Vagon pentru carbuni de lemn

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.293
988
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
In urma acestui topic, m-am hotarat sa trec la lucru, considerand ca imaginile din topic (si de pe internet) si schita lui Catalin sunt suficiente.

Am sa incerc sa detaliez fiecare pas, astfel va fi mai usor pentru cine incearca o astfel de constructie (cunosc cel putin o persona :p).

Pentru inceput, materialele folosite, profile din styrene de la Evergreen



Din imagine lipsesc foile de 0,25 (cod 9010) , 0,5 (cod 9020) si 1 mm grosime (cod 9040).

Dupa ceva calcule si aproximari (anumite cote nu sunt in desen,nu sunt deductibile si am aproximat dupa gabaritul vagoanelor la H0), am debitat peretii laterali, capetele vagonului.



Foaia de styrene folosita, am ales-o cu grija, astfel incat sa aiba la scara acelasi numar de scanduri ca in realitate.Inainte de debitare am reprodus textura lemnului dupa o tehnica foarte simpla, ce este descrisa si pe spatele ambalajelor Evergreen.Cu o foaie de smirghel de granulatie medie (200-600) am dat de-a lungul scandurilor, de cateva ori, apoi am curatat cu o perie din alama.

Sasiul a fost de asemenea debitat, traversele frontale care vor primi tampoane rotunde Piko.



Pentru boghiuri, am descaltat temporar un vagon Roco :p

 
Sar´na! :D


Cutia a fost ansamblata, nu inainte de a aplica profilele U pe unul din panouri.
Cornierele au fost intepate cu un ac pentru a imita niturile (nu sunt tocmai reusite, insa la un macro mai "neatent" ..."merge si asa") si aplicate dupa lipirea cutiei.in interior, nelipsita bucata de extrudat, pentru a preveni eventuale deformari nedorite.



Sasiul a inceput sa isi primeasca si el portia de accesorii.I-am aplicat o fusta din styrene de 0.5, peste care va urma sa lipesc styrene de 0,25, nituit corespunzator.



Panoul cabinei de frana



Am uitat sa specific adezivul folosit, Revell Contacta.
 
Sunt U nenea. :p
Sunt cele mai mici fabricate, 1,5 mm.Nu stiu cat are un profil in realitate... :roll:
 
Fain㒠treabă’, Cosmine! :aplauze:
Vă’d c㒠bă’gaşi viteză’, vezi s㒠reziste vagonul :p
Profilele au 120 mm, ar veni aproximativ 1,4 mm la scară’, deci evergreen-urile de 1,5 mm sînt prima!
Te urmă’resc cu maxim interes. Pîn㒠aici, totul arat㒠minunat, chiar dac㒠înc㒠nu ne-ai ară’tat ce mai are şasiul pe sub fust㒠:oops: ...
Spor în continuare!
 
Multam!

Sub fusta nu e mare lucru, deocamdata :D

Continuare...

Profilele verticale de pe lateralele vagonului le-am obtinut din fasii de styrene de 0,25. late de 2 mm peste cate am lipit profile cu sectiunea 0,75 x 1 mm.Am facut la "calup", dupa care am taiat la lungimea necesara.



Diagonalele, normal ar fi fost sa le fac din profil U sub 1 mm,insa nu am gasit asa ceva si le-am facut din fasii de 1 mm latime, tot din styrene de 0,25.Le-am impuns cu acul, sa imit ceva nituri...

 
Foarte buna lucrarea. Imi place mult materialul asta :) De unde ai luat? Eu am gasit pe un site japonez cu preturi de genul 20 lei un pachet (http://www.hlj.com/product/EVG144), fara transport.
Astept sa vad cum prinzi boghiurile de sasiu :D
Spor si multumim pentru ca ne impartasesti!
 
Multumesc!
Materialul este ce ai si tu acolo in poza, styrene de la Evergreen si se gaseste mai prin orice magazin de modelism.
Boghiurile am sa le prind cu un surub de 2 mm si piulita, insa mai pe la sfarsit. :)
 
Dupa ce am aplicat (aproape) peste tot diagonalele nituite...




...am facut si o ansamblare la rece, sasiu-cutie



Desi mi e par cam grosolane diagonalele, am sa le las asa, mai mici si cu nituri imi este aproape imposibil sa le fac :( , asa ca trec mai departe, la cabina de frana

 
Salut!
Proiectul vagonului este chiar...schita lui Catalin. :D
Mai am ceva poze de la acelasi topic, precum si culese de pe internet.Asa cum spuneam, anumite dimensiuni sunt deductibile, altele nu si se pot aproxima prin comparatie cu alte piese de material rulant.
Insa, pentru orice dimensiuni/nelamuriri, iti stau la dispozitie. :)
 
Dupa lipire...



Pe peretele frontal al vagonului am lipit 2 ghidaje verticale si unul orizontal.Cele verticale vor constitui tocul usii si cel de sus fiind distantierul pentru panoul cabinei de frana.
Podeaua este din "scanduri" de 0,5 mm, asa cum zice in poze. :)
 
Trapele de incarcare/descarcare.
Dupa ce am facut cateva, mi-am dat seama ca solutia ideala ar fi fost fotogravura :(

Am trasat pe spatele bucatilor de styrene de 0.25, cu un zgarieci, diagonalele.



Ceva detalii