LDH - 82 CFR CALATORI - TT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
conducerea CFR CALATORI - TT a hotarat sa comande o locomotiva LDH 82 pentru garnitura TE6 aflata in dotare, sursa de inspiratie fiind :


(poza apartine lui COSTACHE MIHAIL)

pentru realizarea locomotivei a trebuit intocmit proiectul pieselor componente si apoi executarea lor din plastic cu grosimi de 0,5, 1, 2, 3 si 4mm, cu ajutorul laserului, cea mai mica dimensiune in plan fiind de 0,5mm.

o poza cu ansamblul pieselor componente :



urmeaza sa fac asamblarea carcasei locomotivei
 
s-au ansamblat piesele componente pentru capote si cabina apoi chituit, slefuit si in final un strat de grund pentru a vedea zonele ce necesita rectificari




 
fata grilajul este in acelas plan cu fetele capotei, grilajul are o anumita grosime (in cazul meu 0,5mm) si este montat pe un cadru retras fata de fetele capotei, asa am vazut eu in poze


am incercat sa reproduc cat mai exact locomotiva, bineinteles acolo unde dimensiunile, tehnologia si indemanarea la asamblare mi-au permis
 
banuiesc ca iti place ceva de genul
http://www.flickr.com/photos/61518321@N02/6877394967
intradevar arata bine

diferenta costa in alta vopsire si alte decaluri, avand carcasa identica se poate face orice inmatriculare
 
am facut vopsitoria elementelor componente ale carcasei





si o asamblare provizorie pentru a vedea aspectul final al carcasei



urmeaza sa fac sasiul
 
Ei da! Asa e cand incepe omul sa-si "faca mana", .... ajunge si modelul sa arate SUPER! Felicitari Nicky!
 
multam, asa e, experienta isi spune cuvantul plus sugestiile primite au dus la optimizarea proiectului si imbunatatirea calitatii, am ajuns la concluzia ca dac as fi pornit cu 82- ul care e mai simplu sigur nu as mai fi avut tot felul de probleme cu modificarile pe care le-am facut la 80 pentru a obtine calitatea dorita, incet incet o sa-mi dau "doctoratul" in LDH-uri
 
am terminat sasiul, carcasa nu este ansamblata definitiv doar montata provizoriu pentru a vedea eventualele rectificari


 
am tot amanat doar nu o sa mai fie nevoie sau poate se vor face singure, pana la urma nu am avut incotro si m-am apucat de lucurile marunte si super marunte,
am montat ramele farurilor si geamurile la cabina


am luat conform sfaturilor primite una coarda de chitara MI si iau-o la ciopartit pentru a face balustrazile, am ajuns la concluzia ca tot farmecul la LDH sunt balustrazile :( , unele bare au dimensiuni de 4-5mm si apoi chinuiala cu lipitul intre ele, am constatat ca aceasta coarda este usor magnetica asa ca a trebuit sa caut pensete pe care sa nu ramana lipite bucatelele de balustrazi in loc sa ramana lipite intre ele, din experienta capatata cred ca mai usor se fac balustrazile din profile din plastic, daca rezultatul final nu este bun revin la solutia cu profile din plastic chiar daca sunt mai sensibile la deformare



evident trebuie sa le iau la indreptat, finisat, iar vopsit si apoi montatul pe sasiu cum greul cred ca l-am depasit sper sa fie ceva mai usor de facut ca finalul sa fie cel putin satisfacator
 
Pentru balustrazi, bari de mana si alte alea, asa cum am mai spus, sarma de alama( de 0,3 sau de 0,4).La cat sunt de scurte reperele, sarma este rezistenta.Eu am facut scara de la turnul Lipanesti din alama de 0,3 , scara are peste 100 mm si este foarte rezistenta, avand si multe puncte cositorite, care ajuta la rigidizarea piesei.Pentru bari de mana, merg corzile de chitara,insa pentru altceva mai complicat, fiind facute din otel, nu se pot cositori fara o decalire prealabila.Iar de lipit cu superglue, nu stiu de ce , nu imi surade decloc ideea...
 
stie cineva prin Bucuresti vreun magazin de unde sa cumpar sarma de alama de 0,3mm ?