macheta hartie Astra 1940

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
poate nu e nevoie sa le faci...ia uite aici :)

http://www.reynaulds.com/products/Piko/53228.aspx
 
Cosmin, modelul e la TT! ... dar si acolo poate gasi. Eu am luat de la o firma ceheasca daca nu ma insel (era cu ani in urma! :D )
 
Astra a folosit la aceste vagoane tipul Gorlitz III cu 4 trepte de suspensie, derivat din cel prezentat mai sus.

Daca exista interes la subiect pot posta o schita a boghiului folosit de Astra.
Pana la urma o imagine face cat 1000 de cuvinte.
Sunt sigur ca am mai publicat-o pe undeva (cred ca Railwayfan) insa nu mai gasesc acum link-ul...


Si sa nu uit: poza cu vagonul de la Vatra Dornei, cu care incepe acest subiect, nu are legatura cu vagonul machetat. Vagonul din Vatra este un fost vagon Astra de clasa a 3-a (vedeti cele 11 geamuri din care cel din mijloc este mai mic, aici era grupul sanitar) in vreme ce macheta este a vagonului de clasa 1 construit de Astra in aceiasi perioada (9 geamuri, 7 la compartimente si 2 mici la capete de la bai).
 
Poze cu vagoanele reale tocmai au fost postate de Gam3 la rubrica "vagoane de calatori istorice CFR". Asa cum o sa observi -apropos de nituri- nu prea sunt....Fac parte din primele serii de vagoane romanesti cu caroserie sudata....
Cu schita boghiului revin eu, cel mai probabil dupa sarbatori cand ajung la bibleoteca personala.

Pana atunci, in presa anilor '40, aceleasi vagoane in vopsirea Tren Albastru:

 
catalin a spus:
Si sa nu uit: poza cu vagonul de la Vatra Dornei, cu care incepe acest subiect, nu are legatura cu vagonul machetat. Vagonul din Vatra este un fost vagon Astra de clasa a 3-a (vedeti cele 11 geamuri din care cel din mijloc este mai mic, aici era grupul sanitar) in vreme ce macheta este a vagonului de clasa 1 construit de Astra in aceiasi perioada (9 geamuri, 7 la compartimente si 2 mici la capete de la bai).

Intradevar, vagonul din poza respectiva are alta configuratie de ferestre decat cel pe care l-am schitat si modelat, abia acum am vazut :oops:
iata poza unui vagon corect proportionat cu macheta pe care am creat-o:
postata de userul Dr2005 aici pe lokomotiv
Din pacate vagoane astra cu livreaua originala nu mai exista, asa ca nici culoarea nu mai apare in pozele actuale, poate daca posteaza cineva o poza mai veche color, cu un astra in serviciu...ar fi minunat!
 
Nu ai spus in ce perioada incadrezi vagonul.
Pana prin 1960 poti folosi albastru ultramarin RAL 5002 la cutia vagonului, acoperisul gri si sasiul, boghiurile cat si agregate fixate pe acesta in negru.

Dupa 1960, in standardul vremii la CFR, cu cutia integral in verde inchis RAL 6007, acoperisul gri si sasiul, boghiurile cat si agregatele fixate pe acesta in negru.Inscriptiile erau aplicate cu alb-crem RAL 9050.

Spre 1990 unele vagoane sunt vopsite in verde-negru („verde de Pascani”)
 
Momentan, pentru a prinde experienta in domeniul hartiei, o sa ma antrenez cu un astra cl1 transformat in vagon atelier pentru sudarec, fotografiat pe langa pantelimon de Shoppy:

Am inceput cu structura


am invelit structura cu ceva carcasa :roll:


ceva lucru cu tampoanele:


am incaltat si am tamponat vagonul :lol:



prima treapta de scara

voi reveni in cateva zile cu continuarea lucrarilor.
Astept critici :D
 
Eu ma ocup de aproape 30 de ani de machete de hartie nu vreau sa-ti fac critica mai bine te invit pe siteul www.papermodel.ro/forum, apar cu acelasi nume acolo vei putea invata multe in domeniul modelarii hartiei. Dar totusi o intrebare, in realitate ce lungime are acest vagon ca sa il pot modifica in 1/87 imi trebuie datele.
Mersi si spor!
 
wittman40 a spus:
... Dar totusi o intrebare, in realitate ce lungime are acest vagon ca sa il pot modifica in 1/87 imi trebuie datele.
Mersi si spor!

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4505
 
@ormag : Felicitari . Lucrarile tale me impresioneaza din ce in ce mai mult . Sper sa ajung si eu la nivelul lucrarilor tale .... candva :roll:
 
kablu a spus:
Sper sa ajung si eu la nivelul lucrarilor tale .... candva :roll:
Sunt sigur ca, cu putina rabdare , oricine poate face asa ceva.
Ceea ce este fantastic la hartie e ca poti sa strici cat material vrei, pentru ca este din belsug, asa ca poti reface un model pana cand esti multumit cum arata. :D
Sper sa expui cat de curand si modelul tau de hartie, pentru a putea discuta despre el.
 
intre timp vagonul a primit niste accesorii si ceva vopsea ;-)




urmeaza scarile si sistemul de franare...
 
cosmin78 a spus:
alta fata, alta viata :)

despre vagonul alaturat nu ne aspui nimic?

acel vagon este un Ci-21 batran facut de Zeuke pe care l-am transformat intr-un vagon dormitor pentru muncitori, inca este in lucru.
Este o incercare de reciclare a vagoanelor care nu mai corespund calitativ colectiei ;-)
Deoarece aici subiectul este offtopic, voi face un nou topic despre el.
Horia_Radulescu a spus:
ce fel de boghiuri ai folosit? nu prea seamana a Gö III Schwer...

Deocamdata nu am ceva asemanator cu gorlitz greu tip III, asa ca am folosit temporar niste minden-deutz machetate de Berlinen Bahnen pe vagoane Y. Sunt boghiurile de serviciu din atelierul de vagoane :D