Locomotive CFR in imagini de epoca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pentru cei care nu stiu 150.139 a fost a Depoului Dej, in anul 1997 am pregatit-o personal si am insotit-o pana la Remarul Cluj, iar apoi am participat la repararea ei iar ulterior la parcursul de proba cu tren pana la Ciucea. Am facut si cateva trenuri turistice la Viseu si Jibou. Pentru cei interesati le pot pune la dispozitie pe DVD toate aceste evenimente. Pacat ca a fost lasata in paragina. Tot personal am predat-o in luna august 2000 la Depoul Cluj. Singura amintire pe care o mai pastrez este lopata fochistului care o mai am in garaj. Pot sa va spun ca dupa ce a fost reparata arata si functiona impecabil.
 
Salut!catalin-o mica corectare,locomotivele 150.1001-150.1030 aveau tendere pe boghiuri 2'2'T26,cu protectie contra inghetului,din placi de pluta,iar locomotivele 150.1031-150.1100 aveau tendere 2'2'T32(wannentender).
 
pai si eu nu am scris exact acelasi lucru ???

singura diferenta intre ce am scrie eu si ce ai scris tu este ca tu ai folosit denumirea germana a tenderului 2'2'T32 si anume "wannentender" iar eu am folosit denumirea populara, sub care acest vehicul a fost cunoscut la CFR: tender "barca" sau "cada".
 
Dar poza de mai sus arata locomotiva 150.1108, o fosta DR52.
Din cate tin minte locomotivele 150.1100 au ajuns la CFR dupa terminarea razboiului ca compensatii de razboi. Locomotivele ex DR52 erau cuplate cu tender wannentender iar una de pe la Simeria/Petrosani era cu alt tip de tender (fara boghiuri)
 
Salut!Nu chiar.Dupa cum ti-am scris,primele locomotive 150.1001-1030 aveau tendere 22T26,nu 22T36,cum ai scris tu.
 
150.1030 in anul 1963:

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290665867894&ssPageName=ADME:B:SS:GB:1123
 
Nu stiu daca a mai fost postata poza.Dar are cineva idee unde a fost facuta poza?

http://static.panoramio.com/photos/1920x1280/13141515.jpg

Am gasit-o in Google Earth pozitia in Triajul Socola,Iasi.Chiar a fost facuta acolo?
 
buna,

privind dubla tractiune de 231 in BN... inteleg ca ce numiti voi "luminator" la vagonul de bagaje este de fapt cabina de observatie pentru seful de tren, nu-i asa?

vagonul este probabil un Pw4i-30 cu cutie nituita.
 
Unul din cele 24 T9.3 prusace aduse de armata germana in Romania in primul razboi mondial. Locomotivele au ramas dupa 1918 la CFR si din ele mai exista astazi 7311 la Sibiu.

Aici intr-o imagine rara si fabuloasa, iulie 1917 alaturi de personalul german in gara Ramnicul Sarat. In spate stanga se vede scara de lemn pe care erau urcate cosurile cu nuiele folosite la incarcarea buncarului de carbune. Gramada de carbune se vede in stanga pozei.

 
Catalin, cateva poze cu 7311 am si eu din anul 2011 printre multe altele se vor gasi chiar si cateva detalii interesante ale acestei masini, tare mult mi-as dori sa ajung inca o data acolo dar nu singur de data asta.

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1984&postdays=0&postorder=asc&start=45
 
Multumesc Sogard_2003. Poze cu 7311 sunt destule si inainte si dupa ce a fost acaparata de jungla nepasarii. Au existat mai multe subiecte dedicate locomotivei, inclusiv pe acest forum, si prezentarea unor conversii din modele existente pe piata.
Cea ce caut eu sunt imagini vechi cu aceste vehicule, eventual pe la inceputul activitatii lor in Romania.

Hai mai bine sa ne incantam privirea cu o ilustrata rara a garii Lotru, ramasa la fel de frumoasa si astazi. In fata garii se vede o locomotiva seria CFR 1441-1499 (singurul exemplar ramas e tot la Sibiu).
De remarcat incarcatura imensa de lemne din tender si personalul locomotivei perfect vizibil datorita marchizelor deschise din acea perioada.

 
Ambele cladiri au o arhitectura foarte interesanta, cea din stanga daca nu m ainselk a fost pusa in discutie aici pe forum si parca intentiona cosmin sa o faca , sper sa nu ma insel cu privire la acest aspect.
Am o nelamurire, de ce sunt doua cladiri ? Dupa fatade si stil par contruite in perioade diferite, sa nu mai fi facut fata traficului cu o cladirea mica in perioada constructiei celei mari ?
 
Cladirea din stanga nu a fost discutata aici pe forum. Cred ca faci confuzie cu cantonul dublu CFR.
Este tot una din cladirile tip proiectate si construite de CFR pe toata reteaua din Vechiul Regat, proiecte cunoscute si sub numele Elie Radu. A folosit ca si cladire administrativa, nu ca si cladire de calatori.
Confuzia ta vine din faptul ca desi despre aceste cladiri tip s-a discutat relativ mult pe diverse forumuri, nu a gasit nimeni timp sa le catalogheze care e canton, care e cladire administrativa, care e statie de calatori, etc...
Aveam eu in cap sa fac asa ceva la un moment dat, insa sunt departe de a gasi resursa de timp si de chef necesara.

Diferenta de materiale vine din faptul ca sunt construite in perioade diferite.
Gara este de la deschiderea liniei, cladirea despre care vorbim (dar si cantoanele de la capetele statiiei pe care le vei descoperi daca ajungi acolo) sunt construite ulterior, in diverse programe de inzestrare a statiilor CFR de dupa 1895.
Nu toate cladirile dintr-o statie sunt construite in acelasi timp, multe statii au primit dotari ulterioare in limita bugetelor existente (programele de inzestrare erau calculate pe ani bugetari) dar si a nevoilor existente in timp.
 
Salut,

Trenul din ilustrata postata de Catalin este superb. Cel mai mult ma intriga vagoanele care probabil s-ar putea realiza la scara fara probleme. Putem gasi ceva detalii mai multe?

Multumesc