Adunatura mea de N-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut tuturor.
Foarte interesante aceste fotografii din care vedem ca modelul la N (foto de jos) are toate detaliile modelului H0.
Mai mult, si proportiile se pastreza; (barele de mana sunt tot la fel de subtiri, bielele identice, rotile parca sunt mai fine la N) Sa nu uitam ca loco din foto de jos a fost marita x2 ca sa ajunga la dimensiunile modelului H0 si totusi arata la fel de bine. Un model excelent, m-a convins, bravo Fleischmann! l-am trecut pe lista. Poate ne spui ceva si despre cum ruleaza. Are motoras din generatia noua, silentios?
Multumesc.
 
Salut Alex,

Uite aici:

cmef9lmlafg8olfq6.jpg


Are un motor Faulhaber de generatie noua, foarte silentios. Cum s-a remarcat si in diverse recenzii (am una a modelului dintr-o revista englezeasca) e un motor cu un format cu totul neobisnuit pentru modele feroviare. Asta a fost o alegere care a tinut cont de spatiul disponibil. Cazanul e foarte lung si subtire si intre el si frem este un spatiu liber respectat la model ca si la prototipul real. Tine deci cont in poza ca locomotiva are cu totul o latime de 19 mm deci diametrul exterior al motorului este pe undeva pe la 16 mm!

Singura problema pe care o vad eu la modelul la scara N este lumina foarte stralucitoare a farurilor, (LED alb) care sugereaza niste lampi electrice fiind nepotrivita pentru un model de epoca I-a unde iluminatul se mai facea inca folosind faruri cu ulei de rapita. S-ar putea regla desfacand-o si ingalbenind un pic cu un marker ghidurile de lumina, dar la cat de mic este modelul, orice interventie pe cord deschis la el e riscanta!
 
Multumesc Victorian, arata super! Un motoras de genul acela are si BR92 si se misca excelent!
Dupa cate vad e si foarte usor de digitalizat. Chiar daca nu are mufa, pinii aia de pe placa sugereaza ca traseul digital a fost deja gandit pe cablaj si nu trebuie decat sa cositoresti decodorul
 
Eu am convertit in DCC modelul si a fost o operatiune cat se poate de simpla.

Instructiunile pot fi descarcate de aici.
 
Multumesc mult!

Interesante instructiuni, chiar de la Flm!
Crezi ca mai putem gasi asa ceva si pentru V60 sau BR23?
Ambele sunt loco fara interfata dar sunt produse de FLM si in versiune digitala, ceea ce ma face sa cred ca au cablajul deja adaptat.
 
Sincer sa fiu nici nu mai stiu de unde am descarcat acum vreo 3 sau 4 ani instructiunile astea asa ca nu pot spune daca exista si pentru alte modele dar cred ca pentru modelele care te intereseaza pe tine, in cazul in care sunt "contemporane" cu BR 70.0, poti sa deduci conexiunile decodorului si modificarile placilor prin analogie cu instructiunile pentru 7071.
 
Foarte utile intr-adevar, multumesc !

Vizavi de BR23, am vazut ca in catalogul 2013/2014 apare in dreptul ei pictograma cu 6 puncte si mentiunea WIRE deci ar trebui sa scoata o placa noua cu puncte de lipire.
 
Hmmm, pictograma cu 6 puncte si wire nu cred ca inseamna puncte de lipire ci mufa decodor in care insa nu se poate pune direct decodorul ci o alta mufa cu fire, decodorul fiind situat mai departe, unde este spatiu disponibil. Exemplu crocodilul austriac la scara N.
 
Nu stiu ce sa zic, posibil sa ai dreptate insa in acelasi catalog, la alte loco apare pictograma cu 6 puncte urmata de NEM 651. In mod normal NEM 651 ar marca prezenta prizei de decodor pentru ambele tipuri (cu pini pe decodor si cu prelungitor)
 
Am achizitionat acum ceva vreme setul Minitrix 51 10101 00 care prezenta probleme de rulare din cauza motorului. Am plecat pe ideea de a-l inlocui insa nu am gasit ceva rezonabil ca pret asa ca a ramas in cutie. O gara de ep. I vazuta la bulgari cu prilejul ultimei intalniri mi-a reactivat interesul pentru aceasta garnitura insa verdictul primit a fost ca motorul e pa. O ultima incercare a fost sa-l dezansamblez si am constatat urmatoarele

27331776901_4b1a899a8f_b.jpg


o lipitura l-a readus pe linia de plutire, urmeaza reasamblarea

27331777171_a69be99d25_b.jpg
 
Felicitari, este un set foarte frumos, pe care il am si eu; prima locomotiva germana denumita Adler, a functionat pe traseul Nürnberg-Fürth in 1835. Vagonul motor este cam zgomotos, dar e totusi o placere sa vezi garnitura asta ruland cu viteza mica! Am tot zis sa mobilez cumva locomotiva, arata putin ciudat mergand asa singura, fara mecanic si fochist pe platforma deschisa, insa n-am ajuns pana acum!
 
Aaaa... pai inseamna ca incet incet croim si niste module la N , poate facem un circuit complet ca sa dam jos praful de pe locomotive !
 
Multumesc, Victorian, intr-adevar, ruland fara mecanic arata a tren fantoma :)
Dragos, de primul modul (cel asamblat cu ajutorul tau) ma apuc in curand iar al doilea trebuie asamblat, ma gandeam si la unele curbe sau 2 bucle
 
Legat de module noi trebuie sa ne intalnim si sa discutam clar ce avem nevoie. In momentul de fata eu as zice sa facem doua bucle insa decide "majoritatea" :D
 
Baieti, eu zic ca am putea sa ne uitam in curtea colegilor N-isti din strainatate precum si in curtea colegilor romani de la scarile mai mari, care deja se joaca de-a unit modulele proprii. Cred ca prima faza ar fi sa ne decidem asupra unui standard de conectare, ca sa nu ne trezim pe urma ca sunt incompatibile din motive ridicole...