buză’u
8:40 - IR 1572, Galaţi - Bucureşti Nord
9:05 - IR 1643, Bucureşti Nord - Salva with great horns!
9:35 - IR 1577, Bucureşti Nord - Galaţi
10:40 - R 3007, Bucureşti Nord - Braşov
12:57 - GFR Freight Train
13:32 - IR 1583, Braşov - Bucureşti Nord - Constanţa
14:10 - ICN 472, Bucureşti Nord - Curtici - Budapesta
15:28 - IR 402, Bucureşti Nord - Iaşi - Chişină’u
15:55 - R 5023, Bucureşti Basarab - Ploieşti Sud
16:30 - IR 1622, Timişoara Nord - Bucureşti Nord
17:00 - IR 1653, Bucureşti Nord - Vatra Dornei Bă’i

http://www.youtube.com/watch?v=66ZGNWkOJRk
 
Locomotiva BR204 (DR V100) de la DB Schenker în Gara Bucureşti Sud<i></i>, 2 mai 2012<i></i>

logo.gif


La început de mai, întâmplarea a fă’cut ca locomotiva 86-0081-9 (fosta LDH45-389) de la Suceava s㒠efectueze în aprilie o reparaţie cu ridicare (RR) în cadrul companiei REC Bucureşti. Aşadar roşcata locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠urma s㒠parcurg㒠o distanţ㒠de aproximativ 470 de kilometri, staţia de plecare fiind Bucureşti Sud.

Aici am întâlnit o activitate FeRoviaR㒠interesantă’, operatorii trenurilor fiind CFR Marf㒠cu vagoane Rils, DB Schenker cu vagoane Habis, GFR cu Fabls-uri de la fabrica de sticl㒠Stirom. De la amiaz㒠şi pân㒠la miezul nopţii, liniile staţiei Bucureşti Sud sunt parcurse de locomotive diesel-hidraulice sau diesel-electrice, realizând manevre, probe de frână’, revizii, plecă’ri la drum.

în cazul DB Schenker, pentru c㒠despre acest operator vorbim acum, sosise după’-amiaza în jurul orei 17 în Gara Bucureşti Sud cu o navet㒠de Habis-uri cu europaleţi, urmând ca la 19 s㒠plece în direcţia Bă’neasa. Locomotiva de tracţiune a fost 845-003-8, iar dac㒠vorbim ”pe nemţeşte”, este o locomotiv㒠din Germania, diesel-hidraulică’, clasat㒠ca BR204 / DR115. Locomotivele (6 la numă’r conform colegului meu pasionat de trenuri, AlexCta) au sosit în România în cursul anului 2011 şi au fă’cut reparaţii capitale la EuroEst Constanţa.

Zgomotoase, înalte, cu geamuri mici şi capote laterale largi şi cu o cabin㒠de conducere îngustă’, acestea sunt dotate cu motoare puternice supraalimentate cu 12 cilindri în V de 1500 CP (MWJ 12 KVD 18-21 AL5), oferind o vitez㒠maxim㒠de circulaţie de 80 km/h. Masa este de 64 de tone, iar lungimea ei are 14 metri. în fine, mai multe informaţii cu privire la performanţele locomotivelor, puteţi gă’si în link-urile de mai jos: http://www.bahnfrau.de/bahnfrau/html/br_v100_dr.html şi http://www.v100-online.de/index.php?nav=1000001 .

Ne bucură’m c㒠în peisajul feroviar românesc apar locomotive cu faţ㒠nouă’, unele mai cosmetizate, altele mai îngrijite şi mai cârpite şi, în fond, puse la treabă’, iar traficul feroviar de marf㒠fiind, încet-încet, mai atractiv pentru operatorii economici.

http://www.youtube.com/watch?v=000M4-NxRV8
 
Cocktail de trenuri de marf㒠la Focşani<i></i>, mai 2012<i></i>

IMG_2906%20%281%29%20logo.jpg


în doar dou㒠ore, prin faţa gă’rii modernizate a Focşaniului, au trecut 6 mă’rfare, deci o cadenţ㒠de doar 20 de minute pentru un tren de marfă’. Deşi, în trecut, aşa cum îmi spunea un profesor de la facultate, trebuia s㒠ai grij㒠când treci calea ferat㒠pentru c㒠treceau trenuri foarte des, la nivelul anilor 2012, 6 trenuri de marf㒠în doar 2 ore înseamn㒠un lucru bun.

Operatorii că’rora le-au aparţinut trenurile filmate au fost Cargo Trans Vagon (CTV) cu locomotiva Siemens ES 64 F4 şi un tren de vagoane Uagps cu cereale, Vest Trans Rail (VTR) cu o electric㒠060-EA şi tren de vagoane Eaos şi Fas încă’rcate cu fier vechi, TransferoviarGrup (TFG) cu locomotiva EA-881, fost㒠CFR Că’lă’tori, dar care acum tracta substanţe chimice în vagoane Zags. în a doua or㒠au tranzitat Focşaniul şi un mă’rfar GFR, bineînţeles, cu o garnitur㒠de Habis-uri şi Rils încă’rcate cu ciment pentru Bacă’u şi tractate de 40-1011-2, Unifertrans şi-a fă’cut şi el prezenţa cu o locomotiv㒠060-EA şi vagoane Zaes, lă’sând pentru ultima secvenţ㒠defilarea mă’rfarului UnicomGroup cu electrica 40-0223-4 şi vagoane Fas şi Eaos.

Este bine c㒠marfa circulă’, este FIRESC ca ea s㒠circule pe calea ferată’, tiriştii ar trebui, în curând, s㒠consulte o list㒠cu joburi adiacente transportului rutier, pentru c㒠viitorul este al că’ii ferate!! Mulţumesc pentru vizionare!

http://www.youtube.com/watch?v=Qr22OXv5CD4
 
Trenuri prin Pă’durile din Bucovina<i></i>, iulie 2012<i></i>

0logo.jpg


Vara nu este chiar aşa de uşor să’-ţi manifeşti dorinţa de a ieşi în natur㒠s㒠filmezi trenuri. Temperatura ridicat㒠şi soarele arză’tor sunt termeni invers proporţionali cu dorinţa şi plă’cerea de a înregistra secvenţe FeRoviaRe. Tocmai de aceea mi-am ales o dimineaţ㒠mai ră’coroas㒠de iulie pentru a mai auzi din ecoul trenurilor Regio sau Interregio sau pentru a mai vedea acel ”şarpe” care se unduieşte dup㒠forma liniei ferate.

Linia 502, Suceava – Ilva Mică’, se descrie printr-un traseu pitoresc, presă’rat cu viaducte şi tuneluri care mai de care mai interesante. înc㒠de la kilometrul 3, viaductul de nici 100 de metri peste Pârâul Șcheia creeaz㒠un decor interesant cu Pă’durea Șcheia în fundal. în decurs de nici mă’car 60 de minute am reuşit a surprinde Trenurile Regio Dorneşti – Suceava, Suceava – Câmpulung Moldovenesc şi Trenurile InterRegio Timişoara Nord – Iaşi şi Iaşi – Timişoara Nord.

Trenurile de lung parcurs aveau 7, respectiv 5 vagoane, fiind tractate de locomotive electrice 060-EA, în timp ce trenurile regionale erau, de fapt, un automotor diesel Malaxa vechi din 1940 toamna (la propriu!) şi o ram㒠electric㒠Z6300 de prin 1980.

Vizionare plă’cut㒠şi pe curând!

http://www.youtube.com/watch?v=KvNUhH6CBPY
 
Trenuri vin şi pleac㒠în/din Bucureşti Nord<i></i>, iulie, 2012<i></i>

LOGO.jpg


... iar acestea sunt:
0:08 R7021, Bucureşti Nord - P.O. Aeroport H.
0:11 R14004, Braşov - Bucureşti Nord
0:35 R15209, Bucureşti Nord - Buză’u
0:45 R7018, P.O. Aeroport H. - Bucureşti Nord
0:56 LDH125 maneuvre
1:06 GFR 060-DA maneuvre
1:26 CFR Că’lă’tori 060-EA maneuvre
1:40 IR 1798, Piteşti - Bucureşti Nord
1:55 IR 1577, Bucureşti Nord - Galaţi
2:10 LDH125 maneuvre
2:28 IR 1643, Bucureşti Nord - Salva
3:15 CFR Că’lă’tori Depot
3:23 Steam Locomotives in front of the CFR Că’lă’tori Depot
3:35 IR 1557, Bucureşti Nord - Ploieşti Sud

http://www.youtube.com/watch?v=NGN-ErQGTb0
 
Umbre şi ecouri feroviare în Gara Paşcani<i></i>, august 2012<i></i>

IMG_5285%20logo.jpg


Oriunde aş pleca şi oriunde aş ajunge, timpul îmi demonstreaz㒠c㒠tot acas㒠m㒠întorc. Din ultima că’lă’torie în Italia a trebuit s㒠m㒠întorc subit pentru a susţine un interviu la compania care apare titrat㒠în primele secunde ale acestui film.

Paşcani, ora 3.30, Trenul InterRegio 1653 soseşte în Paşcani, st㒠10 minute şi pleac㒠mai departe că’tre Suceava şi mai apoi la Vatra Dornei. Cobor, încerc s㒠îmi setez aparatul s㒠înregistreze mă’car câteva cadre… Trenul Regio 5501, Paşcani – Suceava Nord, pleca alene la ora 4 fix, de pe linia 5, în timp ce pe linia 1 sosea de la Târgu Neamţ Trenul Regio 15660 pentru direcţia Fă’lticeni. De fapt trenul este compus din dou㒠automotoare, unul pleac㒠la Fă’lticeni, celă’lalt se întoarce la Târgu Neamţ. Schimbul de semnale luminoase dintre o locomotiv㒠ce staţiona pe linia 2 şi automotorul care intra în gar㒠de la sfârşitul filmului mi-au adus câteva zâmbete pe buze în acea noapte trist㒠cu lun㒠plină’.

Aşadar… ecouri, umbre şi atmosfer㒠liniştit㒠de noapte, cu astfel de ingrediente am presă’rat acest film. Vizionare plă’cută’!

https://www.youtube.com/watch?v=9-c-HAr76bU
 
Trenuri rapide în Dolhasca (Judeţul Suceava)<i></i>, august 2012<i></i>

1logo.jpg


Dolhasca reprezint㒠un nod feroviar, aici oprind trenurile InterRegio pentru a permite că’lă’torilor s㒠schimbe pentru direcţia Fă’lticeni. Cu o populaţie de aproape 10.000 de locuitori, oraşul Dolhasca este recunoscut pentru Mă’nă’stirea Probota din satul Probota (5 km depă’rtare), unde a fost înmormântat domnitorul Petru Rareş, dar şi dup㒠faptul c㒠Alexandru Arşinel şi-a tră’it aici copilă’ria.

Deşi opresc multe trenuri aici, am surprins în filmul de mai jos trenuri internaţionale şi InterCity care nu opreau în staţie şi rulau cu 80-100 km/h. Fiind în apropierea unei treceri la nivel, am primit o serie de semnale ră’sună’toare de la locomotive ca EA1-443, EA-699, EA-114 sau EA1-588. Da, o veţi auzi pe EA-114 dând tot ce-i mai bun din goarnele sale (mulţumiri domnului mecanic), îns㒠şi motoarele de tracţiune ale EA-758 se vor face auzite.

Trenurile ”speciale” care au trecut prin Dolhasca au fost dou㒠vehicule cu motor diesel: unul dintre ele a fost o drezin㒠CFR Infrastructură’, iar celă’lalt era un automotor Siemens Desiro VT 642 pe care scria Iaşi şi că’lă’torea pe fir banalizat (pe stânga). în rest, amintim de Internaţionalul ”Bulgaria Express” cu garnitura de 11 vagoane ruseşti, de Intercity Suceava - Bucureşti sau fostele Accelerate, actuale InterRegio Cluj-Napoca – Iaşi sau Iaşi – Timişoara.

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=xEDdNxO1bD4
 
Trenuri de toamn㒠colorat㒠la Probota, Suceava<i></i>, [November, 2012]<i></i>

LogoNoiembrie.gif


Era zi liber㒠de la serviciu, vremea era perfectă’, ultima zi de toamn㒠şi am consumat-o filmând trenuri. între ora 11 şi 15, am filmat şi fotografiat 14 trenuri, şi mai lungi, şi mai scurte, şi de marfă’, şi de că’lă’tori, şi private, şi de stat, tractate fie de locomotive electrice sau de locomotive diesel.(-hidraulice, parol!)

Clă’direa haltei a ars în primă’vara anului 2013, iar acest eveniment tragic a pus la grea încercare cunoştinţele şi îndemânarea pompierilor, dat fiind c㒠zona este izolat㒠la aproape 1 km de orice drum public. Tot ca fapt divers (şi tragic), în filmare apare Trenul InterRegio Suceava - Braşov, tren care a fost şi el anulat o dat㒠cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor de 2013.

Poate doar peisajul îndeamn㒠la visare şi la relaxare. Locul de filmare a fost sub creasta Podişului Fă’lticenilor, valea din imagini fiind cea a Siretului.

http://www.youtube.com/watch?v=1JL7LzLLMiQ
 
Trenurile din România în 2012<i></i>

IMG_0149%20logo.jpg


Un reportaj-mozaic cu peisaje româneşti şi vehicule feroviare fotografiate şi filmate în anul 2012, fie cu SX20IS-ul, fie cu 60D-ul. O activitate mai slă’buţ㒠decât ce a fost în 2011, dar cu mai mult㒠implicare sufleteasc㒠şi un gram în plus de experienţă’. Bocanci uzi, degete degerate, câini lă’trând, sute de lei sau mii de lei investiţi în nişte pixeli în plus, şi bineînţeles ocă’rile familiale - dar acestea sunt efecte care nu se vă’d în film.

Gara de Nord, Burdujeni Suceava, trenuri de intervenţie, Să’geţi Albastre îngheţate, că’lă’tori zgribuliţi, vagoane modernizate sau încă’rcate pân㒠la refuz de marfă’, în vitez㒠sau lente ca un melc, ză’pad㒠grea sau soare istovitor, parad㒠de pluguri hidraulice sau LDH-uri cam dep㒺ite de vreme, dar ambiţioase din cale-afară’, doamne aburoase sau ”tramvaie” RegioTrans supuse la ger de -20 de grade, dealurile şi munţii Transilvaniei acoperite cu ză’padă’, stră’bă’tute de locomotive electrice sau mai puţin electrice, prietenii legate şi dezlegate de bestiile de fier feroviare, o îngră’mă’deal㒠de secvenţe FeRoviaRe pe care v㒠invit s㒠le urmă’riţi, cu drag!

https://www.youtube.com/watch?v=cuOUyllfZwA
 
A trecut cam mult timp de când n-am mai scris aici, dar... continuă’m seria filmelor realizate în România anului 2013:

Tren de marf㒠pe linia Fă’lticeni - Dolhasca<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14357282230_543d0d36b3_o.jpg


Pân㒠acum, n-am vă’zut pe nică’ieri o fotografie cu vreun tren mă’rfar pe linia 510, Fă’lticeni - Dolhasca. Astă’zi, fiind zi liberă’, timpul mi-a permis s㒠vizitez gara Fă’lticeni, acolo unde am vă’zut o garnitur㒠gata de plecare. Soarele ardea tare, dar mi-am luat aparatele de fotografiat şi am plecat cu bicicleta într-un loc de unde s㒠pot surprinde Valea Șomuzului şi ”şarpele” cu containere. Și cum întotdeauna dup㒠un Soare fierbinte vine o furtună’, inevitabilul s-a produs. M-am ascuns sub un deal care m-a apă’rat de fulgere şi tunete, dar mi-a umplut capul şi aparatele foto cu nisip şi lut. Asta e, dar mă’car am fotografiat ce voiam de mult: un mă’rfar pe linia pe care o reprezint, dac㒠pot spune aşa, Fă’lticeni - Dolhasca.

în fapt, locomotiva diesel-electric㒠DA 1139 trecea cu un tren lung de containere prin satele de pe Valea Șomuzului: Preuteşti, Arghira, Dolheşti. Orice cale ferat㒠din lume e important㒠în felul ei, are povestea ei, farmecul ei, curbele ei, staţiile ei, oamenii ei...

http://www.youtube.com/watch?v=YKUMFtV2JGQ
 
Regio Private Train on Fă’lticeni - Dolhasca secondary line<i></i>, [May, 2013]<i></i>

14391240199_3583456f7c_o.jpg


în acea zi de 1 mai 2013, atunci când fabricile nu lucrează’, iar angajaţii au o zi liber㒠să’rbă’torind Ziua Muncii, mi-am fă’cut timp pentru a filma trenul Regio Fă’lticeni - Dolhasca. Locul de ”trainspotting” a fost chiar pe coasta dealului din localitatea Arghira, loc de unde se poate observa foarte frumos toat㒠valea râului Șomuz, drumul judeţean Fă’lticeni - Dolhasca, dar şi calea ferat㒠510 Fă’lticeni - Dolhasca. Pe aceast㒠linie circul㒠atât trenuri de că’lă’tori, cât şi trenuri de marfă’. în fapt, scopul ieşirii şi cocoţă’rii pe dealul de la Arghira a fost filmarea mă’rfarului de containere, dar acesta a fost precedat de trecerea automotorului Regiotrans cu că’lă’tori.

Calitatea imaginii a avut puţin de suferit din cauza perdelei de ap㒠dintre mine şi tren; vremea era foarte aspră’, ploua şi fulgera. Totuşi, se pot admira câmpurile înverzite şi geografia aşeză’rii satelor Basarabi, Arghira şi Dolheşti. Acest tip de panorame sunt slă’biciunile mele, mai ales dac㒠trenurile îşi fac şi ele apariţia în peisaj. La sfârşitul filmului regă’siţi o panoram㒠derulat㒠de la stânga (Preuteşti) pân㒠la dreapta (Dolheşti).

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=08lXCq6IicY
 
Tren cu cisterne pentru Râşnov/Ză’rneşti plecând din Gara Bartolomeu<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14579040224_3efb3b395c_o.jpg


Salba de semnale luminoase de ieşire din staţia Bartolomeu creeaz㒠o imagine aparte, mai ales în contextul în care un singur semnal din toate cele opt era pe LIBER. Se întâmpla s㒠fiu la cumpă’ră’turi în zona de Vest a Braşovului şi traversam liniile staţiei Bartolomeu. Pe o linie staţiona un mă’rfar de la Constantin Grup care pleca spre Râşnov sau Ză’rneşti cu 16 cisterne de-ale Grupului Feroviar Român. însă’, în acelaşi timp, o goarn㒠de automotor Regiotrans se auzea venind dinspre Râşnov. Momentul întâlnirii celor dou㒠trenuri a fost înregistrat în filmul de mai jos.

Și pentru c㒠tot eram în să’ptă’”luna” de miere, soţia mea a simţit faptul c㒠întârziam de la magazinul de pâine, o s㒠v㒠rog s㒠înţelegeţi scurtul apel telefonic de ”chemare acasă’” a pasionatului feroviar ră’tă’cit printre liniile staţiei Bartolomeu. :))

https://www.youtube.com/watch?v=ZAw9VYOQuxg
 
Trenuri de că’lă’tori în Gara Bartolomeu - Braşov<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14454388449_3ec85fb156_o.jpg


Că’utam, ală’turi de vă’rul meu, Vasile, trenurile printre acoperişurile din şindril㒠ale cartierului Bartolomeu. Panorama de început de var㒠ne-a încântat privirea şi, în pofida vântului care sufla puternic, am filmat timp de o or㒠cinci trenuri care tranzitau Gara Bartolomeu. Orele serii, anunţate fă’r㒠greş de orologiul Bisericii Bartolomeu, aduceau în Braşov trenuri de la Timişoara, Sibiu, Bucureşti şi Ză’rneşti.

Fie c㒠erau Să’geţi Albastre, automotoare Regiotrans Caravelle sau vagoane moderne de că’lă’tori tractate de locomotive puternice diesel-electrice EGM, trenurile se vedeau excelent de pe stâncile pe care ne cocoţasem cu aparatele noastre de fotografiat.

Vizionare plă’cută’!

Regio Private Train 14720, Ză’rneşti - Braşov
Saint Bartolomeu Church built in 1260
InterRegio Train 1622, Timişoara Nord - Bucureşti Nord
Regio Private Train 14723, Braşov - Ză’rneşti
Regio Train 2104, Sibiu - Braşov
InterRegio Train 1527, Bucureşti Nord - Sibiu

https://www.youtube.com/watch?v=E27lYLw9wFc
 
Tren militar în Braşov la Gara Bartolomeu<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14675652994_eeb1c715e6_o.jpg


Un tren militar scurt tractat de o locomotiv㒠diesel-electric㒠intra în Gara Bartolomeu în ceas de seară’. Acest convoi a fost tractat de DA-836 aparţinând CFR Marfă’. Vagoanele platform㒠erau încă’rcate cu 9 autocamioane DAC 665 T. Aceste camioane sunt 6x6, au un motor diesel în 6 cilindri de 10 litri şi dezvolt㒠o putere de 215 cai putere.

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=MIWA8B_qpzI
 
Automotorul Caravelle modernizat de Marub Braşov - ARHIVA<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14502907849_763a7c72e7_o.jpg


Regiotrans, cel mai mare operator privat de transport că’lă’tori din România, transport㒠anual peste 2 milioane de pasageri. La un asemenea trafic de că’lă’tori, se cuvine ca o cot㒠parte a cifrei de afaceri s㒠fie îndreptat㒠spre modernizarea parcului de material rulant. Unul dintre automotoarele Caravelle X4500, cu numă’rul de înmatriculare 4511, a fost modernizat şi poate fi admirat în imaginile videoclipului de mai jos.

Automotorul a primit o nou㒠schem㒠de vopsire, capetele cu posturile de conducere fiind modificate complet, primind blocuri optice noi, parbrize noi cu display de informare pentru că’lă’tori, plug de animale şi nu în ultimul rând un pupitru de comand㒠nou-nouţ, oferind mecanicului în acest fel confort sporit. De asemenea, nici spaţiul pentru că’lă’tori nu a fost neglijat, primind scaune noi, sistem de iluminat nou, ferestre termopan lipite, podea nou㒠şi pereţi interiori noi.

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=b6P9-rzGndg
 
Trenuri la Tunelul de la Lucă’ceşti, jud. Suceava<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14688967214_7446bdeef2_o.jpg


Linia Suceava - Suceava Vest - Lucă’ceşti - Gura Humorului a apă’rut ca o variant㒠de înlocuire a liniei Suceava - Dă’rmă’neşti - Cacica - Gura Humorului, deoarece aceasta din urm㒠era descris㒠de un traseu cu o declivitate mare şi limită’ri dese de vitez㒠la curbele cu raz㒠mică’. Pe de alt㒠parte, traseul liniei inaugurate la 1964 are mai multe viaducte şi un tunel, lucră’ri de art㒠feroviar㒠care au necesitat mai mult de 15 ani de construcţie.

Și cum aceast㒠linie a preluat traficul de pe Dă’rmă’neşti - Cacica - Gura Humorului, am plecat într-o duminic㒠la gura tunelului de la Lucă’ceşti de pe linia 502, de unde am admirat trenurile Regio Suceava - Ilva Mică’, Câmpulung-Moldovenesc - Suceava, Ilva Mic㒠- Suceava şi InterRegio Cluj-Napoca - Iaşi. Vântul şi norii au viciat într-o oarecare mă’sur㒠filmă’rile pe care le realizam, dar culorile vii de var㒠ale ierbii, ale câmpurilor şi ale livezilor mi-au atras atenţia în mod deosebit şi v㒠invit şi pe dumneavoastr㒠s㒠urmă’riţi 3 minute feroviare cu trenuri moldoveneşti!

Vizionare plă’cută’!

0:45 - Regio Train 5703, Suceava - Ilva Mică’
1:20 - Regio Train 5722, Câmpulung-Moldovenesc - Suceava
1:50 - InterRegio Train 1832, Cluj-Napoca - Iaşi
3:30 - Regio Train 5704, Ilva Mic㒠- Suceava

http://www.youtube.com/watch?v=GPGlwAezvSY
 
Trenuri în Lunca Siretului<i></i>, [Iulie, 2013]<i></i>

14510343417_e9e780f5f4_o.jpg


întâlnirea cu vă’rul meu de la Braşov s-a transformat într-o ieşire pe calea ferat㒠de excepţie! Pă’ră’sind serviciul de la ora 15:30, am pornit spre Dolhasca per pedes cu aparatele de fotografiat şi cu mult chef s㒠filmă’m trenuri. Pe magistrala 500, între Paşcani (km 387) şi Lunca Siretului (km 392), ne-am intersectat cu trenuri Regio, InterRegio, internaţionale şi mă’rfare.

Mecanicii locomotivelor nu au fost deloc reţinuţi în a ne saluta în drumul lor spre Iaşi, Bucureşti sau Suceava. Cadrul natural din... Lunca Siretului se observ㒠şi în decorul videoclipului de mai jos. Viteza de circulaţie a trenurilor pe aceast㒠porţiune este de 80-100 km/h, aşadar infrastructura se prezint㒠foarte bine la banii puţini care se dau pentru reviziile la calea de rulare.

0:00 - Intro
1:00 - Regio Regiotrans Private Train 14886, Târgu Neamţ - Paşcani
1:20 - Regio Train 5602, Suceava Nord - Iaşi
1:52 - Regio Train 5505, Paşcani - Suceava Nord
2:18 - Regio Regiotrans Private Train 14867, Paşcani - Târgu Neamţ
2:54 - InterRegio Train 12765, Iaşi - Timişoara Nord
3:20 - InterRegio Train 1753, Bucureşti Nord - Suceava
3:34 - InterRegio Train 1832, Cluj-Napoca - Iaşi
3:54 - InterCity Train 554, Suceava - Bucureşti Nord
4:40 - InterRegio 383 ”Bulgaria Express”, Moscow - Bucharest - Sofia
5:15 - Freight Train hauled by CFR Marf㒠locomotive
5:59 - Regio Train 5608, Suceava Nord - Iaşi
6:21 - Freight Train hauled by CFR Marf㒠from Fă’lticeni to Dolhasca
6:50 - Arrival of InterRegio from Bucharest
7:10 - Dolhasca Railway Activity


http://www.youtube.com/watch?v=DK22dcoJzD4