De cand imi doresc sa am si eu ce sa postez la aceasta rubrica... iar azi, in sfarsit dorinta mi s-a indeplinit. Dar inainte de toate o mica prezentare:
Daca nu ma insel, recent a fost prezentata pe forum o Ludmila produsa de BRAWA. Eu am sa va prezint tot o Ludmila produsa de BRAWA, dar aceasta este un pic mai diferita... In primul rand numarul de catalog al articolului este 0411 (nu ma intrebati de ce, mi se pare ciudat celelalte Ludmile avand seria 03xx... poate o fi existat si o serie 04xx de Ludmile). Oricum povestea ei incepe asa:
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Conform planului de dezvoltarea al Germainiei de Est, dezvoltarea a inceput sase faca pe tractiune diesel, dar datorita RGW-ului, Germania Democratica a fost nevoita sa sisteze productia de locomotive disel-hidraulice si sa importe masini de putere mare din URSS (M 62, V200, clasa 120). Totusi planurile de dezvoltare necesitau locomotive care sa puna la dispozitie o putere de 2.200kW si sa poata sa circule cu pana la 140km/h.
Astfel, in 1970 Uzinele de Locomotive Lugansk introduc clasa 130. Din pacate tehnologia sovietica nu permitea incalzire electica, astfel ca locomotivele nu au putut fi folosite decat pentru transportul de marfa - pentru care erau prea rapide. Astfel a aparut clasa 131 care avea viteza maxima restrictionata la 100 km/h.
In 1972, incalzirea electica este disponibila, dar datorita conditilor nefavorabile ale linilor din teritoriul Germaniei Democratice, noua clasa 132 va avea o viteza maxima de 120 km/h. Germania Democratica isi gasise locomotiva universala, motiv pentru care devine cea mai des folosita locomotiva. In 1977 sunt produce 6 locomotive clasa 142 cu o putere de 2,940 kW dar datorita electificarii linilor principale astfel de locomotive puternice nu mai sunt necesare.
Dupa reunificare, clasa 130 si clasa 131 au fost redenumite 230, respectiv 231, dar au fost retrase la scurt timp. Clasa 132 a fost redenumita 232 si unele din locomotive au fost reconstruite in clasa 244 ( viteza maxima 140 km/h), clasa 243 ( noi motoare in 12 cilindrii) si clasa 241 (cu noi motoare de 2.940 kW).
Aranjamentul osiilor: C0 - C0
Numar cilindri: 16 ( cu exceptia clasei 243 care are 12)
Putere: 2.200 kW ( cu exceptia claselor 142 si 241 care au o putere de 2.940 kW)
Viteza maxima: 120km/h (cu exceptia claselor 130 si 244 care au o viteza maxima de 140 km/h si a clasei 131 care are o viteza maxima de 100 km/h)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
234 304-4:
Este singura locomotiva 244 vopsita in culorile Regionalbahn-ului
http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/234/mint/pix.html
Prin urmare este considerata "blaue Mauritius" a DB AG-ului.