Locomotive CFR in imagini de epoca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
2 locomotive Romanesti in Germania la targuri. An si locatie necunoscuta.

LDH125-099
RHolz_03311.jpg


LDH45-270
RHolz_03330.jpg


foto - Ingo Hütter
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6712531

Daca nu merge din prima linkul mai incercati odata.
 
Nu o fi locomotiva dar pare interesant:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1517626_513016802146800_1705672962_n.jpg

Dintr-un set recent adaugat aici https://www.facebook.com/media/set/?set=a.513016722146808.1073741827.115707885211029&type=1
 
Tudor, e chiar mult mai interesant vehiculul din poza pentru ca reprezinta o "specie" complet eradicata si anume automotoarele produse de Malaxa prin motorizarea unor vechi vagoane clasa CFR. Originea vehicului este evidenta daca te uiti la geamuri. Aceasta serie, cu cap aerodinamic, era numita si "tanc".

Sursa originala a pozelor este ebay. Ca fapt divers, imaginile de pe Bucuresti-Giurgiu sunt foarte rare.
 
destule. Nu stiu daca pe internet insa printre amatorii de istorie feroviara sunt. Daca esti interesat de subiect cauta monografiile Malaxa. Cred ca au fost prezentate si aici pe forum pe undeva.
 
de prin hartiile subsemnatului, imagine cumparata acum 10 ani dintr-un anticariat din capitala, imagine de fabrica a locomotivei CFR 1627 (serie complet disparuta, pentru detalii vezi ITF):



detaliu marchiza cu modalitatea de dispunere a placilor la masinile CFR pana la inceputul anilor '50 cand au aparut placile cu reviziile si cea cu depoul de domiciliu:



un tender al seriei era pe la Sibiu prin muzeu.

Aceiasi sursa, alta specie disparuta, masina 1524 "Granicerul" in ateliere:



detaliu marchiza:



Nici nu mai stiu daca am postat imaginea asta pe undeva. Daca da, o sa modific mesajul. Dubla de 140.4 pe Valea Prahovei (oare unde altundeva:)) in anii '30:

 
Catalin,


Nu am acces la ITF dar sunt imagini sau schite ale locomotivelor care au circulat in Romania in perioada 1890 - 1920? Ai cumva cunostinta de locomotive cu pistoanele situate in interiorul cadrului sasiului, avand doar bielele cuploare in exterior, la vedere?
 
Buna Felippe,

da, cuprinde schite si planuri ale seriilor care au circulat in perioada mentionata de tine. Dar, conditia grafica a cartii nu-ti permite sa le vizualizezi la adevarata lor valoare.

da, avem inca printre noi masina 43 Calugareni construita in 1869 de Canada Yorks-Birkenhead Anglia (fosta a concesiunii britanice Bucuresti-Giurgiu) despre care cred ca avem si o dicutie pe undeva pe forum. Planuri la aceasta masina nu am (nu stiu sa fie) sunt doar schite care umbla pe net si despre a caror corectitudine nu ma exprim. Masina insa este pastrata in patrimoniul national si exista inclusiv in colectia subsemnatului imagini ale acesteia, in starea in care este ea acum (destul de diferita de original). Evident, aceste imagini sunt si la dispozitia ta, daca ai nevoie.

Si, il avem printre noi pe forum pe Dorin care stiu ca a documentat asa cum ii sta in fire (adica foarte bine) masina CFR 43 Calugareni, construita in buna si frumoasa traditie britanica cu distributie si cilindrii interiori (si a naibii de nepractica la reparatii).

Cateva imagini ale locomotivei aici:

http://transport-in-comun.ro/trenuri/abur/abur.htm

PS: ai reusit sa ajungi la evenimentul Mallard 75 ? :)
 
Mersi mult de informatii, Catalin.

Bineinteles ca stiu de Calugareni, din curiozitate am intrebat, ma gandeam ca mai sunt si altele.

Construirea unui model al unei locomotive romanesti este unul din proiectele la care ma gandesc demult dar in niciun caz nu il voi incepe inainte sa le finalizez pe celelalte deja incepute.

Dar asta nu exclude documentarea, culegerea de informatii, etapa care, asa cum am mai spus, ar putea fi ea in sine un hobby.

Din pacate, nu am reusit sa ajung la evenimentul aniversar al Mallard...
 
Nu Felippe, nu mai sunt altele. In afara de mica mostenirea britanica si cu o mica derogare la 1919 cu americanele 140.1 (ultima supravietuitoare este 140.117) in rest am ramas cantonati in scoala germana si central europeana.
 
Salut!Foarte valoroasa descoperire,poza de arhiva.Catalin sa referit ca era inmatriculare interbelica,pentru faptul ca are doar sigla CFR,numarul si viteza,nu are celelalte placute,cu depoul,respectiv cu reparatiile.(R.G.I.,R.G.E.,R.R.)care s-au montat incepind cu anul 1947.Nu se vede bine numarul locomotivei,pare a fi ?48?,iar la tender se vede clar 50.136.
 
140.430 (18564/1921 Henschel & Sohn, Cassel) gara Predeal 1940, surprinsa de un soldat german in drum spre front in spatele copiilor de trupa ...



fotografie de familie, anii '30 intrarea in gara Predeal dinspre Brasov, dubla de 140.400:



o drezina provenita dintr-un Chevrolet (cred ca e model 1933) unul din multele vehicule de acest fel care au existat la CFR, halta Furnicosi (Arges):



Si singura fotografie cunoscuta cu Ana Pauker intr-o drezina, cel mai probabil conversie dintr-un Ford V8 model 1934. Undeva in zona Brasov:



colectia Florin Cicos

PS: Maus5: multumesc pentru completarea corecta. La dispunerea placilor faceam referire cand am spus interbelica. Din pacate nu am putut identifica corect numarul locomotivei (cel al tenderul este vizibil).
 
soldati germani in tranzit prin Romania se pozeaza pe un 324. Perioada: 1941-1944. Masina are cosul acoperit si biela motoare demontata. Probabil era in conservare. Cred ca imaginea este luata pe Valea Oltului la Rau Vadului.

1836730_517602398354907_1704458936_o.jpg


1944 gara Galati, civili si militari asteapta venirea unui automotor (in spate se vede si un 750):

http://footage.framepool.com/mov/515-597-229.mp4

si vine automotorul... ingramadeala specifica. Singurii aliniati si aparent calmi sunt doi soldatii germani. Automotor Malaxa (cu remorca Astra), vechile serii 86/87 provenit din vagoane.

http://footage.framepool.com/mov/438-008-271.mp4

chipuri si bagaje, peronul garii Galati:

http://footage.framepool.com/mov/913-511-906.mp4

sursa : framepool.com
 
catalin a spus:
...
1944 gara Galati, civili si militari asteapta venirea unui automotor (in spate se vede si un 750):

http://footage.framepool.com/mov/515-597-229.mp4

Iar vagonul e un Haine Ste Pierre 1910, cl 1- Aald 10.000 sau un Staudinger G.W. 1911, cl 2 - Bald 50.000.
 
T3 prusac?




imaginea este preluata de pe pagina de facebook a lui Sorin Borodi

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153045316513389&set=pb.763228388.-2207520000.1424714064.&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-xpa1%2Ft31.0-8%2F10644319_10153045316513389_4571159198527906056_o.jpg&smallsrc=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-xpa1%2Fv%2Ft1.0-9%2F10991255_10153045316513389_4571159198527906056_n.jpg%3Foh%3Def771b002b8429b637f8cd32deded0eb%26oe%3D554B46F0%26__gda__%3D1431529190_91164b38b96b03fb585eaa71ba6b3da9&size=1937%2C1321