DE-ALE LUI DORIN

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Si cam cit costa un Digitrax DZ 125? Nu am vazut la vinzare. In schimb am vazut foarte multe Tams - uri la vinzare si decodoare locomotiva, Uhlenbrock. S-a schimbat moda decodoarelor.... Inainte de vindeau ESU si Hornby... Acum astea.... Sunt curios cit de rentabil este...
 
....asa ca pana atunci pandeste-i :confused: pe Rally sau pe HGDan si vezi cand aduc un Esu versiunea V4.0....costa cam 120 lei....dar e altceva fata de versiunea mai veche V3.0.... 8)

...sau ia un Uhlenbrock de care ti-am zis.....

Marius.
 
Sesamcave, am vazut multe locomotive (Roco, Piko, Trix, Rivarossi, FLM) care aveau instalate decodoare Digitrax. Sincer va spun, niciuna nu mergea bine. Nu merg rotund, setarile decodorului sunt cu totul altele fata de decodoarele Esu, Uhlenbrock si Lenz. Nu stiu, poate e o chestiune de gusturi, insa mie nu mi-a placut DELOC.

Am avut ocazia sa inlocuiesc un decodor Digitrax cu un Esu Basic la o locomotiva Rivarossi. Dupa modificare, rulajul masinii s-a schimbat radical. Proprietarul a ramas uimit de diferenta (sincer si eu). Nu fac apologia ESU, de departe nu sunt cele mai bune decodoare, insa fac comparatie cu 2 decodoare cu preturi sensibil egale.
 
Sal
Andrei loko era un PT 3/3?

Marea diferenta intre Esu si Digitrax este ca Esu are condensator care continua sa alimenteze decodorul (o scurta perioada de timp) atunci cand loko are alimentare discontinua (contact imperfect pe culagatoarele de tensiune). Mersul sacadat se datoreaza faptului ca DZ125 la intreruperea alimentari, neavand condensator, taie alimentarea motorului pana la citirea urmatorului pachet de date transmis de centrala. Chestie de milisecunde dar suficient cat sa apara acel mers sacadat. Montarea unui condensator ar rezolva problema dar locul unde ar trebui atasat .............. este milimetric si nu lasa loc de erori. A fost o discutie pe forum dar nu stiu daca a reusit cineva sa ataseze un condensator pe un astfel de decodor. Daca si acest neajuns ar fi depasit DZ125 nu ar mai avea rival, raportul dimensiuni / tensiuni suportate / pret fiind excelent. Am peste 10 astfel de decodoare montate in ale mele loko si, cu ceva setari prin CV-uri, sunt foarte multumit de functionarea lor.
 
Nu ma pricep bine la electronica. Este posibil sa ai dreptate in ceea ce priveste condensatorul. Ideea e ca atunci cand ma duc sa imi cumpar un pachet de Kent 8 (asta fumez), vanzatorul nu ma intreaba:

- doriti sa va dau si filtrele de la tigari?
- doriti sa va montati singur filtrele la tigari, sau le montez eu?
- doriti sa va dau si tigarile, sau preferati pachetul gol?
- cum doriti sa va ambalez tigarile: in ziar sau in hartie igienica?

Am dat acest exemplu, fiindca ambele produse (si tigarile si decodoarele) au preturi porcesti de bisnitzaresti de mari. Un pachet de tigari nu are de ce sa coste mai mult de 2 lei (indiferent de marca), iar un decodor (fara sunet) nu are de ce sa coste mai mult de 10 euro (indiferent de marca).
 
Curat murdar cu decodoarele astea :D . Pana una-alta excelente sunt TAMS LDG 33. Nu fac mofturi cu diferite motoare, au destule iesiri, nu se incing, au iesire SUSI deci un upgrade la sunet este relativ ieftin. Iar pretul este mai mic decat in cazul ESU.
 
andreiul a spus:
...... au preturi porcesti de bisnitzaresti de mari. Un pachet de tigari nu are de ce sa coste mai mult de 2 lei (indiferent de marca), iar un decodor (fara sunet) nu are de ce sa coste mai mult de 10 euro (indiferent de marca).
Ai spus-o pe sufletul meu :D Traiasca Uniunea Europeana :mask:
 
andreiul, la Uhlenbrock, la care te referi? Ca parca sunt mai multe tipuri.... Sper ca e ceva care se potriveste la locomotivele Roco ceva mai vechi si care nu au fost prevazute din fabrica cu interfata.
 
Habar n-am ce model sunt decodoarele Uhlenbrock pe care le am. Sunt vreo 3 decodoare pe care le-am luat de la Dan de-a cursul timpului. Merg bine. Unul din el este montat in RH 1043 FLM (motor ancora, deci model vechi).
 
vezi ca "viciile" se platesc...de aia tutunul,bautura si...combustibilii au 75% din pret accize...
acuma ma intreb si eu...ce accize sa contina pretul la decodor? :roll:
mai nou,am vazut ca ESU recomanda un Power Pack pentru decodoare,adica energie extra contru mersului in "sughituri" al locomotivelor...
 
Daca este ESU 3.0 face motorul sa mearga ceas chiar daca este un model mai vechi. Cu acest tip de decodor nu am avut nicio problema. Si l-am instalat la mai multe modele de locomotive, inclusiv vechi. Durerea este pretul destul de mare al acestui decodor. De aceea intreb de Uhlenbrock, pentru ca am vazut ca are pret mai acceptabil.
Eram curios ce model de astfel de decodoare ar fi potrivit pentru Roco model mai vechi.
 
Nu-mi aduc aminte daca am mai spus aici, dar am dotat toate locomotivele din colectia mea (cu 3 exceptii) cu decodoare ESU LokPilot V3.0 DCC. Locomotivele moderne merg foarte bine cu aceste decodoare, ceea ce chiar era de asteptat, dar marea surpriza vine de la "vechiturile" mele, carora aceste decodoare parca le-au oferit o noua viata 8); dintre acestea amintesc aburoasele BR64 Guetzold (care este de o varsta cu mine :D) si BR55 Piko, dieselachea BR130 "Ludmilla" Piko si electrica ES4990 Piko. Sunt pe cale sa experimentez un ESU LokPilot V4.0 DCC, dar asta mai incolo, cand voi re(rererere)instala Caile Ferate "La Ursu".
 
Mulţumesc andreiul pentru susţinere şi argumente. Am mai studiat problema şi am ajuns la concluzia c㒠pentru celelalte locomotive pe care le mai am şi pe care urmeaz㒠s㒠le digitalizez decodoarele Uhlenbrock ar fi cele mai potrivite.
Mai mult ca sigur c㒠voi înlocui şi decodorul Hornby din BR 01 Roco cu unul Uhlenbrock. Sper de asemenea c㒠aceste decodoare sunt mai puţin sensibile şi nu cedeaz㒠aşa din senin.
O alt㒠locomotiv㒠pe care vreau s㒠pun decodor este Hudsonul de la IHC, o locomotiv㒠care îmi place foarte mult.
Am ce am cu modelele americane. Au farmecul lor...
 
Am câteva garnituri de vagoane de că’lă’tori şi vreau s㒠încep montarea de instalaţii electrice pentru iluminatul acestor vagoane. Circuitul de iluminare îmi este foarte clar şi probabil c㒠va fi în totalitate confecţionat de mine.
Am nevoie de câteva sfaturi foarte importante de la cei care deţin modelele de vagoane pe care le am şi eu şi pe care vreau s㒠le modific.
în primul rând vreau s㒠ştiu cum se desfac vagoanele pe care le voi prezenta mai jos. Care sunt chichiţele de care trebuie s㒠ţin cont pentru fiecare model în parte.
Åži nu în ultimul rând, m㒠intereseaz㒠ce sistem de culegere a curentului de pe osii ar fi mai potrivit pentru fiecare model. Aştept pă’reri mai ales de la cei care au îmbună’tă’ţit vagoanele în cauză’.

1. vagonul de că’lă’tori provenit din start set de la Piko:


Chiar nu ştiu cum se desface. Åži culegerea curentului va fi mai pretenţioas㒠deoarece are doar dou㒠osii. Aştept idei. Am de gând să’-i amenajez şi interiorul.

2. Vagonul de că’lă’tori cu boghiuri C4ipu, Ep. III de la Piko:



Teoretic ştiu c㒠se scoate acoperişul dar nu ştiu exact cum se desface. Ce sistem de culegere al curentului de pe osii ar fi mai potrivit?

3. Vagonul de că’lă’tori cu boghiuri C4b, Ep. III de la Piko:



Nu ştiu de unde se desface. înc㒠nu am idee cam ce sistem de culegere a curentului de pe osii s-ar potrivi. Aştept idei şi poate linkuri că’tre lucră’ri deja realizate.

4. Vagonul restaurant cu boghiuri Tip D de la Roco:



Un vagon foarte frumos la care nu am garnitura complet㒠dar care îmi place foarte mult. Vreau s㒠ştiu cum se desface şi o idee de sistem de culegere a tensiunii de pe osii.

5. Vagonul de că’lă’tori AB 4u pe boghiuri de la LIMA:



M㒠intereseaz㒠desfacerea acestui vagon şi o idee de sistem de culegere de curent de pe osii.