Bine ati venit !

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut, sunt inscris de vreo saptamana, dar nu m-am prezentat, ma numesc Alex, am 15 ani, si locuiesc la Tecuci, jud Galati, deocamdata. Ador modelismul feroviar, chiar daca nu am nici macar o roata :D, si cel mai mult imi plac Aburoasele, cele masive si lungi in special. Sper sa ma puteti ajuta cu intrebarile puse deja, si spor la lucru tuturor.
 
Bine ati venit, Ciufuliciboy si Alex14! :aplauze:
Eu unul sunt foarte incantat ca va plac aburoasele 8) si va doresc mult succes la constituirea colectiilor, constructia machetelor / dioramelor etc.
Povestiti-ne despre activitatea voastra si intrebati linistiti tot ce aveti de intrebat, fiindca... de asta suntem noi aici!
 
Salutare ! Sunt Alexandru si m-am inscris pe ascest forum de ceva vreme dar inca nu am postat pe undeva.M-am tot documentat pe aici si am urmarit cu interes fiecare realizare a colegilor forumisti.
Dorinta mea este sa incep o diorama cat de curand si sa ma axez pe o epoca pentru a strange material rulant ( pana acum am facut asta haotic si m-am ales cu 2 start set-uri care nu au legatura unul cu celalalt)
 
Cu respect pt. toata lumea de pe forum.
Sunt pe acest forum minunat de peste 1 an si jumatate.Nu m-am prezentat pana acum ,deoarece am fost pe un alt forum si dupa o munca depusa ( discutii,foto ) acel forum s-a inchis. Am ezitat sa pornesc la un nou drum, dar microbul din mine nu-mi da pace. Asadar ma numesc Ionel (SKLAUS) sunt din Bucuresti si colectionez material rulant pe scara 1:160 din anul 1999/2000. Am inceput cu cei de la ROCO, mai tarziu cu MINITRIX ,ARNOLD si apoi FLEISCHMANN.In ultima vreme am adaugat si HOBBYTRAIN, LILIPUT,ROCKY-RAIL si MODELLBAHN UNION. Nu am o macheta gata ( este in lucru,cu modificari din cauza spatiului... ) dar detin o minidiorama gata. Am inceput cu modele DB/DR/OBB si am ajuns la SBB sunt preferatele mele si cu mici exceptii la cele private.De 3 ani folosesc sistemul digital de la TRIX ( mobil station + decodoare selectrix). Daca imi permiteti am sa revin cu detalii de la materialul rulant si minidiorama( plus foto ) . Urmaresc in ultima vreme cu mare interes cea ce se scrie si mai ales pe cei ce sunt pe scara N.La noutati sunt cu ochii pe cei de la FLEISCHMANN (au ceva de la CFR) .Cu respect.
 
Salut,
Desi sunt inscris pe forum de mai mult timp, abia acum "sparg gheta" si imi fac o scurta prezentare: numele meu este Vlad Cristian, am aproape 40 ani, locuiesc in Drobeta Tr. Severin, sunt de profesie inginer silvic.
Nu ma pricep prea mult la trenuri, iar pasiunea ptr modele 1:87 a inceput sa-mi apara de acum cca 2 ani, atat ptr modele feroviare cat si ptr modele auto, si, din cate observ pe zi ce trece , e in crestere...
Urmaresc forumul acesta de ceva timp incercand sa invat, deocamdata, la nivel teoretic anumite secrete ale modelismului...dorind ca intr-un anumit moment sa transpun si in practica cele invatate aici...
Intentionez si incerc ca, in acest an sa construiesc o diorama, dar din pacate, ptr mine timpul e un factor limitativ in acest sens... si apoi...va spun sincer ca am usoare dubii chiar si asupra indemanarii mele... caci pe-aici, pe forum, am vazut realizari ce, personal, le pot considera adevarate lucrari de arta...
Deocamdata, de ceva timp incoace, ma multumesc sa colectionez modele 1:87, pana la aceasta data avand in "depou" 2 locomotive 060EA CFR, un Desiro CFR, 8 vagoane calatori CFR, si cateva vagoane marfa. Sunt interesat aproape in exclusivitate numai de modele CFR, astfel incat, pe zi ce trece urmaresc imbogatirea colectiei numai cu astfel de modele.
Dupa cum spuneam mai devreme, sunt pasionat si de automodele 1:87 , astfel incat "in garaj" ...detin cateva zeci de machete de camioane si autoturisme Herpa, Wiking...
In ceea ce priveste cladirile H0, pot spune ca am achizitionat pana acum cateva, dar din pacate, asteapta inca tacute in cutii ..locul lor pe o diorama...
Daca vreodata ( poate chiar anul acesta, cum spuneam mai devreme) voi avea curajul sa incep o diorama, as dori ca pe aceasta sa combin atat pasiunea ptr trenulete cu cea ptr automodele...chiar si in Faller Car System... Am speranta ca pe viitor, colegii de forum vor contribui cu atat cu idei, sugestii cat si cu incurajare ...
Multumesc
 
Bine v-am gasit!

<r>Buna ziua!<br/>
Ma numesc Gabriel, sint din Bucuresti si am descoperit intimplator acest forum cautind pe net cit mai multe informatii despre trenuletele electrice. Asa ca nu pot decit sa ma bucur ca v-am gasit! Primul trenulet l-am primit la virsta de 4 ani, acum mai bine de 30 de ani, adus de tatal meu din Cehia si consta intr-un start-set RDGist de la Berliner TT Bahnen - 12 mm. Dupa peste 20 de ani, timp in care l-au pastrat ai mei intr-o cutie pe sifonier, m-am hotarit sa-l repornesc pentru baiatul meu, dar evident am fost dezamagit de ce am mai gasit. Asa ca am inceput cercetarile pe net in cautarea de noi ”materiale” TT (sine profil I), ca sa pastrez traditia si o parte din ce mai am eu in cutie, astfel gasind acest forum...<br/>
Planuri de viitor? Simt ca reinvie ceva pasiune in mine, sper sa nu devina un hobby costisitor, de aceea incerc sa ma rezum doar la niste scheme cit mai simple, cit mai noi si ieftine in acelasi timp (daca exista asa ceva <E>:)</E> )... In acest sens ma voi adresa membrilor acestui forum! In speranta unei bune colaborari va multumesc ca m-ati primiti printre voi!</r>
 
Salut Gabriel,
Bine ai venit. Foarte multi dintre noi au inceput asa (si eu). In ceea ce priveste setul tau, intr-adevar, sinele trebuiesc schimbate. Parerea mea este sa desfaci locomotiva, sa cureti vaselina care sigur s-a intarit, sa verifici motorul (care nu este de o calitate nemaipomenita).
In rest, ce sa zic, daca esti un om calculat si stii exact ce vrei, daca nu exagerezi, nu cred ca este mai costisitor ca alte hobby-uri; insa daca te prinde, o sa ai mari satisfactii (parerea mea).

Succes!
 
Salut
Ma numesc Bogdan, sunt din Bucuresti. In 1978 tata mi-a cumparat primul tren electric. Culmea! - locomotiva era din aceea cu troleu cam cum sunt pe sinele patriei noastre, cu 4 boghiuri semiindependente fata/spate. Ulterior, in 1979, am mai primit 2 vagoane din RDG si o locomotiva cu trei osii care imita un model pe cartbune de manevra.
Spre diferenta de alti prieteni am avut si redresor, dar din pacate timpul (si eu) si-a batut joc de el... Eu prin aruncare fara sa verific care ar fi problema lui.
Acum 2 ani am redescoperit trenuletul...sine ruginite (unele), 2-3 macaze, vagoanele... locmotiva electrica are boghiurile din fata distruse. Cea "de carbune" s-a ars total atunci cand am lasat-o sa mearga jumatate de ora in camera, o scama a oprit-o si motorul efectiv a topit plasticul de deasupra.

Ma rog...weekendul acesta am luat hotararea sa relansez proiectil meu de la 12 ani (1987-8Cool de a face o macheta de 2/3 sau 3/4. nu vreau s ao fac imediat. copii mei au 3 ani si, respectiv, 3 luni. Dar vagoianele sunt foarte scumpe, la fel si locomotivele.

Mi-am propus pe luna sa investesc maxim 200 de lei: cate un vagon, cate o locomotiva... In cativa ani o sa fac rost de material rulant suficient. Probabil locomotivele voi dori s ale iau la final s afie digitale.

Deocamdata am cumparat un redresor si o locomotiva Diesel (trebuie sa vina saptamana viitoare).

As vrea sa acshitionez, chiar daca arata mai rau, mai multe elemnte SH, poate le gasesc printre cei care renunta la ele... 80-120 de lei pe un vagon mi se pare foarte mult pentru bugetul meu deocamdata.

Dar vreau sa fac ceva frumos si stiu ca voi putea. Iar cu ajutorul celor de aici sunt convins ca voi reusi chiar mai mult. canta canta canta

PS: trenul este TT si nu cred ca vreau sa renunt la acest standard... Exista cumva intersectii HO-TT?
 
Salut Bogdan,

Parca ma vad pe mine acum cativa ani: un TT aproape daramat, o gramada de probleme, o tona de sine inutilizabile, etc si tentatia de a trece pe HO. Eu unul am trecut la HO, insa am pastrat si TT-ul cu mici investitii (3 vagoane, 2 locomotive si niste sine Tillig, profil I).

Nu inteleg insa ce vrei sa spui cu intersectiile HO/TT?

200 de lei pe luna de investit in trenuri nu e nici mult nici putin (ideea e sa nu investesti in fiecare luna 200 de lei, pentru ca in acest fel nu prea ai bani de locomotive.

Revenind la TT si HO.... sunt avantaje si dezavantaje ale TT-ului:

Avantajul major al TT-ului este ca in cazul in care locuiesti intr-un apartament, te vei descurca mult mai bine cu TT-ul. Dezavantajul majos este oferta relativ saraca in comparatie cu HO si chiar si cu N-ul.

Parerea mea este sa te uiti peste topicul meu, pentru ca o mare parte din raspunsuri le vei gasi acolo, in discutiile (constructive zic eu) pe care le-am avut cu membrii forumului. Nu pot spune ca am luar decizia de a trece la HO neaparat in urma acestor discutii, insa ele au avut un impact major asupra mea la momentul respectiv.

Iata si link-ul promis:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3292&start=0


Succes!
 
Multumesc frumos
Am citit si mai citesc inca acel thread. Multumesc si de bun venit.

eu voi ramane insa la TT din motive de spatiu, dar si de frumusete si, mai ales, de emotional. Diorama finala o s aincerc sa o fac in gradina, un foisor special...mai vedem pana atunci.

200 de lei pe luna este "un abonament"... adica ii pun intr-un cont special si voi lua de acolo si cand se mai aduna...

cat priveste acele intersectii ma gandesc ca ar fi interesanta o macheta cu 2 dimensiuni, ceva care in natura ar fi diferenta tren/tramvai sau Romania/URSS... sau tren mare/mocanita...

PS: de ce sinele erau inutilizabile?
 
Pentru Romania/CSI nu stiu s㒠existe ecartament diferit. (M㒠refer la modelism, nu la 1:1) Poate ceva producă’tori ruşi, care trebui s㒠modifice şi boghiurile. La scara HO, diferenţa la ecartament este de aprox. 0,8 mm, care este aproape insesizabilă’.
Iar pentru tren pe ecartament normal, exist㒠la aproape fiecare scar㒠şi şine pentru mocă’niţă’.
H0 are H0e s.a.m.d

La faza cu economia, etc... greu, mai ales ca dacă’-ţi intr㒠în sânge microbul, nici o clinic㒠de recuperare nu te mai vindecă’, iar servajul e o stare a dracului de urâtă’.... :)

mai d㒠o gean㒠şi pe aici:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Ecartament
şi tot pe acolo gă’seşti multe informaţii pertinente
 
Cred ca nu m-am exprimat bine.
la scara normala 1:1 intre Romania si CSI exista diferenta. Dovada ca la vama se schimba boghiurile (cine a fost la Chisinau sau la Moscova stie).

Eu ma gandeam (era doar un gand de aiurea) sa combin doua scari intr-o macheta. Una ar reprezenta ecartamentul normal (HO) si altele ar reprezenta tramvaie sau mocanite (TT-ul). O intersectie la care ma gandeam avea ambele ecartamente... ar fi interesant...

Citind tot felul de lucruri, mergand si pe topicul lui andreiul am dat si de site-ul unui polonez care face si desface tot felul de chestii chiar ma gandeam sa cumpar niste material rulant mai ieftin si s ail transform : de exemplu tramvaie, trenuri speciale...

am multe de citit, dar exact ca un scolar in prima zi de scoala vreau totul deodata: doctorat, licentiere , bla bla :)))
 
Cuple:
topicul lui andreiul este mana cereasca pentru mine...intrebari, raspunsuri...alte intrebari ridicate:
Acasa toate vagoianele mele au cuplele "standard":
http://www.hobby-shop.cz/en/catalog/couplers/!3%283%29-tt
cele de sus

aflu ca mai sunt si alte modele de cuple... trebuie schimbate? se pot schimba? care este povestea lor?

EDIT: promit sa nu mai pun multe intrebari o vreme... stiu ca este greu, stiu cum este de administrat un forum... o sa mai citesc, despre cuple am intrebat acum doar pentru ca vroiam sa le si cumapr...dar nu este bai... daca poate careva sa raspunda bine, daca nu - nu:)
 
bogdanra a spus:
Cred ca nu m-am exprimat bine.
la scara normala 1:1 intre Romania si CSI exista diferenta. Dovada ca la vama se schimba boghiurile (cine a fost la Chisinau sau la Moscova stie).
Și eu am greşit în exprimare. M㒠refeream la modelism, nu la 1:1
 
pe scurt despre cuple la TT
- cuple tip Zeuke ( ulterior si BTTB) anii ' 70
- cuple tip BTTB ( ulterior si Tillig) cod 08823 si 08824, cu aceste cuple se pot inlocui cuplele tip Zeuke
- cuple tip KKK produse de Tillig cod 08841, cu acest tip de cuple sunt dotate toate vagoanele si locomotivele de ultima generatie, pentru a putea lega vagoane si locomotive de generatie veche cu cele noi Tillig produce cuple cod 08847 ce se monteaza pe vagoanele vechi in locul celor tip Zeuke si BTTB astfel incat indiferent de anul de productie a materialului rulant acestea se pot lega intre ele
- cuple rigide cod 08826 si 08827, aceste cuple se pot monta numai pe material rulant de ultima generatie.
 
Bogdan, BTTB a folosit cuplele care pe site-ul sus-mentionat au codul 08824-11. Parerea mea este ca pentru tine sunt ideale cuplele astea sau 08823-11 (modelul mai scurt). Acest tip de cuple le gasesti si in Romania la www.trennet.ro (sper sa nu se inteleaga ca fac reclama); de asemenea, tot aici gasesti si sine.
 
Multumesc frumos.
Dupa duminica voi reveni cu poze dupa modele (loco busite si vagoane) pe care le am. Imi aduc aminte acum ca si eu aveam doua modele de cuple, una cu un carlig mai gros si una cu un fel de inel...
ma uit pe coduri si le identific.

Sunt virgin in acest domeniu... Am sunat-o pe mama si am intrebat-o: tata de ce a cumparat trenul electric? rau am facut... se pare ca si la acea vreme a fost o nebunie costisitoare care a trezit emotii puternice chiar si dupa 35 de ani ;-)

Citind forumul lui Andreiul (threadul, subiectul colectiei) mi-am dat seama ca a investit enorm de mult si ca bani, si ca timp si emotii... Noroc cu sotiile...

Spre diferenta de Andreiul problema la mine nu sunt cele doua mate ale lui, ci am doua altfel de mate...mult mai curioase si care vor fi MULT mai interesate de subiect: Matei si Stefan, 3 ani si respectiv 3 luni... O sa iasa cu nebunie sau cu o camera inchisa cu lacat... camera care trebuie construita...clar:)
 
Salut din nou, Bogdan,

Nu e vorba numai de bani (evident, lipsa banilor este un obstacol).

Toti de aici facem eforturi stiute numai de noi si (eventual) de persoanele foarte apropiate). Daca ai sa te uiti la prezentarile colegilor forumisti ai sa vezi poze frumoase, foarte frumoase. Insa numai ei stiu cu cate eforturi au strans colectiile pe care le au.

Este o lupta permanenta cu tine intuti si cu cei din jur care nu intotdeauna te inteleg. La ce sa renunti ca sa cumperi cutare lucru, sau ce sa cumpar? Aia sau ailalta?

Este dupa parerea mea un hobby care te invata multe: cum sa ALEGI, cum sa fi selectiv, cum sa spui da sau nu, cum sa fi diplomat cu persoana de langa tine in muuulte momente, te obliga sa inveti istorie, poate putina arhitectura, cunosti oameni "ciudati" ca tine; si in momentul in care ii cunosti, iti plac, pentru ca sunt ca tine.

Sunt multe lucruri pe care mi-as place sa le fac in viata, insa nu pot sa le fac pe toate, din motive independente de mine. Insa la trenuri nu as renunta pentru nimic in lume (sper).

Sunt convins ca daca cei din jurul tau tin la tine iti vor accepta pasiunea asta, cu conditia sa fi diplomat.

In alta ordine de idei, sa-ti traiasca baietii! Invata-i sa pretuiasca trenurile; nu esti nici primul nici ultimul. Si noi am fost copii si mai suntem.

Spor!