Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Mircea, ma bucur sa te "recitesc" pe aici, numai bine in noul an si tie! Interesanta "intalnirea" aia, desi sper totusi sa nu fi fost cap in cap, pe ACEEASI linie! :))

Vaz din poza ca are si contramanivela inclinata in directia corecta, deci a primit nota de trecere!

Si apropo, cunosti vreo locomotiva despre care sa poti spune cu mana pe inima ca este "antipatica"? ;-)
 
Nu am făcut probe de tracţiune de data aceasta, fiindcă toate vagoanele au rămas în cutii. Dorisem doar să testez noul sunet al locomotivei BR216 Brawa şi, de ce nu, să-mi mai bucur privirea cu o locomotivă cu abur monumentală care suportă raza de curbură R1 :cool:
Pot să spun că prin anii '70 locomotivele 060-DA îmi erau grozav de antipatice, deoarece observam că acestea încep să dea la o parte marile mele preferate, locomotivele cu abur. Aveam vreo cinci ani pe atunci, dar preferinţele mele feroviare erau deja bine stabilite :D
 
Ultima editare:
Eu din contra, Da60 fiind prima loco in care am urcat la bord :), pe o distanta de ~40 km, [bunicu fiind mecanic] este locomotiva pe care o indragesc cel mai tare! :)

As avea o mica rugaminte.. cam ce dimensiuni (cu aprox.) au caile ferate 'La Ursu' ? (lungime x latime)
http://i157.photobucket.com/albums/t72/mpursu/My_Railways/P1120743_4.jpg
Si inca o intrebare.. eu detin acum doar sina RocoGeoline.. dar Fleischmann-ul acesta imi cam trage cu ochiul :)
Cam care ar fi principalele argumente pro si contra Fleischmann vs RocoGeoline ?
 
Masa respectivă are formă de elipsă, cu diametrul mic de 111cm şi diametrul mare de 141cm. Atunci când mă pregătesc să montez căile ferate, îi adaug două extensii, una de 60cm şi cealaltă 25 cm, deci la diametrul mare se adaugă 60cm + 25cm = 85cm. Astfel, când căile mele ferate sunt instalate, masa are lăţimea de 111cm şi lungimea de 141cm + 85cm = 226cm.
Linia exterioară are două semicercuri formate din tronsoane curbe R2 nr.art.6125 cu raza mediană de 420mm, iar segmentele drepte sunt formate din 5inci tronsoane nr.art.6101 de câte 200mm plus câte un macaz drept tot de 200mm. Deci lungimea segmentelor drepte este de 6 x 200mm = 1200mm, la care se adaugă cele două semicercuri R2, adică 2 x 420mm = 840mm. Astfel, lungimea totală este de 1200mm + 840mm = 2040mm, iar lăţimea totală de 2 x 420mm = 840mm. Ținând cont că tronsoanele au lăţimea lor proprie de circa 20mm, obţinem lungimea totală 2060mm şi lăţimea totală de 860mm.
Am reprodus aici toate calculele
71.gif
deoarece mersul logic al acestora poate fi util şi pentru alte conformaţii ale liniilor.
 
Ultima editare:
Ambele tipuri de linii sunt foarte bune. Ca orice alte articole, au avantajele şi dezavantajele lor, deci diferențele constă în... detalii
4.gif

Eu unul am ales liniile Fleischmann Profi Track fiindcă îmi place foarte mult terasamentul foarte frumos realizat, pe care fiecare pietricică este perfect vizibilă. Geometria liniilor (lungimi, unghiuri, raze etc) este destul de generoasă și mi-a permis realizarea comodă a circuitului meu. Datorită înălțimii mici a profilului, am putut cupla la acestea șinele Piko A-Gleis din clădirea depoului, care așezată direct pe "pământ". Îmi convine și modul de construcție a inimilor macazurilor, cu fâșii metalice în "șanțurile" acestora, ceea ce asigură destul de bine contactul electric al roților care trec pe acolo, indiferent de linia selectată de macaz, directă sau abătută. Înălțimea șinelor metalice, de 2.5mm, asigură rularea impecabilă chiar și pentru trenurile mai vechi, ale căror roți au buzele bandajelor mult mai proeminente decât cele ale trenurilor noi.
Aceste linii ferate sunt cam zgomotoase din cauza plasticului tare din care sunt realizate traversele și terasamentul acestora. În plus, atât contactul electric cât și prinderea mecanică se realizează prin intermediul papucilor din oțel montați pe capetele șinelor. Acești papuci își mențin destul de bine forma și elasticitatea, iar demontarea acestora este relativ ușoară în vederea re-arcuirii în caz de nevoie. Totuși, verificarea acestor papuci trebuie făcută înaintea montării liniilor, ceea ce devine cam laborios pentru cele peste 100 de tronsoane ale căilor mele ferate. Unii ar spune că profilul liniei cu terasament, precum și înălțimea șinelor, parcă n-ar prea corespunde realității, dar asta depinde și de realitatea avută în vedere
3.gif

P1120743_4.jpg
 
Ultima editare:
Liniile Roco GeoLine au profilul mai înalt decât cel al liniilor Fleischmann Profi Track, ceea este OK, dar mie unul mi-ar cam ridica probleme în cazul clădirii depoului. Contactul electric între tronsoane este asigurat de papuci metalici montaţi pe capetele şinelor, dar prinderea mecanică este asigurată de piese de plastic special realizate pe capetele terasamentelor tronsoanelor, ceea ce constituie o idee foarte bună şi contribuie semnificativ la soliditatea liniilor şi a joantelor. Geometria liniilor este de asemenea generoasă, oferind posibilitatea construirii unor circuite complexe.
Terasamentele liniilor parcă nu prea reproduc pietrele componente. Plasticul este de asemenea dur, dar sunt prevăzute picioruşe din cauciuc moale pentru atenuarea zgomotului. Profilul fiind gol pe dinăuntru, eventualele fire pentru conexiuni / comenzi pot fi ascunse acolo, ceea ce nu este posibil în cazul liniilor Fleischmann Profi Track. Inimile macazurilor sunt realizate din metal şi pot fi polarizate, adică pot fi puse în contact electric cu şinele adecvate în funcţie de poziţia macazului. Astfel este asigurat contactul electric neîntrerupt pentru locomotivele care trec peste macaz, DAR talonarea macazului este interzisă din cauza scurtcircuitului care s-ar produce în acest caz.
 
Ultima editare:
Deci părerea mea este că poţi continua cu şinele Roco GeoLine, dacă îţi plac şi eşti mulţumit de ele. Eu unul recomand tuturor să NU amestece liniile ferate, fiindcă geometriile şi dimensiunile acestora diferă de la fabricant la fabricant, doar ecartamentul de 16.5mm fiind standardizat.
 
Ultima editare:
multumesc foarte mult de lamuriri!
raspunsul este mult mai amplu decat ce am cerut, dar de un real ajutor! :)
multumesc frumos!
 
Happy Birthday to... Me
36.gif

Am reuşit să-mi fac cadou o foarte simpatică locomotivă de manevră V36 Roco, gata dotată cu decodor digital şi cu cuple electrice
16.gif




Mai are ea o grămadă de accesorii de montat, de care mă voi ocupa mai încolo.
Locomotiva este surprinzător de grea în raport cu dimensiunile ei, iar mersul îi este foarte lin şi silenţios. îmi plac foarte mult roţile, bielele şi osia falsă, luminile warm-white, cuplele electrice, inscripţiile etc.



în calitate de Expert-Găsitor-de-Noduri-în-Papură
21.gif
, bineînţeles că am găsit vreo câteva şi aici:

Motorul angrenează direct osia de sub cabină şi NU osia falsă (care este doar simulată, piesele respective fiind aşezate pe două suporturi ale şasiului şi nu pe un ax), ceea ce nu corespunde realităţii, iar prima osie este dotată cu cauciucuri de tracţiune, ceea ce nu-mi convine fiindcă roţile respective nu mai pot culege tensiune de la şine. Dacă tot nu se poate face nimic în privinţa primului nod-în-papură (decât eventual prin reproiectarea locomotivei
4.gif
), am întreprins EU cele necesare pentru rezolvarea celui de-al doilea:

Da, aţi văzut bine, am comandat & obţinut o osie fără cauciucuri, ca să o montez în locul celei cu cauciucuri. Dar, surpriză :confused: , locomotiva se descurcă absolut perfect pe toate macazurile şi DKW-urile mele, exact aşa cum a fost ea livrată
41.gif


în concluzie, Conducerea Căilor Ferate "La Ursu" este foarte mulţumită de această achiziţie excelentă
69.gif
 
Ultima editare de un moderator:
  • Like
Reacții: MAGNAT
La multi ani si subiectului pentru ca maine faci 6 ani de cand l-ai deschis. Felicitari pentru consecventa. Eu raman la ideea ca nu cantitatea de material rulant, dimensiunea dioramei etc. conteaza cat consecventa cu care activezi in domeniu.

Sunt multi pe aici care au bagat ceva banuti in achizitii si au disparut cum au aparut, probabil descoperind alte hobby-uri intre timp...

mpursu esti unul dintre cei consecventi si masa acoperita cu acea fata verde si analiza bielelor au devenit un fel de "brand personal". Si nu e chiar putin lucru...

Succes in continuare !
 
La multi ani Mircea, la cat mai multe modele perfecte (asta ca sa nu mai stai sa cauti nodul in papura) si cat mai multa sanatate pentru ca ne trebuie la toate !
 
La multi ani, Mircea ! Iti doresc multa sanatate si intrari cat mai simpatice in colectie :)
 
Mai ţineţi minte cele 4atru vagoane DB Cargo care se află la căile mele ferate?
P1170413_DB_Cargo.jpg

P1170412_DB_Cargo.jpg

P1170411_DB_Cargo.jpg

P1170410_DB_Cargo.jpg

Tare bine ar arăta aceste 4atru vagoane după o locomotivă DB Cargo, aşa că am început să caut aşa ceva. Deoarece fondurile disponibile nu sunt chiar nelimitate :D (şi ce altceva mai e nou :D), două posibile variante se pot găsi aici.
 
Ultima editare:
Deoarece am decis că este vremea să fac un upgrade al căilor mele ferate, astfel încât toate trenurile mele să poată rula pe toate liniile, schimb curbele R1 ale liniei interioare cu curbele R2 disponibile pe linia exterioară, iar pe linia exterioară montez curbe R3. Astfel, au rămas câteva componente disponibile pentru vânzare, pe care le găsiţi aici.
 
Ultima editare: