Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Fiindca eu sunt posesorul fericit a doua mici bijuterii scara N, o sa urmeze si la mine o mica sesiune foto (nu foarte curand) si o scurta prezentare.

Mircea ( Stapane' al bielelor :D ), te rog mult sa fi cat se poate de critic in privinta micilor greseli despre care am discutat ! :D
 
@ Sogard:

Felicitari pentru achizitonarea micii bijuterii G8.1! Sincer sa fiu, de multa vreme salivez si eu dupa ea, insa chiar nu-si gasea locul printre bavarezele mele... ;-)
 
Victorian, ziceam eu mai demult ca raman pe apoca IV - V electrice si diesele dar se pare ca merg tot mai in jos ! :D
 
Fii atent ca-i boala grea chestia asta... probabil ca se cheama "sindromul scaderii epocilor" :D

Si eu am inceput candva cu epoca III, pe urma au inceput sa-mi placa epoca II, pe urma epoca I-a... mergem tot "in jos"!
 
E frumos sa ai din fiecare epoca ceva reprezentativ chiar daca esti axat pe o epoca anume, felicitari pt achizitie !
 
mpursu a spus:
... la Caile Ferate "La Ursu"a sosit o superba locomotiva cu aburi BR57 Roco H0 digitala 8)
Vor urma poze & impresii.
Iata aici (inca) o imagine de ansamblu, intr-o dupa-amiaza insorita 8)

Cam mult negru in zona depoului de locomotive? Neeeeh :D

Poate cineva sa numere cate locomotive cu aburi se afla in depou? ;-)
 
Undeva printre aceste regine ale căilor ferate (chiar așa
41.gif
) se află și noua venită, simpatica locomotivă cu abur BR57 Roco, de care sunt FOARTE încântat :cool:


 
Ultima editare:
Locomotiva a venit gata digitalizata, avand ascuns in tender un decodor Uhlenbrock, sub ale carui comenzi ea se deplaseaza FOARTE lin. Mersul locomotivei a devenit si mai frumos dupa ce i-am marit timpii de accelerare si franare 8). Este drept ca mai ales la viteze mici se cam aude un usor bâzâit "electric" al motorului, dar nu este deranjant absolut deloc :aplauze:
 
Rotile sunt de plastic cu margini metalice, iar bielele sunt aproape in intregime din metal. Pentru ca locomotiva sa se poata inscrie pe curbe R2 Roco (alias R1 Fleischmann), osiile motoare au joc lateral si bielele de cuplare sunt formate din cate doua bucati, articulate pe butoanele rotilor motoare principale. Motorul se afla in tender si actioneaza asupra osiilor 1 si 3 prin intermediul unor angrenaje cu melc, rotile dintate fiind montate pe mijlocul axelor.
 
In pozele BeRii57 pe care Sogard_2003 mi le trimisese, am remarcat ca bara de comanda a distributiei (cred ca asa se numeste, corectati-ma daca gresesc) era... stramba :(, dar am zis ca nu-i bai, voi incerca eu sa o indrept sau poate sa fac rost de alta :D

(stanga - poza Sogard_2003 inaintea plecarii, dreapta - poza MPUrsu dupa sosire)
Odata ajunsa la caile mele ferate, locomotiva a intrat rapid sub lupa. Concluzia a fost simpla: din cauza unei greseli de montaj, teava verticala de langa pompa de aer trecea printre bara si cazan, apasand-o si fortand-o in jos. Cu o penseta fina, am ridicat usureeeel capatul tevii si l-am trecut peste bara de comanda, acolo unde ii era locul. Ca rezultat, bara de comanda s-a indreptat imediat, recapatandu-si forma pe care trebuia sa o aiba de la bun inceput 8)
 
Odata rezolvata greseala de montaj, n-am putut sa nu remarc greselile de conceptie :mrgreen:, una din ele fiind (evident :D) contramanivela de pe partea stanga inclinata spre inapoi, pe care am rezolvat-o rapid cu ajutorul cheii tubulare hexagonale Wiha PicoFinish 265 P 2.5x6.0 8)
O alta greseala de conceptie consta in ne-articularea barelor de ridicare la capetele bielelor sertarelor:

Daca piesa respectiva ar putea fi convinsa sa vina in jos cam cu 1mm, atunci capatul bielei sertarului ar intra in locasul respectiv si totul ar fi in regula.
 
Din urmatoarele doua poze rezulta inca o greseala de conceptie...

(stanga - BR57 Roco, dreapta - G10, preluata de pe http://de.wikipedia.org/wiki/Preu%C3%9Fische_G_10)
Diametrul rotilor motoare este de 15mm, ceea ce nu prea este egal cu 1400mm / 87 = 16.1mm, acesta fiind diametrul pe care acestea ar fi trebuit sa-l aiba, conform realitatii; pe pagina de mai sus se specifica diametrul rotilor motoare, de 1400mm. Totusi, imi dau seama ca nu se puteau respecta diametrele si pozitiile rotilor, din cauza buzelor de bandaj care nu pot fi reduse de 87 de ori, mai ales in cazul modelelor mai... lumesti ;-), acesta fiind "pretul" pe care-l platim pentru a putea rula pe curbe gen R2 Roco (alias R1 Fleischmann), muuuult mai stranse decat curbele reale. Astfel ca... accept aceasta mica "derogare" de la echivalentul 1:87 al realitatii :mrgreen:
 
Deci, una peste alta, tinand cont de toate aceste aspecte, modelul BR57 Roco H0 este unul reusit si spectaculos, care ar trebui sa se regaseasca in toate colectiile miniferoviare. Sunt foarte multumit de schimbul pe care l-am putut realiza cu Sogard_2003 :aplauze:, in urma caruia doua simpatice locomotive cu abur se afla acum integrate in colectii pe masura lor 8)
 
:aplauze: :aplauze:

Frumoasa prezentare Mircea, asa cum am mai spus ma bucur la fel de mult pentru ca am reusit sa facem schimbul acesta. Sper ca in weekendul acesta sa aduc si eu cateva vorbe si poze despre mica bijuterie G8.1.
 
Cum am facut? Pur si simplu, printre pinii interfetei MTC21 am strecurat cele 10 fire ale decodorului LenzGold+ (da, 10ece, fiindca are si iesire AUX3 8)) si cele 4 fire ale interfetei SUSI, astfel incat decodorul sa stea suspendat deasupra boghiului respectiv. In jurul snopului de fire ale decodorului am infasurat usor cele doua fire libere, violet (AUX2) si maro (AUX3), dupa care le-am izolat capetele cu doua bucati mici de banda izolatoare. Datorita firelor din jurul sau, decodorul nu are cum sa atinga nimic altceva, cu avantajul unei aerisiri excelente.
Am lipit modulul de sunet Dietz MicroX3 (noutate nou-noutza - multumesc HGD :aplauze:) pe cablajul locomotivei, cu ajutorul unei bucati de scotch dublu adeziv.