Vagon G10 pentru zarzavaturi Gfv Ep II - CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Mda, foarte frumos vagonul... Diferenta de calitate e vizibila:





Ceva ma sacaia insa... niste detalii total nespecifice firmei...
Da', mi-am dat repede seama ca avem de'a face cu un Fleischoco sau Rocomann, nu, mai degraba Fleischoco ca baza e Fleischmann... :D



In ce priveste inaltimea diferita a cutiei vagonului... corect pare a fi Fleischmann (2100mm)

Oricum, combinatia e foarte reusita!
 
Buna,
Ceva ma sacaia insa... niste detalii total nespecifice firmei...
Da', mi-am dat repede seama ca avem de'a face cu un Fleischoco sau Rocomann, nu, mai degraba Fleischoco ca baza e Fleischmann...

Hai sa clarificam niste lucruri.

Matrita de Verbandswagen G10 de la Fleischmann pe H0 are pe undeva pe la 35 de anisori si modelul tau cu inmatriculare falsa DRG, care s-a aflat multa vreme in catalog, reprezinta prima versiune de G10 aparuta: cutie de franar falsa, cutia vagonului cu numar de scanduri false (una prea putin), sasiu prea gros, manere din sarma si suporti de felinare in relief, ca sa nu mai vorbim de intariturile de cutie care nu se potrivesc cu numarul vagonului ales, pentru ca oricum inscriptionarea este falsa. Este un vagon Fleischmann tipic pentru perioada 1975-1985 cu toate neajunsurile tipice acestei vremi.

Intre timp au aparut cateva Verbandswagen pe piata. Roco are un G02 prusac / G10 acceptabil, si Brawa a declinat toata familia acum cativa ani in nenumarate variante.

Fleischmann, care are si acum un PM separat de Roco si o structura de firma separata de Roco, a avut de ales: sau sa "ingroape" matritele de G10, sau sa le imbunatateasca. S-a ales versiunea a doua, stiind din start ca si matritele imbunatatite nu vor atinge nivelul Brawa, si de aceea s-a ales varianta producerii singurei versiuni de cutie pe care nu o propune Brawa si anume vagonul pentru transport de legume si zarzavaturi cu aeratoare suplimentare pe cutie si acoperis de tabla. Cutia a fost regravata (din pacate nu si acoperisul), cabina de franar (oricum falsa) a fost inlocuita cu cea corecta de la Roco, la fel si manerele si suportii de felinare, care erau de nivel de Mehano Hobby. Imi pare rau, suntem in 2012 si ce era "specific" sau "nespecific" firmei atunci cand e vorba de piese incorecte e irelevant. :D

Printr-un mare noroc, exista documente care atesta prezenta in parcul CFR a unui asemenea G10, cu aeratoare suplimentare si acoperis de tabla, asa ca acum avem un model corect la 90 sau 95% pe masa, in orice caz cu compromisuri mai mici ca la cisternele "Steaua" si "Margina" sau vagonul privat "Bragadiru".

Daca vanzarile vor fi dupa asteptari, vor mai urma si altele. :roll:
 
Horia_Radulescu a spus:
Daca vanzarile vor fi dupa asteptari, vor mai urma si altele. :roll:

Si daca sunt incanti putem sa avem si o locomotiva cu abur pentru aceste vagoane. Probabil daca vanzarile vor fi pe placul celor de la FLH in 2-3 ani o sa avem o garnitura completa CFR.

Vagonul a ajuns la fix la TrainFest 2012:

 
Buna,

Patru vagoane de marfa CFR epoca II in doi ani, tot e ceva. Si daca ar fi sa declinam numai catalogul de modele deja existente Fleischmann la H0 care se pot realiza cu compromisuri acceptabile in versiuni CFR, mai exista inca material pentru urmatorii 15 ani :lol:

Ca locomotiva, cele mai adaptate de la Fleischmann ar fi o Pr. G8.1 (40.000 CFR) sau o G8.2 (140.400-500 CFR), stiind ca la prima se poate realiza o versiune de anii 1920-1930 fara rezervor auxiliar de pacura, adica fara a modifica deloc matrita existenta.

Interes sa fie, ca baza de lucru berechet! :roll:
 
PDI a spus:
Ceva ma sacaia insa... niste detalii total nespecifice firmei...
Da', mi-am dat repede seama ca avem de'a face cu un Fleischoco sau Rocomann, nu, mai degraba Fleischoco ca baza e Fleischmann... :D



In ce priveste inaltimea diferita a cutiei vagonului... corect pare a fi Fleischmann (2100mm)

Oricum, combinatia e foarte reusita!
Of, of, of .... Ma "baeti", vagonul din stanga e incarcat cu marfa de Craciun! E ticsit chiar! De unde zarzavaturi proaspete made in Ro iarna, in vremile noastre? Acu va prinserati? ;-)
 
Chiar ca "vremuri bune":
- ziua de lucru de 11 ore in fabrica.
- 45% din populatie analfabeta, 75% din cea rurala
- 20% din drumuri asfaltate sau pietruite

Insa macar vagoanele aratau bine :D
 
Cu riscul sa fiu off-topic, insa nu va suparati voi asa usor...

-11 ore pe zi se poarta si azi :p
-nu stiu care este procentajul actual de analfabeti, insa sigur procentajul celor needucati (din ziua de azi) il depaseste cu mult pe cel al analfabetilor din anii ´30.
-drumuri asfaltate si pline de gropi sunt in ziua de azi.

-in anii 30 Romania era o tara si nu prea vedeai ciori peste tot...
-nu te arata nimeni cu degetul ca esti roman
-da, vagoanele aratau bine, la fel si personalul CFR care avea tinuta "de gala" pentru ocaziunile deosebite :!:
 
Dac㒠tot îl am în preajm㒠şi m㒠bucur de el de cîteva zile, încerc aici o mic㒠recenzie, poate uşor subiectivă’.
în primul rînd, vagonul CFR de la Fleischmann a picat la ţanc pentru un rodaj pe cinste în prima zi de TrainFest.
Aşa cum a remarcat toat㒠lumea, e o pies㒠fin lucrată’, o construcţie nou㒠care îi face cinste producă’torului. Fă’r㒠s㒠fiu foarte ră’u, nu aş face comparaţii cu G 10-le de la Roco, care a fost de mult demolat - şi la propriu, şi la figurat - de nişte bă’ieţi serioşi aici: http://www.awlingen.de/Modelle/Xf08%20Roco%20G10/index.html (al doilea articol).
în schimb, m-am gîndit c㒠poate ar fi interesant s㒠vedem cum îi st㒠în compania unui G 10 de la Brawa (despre care se spune c㒠foloseşte la ora actual㒠cea mai exact㒠matriţă’).

în primul rînd, înă’lţimea cutiei - marele pă’cat al G 10-lui Roco (unde e cu 2 mm mai înaltă’!), este perfect la scar㒠la ceferistul nostru. Acurateţea detaliior de pe cutie şi a inscripţiilor - jos pă’lă’ria. în schimb, cabina de frînare, chiar dac㒠o fi de la Roco, are cîteva detalii care mi s-au pă’rut chiar mai fine decît la Brawa :confused: .
Faţ㒠de matriţa mai veche de G 02, unde lestul era continuu şi era "învă’luit" cu o podin㒠ciudată’, nu ştiu cum să’-i spun altfel - cu secţiune trapezoidal㒠în zona uşii, aici s-a recurs la o soluţie mai ingenioas㒠- lestul a fost împă’rţit pe osii şi zona deschiderii uşii a fost lă’sat㒠liberă’, astfel c㒠nivelul podelei apare în mod realist acolo unde îi e locul.
Ar fi totuşi un bai - înă’lţimea mai mare a tampoanelor de care spune Cosmin: şasiul e mai gros, lonjeroanele au aproximativ 1 mm mai mult în grosime. Recunosc, pentru mine e destul de supă’ră’tor (dar nu v㒠luaţi neapă’rat dup㒠mine, sînt un purist :p)
Dup㒠pă’rerea mea, aici ar fi singurul minus serios. Restul imperfecţiunilor, care ies în evidenţ㒠doar la o privire mai atent㒠sau prin comparaţie (şi asta, la lupă’) cu modelul Brawa, cum ar fi mînerele în relief, înă’lţimea uşii (care mi se pare uşor mai scundă’, îns㒠asta e din raţiuni constructive), treptele nu atît de filigranate ca la Brawa - pot fi considerate chiar avantaje prin robusteţea lor - mai ales în cazul în care vrem să’-l rulă’m fă’r㒠griji&probleme.
Deci, m-am întors la plusuri :) oricît de purist şi cîrcotaş aş fi :p
Una peste alta, e un vagon de care nu-mi pare ră’u c㒠îl am în colecţie din ziua apariţiei lui în magazin.

Concluzie:
BraWo Fleischmann ;)
şi s㒠nu uită’m de Florin şi Horia ai noştri, care s-au ocupat de documentaţie şi ne dau garanţia autenticită’ţii! Mulţumim bă’ieţi!
 
De împodobit, n-am cum a-l împodobi pîn㒠nu-i fac şi toate celelalte modifică’ri, c㒠nu are rost s㒠insişti tocmai la detaliile care "aleargă’" cel mai repede - adică’telea la roţi. Dac㒠ar fi să’-l bag la operaţie estetică’, aş începe cu corectarea şasiului, care m㒠doare cel mai mult, îns㒠asta se va întîmpla într-un oarecare viitor, mai precis - habar n-am cînd :p . Dac㒠m-aş apuca de aşa ceva, vreau s-o fac bine, deci mai studiez ce se poate şi cum se poate.
Apoi, oricum lungimea osiei la Flm e mai mare decît la Brawa, şi deocamdat㒠nu am "pe stoc" decît osii de 23 mm (pentru Brawa).
 
Au ajuns si la mine.Eu le-am trimis direct la incarcat si, cum zarzavaturi nu mai sunt, se incarca cu muraturi de sezon. :p



Dupa ce le-am trecut la registru, le-am si comparat un pic.Intai cu Brawa:



Aici nu ar fi prea multe lucruri de zis, a facut-o Florian cu cateva posturi mai inainte..Brawa e Brawa si Fleischmann e Fleischmann.
Si am comparat si cu Fleischmann :!: :



Pai daca e matrita noua, cum la G 02-ul asta mai vechi sasiul este mai subtire?Ciudat...Trecem mai departe:



In dreapta este carligul de la G 02, iar in stanga, ciotul acela este carligul de la G 10...matrita noua, ai? :evil:
Si daca tot e matrita noua, de ce se vede bavura in mijlocul acoperisului?Nu se putea proiecta astfel incat turnarea/injectia sa se faca (numai) prin interior, lasand partea vizibila intacta?

In rest,in ciuda acestor neajunsuri pe care eu le consider minore, vagonul se prezinta bine si ma bucur ca il am pe diorama ,sper la cat mai multe CFR-uri.

In asteptarea unei locomotive CFR,sa le duca undeva...