Salut la toata lumea!
Si a venit ziua de 14.04.2007 si ne-am intalnit, de data asta nu la club din motive obiective, ci la Radu acasa.
O gazda primitoare si foarte amabila ca intotdeauna si-a pus la dispozitie macheta, o parte terminata, o parte inca in lucru si o parte in...faza de proiect
La “apel” au raspuns prezent (in ordine alfabetica): cftt, Coobra, Gina, LDH, lok, pcg, Radu, Robertanasa, Silviu, SSi si...cred ca nu am uitat pe nimeni.
Nu am stat mult pe ganduri si am trecut la probe de rulaj pe macheta lui Radu cu ce am adus si cu ce am gasit: BR 218, BR 220, BR 216, BR 93, BR 50, BR 52, BR 80, Sobolanul, locomotiva din setul CSX si Ludmila
o poza de grup
de la stanga la dreapta: vagoane etajate DR, BR216, BR50, BR52, BR220, BR93 si Mehano CSX
De rulat au rulat cum sau priceput, au mai deraiat – linia in constructie si nerespectarea restrictiilor de viteza.
Am trecut usor peste micile neajunsuri si am ... trecut la o cafea, gogosi, suc si, cine a venit fara masina, bere si un vin.
Aaaaaaaaaaaaa...uitasem de mititei desi nu trebuia deoarece asa cum au promis unii dintre noi carbunii din vagoanele lui Coobra au fost folositi la maxim.
atat a mai ramas dupa ce au fost facuti micii
Desi am incercat sa rodam BR52 ne-a facut figuri si s-a cam incurcat putin la macaze deraiind fara sa-i pese de noi.
Ceva foarte ciudat!
Tot plimband locomotivele cu si fara vagoane pe acelasi traseu unele sau comportat fara probleme (BR 218, BR 216, Mehano, BR 93, BR 80 si BR 50) iar celalalte BR 220 si BR 52 au avut mari probleme de rulaj.
Am tras o concluzie care poate foloseste si altora: ATENTIE foarte mare la “calibrarea” liniei si aici ma refer la scimbarea de panta, curbe, macaze deoarece daca aceasta se face numai cu un tip de locomotiva si se reuseste obtinerea de rezultate bune la rulaj sigur daca se schimba modelul apar probleme.
Teoria asta este valabila si pentru vagoane: IC-urile nu prea au deraiat dar am avut probleme cu etajatele si, culmea, cu vagoanele pe doua osii Roco.
Pot spune ca circulatia locomotivelor pe traseu a fost invers proportionala cu calitatea executiei locomotivei. Cu cat coborai in gama cu atat mergeau mai bine.
Cele mai rezistente la incercarile de a le deraia au fost Mehano. Nu am reusit sa le dam jos de pe linii.
Mehano a castigat batalia cu Roco (Platin) si Gutuzold
BR218 si IC-urile in viteza maxima si fara probleme
intersectarea in gara CSX si BR218
idem CSX si BR216
Mehano vs Roco la sedinta foto (pe traseu CSX a fost imbatabila)
Tot la sedinta foto BR93 si BR220 (pe traseu BR93 fara probleme)
O fotografie cu protagonistele de azi - lipseste Ludmila si BR80
O alta concluzie este urmatoarea:
cu cat iti cumperi locomotive din gamele superioare, cu cat mai multe detalii si care incearca sa se apropie cat mai mult de modelul real cu atat mai mult trebuie acordata atentia maxima modului de asezare al liniilor, curbele si racordarea acestora, pante si schimbari de pante si, nu in ultimul rand, alegerea tipului de schimbator de cale si pozitionarea lui in cadrul machetei.
Pot spune ca tot raul a fost spre bine adica am mai invatat ceva.
"Sobolanul" trecand in viteza pe lanaga turnul de "apa"
Radu, gazda noastra de astazi
O noutate absoluta a fost prezentarea statiei digitale si, cu ajutorul unui program demo, legarea acesteia la calculator si efectuarea catorva manevre pentru exemplificare.
Se pare ca expertul nostru in digi va fi pcg pe urmele caruia calca cu pasi mari (poarta numar mare la pantofi) Radu, Coobra si parca am zarit ceva mustaceli pe la cftt,Robert si SSi
Legat de experimentul de mai sus, adevarul ca ne-a cam lasat ca la dentist, este ca macheta de la club va fi o combinatie intre digital si analog. Detaliile le vom stabili ulterior.
o discutie aprinsa pe marginea statiei digitale si a calculatorului (pcg, SSi si cftt)
cu ochii atintiti spre macheta (lok, Coobra, Silviu si LDH) ceeace inseamna ca se intampla ceva important acolo
o fi deraiat iar ceva?
se mai scoate ceva de parca nu ar fi ajuns jucariile de pe macheta (Radu si Robert)
si se dezbat probleme aflate pe ordinea de zi a intalnirii de astazi: gogosi, cafele, bere si vin - micii nici nu au apucat sa fie fotografiati (lok, Coobra Silviu si LDH)
Coobra foarte satisfacut si cam in ceata (o fi de la fum) dupa cele petrecute mai sus, si lectiile lui pcg despre digital si tot ce tine de statie, program si lucrul cu calculatorul
un vagon etajat (de fapt o garnitura compusa din patru vagoane cuplate) cu foarte multa personalitate - nu avrut sa ruleze pe linii Piko a deraiat numai ca sa ne faca in ciuda
Nu am vorbit nimic despre viitoarea macheta desi era si asta pe ordinea de zi.
Poate saptamana viitoare venim cu schitele si le supunem dezbaterii pentru a alege varianta cea mai buna.
Ramane de vazut care va fi aceea.
Din punct de vedere administrativ mai avem unele mici schiopatari – nu a rezolvat toata lumea cu certificatul fiscal.
Se rezolva si asta.
Ce a mai ramas?
Cred ca am spus tot si daca mai este ceva astept completarile.
Multumim inca odata gazdelor noastre Gina si Radu pentru amabilitate.