Stiri CFI

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
25 aprilie 2011 = Mocă’niţa (locomotiva cu aburi 762.209) de la Moldoviţa<i></i>

Dragi pasionaţi FeRoviaRi şi nu numai,

V㒠invit în minutele ce urmeaz㒠la o că’lă’torie cu trenul cu aburi. în epoca tracţiunii electrice, iat㒠c㒠oameni inimoşi şi cu drumul de fier în suflet au pus că’rbuni pe foc şi au fă’cut presiune în cilindrii de acţionare a roţilor locomotivei 0-4-0 (cum zic americanii si englezii) sau 0-2-0 (cum zic romanii), nr. 762-209. Locomotiva, de construcţie german㒠şi de acum aproape 8 decenii, a pufă’it şi a şuierat triumfă’toare de-a lungul vă’ii râului Moldoviţa.

Contrar dorinţei CFR-ului de a repara linia ferat㒠Vama-Moldoviţa stricat㒠anul trecut de furia apelor, d-nul Georg Hocevar şi CFI.ro au organizat la Moldoviţa un parcurs de aproximativ 11 kilometri cu trenul cu abur. Turiştii, veniţi de prin Galaţi, de prin Bucureşti sau de prin împrejurimi şi din toat㒠ţara, au gustat cu drag şi cu nesaţ fum, aer curat şi abur încins în timpul că’lă’toriei. Timp de 2 ore m-am simţit şi eu, ca şi ei, în timpurile bunicilor noştri, când dac㒠stă’teai lâng㒠locomotiv㒠riscai s㒠te pârleşti de unsoare, când dac㒠stă’teai în ultimul vagon simţeai smucituri puternice, când dac㒠treceai pe lâng㒠fii de ră’zeşti sau fiice de iobagi, te salutau cu respect, când copacii erau la locul lor, când râurile erau resurs㒠de bucurie şi hidratare, când... când...

Fluierul curajos al locomotivei, precum şi inima bă’tând㒠cu emoţie a mecanicilor de locomotiv㒠s-au resimţit în ecoul zilelor de Paşte de la Moldoviţa. Totodată’, gă’ini şi cocoşi aburiţi la propriu cu 200-300 de grade fugeau din calea „zmeului de foc”, poduri zdruncinate de ape rezistau cu putere la tonele dinamice de fier, iar biciclişti fă’loşi fă’ceau semn de „hai mai repede!” unei locomotive mai veche decât bunica lor...

Cu tristeţe observă’m zâmbetul ascuns al oamenilor care înc㒠mai fac serviciu în slujba „carului care fuge fă’r㒠boi”, dar şi cu bucurie ne încânta glasul cristalin al celor care vor urma s㒠le ia locul în aceeaşi meserie şi în aceeaşi ţă’rişoară’.

Dragii mei cititori şi „youtube”-o spectatori, v㒠mulţumesc pentru atenţie şi nu uitaţi: calea ferat㒠drum de fier ră’mâne!!

http://www.youtube.com/watch?v=ztzAjQ3P3rI

Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngust㒠de la Moldoviţa...
LOCOMOTIVA%20CA%20Moldovita%207.jpg


Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngust㒠de la Moldoviţa...
LOCOMOTIVA%20CA%20Moldovita%208.jpg


Locomotiva Krauss CFI 752-209 manevrat㒠cu pasiune şi ră’bdare de un mecanic experimentat în tracţiunea cu aburi din România.
LOCOMOTIVA%20CA%20Moldovita%209.jpg
 
Clar, se misca lucrurile:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/mocanita-merge-si-noaptea-937659.html

....deci.....se poate !!!!

Felicitari organizatorilor !!!

Marius.
 
Ascultând Radio România Actualită’ţi era s㒠pic de pe fotoliul directorial de piele întoars㒠mov (ca şi vaca MILKA) :))

Au spus c㒠astă’zi 29.08.2011 la orele 17.45 vor da un reportaj privind Mocă’niţa reînviat㒠pe traseul Turda-Abrud.

Cine are şansa s㒠asculte reportajul numai bine, eu o s㒠scriu un sumar.

E.
 
Èťeapă’!

N-au zis nimic.
Dac㒠mai ascult㒠cineva RRA (România Actualită’ţi) poate a auzit el şi ne va spune despre ce s-a vorbit.

în schimb am gă’sit ceva...:

http://www.turdanews.net/articole/mass-media/16018.html

http://www.turism-cheile-turzii.ro/evenimente/6-Turism+in+Turda+si+proiecte+de+viitor

Se ştie c㒠fum fă’r㒠foc nu iese, deci poate, poate....

E.
 
Eu zic ca ne va anunta d-l Hocevar daca va fi ceva, ca de la altcineva nu avem sperante la mai mult de o expunere de aburoasa :lol:
 
Pur şi simplu, incredibile! Lemne pe 760mm, abur din nou printre munţi, că’lă’tori entuziasmaţi, să’teni bucuroşi de pufă’itoarele în acţiune... Felicită’ri, din nou, domnule Hocevar!

PS: Chiar acum m-a sunat tata să’-mi spun㒠despre reportajul ”O viaţ㒠printre aburii locomotivei” sau ceva de genul difuzat la KanalD de la 17:45 la ”Asta-i România!”. Poate a înregistrat cineva aceast㒠emisiune?
 
de curiozitate, am vazut pe langa horezu (valcea) o cale ferata pe sina ingusta, dar mai multe informatii nu am; nu am vazut trenuri, nimic altceva decat sinele
e vreuna din cele mai sus amintite (desi nu mi s-a parut niciun nume cunoscut din lista) ?
 
@macleod
Este o linie industriala, care aprovizioneaza cu calcar Uzinele Sodice Govora.
Gasesti mai multe poze pe TRENULETZ la: Locomotive/ Clasa 87
Cu respect!
 
Foarte rerusite pozele, din cate am inteles au fost cei de la farrail.com, asteptam si acolo un reportaj interesant :D
 
@razvi : cred ca pozele sunt facute cam exact acum 1 an la a XX-a intalnire de cale ferata ingusta in Romania ( cei care au fost anul trecut de zilele Abrudului pa Abrud-Campeni au vazut o Rosia Montana galbena , iar in pozele ce la am de la intalnirea cu "europenii" din 8-11 octombrie 2010 (daca imi aduc bine aminte) Rosia Montana e deja "gletuita" si are si veranda montata !
Dar in pozele acelea apare insa alta locomotiva si alte vagoane ... Criscior 5 + vagon ex austia + vagon de satu mare + inca unul CFR ( toate de calatori ) .
Dar poate Georg ne "destainuie" secretul :roll: :roll:
 
Ce articol!!!

<r><URL url="http://www.tai-tai.net/stiri/Mocanita-va-circula-iar-pe-traseul-Sibiu-Agnita.html"><LINK_TEXT text="http://www.tai-tai.net/stiri/Mocanita-v ... gnita.html">http://www.tai-tai.net/stiri/Mocanita-va-circula-iar-pe-traseul-Sibiu-Agnita.html</LINK_TEXT></URL></r>
 
Si in Banat, pe traseul Oravita - Anina inca se circula cu mocanita. :D .
Apropo oare pe Brad-Mintia nu ar putea fi facuta linie de mocanita in locul celei normale scoase? :D
 
Da, iata programul :

http://tren.transira.ro/Evenimente/index_files/Winterflyer_Page_1.jpg

http://tren.transira.ro/Evenimente/index_files/Winterflyer_Page_2.jpg