Poze de la 1900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Este o locomotiv㒠a "Tramvaiului" de pe ruta Braşov-Să’cele, care la acea vreme avea o legă’tur㒠cu gara mare a Braşovului la linia I-a, pentru coletă’rie şi mă’rfuri pentru tot ce era pe traseu.
 
dimitrov a spus:
Este o locomotiv㒠a "Tramvaiului" de pe ruta Braşov-Să’cele, care la acea vreme avea o legă’tur㒠cu gara mare a Braşovului la linia I-a, pentru coletă’rie şi mă’rfuri pentru tot ce era pe traseu.

Acesta?
 
A mai fuctionat unul la fel si in Cluj:
(Horatiu Damian: Trenul cu aburi trebuia s㒠fie un precursor al tramvaiului. Folosea la transportul de mă’rfuri şi că’rbune clienţilor din oraş, pân㒠în Piaţa Unirii, pe atunci Piaţa Principală’. Se preconiza extinderea liniei pân㒠la Bă’ile Someşeni, pentru agrement. Din pă’cate, întreprinderea a fost minat㒠de probleme. A funcţionat între 1893 şi 1902, cu mai mulţi proprietari. în 1902 a dat faliment.)

Vedeti o veche carte postala mai jos:
Tramvai cu abur-Cluj
 
Un filmulet cu Braila in 1900 pot sa va dau si eu:
www.triluliu.ro/video-cultura/braila-la-1900
Are cam 35 de'' minutele'',dar se merita.
 
Semafor a spus:
dimitrov a spus:
Este o locomotiv㒠a "Tramvaiului" de pe ruta Braşov-Să’cele, care la acea vreme avea o legă’tur㒠cu gara mare a Braşovului la linia I-a, pentru coletă’rie şi mă’rfuri pentru tot ce era pe traseu.

Acesta?
No function: "Pagina web de la https://www.facebook.com/photo.php?fbid=583955981661527&set=p.583955981661527&type=1&theater poate fi temporar nefuncţional㒠sau a fost mutat㒠definitiv la o nou㒠adres㒠web."
 
O mai pun din nou, pentru cei care nu pot deschide.


Dar cred ca au fost probleme cu forumul, ieri am incercat sa postez raspunsul de n-spe ori si nu mergea.
 
Am mai gasit cateva poze vechi din Braila,daca nu va plictisesc:
1,Riseria Romana,fondata in 1904,a fost cea mai mare fabrica de decorticat orez,fiind considerata o podoaba arhitectonica a vremii,acum o ruina care in ciuda starii deplorabile ne miram cum mai sta in picioare.



2,Hotel Bristol(azi PESCARUS)construit in 1892,azi alta ruina ce abia mai sta pe fundatie si culmea este situat pe strada principala



3,Izvorul strajuit de doua ciobanite in Gradina Publica,anul 1914
4,Intrarea in docuri din portul Braila



5,bust cu imparatul Traian in Piata Traian,vis a vis de ceasul simbol al Brailei

 
Buna Pantiru,
2,Hotel Bristol(azi PESCARUS)construit in 1892,azi alta ruina ce abia mai sta pe fundatie si culmea este situat pe strada principala

Asa de rau nu arata. Cladirea nu prezinta fisuri profunde si deformari (tasari) ale fatadei, decoratiile originale sunt in mare parte conservate, o restaurare se poate efectua fara probleme tehnice insurmontabile.
 
Horia,starea actuala a acestui hotel este excesiv de deplorabila,nu stiu cand l-ai vazut si in ce circumstante,dar pe langa faptul ca a fost devastat a mai fost si incendiat de boschetari, tencuiala este desprinsa de se vad caramizile,aceeasi soarta o are si restaurantul de langa el,fosta Rotiserie,local care candva erai servit boiereste la masa,eu le stiu fiindca am copilarit in cladirea perete perete cu hotelul,daca te uiti atent in coltul din dreapta sus se vede putin din cladirea unde am copilarit,iar vara urcam si traversam pe acoperisul lui si vedeam filme in fosta arena de vara a cinamatografului Lyra,care acum arata cat de cat mai bine ca l-a luat unul si a deschis club-hotel-sala de nunti(cred ca si un picut de bordel),fostul CEC mare este intr-o stare si mai deplorabila.
Cand s-a scos piatra cubica de pe Regala prin 66 priveam de la balcon basculantele Steagul Rosu cum cara piatra si muncitorii dadeau cu tarnacoapele si lopetile,excavator nu era pe acolo.
 
Horia te anunt ca m-am interesat si din August 2013 s-a inceput ce-i drept cu pasi mici,restaurarea hotelului Bristol,fost Pescarus si rotiseria de la parterul lui,am trecut chiar pe,25 Nov,prin zona si inca se lucra,pana cand nu se stie concret,probabil pana nu or mai fi bani,inainte de inceperea lucrarilor,primaria la toate cladirile distruse de vreme si de mana omului, cu caracter de patrimoniu amplasase o perdea mare de sus si pana jos cu imaginea a ceea ce fusese candva in anii de glorie cladirea respectiva.
 
Semafor a spus:

Salut Semafor,

mai exact este un crop dintr-o imagine foarte cunoscuta a Garii Targoviste atunci (Gara de Nord astazi) autor Carol Popp de Szathmari. Poza intreaga este o poveste in sine aratand gara asa cum era la constructie (mult inainte de 1900 pentru ca poza e din 1872 :)).

Locomotiva este un B1 apartinand concesiunii Strousberg in varianta initiala, fara nisipar si buncar pacura pe tender si vagonul fara culoare interioare, comunicarea intre compartimente facandu-se pe acea pasarela exterioara. Ca fapt divers, in timpul mersului "nasului" folosea aceiasi pasarela exterioara pentru a vizita fiecare compartiment si a verifica biletele onor calator ...

Imaginea originala, intreaga, aici:

https://sites.google.com/a/intraconnect.ro/cenafer/muzeul-cfr/fototeca/statii/Gara%20de%20Nord%201872%20%20.jpg?attredirects=0

Il las pe Florin sa va scrie si care sunt cele doua vagoane de langa magazia de coletarie (astazi ar fi pe peronul din fata McDolands) :)

LE: da, e gara Slobozia Veche si automotorul de Ciulnita, la data pozei asigurand cursele regulate si spre Ploiesti Sud Calarasi si Tandarei (conform MT 1939).
 
Pallas, interbelica.

colectia Florin Cicos.

1601277_597233450364449_1412777166_n.jpg