Construiti Cuirasatul Bismarck in 140 de saptamani

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cred ca poate fi comandat direct la producator, dar din ceea ce am citit pe alte forumuri pretul e de peste 200 euro si nu merita (radiocomanda banala cu doua canale, motorizare cam slaba si galagioasa). Mai multe detalii aici.
 
Am mai lucrat la suprastructura navei si la placarea cu stratul doi de file , operatie foarte migaloasa .
Odata cu stratul doi de bordaj au fost aplicate si carmele antiruliu .

 
Pentruca in fiecare numar din revista este descrisa fiecare operatie de montare-asamblare nu am facut o descriere a executiei pana acum .
Scule nu aveti nevoie de prea multe va sunt suficiente :
- un cuter sau trusa cu mai multe capete "set cutite modelare"
- pile fine (un set cu mai multe profile )
- smirghel diverse granulatii
- suport pentru smirghel drept sau rotund
- clesti de diferite dimensiuni
- aracet
- super glue

Montarea este usoara piesele fiind debitate cu laser , se potrivesc aproape perfect fiind necesare doar mici finisari si ajustari.
Consider ca oricine stie sa foloseaca toate sculele enumerate mai sus si deasemena tehnica de lipire cu aracet si super glue .
Foarte important este sa verificati atunci cand cumparati revista piesele incluse si apoi mai verificati o data cand ajungeti acasa daca sunt in cote si se potrivesc cu restul navei .
In acest moment s-a ajuns la numarul 47 din 140 cate sunt in total si s-a lucrat in proportie de 90% cu piese de lemn care au necesitat finisare-adaptare , lipire cu aracet si super glue .
Ceilalti 10% au fost piese de rasina , prora , pupa , (piesa din care iese arborele cu elicea centrala) si piese de plastic de la suprastructura .
O problema pe care am intalnit-o personal a fost piesa de rasina de la pupa care dupa cum vedeti in poze a fost cu mult mai mica.
As fi putut sa o lipesc asa si pe urma sa umplu cu chit si sa finisez dar golul era prea mare si riscam in timp sa apara crapaturi .
Am cumparat inca o revista avand norocul sa mai gasesc la chioscuri si problema s-a rezolvat noua piesa fiind in cote , de asta insist cu verificarea .

 
Din fericire nu am avut probleme deosebite cu piesele din rasina. Exista si la mine, ca si la altii problema cu piesa de la prora, care a trebuit sa fie taiata in doua jumatati.
Eu sunt cu stadiul lucrarii putin mai in urma, dar asa se intampla cand lucrezi la mai multe proiecte. Nu il termini pe nici unul... :-?



Off:
Apropo de alt proiect:
E94 DRG. Sasiul asteaaaaaapta sa fie vopsit.......................................... gri



Voi deschide un topic la momentul potrivit.
 
Esti destul de avansat mai ales la pupa navei dupa cum se vede .
Pentru cei care nu stiu sau nu au citit pe alte forumuri , (este vorba de partea superioara din rasina alba din poza 2 aceea cu narile prin care trec lanturile de ancora ) ar fi bine sa explici cum ai procedat si sa pui cateva fotografi cu acesta piesa de la prora care la tine a trebuit taiata mai ales ca operatiile de taiere si adaptare au fost destul de laborioase .
Eu am avut norocul ca piesa de prora sa se potriveasca in schimb cum am spus mai sus am avut de furca cu pupa solutia aleasa fiind schimbare .
 
Am taiat piesa aproximativ pe mijloc (chiar nu are importanta) apoi am slefuit "jumatatile" pana le-am adus la grosimea necesara. Problema a fost la fixarea lor, intrucat cred ca se observa ca nu aveau laturile care ar fi trebuit sa fie paralele ..... paralele, asa ca a trebuit sa rasucesc putin piesele. In final a iesit OK, piesele sunt aliniate perfect cu puntea si cu liniile bordajului. Pentru lipire am folosit adeziv epoxi bicomponent.

 
Lucrarile au continuat cu terminarea aplicari celui de al doilea strat de bordaj si lipirea provei .
Ulmatoarea operatie la corpul navei va fi finisarea celui de al doilea strat de bordaj prin chituire si finisare pentru grunduire .

 
Pentru cateva numere incepe migaleala lipiri pieselor de alma foto decupata ,usi , saborduri si panouri blindate la suprastructura .
Se va folosi superglue sau superglue gel .
Operatiunea este migaloasa si din cauza dimensiuni mici ale pieselor pozitionarea lor cere multa rabdare .


 
Revista s-a scumpit de azi incepand cu numarul 50 cu 1 leu , de la 15,90 lei cat a fost s-a facut 16,90 lei .
Materiale prea multe pana acum nu au fost doat aracet si superglue mai inportante si o foaie de jmirghel , sa zic 30 lei .
Pana la final mai sunt de cumparat 90 numere in total sunt 140 , se poate face cu aproximatie un calcul dar cine poate fi sigur de corectitudinea lui cand scumpiri pot aparea oricand .
 
Deci modelul chiar merita 2400 de lei?? punand la socoteala numai revistele la pretul de 17 lei media.Destul de mult.
 
In mod sigur nu ar merita 2400 lei bani cash, dar intrucat perioada de aparitie a revistei e de aproape 3 ani poti spune ca il achizitionezi in rate :D. Adica merita.
 
Da este scump dar in timp merita cumparat din mai multe motive :
-nu dai toti banii o data , cum a zis si rastel
-instructiunile de montaj pas cu pas care sunt foarte folositoare pentru incepatori practic imposibil sa gresesti si sa strici materialele
-in fiecare numar sunt informatii si prezentari despre nava , armanet , dotare , personalul de la bord si multe altele referitoare la marina germana din cel de al doilea razboi mondial
-lucrandu-se in paralel de mai multe persoane (vezi si alte forumuri) ai posibilitatea sa te sfatuiesti si sa primesti informatii evitand posibile greseli


Numarul 50 este gata piesele de alama au fost lipite .
 
Da, dupa cateva telefoane la diferite magazine Inmedio.

P.S. - vad ca sunt vreo noua si in TM, incearca la ei.
 
Numarul 51 a aparut azi la toate chioscurile de presa . A devenit ceva obisnuit ca din cand in cand sa se intarzie de sambata pana miercuri aparitia la chiscuri .
 
Migaleala pieselor de alama continua cu numarul 51 (piesele de alama 702).
Fiecare usa , sabord si apratoare fiind lipite cu superglue operatia de pozitionare trebuie facuta rapid .
Sunt si cateva saborduri de rezerva pe care nu le-am detasat de pe piesa 702 .



 
Gata si numarul 52 cu lipitul pieselor de alama saborduri usi blindate si aparatori .
De fapt este prima parte , partea a doua se va efectua mai tarziu si consta in indoirea si lipirea pe structura de lemn a navei .

 
Lucrarile au continuat cu :
-slefuirea ultimului strat de bordaj , mecanica si manuala
-chituirea , sa folosit chit de lemn cu uscare rapida ,
-slefuirea chitului manuala si mecanica
-aplicarea a doua straturi de grund
-slefuire manuala cu smirghel de apa
-vopsirea cu primul strat de vopsea un strat
-gaurirea orificiilor de ventilare de la pupa si prova atat la tribord cat si la babord
Urmeaza vopsirea finala va fi in culori de camunflaj mate.