Modulele Clubului Improvizat Bucuresti

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Reproducerea unui triunghi de cale normala ocupa mult loc.
Unul de ingusta nu atat de mult, datorita razelor de curbura care sunt cu totul altele.

Ca sa iti faci un ordin de marime, masoara pe Google Earth triunghiul tramvaiului de la Rasinari (ca sa luam un exemplu real). Il gasesti cautand Rasinari/Sibiu si apoi strada Remizei.
In realiatate, spatiul ocupat este un triunghi echilateral cu latura de 50m.
Reduci la scara, vezi ce spatiu ai disponibil pe modul, vezi cum mai lucrezi din raza curbelor si mai reduci din lungime, etc.....
 
Pai voi ati dus discutia spre intoarcerea locomotivelor :)

Am scris de la inceput ca unul din avantajele utilizarii locomotivelor tender (marea majoritate a locomotivelor de ingusta fiind de acest tip) era ca nu le mai intorcea nimeni. Circulau la fel de bine si cu cos inainte si invers. Placile si triunghiurile erau exceptia la caile ferate inguste. Nu spun ca nu existau insa prin creierul muntilor, la caile ferate forestiere, nu cara nimeni placi sa le monteze in padure :)

Eu pe o diorama Hoe nu as pune nici placi, nici triunghiuri ci doar linie simpla, multa vegetatie, exploatari forestiere si poate o mica statie de ingusta si pentru onor public calator.
 
Exact asta vom face, nu numai ca nu este loc de triunghi sau placa dar este de rezolvat si problema polaritatii sinelor ceea ce duce la munca si bani in plus. Deci vom exclude posibilitatea intoarcerii locomotivelor pentru ca nu este necesara.

In shimb s-ar putea sa trebuiasca sa punem locomotiva in fata trenului ceea ce necesita doua macaze in plus....alti bani alta distractie , inca un macaz ne mai trebuie pentru accesul la cele doua linii din remiza, asta in cazul in care montam remiza la capat de linie , daca nu o sa ne mai trebuiasca inca un macaz cu ajutorul caruia sa scoatem locomotiva de pe traseul normal.... alti bani alte distractii :D vorbim despre lucruri care momentan nu fac parte din planurile viitorului apropiat
 
Dragos... cat de lunga este o locomotiva de linie ingusta...te-ai gandit la vreun model?

Eu cred ca daca tot am initiat discutia s anu o lasam moarta in fasa...

Dar catalin are totusi dreptate pana la urma... Eu am vazut un film (inainte sa ma apuc sa imi descarc "t'ate iutuburile vazute") in care pe o linie ingusta exista o turnanta exact cat locomotiva (cred ca pe o macheta ar fi vreo 12 cm diametru, max 15)

Si clar ca va fi o masina tender... nu aveau nevoie de carbuni pt distante lungi...
 
bogdanra a spus:
Si clar ca va fi o masina tender... nu aveau nevoie de carbuni pt distante lungi...

Esti sigur ca asta ai vrut sa zici ? :D

Despre turnanta...Vedem ce zic si restul , majoritatea decide iar eu pana atunci nu mai vreau turnanta !

Vreau sa fac un panou de comanda caci este necesar in momentul de fata.
 
Eu sunt sigur ca asta am vrut sa zic, nu sunt sigur ca stiu ce zic:)))
Una peste alta va trebui sa desenam un pic modulele chiar daca nu facem sina ingusta acum (zicem ca au furat-o)
 
Fiindca Bogdan insista sa discutam... discutam.

Ideea mea referitoare la amplasarea mocanitei pe module ar fi fost cam asta :


Dupa cum se vede, avem la rampa o linie incalecata si doua macaze de linie incalecata, complicat de facut nu este pentru ca linia si macazele se gasesc gata de cumparat la tillig, din nou ... banii sunt problema.

A doua linie de mocanita este proiectata pentru a putea muta locomotiva in fata trenului fara a o pune cu cosul inainte (am scapat de triunghi , turnante etc ).

Remiza este amplasata in capatul liniei pentru a evita un macaz in plus.

Ideea expusa de mine ar insuma costurile undeva pe la 500 de lei (linie incalecata, macaze incalecate , macaze normale de mocanita si linie normala de mocanita), daca va place si vreti sa o punem in aplicare astept sa stabilim acest lucru la urmatoarea intalnire, eu oricum ar fi stabilit tot la panou vreau sa lucrez :D

Asadar astept pareri daca este ok aceasta varianta din punct de vedere funtional dar si financiar
 
Acuma ar mai fi o problema pe care nu o cunosc , accesul de la rampa la vagoane.
Cum nu cunosc inaltimea vagoanelor nu pot spune ca ele pot fi puse de aceiasi parte a rampei si mai ales nu stiu daca sunt posibil de amplasat lateral deoarece mocanita este mai ingusta si nu cred ca marginea vagonului ajunge pana in marginea rampei , adica s-ar putea sa cada marfurile pe sine .
 
"ei , nu trebuia... daca chiar nu vroiai si nu vine din suflet...mai bine nu discutam "
G L U M A!

revenind la lucruri serioase....

Trebuie studiata, dar pare foarte ok... macazele incalecate sunt pentru linie normala si linie ingusta?
 
Eu de cf incalecata la rampa de marfa nu am auzit. Nu spun ca nu a existat, spun doar ca eu nu am vazut/auzit sa fie.
Mi se pare oarecum logic datorita diferentelor de gabarit...

Ce am intalnit insa sunt rampele situate intre doua linii de ecartament diferit, rampa servind la transbordarea calatorilor si a marfurilor din trenurile de ingusta in cele normale.

...motiv pentru care desenul lui Dragos nu mi se pare verosimil si complica lucrurile inutil la schimbatoarele de cale. Ideea de ansamblu e buna, doar ca nu as merge pe amestecul inutil al liniei de normala in zona de ingusta....

Dar, eu merg pe ideea "keep it short and simple". Asta ma face sa evit complicatii uneori inutile si sa am sanse mai mari sa si termin ceva cand ma apuc de un proiect. Nu trebuie neaparat sa faceti ca mine.
Pana la urma sunt si alti membrii ai clubului in afara de voi doi si sunt convins ca au idei multe si valoroase care asteapta doar un "brainstorming" sa iasa la suprafata.
 
Dar sina incalecata poate fi folosita pentru manevre ;-) si frumusete:)
Am mai vazut ceva de curand: betonarea cailor ferate (de exemplu in curti sau zone cu si cu trafic auto)
 
"keep it short and simple" domnilor...inspirati-va din simplitatea realitatii si construiti simplu si functional...

altfel tot provizoriu o sa ramana si clubul si modulele. Si cu 40 de pagini de comentarii pe 2 forumuri nu o sa va puteti duce la nicio expozitie...
 
Salutare, cat se poate de corecta observatia lui Catalin, personal apreciez o schema simpla a traseului si un accent mai mare pe detalii legate de scenariu/decor. Ramane sa discutam la club si apoi sa prezentam rezultatul celorlalti pentru a stabili varianta finala. Ideea amplasarii rampei intre linia normala si cea ingusta (nu neaparat incalecata) din schema lui Dragos imi pare foarte practica, realista si de efect, la fel cum imi surade si ideea betonarii pentru accesul camioanelor pentru incarcat busteni.
 
Pe vremuri nu se mai betona nimic, nivelul solului in zona de incarcare/descarcare ajungea la acelasi nivel cu sina, iar camioanele si tractoarele cu remorci le traversau in voie...
 
Adevarat, oricum in reprezentare n-am avut nicio clipa in minte ideea unei platforme curate ci tot acoperite de resturi de material lemnos/pamant. Dar ca sa nu ne injure administratorii CF m-am gandit sa ingropam/protejam linia care se suprapune cu accesul vehiculelor de descarcare fie ca o betonam fie ca facem o platforma de traverse din lemn - vorbesc doar din imaginatie, nu am vazut nici macar una, ramane tema de documentare daca si ceilalti sunt de acord cu dezvoltarea ideii.
 
Ar fi interesant....nu neaparat pentru o discutie aici... dar am mai vazut locuri in care trenul nu are deloc pusa piatra sub sina (terasamentu)... pur si simplu pare ca sinele sunt pe pamant.... si ca trenul merge la nivelul acela... O fi ok acolo unde se merge cu viteza mica, linii non-principale...?
 
Linia este balastata, numai ca patul de balast nu a mai fost refacut. Cu timpul balastul s-a macinat si a fost acoperit de pamant, vedetatie, etc... Spatiul dintre sine a devenit uniform....
Si cam asa sunt 75% din liniile secundare de la noi... Mergeti in toate statiile mici si priviti spre liniile secundare si o sa vedeti ca patul de balast cu greu se mai vede (daca se mai vede). In multe locuri unde se facea transbordare de material lemnos spre exemplu (sau legume) materia cazuta intre sine devenea una cu balastul astfel incat camioanele treceau direct peste linii, asa cum va scria si Cosmin.

Nu mai scriu aici ca si balastul trebuie ales in functie de epoca si linie....
Scriam acum ceva timp ca pe o diorama de epoca 1 nu are ce sa caute balast, mai ales din cel gri.... In epoca 1 linia se balasta cu...pamant "bun" batut cu maiul. Dar deviez.... Revenind.

Eu linii betonate nu am vazut decat in incinta silozurilor sau a altor unitati industriale in general aparute in anii '80. In rest, nu.
La cf inguste, nici atat.
 
Triunghiul de intorcere de la Comandau:



Si daca nu reusiti sa ajungeti pe teren aveti aici destule imagini:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1707&postdays=0&postorder=asc&start=30
 
Off off mai maaaaiii....

Daca tot insistati , am redesenat a doua varianta de care vorbea si catalin mai sus :


Propun sa punem balast fin de la woodlandscenics de culoare maro si sa insistam cu iarba intre sine.

PS: inca nu m-am apucat de panou .... :D