Diorama la N pe segmente a lui Sogard

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am fixat modulele S88 ce vor servi la detectarea trenurilor pe blocuri





O etapa foarte importanta este notarea fiecarui fir de unde provine pentru a nu incurca la conexiuni firele si pentru a nu intoarce de fiecare data modulul cat ceva e in neregula ca sa poti identifica vreun sector de linie.



 
Hai Cosmine sa lasam omul in pace ca se supara si devine si mai... uituc :D

Asteptam cu interes urmarea, adica asamblarea pieselor decupate cu laserul!
 
Io, de ce sa ma supar ? A primit administratia vreo plangere de la mine ? :D Nu am pus segmentomodulele pe foc, nu inca , dar daca vrei te invit sa facem un foc mai mare si cu ale tale si punem de un gratar in stil mare , la N.

Asamblarea mai incolo. Astea sunt de studiu.
 
sogard_2003 a spus:
Biiine....



Maine le despachetez ! :D

Ce secretos sunteti domnu' cu "N'-ul ...
Ati inceput sa "lansati" ghicitori?
Nu vrem sa ghicim ca nu este gheseft.

Spoor!

p.s.Nu trebuie sa despachetezi sa ne arati.
Tine pentru tine.
Lasa timpul sa treaca.
Sa fie ca vinul. Mai vechi mai bun desi la tine am dubii :D

p.s.s.Spoor!

:lautar:
 
Buna,

Administratia nu primeste des plangeri, sau nu atata vreme cat forumul merge ca uns. Insa daca vrei poti sa faci singur o plangere impotriva ta :D
Nu am pus segmentomodulele pe foc, nu inca , dar daca vrei te invit sa facem un foc mai mare si cu ale tale si punem de un gratar in stil mare , la N.

Nu cred ca o sa arda bine, sunt prea multe lucruri neinflamabile pe ele si ar fi si pacat. Insa daca vrei neaparat sa pui ceva pe foc si sa ne cinstesti cu un gratar am niste cauciucuri vechi 225/55 R 17 in garaj, scot un fum de zici ca e 231.065 cand pleaca din gara :D :D :D
 
@ Andreiul :D :D misto filmuletele. Se pare ca motorul ala are tot ce ii trebuie, dar detenta e undeva intre esapament si atmosfera. Nu cred ca e cu combustie interna sigur. Eu o vad la exterior. Eu cel putin ultima data cand am vazut fum din ala asa gros, acum vreo 15 ani in urma, era noapte si eram intr-o barca numai in chiloti
@ Dragos. Eu inca astept ceva garnituri de containere trase de o locomotiva galbena cu un steag colorat pe ea. Da sigur o sa vina si ziua aia. Apropo, astea sant modulele pentru Orient Express-ul de la Kato? Spor la treaba. :p Daca o sa arate interesant, ii spui lu nenea ala ca vreau si eu. (stii tu, camera aia de 9mp cu module pe langa pereti) ;-) :|
 
Andreiul:

fumul nu are legatura cu motoarele in doi timpi, ci cu motoare in doi timpi exploatate mult peste limita lor, cu piese de schimb din materiale proaste si fara nici o grija fata de consum, ecologie, etc...
Te uiti la un GM de la noi si o sa vezi ca aceleasi motoare in 2 timpi nu intuneca cerul capitalei cand pleaca din Gara de Nord.... :)
 
Catalin, ai perfecta dreptate, insa daca ma uit la teplavozurile rusesti mi se zbarleste parul pe mana de admiratie. Asa ceva.....

In timp ce GM-ul este o masina terna, cu un design de nota 2 cu ingaduinta. Nici macar sunetul motorului nu este ceva care sa impresioneze.

Eu stiu ca vorbesc de o masina CFR si ar trebui sa fiu in orgasm mintal, insa daca o sa comparam cum arata si cum suna un DA fata de GM.... GM-ul este o pocnitoare.

Repet, este vorba strict de impactul pe care il are locomotiva asupra publicului avizat si/sau neavizat.
 
Partea de design e greu de judecat. Fiecare cu gusturile lui si acestea evident, nu se discuta :). Ma raportam strict la motoarele in 2 timpi si tinand cont ca motorul GM -ul nostru e var de al doilea cu motorul fumaret din filmul discutat....

OFF topic: poate ca suntem "lipiti" sentimental de motorul vechi de la Sulzer. Poate ca daca acestea veneau echipate initial cu motoare in 2 timpi, alta era perceptia noastra astazi. Vezi cei care admira didinele...
 
Salut, diseara voi face un montaj la rece .
Vorbim de module standard de linie dubla. Standardul l-am gasit pe aici pe forum. Eu le-am facut de 20x70 cm. Sunt inguste deoarece imi continui ideea de a pune modulele pe langa perete.
Incerc sa studiez intai ce trebuie imbunatatit la structura, ce materiale pot sa folosesc (sunt conditionat de prelucrarea lor pe laser).

Ideea folosirii laserului a venit deoarece scuteste niste munca si elimina erorile prelucrarii manuale si elimina timpul mort in care trebuie sa faci fiecare piesa. Sa pomenesc si de mizeria pe care de obicei lemnul o face la prelucrare. Pomenesc si de faptul ca este vorba de o asamblare rapida si rezistenta.

Sunt multe avantaje , deocamdata atat. Revin pe seara la subiectul acesta.
 
Bun, am promis ca fac o asamblare la rece.
Am desfacut si am montat piesele. Ce a iesit vedeti in poze. Modulul este foarte simplu deoarece am vrut sa studiez diverse chestiuni cu privire la imbinari, rigiditate, aliniere etc....

Pana acum ma declar multumit, urmeaza sa montez pluta si liniile sa vedem cum se comporta la umezeala aracetului, daca se deformeaza sau nu , daca trebuie marit numarul de "coaste" si daca trebuie rigidizate fetele dintre module.

 
Buna Dragos,

Ce material ai ales si in ce grosime?

Noi la FREMO (http://www.williwinsen.de/werkstatt/index.shtml) folosim placaj cu mai multe straturi, de la 8mm la 1,5cm.
 
Placajul este din plop iar grosimea este de 4mm. Mai gros nu am incercat pe laser. Eu momentan consider ca pentru ce imi trebuie mie este suficient insa pana la proba contrarie nu zic ca sunt suficient de groase.
 
4 mm e cam subtire. Chiar daca ti se pare suficient acum, peste un an, dupa ce modulul a lucrat indeajuns, trecand de la frig la caldura si invers, vei constata ca ar fi fost mai bun de 8 sau de 10 mm.
 
Un an nu cred ca voi astepta sa vad ce se intampla . Este foarte posibil sa ai dreptate. Voi incerca sa tai placaj mai gros eventual unul de esenta mai tare. Placajul de aviatie din mesteacan ar fi una dintre variante insa la 8 mm s-ar putea sa nu poate fi prelucrat la laser. Poate doar o prelucrare mecanica pe un CNC insa acolo se stie ca este mai dificil sa obtii o imbinare liniara deiarece capul frezei este rotund. Apar alte probleme de studiat.

Sa luam si cazul al doilea in care sa zicem ca lucreaza, imi este teama sa nu evolueze in sus sau jos si sa iasa linia in valuri. Daca o ia la stanga sau la dreapta nu o consider o problema majora. Deja am lipit 3 piese. Aracetul moment este incredibil de rapid insa am impresia ca plopul este un foarte mare absorbant de umezeala. Poate maine apare ceva curbura . :D :D