Gara lui DAN-CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Cosmine!Iti respect parerea si incerc sa inteleg ce vrei sa spui,insa tu neglijezi cateva aspecte importante,pe care ti le voi reaminti.
In primul rand precum s-a mai discutat in nenumarate randuri,noi ne confruntam cu problema lipsei de spatiu iar schimbatoarele triple au fost solutia salvatoare pentru multi machetisti in acest sens.Initial gara mea avea 220cm iar din lipsa de spatiu am scurtat-o cu 30cm si am facut un nou aranjament al sinelor si schimbatoarelor,insa celula formata de cele 2 schimbatoare triple,nu a fost afectata.
De retinut faptul ca o gara reala la scara 1:87 ar avea intre 6m si 15m iar ceea ce facem noi sunt niste'' miniaturi ale miniaturilor'',asa ca schimbatoarele triple sunt adevarate minuni pentru mine,indiferent de pozitionarea lor in schema.Oricum in schema mea in capatul respectiv de gara pe langa cel triplu,mai sunt montate inca 4 schimbatoare simple,dupa cum rezulta in poza:



Oricum gara construita de mine este cred eu,destul de mare ca dimensiuni,avand in vedere spatiul de care dispun.
Eu nu am vazut niciodata in realitate schimbatoare triple,desi am umblat destul de mult prin gari,insa poate imi spui tu unde ai vazut schimbatoare triple in Romania,pentru a ma duce si eu sa le vad! :D :wink:
 
Va salut domnilor!Voi continua cu prezentarea lucrarilor la gara mea,mai precis voi prezenta realizarea peroanelor.
Peronul central cu dimensiuni 70x5cm,este connstruit din pal de 12mm,impartit in trei parti,montate pe placa de baza cu ajutorul unor holsurupuri.Pe partile laterale au fost vopsite gri,cu vopseluri in ulei iar pe partea superioara am lipit linoleu taiat pe dimensiune.

















VA URMA...
 
da´ patratelele alea lipite pe mijlocul peronului ce reprezinta?ca ma facusi curios :wink:

in romania nu am vazut macaze triple,insa prin alte parti da.pacat ca nu am poze....
 
'' Patratelele'' aflate pe peroane sunt capace pentru acoperirea gaurilor unde sunt holsurupurile cu care sunt prinse peroanele.Peroanele construite de mine sunt demontabile,nu sunt lipite.Cred ca,capacele se integreaza bine in peisaj avand in vedere ca in realitate,pe sub un peron trec o multime de cabluri si tevi la care trebuie sa se acceseze din cand in cand. :wink: ''Groapa'' facuta pe peron este scurgerea necesara unei coloane hidraulice.



Ma bucur :) :D :D ca a fost apreciata ideea cu linoleul folosit ca pavaj pentru peron,cred ca daca alegeam varianta vopsitului ar fi aratat mult mai rau :mask: .Alte poze:



Urmeaza iluminarea peroanelor,montarea de bancute,cosuri de gunoi,pasaje de trecere a liniei,e.t.c....









Am construit si o scara pentru acces la parcare de pe peron. :fluierat:







Am vopsit trotuarul gri,parca arata mai bine ;-) ca la inceput,cand era negru.E mai bun cimentul ca asphaltul care se incalzeste vara si raman urmele tocurilor de la sandalele femeilor :floare: .













Cladirea W.C.-ului este construita de mine in proportie de 95%,insa o voi prezenta la finalizare.Mai am mult de lucru la aceasta statie de cale ferata(semafoare+electrificarea lor,coloane fidraulice,garduri,stalpi de lumina,pasaje de trecere a sinei,stalpi de telefonie,vegetatie,pietris,alte cladiri,e.t.c.),insa cu pasiune si rabdare o voi finaliza sper eu in 5-6 luni.
VA URMA....
 
Salutari
Iata un macaz triplu din Romania
http://sageata-verde.uv.ro/foto_1_files/photos/sageata_verde_1012.jpg
1 - Este pe ec. metric
2 - Se afla in depoul Ghioroc (actualul muzeu al Sagetii Verzi si al CTPului)
3 - Pe schita depoului apare ca fiind defapt 2 macaze incalecate, deci seamana cu un macaz triplu dar (teoretic cel putin) nu este.
Parerea mea este ca acest macaz NU este triplu (pt ca in loc sa observe sagetile si depoul si terasamentul nou - acum are jumatate de an ;) - lumea a observat un macaz triplu :twisted: ), dar fiecare decide daca este sau nu macaz triplu.
Niciodata nu se vor gasi macazuri triple in gari (s-a mai discutat aceasta problema, mentenanta lor este prea grea si costisitoare, ele uzandu-se prea repede). Parerea mea este ca ar fi trebui sa mai faci un compromis legat de dimensiunea garii pentru a scoate acele 2 macazuri triple (pe planurile mele de diorama, care cine stie cand le voi putea realiza din lipsa de fonduri, nu apar macazuri triple tocmai din motiv de realism, eu personal neputand sa le suport). Insa este o chestie de gust, fiecaruia ce ii place, iar important e sa iti placa tie. Si inca o observatie: Liniile sunt paralele cu marginea blatului, lucru comentat evitat de multi modelisti din strainatate, din considerente estetice. Insa din nou, important este sa iti placa tie.

O duminica placuta tuturor!
 
Salut!In concluzie sunt foarte rare schimbatoarele triple in realitate.Poate ca schimbatoarele triple nu au un'' aspect estetic placut'',pentru ca ne-am obisnuit cu cele simple,pe care le vedem in gari insa ca si mecanica,sunt niste bijuterii,plus faptul ca te ajuta cu scurtarea spatiului ocupat de schimbatoare in capetele garii.Mie mi s-au parut utile si m-au ajutat foarte mult,problema spatiului unui machetist care locuieste la bloc :( ,este pe primul loc.Daca :) stateam la casa si aveam 4-5 camere :D ,o camera o alocam machetismului si construiam o gara de 4m :confused: ,fara sa folosesc aceste schimbatoare triple.Nu putem intruni toate conditiile in situatia unui machetist de bloc.
Problema liniilor paralele cu marginea placii mi se pare comica :D ,eu stiu ca liniile principale dintr-o gara sunt drepte si paralele intre ele,avand dimensiuni incepend de la cateva sute de metrii,la km.Este adevarat ca liniile secundare sunt curbate,serpuite sau fac diferite unghiuri cu cele principale.Cred ca mai ales in zona depoului sunt sine care au diverse trasee ''incurcate''.De asemenea cred ca machetistii de afara sunt profilati mai mult pe diorame,unde datorita circuitului,garile au forme mai ciudate...
Am si eu o sina de manevra unde o sa fie o macara pod rulant,pentru descarcarea containerelor sau a altor materiale,care ''fuge''putin in dreapta.







Eu sunt multumit ;-) de forma acuala a garii mele,dupa modificarile serioase facute privind aranjarea sinelor si redimensionarea placii,chiar daca ''nu sunt acceptat in U.E.!'' :fluierat:
Cu siguranta depoul garii STEJARUL,nu va avea toate sinele aliniate matematic! :wink:
 
Ma scuzi ca te intreb, dar avand in vedere ca este o gara, nu trebuia sa ai mai multe peroane?
 
Cam putine linii pentru mai multe peroane!Eu cred ca la o gara cu 6 linii,2 peroane sunt suficiente. :wink:
 
Dane,
excelenta ideea cu linoleul, o sa poestam si ma noi de la Cluj cand o sa-l facem peronul facut cu materiale Auhagen si lumea va decide daca merita 50 RON aceste materiale (vazand pozele tale deja incep sa ma indoies :) ).
Despre pacatosul macaz triplu este evident ca singurul aspect pozitiv este spatiul castigat. Si noi la cluj in gara am folosit doua.
Cat despre liniile drepte,Tyco nu se referea la faptul ca sunt paralele intre ele, si ca , sunt paralele cu marginea blatului. Evident ca intr-o gara liniile sunt in general paralele dar lumea sustine (evident ca e o chestie de gust si chiar si in aces caz de spatiu) ca, in general, e bine ca liniile sa nu fie paralele cu marginea blatului.

Oricum succes in ceea ce realizezi si asteptam evolutia. Mai ales eu, care dintre modulele de la Cluj lucrez la cel cu o gara similara.
 
@tyco

....treaba asta cu liniile paralele e cam bataie de cap...sau o fi la moda,nu stiu.sute si miii de makete realizate pana acuma,fara sa mai vbim de maketele preformate de la noch,au liniile paralele cu blatul,cu latura,cu placa cum vreti sa-i ziceti...moftul asta este pentru cine are destul spatiu,adica de la 30-40 m.patrati in sus
cine isi face o maketa cu cararcter general,cusiguranta isi va pune liniile paralele cu marginea,ptr a beneficia la maxim de spatiu.inestetic nu mi se pare deloc,mi se pare mai nerealist sa pui o curba R1,R2 la intrarea in gara sau in linie dreapta...aici nu mai sunt probleme de estetica nu?prefer sa pun R9,R10...R20 kiar,sa am liniile paralele decat sa pun curbe stranse si sa am liniile in toate directiile....insa ma rog,fiecare cu gustul lui.daca asa se face in occident(eu pe aici nu am prea vazut).noi tre´ sa imitam?fiecare cum il taie capul....colegul nostru DAN C.F.R. a pus 2 macaze triple ptr ca nu are spatiu,noi ne.am dat cu parera,el isi sustine ideea...tot respectul,la urma urmei el este autorul si posesorul.succes in continuare...baga carbuni!
 
Acum calatorii pot ajunge in mod civilizat :D la peronul 2.....mai ales cei care au multe bagaje! :lol:











Utilajele necesare la amenajarea peronului pot ajunge cu usurinta la acesta acum :wink:.
 
kiar asa....linoleul ala prea e grozav.zilele trecute am dat o gramada de bani pe p placa de 20cmX15cm care imita tabla cu patratele is vad ca linoleul tau era num´ bun :-x
 
o luat-o apele :evil:

chiar sunt curios ce s-o intamplat? au dat de greu si au renuntat? sunt vreo 4 sau 5 care nu au mai dat un semn de viata de cateva luni.
 
ma intorc,ca un fiu ratacitor la aceasta pasiune

<r>Va salut!Frati ceferisti,ma intorc dupa o pauza <E>:cafea:</E> <E>:cafea:</E> <E>:cafea:</E> grea .....de cateva luni bune in care nu prea am muncit <E>:(</E> in acest domeniu din diverse motive insa din cand in cand mi-am mai aruncat cate un ochi <E>:confused:</E> pe forum,asa ca sunt la curent <E>8)</E> cu ce s-a construit.Am intrat direct in paine,pentru a continua lucrarile la gara''STEJARUL'' asa ca am inceput sa fac terasamentul acolo unde este buretele sau cartonul ''gol''.<br/>
<br/>
<URL url="http://imageshack.us"><s></s>[img=http://img209.imageshack.us/img209/6210/sany2915xo4.jpg]<e></e></URL><br/>
<br/>
O etapa foarte migaloasa <E>:confused:</E> sa incarci cu pietris intre traversele,acele,sinele macazelor.... mai bine angajam doi chinezi! <E>:D</E> <br/>
<br/>
<URL url="http://imageshack.us"><s></s>[img=http://img158.imageshack.us/img158/5313/sany2915pg3.jpg]<e></e></URL><br/>
<br/>
Am inceput initial cu linia 1 insa dupa ce am pus pietris pe o portiune de 80cm,am constatat a doua zi ca din cauza tipului de aracet si raportului gresit de diluare,ca se albise tot,traverse,terasament.....un dezastru!!! <E>:x</E> <br/>
Asa ca am scos tot dintre sine cu o periuta de dinti si alte ustensile,dupa o ''inmuiere'' cu putina apa....o munca enorma dintr-o eroare.In aceasta situatie m-am hotarat sa trec la experimente ceea ce arata cam asa:<br/>
<br/>
<URL url="http://imageshack.us"><s></s>[img=http://img158.imageshack.us/img158/5240/dsc00003wg1.jpg]<e></e></URL><br/>
<br/>
Este indicat sa se piarda 1/2h cu un experiment de acest gen decat sa se piarda 6-7ore in doua zile,cu remedierea...</r>
 
De cand nu am mai postat poze vad ca a disparut'' ghidul ''de postare prin ImageShack...si nu am reusit... :oops: .Cred ca am uitat tehnica.Am intrat eu pe site-ul ImageShack dar nu am reusit.Posibil sa fi copiat gresit url-ul sau sa nu fie ceva bifat corect.Mai incerc....