In lipsa unui model real, poti cauta imagini cu aceste cantoane si iti poti alege un model.
Cel din desenele lui LDH reprezinta un model anume, inclin sa cred ca este cel de la Pietrosita. Mai multe detalii aici:
http://caiferate.fr.yuku.com/topic/1005/Pietrosita?page=14.UbSVBefVB2E
http://caiferate.fr.yuku.com/topic/1005/Pietrosita?page=27.UbSWY-fVB2E
In desene nu este figurata partea superioara a peretilor, in caramida aparenta, ci doar se insinueaza prezenta caramizii netencuite. Oricum, desenele au un caracter general, dupa care se pot reproduce mai multe variante constructive ale acestui canton.
1.
cosmin78 a spus:
...Grosimea unui zid de caramida nu este greu de estimat. Un zid simplu de caramida are grosimea unei lungimi de caramida, aprox 28-30 cm, la care mai adaugi vreo 5 cm de tencuiala, interior+exterior si uite asa ajungi la cei 4 mm...
Poti sa il faci si de 3 mm, nu este problema. Daca vrei sa il faci si mai subtire, adica de 2 mm, va trebui sa ai grija sa lucrezi cu ferestrele spre interior, la limita, ca sa poti respecta distanta dintre geam si marginea pervazului.
2. Pentru fiecare perete, poti realiza 2 bucati , decupate si prelucrate, avand ca punct de centrare golul ferestrei. Astfel poti introduce intre cele 2 piese, ferestrele, cu toc si cercevea, obtinute , la randul lor,prin suprapunere.Astfel, introduse intre cei doi pereti, nu exista riscul de a avea lufturi intre ferestre si zid. Vezi cum a construit sogard cantonul in carton, ferestrele sunt reproduse pe un "zid" ce se introduce intre pereti.
Daca te gandesti la varianta cu peretele dintr-o bucata, unde vei introduce fereastra precum in realitate, va trebui sa iei in calcul si eventualele lufturi dintre fereastra/tocarie si zid. Lumina poate sa razbata pe acolo, in caz ca il iluminezi.
3. Nu pot sa imi dau seama daca este prea gros sau prea subtire. Depinde de tocul real.
4. Iarasi depinde de modul constructiv. Daca alegi sa le faci pe bucati, probabil sunt bune grosimile.Daca alegi metoda suprapunerii, atunci lucrezi cu foaie de 0,25 mm.
5.Daca are brauri... trebuie sa te lamuresti mai intai.
6.Acelasi lucru precum la 5, insa ca informatie generala, poti folosi plasticul, indoit cu grija, fara sa il rupi. Vezi cum am facut contraforturile la remiza, am facut un sant la 90ĂÂş pe spatele placii, si apoi am indoit.
7. Daca adezivul folosit iti "sudeaza" plasticul, atunci poti lipi fara probleme si la 90ĂÂş, poti slefui dupa uscare surplusul de material /adeziv si nu se vai mai cunoaste linia de imbinare. In cazul unui adeziv ce nu iti "topeste" plasticul , este probabil sa se vada linia respectiva, insa se remediaza prin slefuire/vopsire. Lipirea la 45ĂÂş este recomandata cand ai zidarie aparenta ce trebuie unita in mod uniform.
Cele scrise mai sus , sunt pe baza metodelor folosite de mine. Desigur, exista si alte metode de lucru, iar cei care detin informatii suplimentare, pe baza experientei proprii , sa isi impartaseasca opiniile.