Automobile din anii '60

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dar ştiu c㒠acum DAVO a fost "înghiţită’" de Hauler, o alt㒠firm㒠din Cehia care face lucruri fine din r㒺ină’, accesorii din alam㒠fotodecupat㒠etc. înţeleg c㒠o parte din matriţele de la DAVO îşi continu㒠viaţa la Hauler.
într-adevă’r, au lucruri interesante - mai ales pentru cele din Ostblock (Simson, Jawa, Cezeta, MZ). Fain!
http://www.ddr-modelle.com/Simson_17.html
http://www.ddr-modelle.com/Zweir%C3%A4der_sonstige_132.html
Puse pe list㒠:wink:
 
Nimic nou pe frontul de Est? Ba da, deşi înc㒠doar la orizont :)

Deci, înc㒠un punct pe listă’: conform spuselor Autoheft-ului Brekina 2012/2013, urmeaz㒠ca în acest an s㒠apar㒠şi Robur Garant K 30, în mai multe variante de carosare. O veste Phänomenal㒠:aplauze: Personal, sper la o furgonetă’, despre care putem spune cu siguranţ㒠c㒠a trecut şi pe aici: .

Iar din punct de vedere al calită’ţii detaliilor, mai ales c㒠e vorba şi de o matriţ㒠complet nouă’, am mari aşteptă’ri de la Brekina.

Åži dac㒠tot nu am lucruri „concrete” în postarea de faţă’, merg mai departe cu lista – aştept ceva şi de la Herpa - zice-se c㒠apare prin mai-iunie un Framo. Sper s㒠fie ceva de capul lui. :fluierat:

Teoria pe care tocmai am fă’cut-o aici s-ar potrivi aparent mai bine la „noută’ţi 2013”. Dar e oricum prea subiectivă’, aşa c㒠zic s㒠o lă’să’m aici. C㒠doar la vremea cuvenită’, aici vor fi şi prezentă’rile, nu?
 
Dac㒠tot am adus vorba de Est. Mai am aici dou㒠piese, de mult㒠vreme în colecţie, de pe care am uitat s㒠scot prelata la precedenta şedinţ㒠foto. Mai au ele nevoie de unele retuşuri, dar merit㒠vă’zute şi în starea de acum.
Aşa că’, în aşteptarea unui nou lot de automobile (de fapt dou㒠- unul din Est şi altul din Vest), aflat cu treab㒠prin garaj, mi-am fă’cut şi timp s㒠le prezint şi pe ele.

Moskvici 403 (Herpa). Dup㒠mine, destul de bine realizată’, dar se poate şi mai bine.

Åži din spate: (exceptînd-o pe Nataşa, tot din faţ㒠- m㒠rog, din acelaşi semiprofil):


IFA H6 (Brekina, economy)


Piese cu potenţial, carevasă’zică’.
 
Corect! Tipa e Natascha Preiser. Sau, mai degrabă’, am putea să’-i zicem Наташа ПpаКСоpoвa :lol:
 
Cred ca Наташа Пpайзеpoвa (pentru necititorii de limba rusa: Natasa Preizerova) o chema inainte sa emigreze in Europa de Vest la sfarsitul anilor 1960 ai secolului trecut. Sunt curios cum o chema atunci cand lucra in Romania ca reprezentanta comerciala a Sovtransavto la Bucuresti... :D
 
Horia_Radulescu a spus:
Cred ca Наташа Пpайзеpoвa (pentru necititorii de limba rusa: Natasa Preizerova) o chema inainte sa emigreze in Europa de Vest la sfarsitul anilor 1960 ai secolului trecut. Sunt curios cum o chema atunci cand lucra in Romania ca reprezentanta comerciala a Sovtransavto la Bucuresti... :D

si dupa ce a emigrat a schimbat grila fata la M403 si a iesit Opel Kadett '56. Sa nu o mai recunoasca nimeni....
 
Horia_Radulescu a spus:
...Sunt curios cum o chema atunci cand lucra in Romania ca reprezentanta comerciala a Sovtransavto la Bucuresti... :D

Ivan, sofer la Sovtransavto pe Skoda 706 RTTN a venit in vizita la nevasta lui, Natasa :

13256_original.jpg

foto - http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=35432&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=465
 
Asa este. Insa interesant este ca Ivan Ivanovici Preizer facea echipa cu Serghei Visarionovici XXX (numele nu il putem da public) care avea si el relatii insa de alt fel cu Natasa... :D

Un asemenea autotren al Sovtransavto s-ar putea face atat pe H0 cat si pe N. Cabina de Skoda / Liaz 706 RT exista la amble scari, iar semiremorca Orlikan pe o singura osie gasim din rasina in Cehia...
 
Salutare!
Vă’d c㒠în lipsa mea tov. Nataşa a avut mare succes şi şi-a creat perspective interesante, pe toate planurile :D !
Ce-i drept, aşa mergea şi atunci, hai s㒠recunoaştem c㒠nu s-a schimbat lumea prea mult.
 
Back to the 60’s.
Dup㒠cum spuneam într-o postare anterioară’, unul din proiectele mele e TV4 – o autoutilitar㒠de care mulţi, probabil, nu îşi mai amintesc. Bineînţeles, este vorba despre o specie extinctă’, ca multe alte vehicule autohtone care nu au avut şansa unei vieţi dincolo de graniţele ţă’rii de origine. Åžansele oferite aici orică’rui vehicul (şi nu numai) le cunoaştem cu toţii: rugină’, Remat, sau - în cel mai bun caz - vreo „restaurare” dup㒠care nu se mai cunoaşte despre ce e vorba, şi mai ales despre ce a fost vorba înainte... Cauzele - s㒠nu le mai comentă’m, cred c㒠le ştim.
Revenind la TV4, cert e c㒠nu s-a pă’strat niciun exemplar, nici mă’car în form㒠modificată’. TV4 şi TV5 s-au fabricat începînd din 1958, pîn㒠la înlocuirea lor cu generaţia a doua – TV 41/51, în 1964. La baz㒠au avut şasiul şi motorizarea de la IMS M59.
Nu am gă’sit referinţe „oficiale” în legă’tur㒠cu eventuale surse de inspiraţie pentru designul caroseriei, aşa cum exist㒠pentru alte autovehicule fabricate în România în acea perioadă’. Probabil, unii ar fi tentaţi s㒠concluzioneze c㒠e vorba de un „produs original românesc”, îns㒠personal nu m-aş gră’bi s㒠afirm aşa ceva. Deşi înc㒠nu am „să’pat” în multe pă’rţi, am fost oarecum surprins s㒠observ oarecare asemă’nă’ri (ca aspect exterior) între TV-ul nostru şi un contemporan al lui din Vest – Ford (Taunus) FK 1000 (fabricat între 1953 şi 1965). Dimensiunile de gabarit par apropiate (bineînţeles c㒠pentru Ford le ştim, iar pentru al nostru... le deducem noi, c㒠a avut grij㒠cineva s㒠nu se afle direct). Dincolo de toate astea, ceea ce îmi d㒠mai mult curaj e faptul c㒠ampatamentul celor dou㒠are toate şansele s㒠coincidă’:
Ford FK 1000 : 2300 mm
TV4/TV5 : judecînd dup㒠informaţia conform că’reia acestea au fost dezvoltate pe baza şasiului IMS M59, rezult㒠tot 2300 mm. Bineînţeles, fă’r㒠vreo alt㒠legă’tur㒠cu Fordul.
O alt㒠asemă’nare frapantă’, aş zice: într-un film românesc din epocă’, apare la un moment dat un TV într-o schem㒠de vopsire care trimite clar la „inspiraţie” – ca s㒠nu spun plagiat – dup㒠o schem㒠folosit㒠la FK 1000.
Ar mai fi de remarcat forma portierelor din faţ㒠– foarte asemă’nă’toare, dar şi aspecte – s㒠le spunem, mai aproximative – cum ar fi masca radiatorului şi amplasarea farurilor, care la TV sunt mai „bulbucate”, din cauza curburii mai mari a cabinei şi probabil, a distanţei mai mari între ele; totuşi, „compoziţia arhitecturală’” a feţei trimite destul de clar la acelaşi Ford FK 1000...
De comparat:
TV-4 vs. Ford FK 1000
Desigur, pentru moment e doar o supoziţie. Sper ca totuşi s㒠gă’sesc pe cineva care are informaţii mai multe şi, poate, mai exacte.
 
Horia_Radulescu a spus:
Un asemenea autotren al Sovtransavto s-ar putea face atat pe H0 cat si pe N. Cabina de Skoda / Liaz 706 RT exista la amble scari, iar semiremorca Orlikan pe o singura osie gasim din rasina in Cehia...
Cam aşa ceva: http://www.wettringer-modellbauforum.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=32105
 
Buna Florian,

Da, cam asa ceva, cu sau fara stratul de "jeg" de pe model (care arata in opinia mea foarte bine).

Europa anilor 1960 era la fel de internationala ca si acum. Asa cum baietii nostrii de la ITIA ajungeau in Suedia in acea vreme cu Henschel-urile lor, asa ajungeau si cei de la Sovtransavto, Hungarocamion, Pekaes sau CSAD pana la Paris sau Londra. Ar merita si ele un mic memorial la 1/87 sau 1/160...
 
Cîteva din noile sosite.
Cele mai aşteptate:

Dup㒠cum am promis, numă’rul de MS s-a mutat la un exemplar de culoare crem, mai aproape de original :)

Iar pentru cei mai curioşi, aici e poza cu familia întreag㒠(deocamdată’).