Adunatura mea de N-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Revin cu o loco din seria 1600 NS (avand la baza seria BB 7200- frantuzeasca), model Fleischmann care face parte din setul 9310 86, inmatriculare 1613 - Roermond (am intels ca fiecare loco din seria 1600 si respectiv 1800 - pt cele alocate traficului de calatori a primit denumirea unui oras din Olanda). Inmatricularea ramanand 16xx sub Railion e de inteles ca a fost alocata traficului de marfa. Am vazut totusi poze cu loco Railion tragand vagoane de calatori gen
http://www.flickr.com/photos/40002362@N02/4103361851. Era o practica uzuala sa fie folosite si la calatori sau exceptii rare ?
Despre modelul prezentat va pot spune ca am retinut reprezentarea barelor de mana din fir metalic si nu basorelief .

 
Salut

Referitor la V60 de la Fleischmann prezentata de Cosmin cateva pagini mai in spate:

Am si eu in colectie aceasta, cum ar spune MPU - simpatica locomotiva - in varianta analogica si am observat un fapt foarte interesant: pusa pe sina luminile se aprind in ambele parti indiferent de sensul de deplasare.
Asta nu ar fi mare lucru veti spune, FLM a pus becurile pe direct de lene sau economie, cum a mai facut si la BR 55...
Da dar V60 are... leduri. Iar ledurile ar trebui sa se aprinda numai intr-un sens al curentului nu?
La o analiza mai atenta a iesit la iveala urmatorul fapt:
- Motorul este pus pe direct, la sina, ledurile insa nu;
- ambele leduri sunt alimentate prin intermediul unui montaj electronic care, indiferent de sensul curentului din sina scoate la iesirea spre leduri curent de acelasi sens!

Acum intrebarea e de ce si-a batut capul FLM cu asa ceva?
De ce au vrut ca locomotiva aceasta sa mearga in analogic cu ledurile aprinse in ambele parti? Nu era mai simplu sa lase cate un led cu o rezistenta in fiecare parte, in felul acesta s-ar fi aprins numai ledul din sensul de mers.
 
Mai frate, ce fel de locomotiva este V60 (260, 261, 360, 361, etc...)?

Raspuns: locomotiva destinata initial pentru manevra si serviciu mixt pe linii secundare, ulterior doar la manevra.

Locomotiva dispune de o cabina de conducere unica, insa echipata cu doua posturi de conducere (unul pe fiecare directie de mers) si un SINGUR comutator central pentru luminile de mers din ambele parti.

Pe romaneste, la locomotiva reala sau nu e aprins nimic, sau sunt aprinse 6 lumini, 3 pe fiecare sens de mers. :!:

Asta corespunde si cu indicatiile din EBO pentru manevra, intrucat nimeni nu sta sa schimbe luminile in permanenta la fiecare schimbare de sens de mers, mai ales atunci cand in general mecanicul nici macar nu o conduce din interiorul cabinei ci cu telecomanda in mana de pe una din platforme sau chiar de jos sau dintr-unul din vagoanele manevrate.
 
Multumesc de raspuns, asta speram sa aud.
Inseamna ca si la digitalizare trebuie sa fac astfel incat sa se aprinda la fel, toate odata in orice directie

Si inca o intrebare... daca cineva a vazut aceasta locomotiva facuta de FLM in varianta digitala... sunt curios unde a montat FLM decodorul, in cabina deasupra motorului sau deasupra angrenajului de transmisie?

Multumesc
 
Buna,

La FREMO avem o gramada de V60 digitalizate din fabrica la manevra si desi nu am avut niciodata curiozitatea de a "deschide" una, nu m-a socat niciodata prezenta unui decodor in cabina.
 
Salut, poate ca la versiunea digitala din fabrica decodorul e inclus in placa de baza... Ar fi o solutie eleganta insa nu stiu cat de reala.
 
Buna,

Nu, la V60 West (si nici la V60 Ost) nu este asa, doar la constructiile mai recente precum ES64U2, ES64U4 sau Re 460/465.

Pe 1zu160.net s-a discutat mult despre tema asta acum cativa ani, insa nu am linkurile in memorie.

V60 West este o constructie de la sfarsitul anilor 1990, insa a aparut pe piata o decada mai tarziu. Ii lipsesc unele fineturi din anii 2000.
 
Salut, am gasit ceva referinte pe site-ul mentionat de Horia care ar putea ajuta - (Antw. Nr. 29 - Thema: GFN V60 digital in der Auslieferung) n-am cautat mai mult insa sper sa raspunda la intrebarea ref. la pozitionarea decodorului.

http://www.1zu160.net/scripte/forum/forum_show.php?id=313662&start=85&sb1=fahreigenschaft
 
Salut, in urma unei mici excursii prin zona Nurnberg-ului am reusit sa ajung si la Dengler-modellbahn de unde nu am plecat cu mana goala iar la N s-au "lipit" de colectie cele 2 ansambluri cap tractor-semiremorca frigorifica:



 
La H0 recolta a fost mai consistenta insa va fi prezentata la sectiunea dedicata. In plina descoperire de locuri noi am ajuns si la magazinul Palau din Barcelona de unde nu am putut iesi cu mana goala, deh, destinul :D si am luat dupa mine si aceste vagoane care plangeau dupa un N-ist de ceva vreme judecand dupa aspectul decolorat al ambalajului ... am pierdut ceva timp inspectand eventuale deformari provocate de expunerea la radiatii UV insa ochiul meu de incepator nu a detectat deformari/decolorari vizibile. Fiind intr-o vesnica proiectare a viitoarei diorame, lungimea acestor vagoane m-a determinat sa alung razele mai mici de r3 din proiect si sa acord sansa egala vagoanelor de marfa cu cele de calatori :D
Vagoanele sunt produse de Minitrix 15641 si 15196, sunt Habbins pt DB Traswaggon si elvetianul AAE, Habbillns pentru cel PanGas





 
Salutari, o noua intrare in stoc: vagoane NS epoca IV, matrite Roco noutate in 1980, ultima actualizare la Roco in 2008 insa doar cu inmatricularea, Fleischmann promite o reeditare (mai mult ca sigur pe aceeasi matrita Roco insa cu kkk) in 2012, nu stiu daca au aparut din moment ce pe site-urile dealerilor apar ca data estimativa Q4/2013.



 
Am revenit dupa o mica pauza cu o BR 70.0, ex K.Bay.Sts.B Pt 2/3 (construita in aproape 100 de exemplare intre 1909-1915) cu un design usor de recunoscut (gratie distantei mari de 4 metri intre alergatoare si prima osie motoare). Modelul are 5.8 cm lungimea peste tampoane, motor cu volanta, lumini LED, detalii si tampografiere excelente, portcuple NEM, roti si biele brunate si a fost introdus ca noutate (matrita) in catalogul FLM 2007, inmatriculare DRG cu codul 7071. Modelul pe care il prezint este editie aniversara FLM 125 ani si este una dintre cele mai mici reprezentari decente ale unei locomotive cu abur din colectia mea alaturi de bavareza PtL 2/2.

12912821333_9b4a509ee9_b.jpg


12913151754_2c74ef6d36_b.jpg
 
Cred ca undeva s-a pierdut fluierul de pe acoperisul cabinei pentru ca lipseste de la locul lui.

Stiu ca iese foarte usor pentru ca am avut si eu aceasta locomotiva (de fapt varianta bavareza PtL 2/3) ca parte a setului K.Bay.Sts.B
 
Da , fluierul lipseste. Dar nu ma pot abtine sa remarc calitatea acestor foto facute foarte bine :lol:
 
Hello, merci frumos pentru poze si felicitari pentru achizitie. Si poza, si modelul sunt super, intr-adevar. Chiar daca a fost practic cantecul de lebada al Fleischmann la N, este un model extrem de reusit, a carui valoare este de asteptat sa creasca in timp.

Am si eu doua... una din epoca I si o alta in culorile DRG epoca II si sunt, fara indoiala, printre cele mai reusite modele din colectia mea bavareza!
 
Va multumesc pentru aprecieri, intr-adevar e foarte frumoasa si in varianta de epoca I, n-am rezistat tentatiei de a o achizitiona, la H0 insa.
 
Pt2/3 K.Bay.Sts.B la H0 - Fleischmann cu fluier de aceasta data :) si o alaturare pentru comparatie

12955873644_9a9ebc0bd3_b.jpg


12912821333_9b4a509ee9_b.jpg
 
Interesante pozele celor doua modele puse in paralel, multumim frumos!

Tinand cont de faptul ca modelul de jos este aproape la jumatate mai mic decat cel de sus, as zice ca este o ilustrare elocventa a faptului ca si la scara N se pot avea modele aproape la fel de detaliate ca si la scara H0.

Nu-mi este clar ce este elementul acela metalic de sub ambielaj, la scara H0. Modelul este prevazut cu patina pentru sine Maerklin?