Intrtinere si reparatii

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Am deschis acest subiect deoarece sunt sigur ca o parte dintre noi (printre care si eu) nu stiu cum trebuie intretinute si reparate modelele.
M-am chinuit cu un vagon de calatori montat prin clipsare (din set) cateva ore bune. Pana la urma l-am desfacut. Nu am stricat nimic dar putea sa se intample. Daca stiam cum se desface lucrurile mergeau mai repede (cat de pretios este timpul) si nici nu stateam cu frica.
Sunt sigur ca daca am sa caut prin prospecte sau pe paginile producatorilor am sa gasesc ceva dar sigur nu o sa inteleg nimic daca este in germana.
Si mai este o problema!
Niciun prospect sau indicatie a producatorului nu o sa-mi spuna de ce probleme ma pot lovi, o sa-mi spuna numai lucruri generale.
Sfaturile celor care au facut revizii, intretinere si reparatii la modelele proprii sau si-au ajutat prietenii cred ca sunt mult mai valoroase. Asa putem sti unde trebuie umblat si unde nu, cum desfacem, cu ce curatam, cu ce ungem etc.
Probabil ca ar fi mult mai simplu sa spun "am cutare locomotiva sau vagon" si vreau sa stiu... dar nu toti avem aceleasi modele si atunci ficare, care doreste, poate sa spuna ce a facut si mai ales cum (daca se pun si poze la explicatii cu atat mai bine) iar atunci cand apare un model ce nu-l are nimeni (ma indoiesc) poate punem mana cu totii si ne documentam.

Va multumesc

LDH
 
e o idee buna si sunt intrutotul de acord... eu am avut o astfel de experienta neplacuta cu o locomotiva cu abur pe care am vrut sa o repar si pentru asta trebuia sa- i desfac carcasa si deoarece avea o imitatie de cap de surub pe una din piesele de pe cazan, a trebuit pina la urma sa-i tai piesa, ca presupusul surub nu a cedat :p . de fapt pina la urma am descoperit ca se desfacea prin forta, neavind cleme sau suruburi...
a trebuit ca dupa necesara reparatie la motor sa ii repar si caroseria si sa-i confectionez total piesa distrusa si apoi sa o si vopsesc la culoare...
era bine daca as fi putut afla inainte sa o desfac, care sunt chichitele...
 
Reparatii

<r>Bun Topic !<br/>
Eu intervin cu o observatie . Toate locomotivele vandute separat , in ambalajul original , au un prospect cu lista pieselor componente , vedere de ansamblu desfacuta si unde e surubul , tampoanele , sau clipsurile ce trebuie indepartate, ca sa demontezi carcasa.<br/>
Si un lucru esential , din experienta altora (vezi nemtii) au facut o scula , <br/>
un dispozitiv pt fiecare operatiune. De la NOCH , mi-am luat un banc de depanari pt material rulant .<br/>
In esenta e un burete mai dur cu santuri la diverse inclinatii , in care asezi perfect si fara risc de zgariere, de ex. o locomotiva , ii scoti suruburile si le pui pe o placa magnetica incorporata . E super. Fara asta nu m-as fi incumetat sa schimb boghiurile la un G2000 , ca sa nu mai zic ca fara prospect nici n-as fi banuit cum se desface si chiar asa tot a durat <br/>
4 ore... <E>:cry:</E> <E>:wink:</E> <br/>
rally</r>
 
eu am si la locomotiva din startsetul digital acel prospect al locomotivei.
am mai auzit ca la anumite modele de locomotive trebuiesc scoase tampoanele pentru a putea trage carcasa de pe sasiu.
o sa fac poze la prospect sa il pun aici.
 
solutii

<r>Salut !<br/>
BR 218 de la PIKO are un singur surub pe burta, care odata desfacut , poti scoate carcasa.<br/>
BR 189 , sau modelele de loco din startsetul Conex - piko au sistemul de prindere a carcasei cu cele 4 tampoane.<br/>
La inceputuri , aveam de montat 2 decodoare la un BR 218 si un BR 189.<br/>
Erau , pe masa , una langa alta si m-am uitat la BR189 la tampoane pt a gasi scula potrivita de extractie , SUNA telefonul , la la la , inchid , iau clestele , insfac cealata locomotiva BR 218 si pe cand ii rupeam un tampon, observ surubul... <E>:cry:</E> <E>:cry:</E> <E>:cry:</E> <br/>
Morala fabulei : Pe rand , nu toate odata ca iese <B><s></s>BELEREGE<e></e></B><br/>
rally</r>
 
Fericiti cei ce au documentatii, multumiri si urari de bine celor care dau sfaturi si posteaza documentatii

Astept cu interes pozele

Am ratat aparatul lui COObra (e o gluma nu ma taxa) dar ma revansez, sper ca de sapatamana viitoare sa fiu posesorul unui aparat cu macro si sa pot pune si eu pe forum "ce si cum"

Interesanta, Rally, chestia cu bancul universal de lucru, e de tinut minte
Eu am pus vagonul intre doua tuburi pentru desene ca sa ajung la concluzia ca trebuie tinut in mana daca mai aveai o mana in plus
Cu Krupp-ul a fost mai greu de fixat dar am gasit repede suruburile care, dupa ce le-am pus cu mare grije pe masa, au luat-o la vale
si le-am cules de pe jos cand am inceput montajul - nu le-am mai dat importanta

O intrebare: de ce Krupp-ul meu Mehano, dintr-un start, este mai silentios, aproape ca nu se aude cand merge, decat BR218, tot dintr-un start? Stiu ca loco Mehano are tractiune pe cate o osie la fiecare boghiu

LDH
 
idei

<r>Salut LDH !<br/>
Suportul din burete ti-l poti face si singur (ti-l arat) ca sa-i copiezi modelul , ca altfel e vreo 30-40 RON.<br/>
Mehano are mai multe tipuri de motoare si reductii la boghiuri , dar eu cred ca sunt mai fiabile si in mod cert , cer mai putine resurse , ~ 200 mA.<br/>
Cat despre BR , poate ar mai trebui unse reductoarele din boghiuri.<br/>
Era parca un nr de ore functionare intre ungeri. O sa ma uit pe prospecte si la ce "licoare" trebuie folosita ca sa nu-l ineci <E>:)</E> <br/>
rally</r>
 
Nu ma puteam duce la culcare!

setul Krupp

368_9a2a0977f87c80a401cba1203de7929.jpg


LDH
 
Salut!

Iata niste instructiuni :
locomotiva diesel

1kj3.jpg

2jh5.jpg


BR 182

3zk0.jpg

4up3.jpg


BR 185
http://img236.imageshack.us/img236/7692/5gp8.jpg[/img

[img]http://img53.imageshack.us/img53/3366/6ck6.jpg

Intervin cu o rugaminte ; ca sa nu asteptam prea mult folositi optiunea de insertie a unei imagini , si nu numai linkurile.
Adica , se apasa buton "img" dati linkul apoi din nou "img"
Probati cu "Preview" si daca apar imaginile =>> SUBMIT
multam ! rally
 
POZE

<r>salut LDH !<br/>
uite am facut proba cu imaginea Krupp de la photobucket.<br/>
Am dat click dreapta pe imaginea de pe site , am accest "properties"<br/>
am copiat URL adress , iar aici am procedat cum amscris mai sus , cu <br/>
<br/>
Mai incearca , pana reusesti <E>:lol:</E> <br/>
rally</r>
 
Cand vrei sa pui o poza in post faci cum a zis Rally , faci "rost" de link catre poza vizate si dupa aia apesi o data pe butonul Img si dai paste , pe urma apesi din nou pe acelasi buton si ar trebui sa mearga .

img_mica_detaliu.php


Nici la mine nu merge , e de la forum sau de la fisierul sursa .

Ce ne indici in acel link seamana cu acest PIKO :
te0781.jpg


Am avut si eu asa ceva (similar) era marca Piko si provenea dintr-un start set .


Incerc cu o imagine generica .
img1.jpg
 
O intrebare daca se poate: Am inteles din ce am citit in pag anterioare ca locomotivele astea trebuiesc unse dupa un anumit nr de ore de functionare. Corect? Intrebarea mea este : cu ce? cand? cum? prin ce locuri trebuie unse?
O sa va mai deranjez si cu alte intrebari daca o sa imi permiteti bineinteles. Multumesc