Locomotive CFR in imagini de epoca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Superba gara, intr-adevar, Catalin! Multumim frumos de imagine... e de-a dreptul o invitatie la diorama.

De fapt, se pare ca fotografii perioadei erau sensibili la frumusetea peisajului din zona respectiva, pentru ca nu e singura poza. Uite-o si pe asta:

http://arch9.okr.ro/auctions.v3/700_700/2010/10/13/8/7/691534991716501740486889-18721-700_700.jpg
 
Catalin planuiesc o excurie in zona, tinta insa fiind un pod mai special, gara Lotru nu era in plan dar cand vad ilustrata de la tine si cea de la Dorin deja stau un pic pe ganduri. Stii care e cea mai mare problema, mi-e teama sa ma apropii prea mult caci voi fi probabil foarte dezamagit. Sunt cam satul de peisajele dezolante si istoria noastra lasata in paragina. :(

PS: Dorin, chiar ca merge un modul :D
 
Dupa ceva cautare pe google am gasit si o poza cu cladirea garii in zilele nostre, nu stiu cine este cel care a pozat-o dar are destule poze interesante, de remarcat ca s-a ales praful de remiza Jiblea. :(
 
o colectie filatelica interesanta, incepand cu anul 1942

http://alphabetilately.com/tops/Romania.html

http://alphabetilately.com/tops/Romania-2.html

http://alphabetilately.com/tops/Romania-3.html

http://alphabetilately.com/tops/Romania-4.html
 
da, uite-o si aici:

http://www.vonscheven.net/images/Zug/Hanomag/1CZwillingNassdampfGutzerzug1914.jpg

de pe:

http://www.vonscheven.net/ZugHanomag.asp
 
In prima poza se observa bolta unui pod pe drumul de dincolo de Olt, iar in a II -a se vede podul caii ferate spre Brezoi?
 
DanTm: da.
Sogard: probabil ca podul mai special la care faci referire este podul Lotru. Referitor la retinerile personale, te inteleg.
Cu toate astea vezi partea plina a paharuui, vezi ce mai e de vazut ca sanse de restaurare/punere in valoare istorica...

Sogard, Cosmin: urmariti siturile online de vanzari ilustrate. O sa aveti surprise multe si placute. Poza cu 1409 e probabil cea mai cunoscuta, apare in cateva editii filatelice si cam in toate lucrarile de specialitate de la noi. Desi colorata manual, imaginea este valoroasa pentru ca prezinta schema de vopsire epoca 1 CFR.
 
Catalin, exact despre podul de la Lotru vorbeam mai sus. Imi pare rau ca nu gasesc sub nici o forma unde am mai adus vorba despre el, daca nu ma insel discutam chiar despre dimensiunile arcadelor , deschiderea mare a tablierului si vechimea mare a acestuia.
 
nu am la indemana "biblia" tractiunii, asa ca intreb...
in ilustrata colorata manual 1409-le este construit in 1913...in poza de pe vonscheven.net ,aceeasi locomotiva, cu numarul 1293 este construita in 1914.logic ar fi fost ca numerele sa fie inverse, in ordine cronologica,nu?
tot in ilustrata zice "seria 1406-1427"...nu cumva ar fi vrut sa zica din lotul 1406-1427? :roll:
cat despre schema epocii I CFR, o gasesc foarte interesanta.deja ma cufund in vise...
 
1293, 1C-n2, construita de Hanomag cu numarul de fabricatie 7343 din 1914

1409, 1C-n2, construita de Jung cu numarul de fabricatie 1881 din 1913.

Ordinea numerelor locomotivelor CFR era numai in linii mari cronologica, existand exceptii notabile. In mod particular, aici avem un tip anume de locomotiva cu formula osiilor 1C-n2, care a fost contractata cu mai multi constructori simultan si s-au alocat numerele respective dinainte pentru fiecare constructor, astfel incat s-a ajuns la situatia aparent ciudata in care o locomotiva fabricata ulterior are un numar anterior celeilalte.
 
mda, uite ca la asta nu m-am gandit (de aceea nu am acordat atentie la numele constructorilor).
multumesc de explicatie! :)
 
varianta "scunda" a locomotivei de mai sus? :roll:

http://www.historisches-chemnitz.de/altchemnitz/industrie/hartmann/hartmann28_lok.jpg

sursa:

http://www.historisches-chemnitz.de/altchemnitz/industrie/hartmann/hartmann.html
 
1C-urile CFR au fost comandate si construite dupa un caiet de sarcini propriu care prevedea o serie de diferente intre "loturi".

Astfel, 1293-ul era prevazut cu roti de 1350mm si vit max 70 km/h, fiind destinata remorcarii trenurilor de marfa. Aveau cazanele putin mai inaltate comparativ cu restul seriilor. Rotile mici si inaltarea cazanului facea ca spatiul de acces la cilidrii si la mecanismul de distributie sa fie generos dar dau aspectul de "locomotiva catarata"...

1059, cea care ti se pare mai "scunda" a fost comandata si livrata cu osii de 1468 si deja cazanul fusese coborat (e vorba de cativa cm), ceea ce face ca spatiul intre lonjoroane si cazan sa para mai mic, de unde si iluzia ca locomotiva e mai joasa. Inaltimea totala peste cos a fost aceiasi la toate locomotivele.

Altele, precum seriile peste 2001 au fost livrate cu osii de 1665 si "iuteala maxima" 90 km/h fiind destinate tractiunii garniturilor de calatori. Deja osiile "muscau" din traversa cazanului, avand acele aparatori in partea superioara, spatiul de vizitare dintre lonjeroane si cazan disparand complet. De unde un aspect mult mai compact al locomotivei...
 
Multumesc de lamuriri!
Ajuns acasa, am aruncat un ochi in Istoricul Tractiunii si, intr-adevar, CFR-ul a comandat acest tip de locomotiva in transe diferite, la cosntructori diferiti,cu caracterisitici diferite rezultand o varietate de serii.

Alta imagine veche, al unei locomotive industriale, initial destinata fabricii de zahar Marasesti.In Istoric sunt putine cuvinte despre aceasta masina, insa de la fabrica de zahar, o regasim in poze pe liniile CFPV

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,3791212
 
vezi discutia de aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=34494&highlight=34494

fata de ce scriam acum 4 ani nu am nimic de adaugat.
 
Inca o poza, 1972 Saliste

http://de.academic.ru/pictures/dewiki/82/Romanian_230_class_%28copy_of_Prussian_P8%29.jpg

de pe

http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/1129982
 
O imagine a trenului mixt de pe linia Caransebes-Subcetate pe DSO. Pun linkul pentru ca nu merge sa atasez imaginea.

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6455475
 
Alte imagini, de pe o linie ce nu are nevoie de prezentare.

ozubnicova-zeleznica-1.jpg


ozubnicova-zeleznica-2.jpg


ozubnicova-zeleznica-3.jpg


ozubnicova-zeleznica-4.jpg


sursa http://www.mdc.sk/stranka/ozubnicova-zeleznica-tisovec-pohronska-polhora/

In josul paginii, in caseta cu imagini, se mai pot observa si cele 2 locomotive vandute in Slovacia, ambele pentru reconditionat, dintre care una pe deplin functionala.
 
50.467, Braila, 1939, conform sursei

http://imaginecontinua.wordpress.com/2013/04/18/braila-veche111/elevi-langa-o-locomotiva-in-1939/

elevi-langa-o-locomotiva-in-1939.jpg