Se inchide linia Oravita-Anina

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

grandpagscout

Well-Known Member
Trenulist
6 Septembrie 2016
363
0
Arad
YAHOO
grandpacscout
LOCATION
Arad
Dragi prieteni,

Astazi am aflat din surse sigure, ca incepand de marti, 1 februarie 2011 se sisteaza circulatia pe linia 925 Oravita-Anina, linia urmand sa treaca in conservare.
Ca un ultim mod de a protesta pentru aceasta fapta invitam toti cei dispusi financiar si sufleteste sa nu lasam sa moara acest segment din istoria feroviara si nu numai a Romaniei.

Astfel invitam pe cei dispusi sa mearga la cea mai apropiata statie de cale ferata, sau agentie, si sa-si faca abonament pe linia Oravita-Anina. Acesta costa 92.4 RON. Avem timp pana luni. Haideti sa nu lasam istoria sa moara.
 
mai,mai...in conservare insemana ....la furat :-x ...propun instalarea de mine explozive astfel incat nici un hot sa nu aiba acces...
 
"Traim in "r"omania si asta ne..........maninca zilele......se rasucesc in mormint inaintasii nostrii......capodopere ingineresti, ale unui timp din alt veac, se duc......................................................................................
Se va repeta "istoria de la Hateg / Sarmisegetusa ?????? Sau cea a "ingustei" de la Hunedoara ( si apoi plingem ca nu mai gasim pentru mocanite - cel putin - un anumit tip de sina / de exemplu )........ ?????
 
cum era vorba aceea... mare prost imparatul Karl von Habsburg c-a pierdut in '918 Ardealul la romani... :(

asta e trupa, cu asta defilam, oameni buni. de acum in 100 de ani o sa ne miram ca n-a mai ramas piatra pe piatra din fostele viaducte si ca tunelele au devenit locuinte troglodite...
 
Horia_Radulescu a spus:
... si ca tunelele au devenit locuinte troglodite...

Sper, ca macar, un arhitect, va da viata acelor tunele, precum am mai vazut si la alti locuinte in foste destinatii industriale, sa nu ajunga ascunzatoare de tigani.

Sa fim optimisti. Speranta moare ultima.

E.
 
Din pacate sectia figureaza pe planul de restructurare a CFR Calatori din 17.01.2011 cu propunere suspendare trafic impreuna cu linia Oravita - Iam
Se poate descarca de AICI

Oravita - Anina
Venituri medii/zi = 208 Ron
Costuri medii/zi = 8.136 Ron
Profit medie/zi = -7928 Ron (deci pierdere medie/zi)

Oravita - Iam
Venituri medii/zi = 251 Ron
Costuri medii/zi = 6.660 Ron
Profit medie/zi = -6.409 (deci pierdere medie/zi)

untitled.png
 
asta imi miroase a shpaga la greu, mi-e greu sa cred de 7 calatori pe un singur tren, vorba aia e muuuuult prea putin, chiar asa de uitata de lume e linia aia ?
luata linia si circulat cu mocanita pe bani seriosi si cred ca ar fi mult mai multi calatori; ce-i drept, e si cam departe de 'civilizatie', nu stiu cat de turistica este zona (eu unul cel putin n-am fost niciodata prin regiunea respectiva, dar nu ar strica ...)
 
Planul ă’la e 90% copy-paste dup㒠cel de anul trecut, fă’cut de Berceanu şi respins de Boagiu...

Nu ştiu dac㒠CFR Că’lă’tori se va apuca s㒠închid㒠secţiile interoperabile (!) mai ales c㒠unele au potenţial (de exemplu, pe Olteniţa, la fiecare razie se dau câte 200-300 de amenzi în tren, deci e clar c㒠sunt mai mult de 20 de că’lă’tori), care nu e valorificat deloc de CFR. Am circulat pe unele dintre secţiile respective şi sunt gara s jur pe Biblie c㒠erau mult mai mulţi că’lă’tori decât se specific㒠în document. La fel cum sunt gata s㒠jur c㒠eu eram singurul cu bilet în trenul de Mă’neciu.

Secţiile neinteroperabile au, într-adevă’r, soarta pecetluită’, totul depinde de cât de repede se aduc din Franţa automotoare Caravelle şi din Germania VT614/624, c㒠altfel le vor fura ţiganii (c㒠în curând legea ne va da voie s㒠îi numim aşa) şurub cu şurub.
 
De abia astept legea aia cu tiganii, ar fi un inceput de reparatie pentru multe chestii.
Revenind la on-topic, cat timp va avea cefereul acele trasee, va merge cum merge si acuma, pentru ca nasul vrea si el sa faca un ban, supracontrolul vrea si el sa faca un ban, politia ar face si ea un ban dar de obicei vine si televiziunea si nu da bine sa fie corupta, si tot asa.
La astia de la regio am auzit ca se vand bilete numai in tren, ceea ce e un inceput, dar nu te fereste de shpaga. Dar cand e vorba de o activitate eminamente economica, unde te doare daca nu-ti plateste calatorul si nu faci profit, atunci lucrurile stau altfel. Din pacate din cate am inteles si la privati subventiile functioneaza (ba chiar mai bine decat la stat), deci nici lor nu prea le pasa cu adevarat cati platesc si cati nu (totusi nu e chiar asa de rau ca la cefere unde a ajuns sat fara caini).
 
Anu trecut, cand era tema in discutie cu inchiderea liniei, ca urmare a raportului pe care l-am facut atunci, am primit urmatorul raspuns

"Stimate domnule Alexandru SOS,



Urmare petiţiei dumneavoastr㒠adresat㒠Companiei Naţionale de Că’i Ferate « CFR » SA, avem onoarea de a v㒠informa:



Secţia de circulaţie ORAVIÅ¢A – ANINA este inclus㒠în infrastructura feroviar㒠interoperabil㒠şi nu face obiectul prevederilor legale privind închirierea. (cf. HG 1409/2007, Anexa nr.2, poziţa 53). Pe scurt, infrastructura feroviar㒠interoperabil㒠din România cuprinde secţiile de circulaţie cu toate elementele necesare desf㒺ură’rii circulaţiei şi manevrei materialului rulant, clă’dirile staţiilor de cale ferat㒠cu facilită’ţile aferente, precum şi celelalte clă’diri şi facilită’ţi destinate desf㒺ură’rii transportului feroviar, existente la data intră’rii în vigoare a hotă’rârii de guvern.



Astfel, în acest moment, la SRCF Timişoara-Divizia Trafic, nu exist㒠nici o avizare de la SNTFC”CFR-CĂLĂTORI”SA–Regionala Timişoara de reducere sau anulare a circulaţiei trenurilor, prin urmare nu se pune problema închiderii liniei cf Oraviţa – Anina.



V㒠mulţumim pentru interesul manifestat faţ㒠de aceast㒠secţie de circulaţie şi v㒠asigură’m c㒠atât salariaţii, cât şi conducerea C.N.C.F. “CFR” S.A., se preocup㒠permanent pentru menţinerea infrastructurii feroviare interoperabile în parametrii optimi de funcţionare, astfel încât traficul feroviar s㒠se desf㒺oare în condiţii de siguranţă’.



Cu stim㒠şi consideraţie,

Specialist în relaţii publice

Laurenţiu NINU"
 
buna Dragos,

"Caravelle" mai au inca de unde sa aduca, insa 614 / 624 / 634 s-au cam terminat, cele mai multe sunt in Polonia sau au trecut sub flacara aparatelor de sudura...
 
Horia_Radulescu a spus:
cum era vorba aceea... mare prost imparatul Karl von Habsburg c-a pierdut in '918 Ardealul la romani... :(

asta e trupa, cu asta defilam, oameni buni. de acum in 100 de ani o sa ne miram ca n-a mai ramas piatra pe piatra din fostele viaducte si ca tunelele au devenit locuinte troglodite...
interesantul a spus:
Horia_Radulescu a spus:
... si ca tunelele au devenit locuinte troglodite...

Sper, ca macar, un arhitect, va da viata acelor tunele, precum am mai vazut si la alti locuinte in foste destinatii industriale, sa nu ajunga ascunzatoare de tigani.

Sa fim optimisti. Speranta moare ultima.

E.

Mda, ma abtin sa comentez cu privire la Imparatul.
La tine vin nevestele să’-şi plângă’
Feciorii duşi în slujb㒠la-mpă’ratul,
Åži tu ascunzi o lacrimă’-ntre slove,
în alte ţă’ri când le trimiţi oftatul…

Cu toate ca asa la nivel declarativ, in zona exista o urma de regret....

Pina sa ajunga tunelele locuinte troglodite, sa vedem ce au ajuns cladirile pe acolo.

Nu prea s-a facut vorbire de tiunghiul statiei Anina, practic cladirea garei este un patrulater inscris intr-un triunghi :D

pozele le-am facut venind din directia Oravita
linia este intre gara si containerul ALBASTRU :-?


cind s-a ajung cumva la macaz sa pozez si linia spre capatul infundat al statiei, au aparut 2 dulai. Si dai si lupta, Bubico, Bubico dar nu era Bubico ci Bismark dulaul ofiterului care sade cu chirie la Papadopolina. Prin urmare cumva am reusit sa ma retrag la tren abandonind ideea de a ajunge la macaz, in virful triunghiului cum ar veni :roll:

cealalta latura a triunghiului este acum un fel de curte, am pozat cu zoom ca urma sa plece trenul.


pe traseu, urmele de cladiri, find din blocuri de piatra de munte ma intreb pentru ce le-au spart ca oricum nimeni nu mai construieste case din asemenea materiale



Aceeasi ,,grija" pentru niste cladiri importante la vremea lor si in Oravita
de asemenea placa unui utilaj din remiza


Am dat o fuga la viaductul din Oravita Romana pe linia Iam, construit de pietrari italieni


Cum era deviza Nici o masa fara peste? noi ca un popor care mergem cu Dumnezeu inainte, deja s-a pus cruce acestei linii, sau??
 
A fost adă’ugat㒠când s-au adă’ugat şi alte linii, precum Ploieşti - Arm㒺eşti, Urziceni - Fă’urei, Slobozia - Å¢ă’ndă’rei, Timişoara - Jimbolia, Medgidia - Tulcea şi Medgidia - Negru Vodă’.

La 120.000 RON + TVA pe an (de vreo 5 ori mai mult faţ㒠de ultima licitaţie), puţin probabil s㒠o vrea cineva, mai ales c㒠un particular ar fi obligat s㒠închirieze vagoanele de la CFR Că’lă’tori (la 1000 euro/vehicul/zi), pentru c㒠instrucţia nu te las㒠cu altceva pe acolo, iar automotoare care s㒠se încadreze pe linia respectiv㒠nu sunt la noi în ţară’.