Noi cladiri pe scara N... decupate cu ajutorul laserului

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
7.003
2.551
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
salut,

dupa cateva luni de absenta, motivata de o lunga perioada de creeatie ;) si de alte activitati editoriale si modelistice, iata o noua serie de constructii...

mai intai, cantina garii din Karlsruhe-Durlach; este vorba de o mica cladire Jugendstil (din faza "sobra") datand din 1910-1912, care se poate potrivi in orice depou ca sala de mese, cladire de personal, adminstratie, etc:

 
urmeaza doua transformatoare din Austria Inferioara, construite asa incepand cu anii 1920:

ele exista intr-o versiune clasica, tencuita, si cu fatadele partial sau total acoperite cu placi de azbest (Eternit)

 
este vorba bineinteles de cladiri pe scara N... decupate cu laserul :D

kiturile se comercializeaza ca de obicei prin RST (Ralph Steinhagen) in Karlsuhe

"multe multumiri lui Florin (Gam3) pentru asistenta in postarea mesajelor!
 
buna baieti,

@LDH: :D o sa-i spun gara din "Fandosesti", prietenii stiu de ce, mai ales cei din Cluj

la modul serios, versiunea "estul Imperiului" a Steinbachbruecke e gata si s-a si vandut mult in Ungaria, am si eu una acasa nemontata, care va deveni gara romaneasca de dupa 1918, prin anexarea Transilvaniei... ;)
 
buna sorgard,

tot ce este opac este carton de la 0,1 la 1,5mm; ramele ferestrelor sunt facute din carton de 0,2 in doua sau trei straturi suprapuse, dupa caz... crucile ferestrelor au si ele tot 0,2mm! ;) (ne e greu sa taiem cu laserul ceva mai subtire decat grosimea cartonului, adica sa aiba piesa macar sectiune patrata, si laserul lasa o urma de 0,06mm)

geamul in sine este din plexi (Makrolon), taiat cu laserul pe dimensiune.
 
Multumesc Horia.
Pe la noi preturile pentru laser sunt cam mari 0.7euro pe metru liniar la o firma sau 5 lei pe metru la un amic (ca sa vezi ).
Mi-am pus problema constructiei podului de la Campina de pe prahova.Daca ar fi sa fac o constructie cat mai reala numarul pieselor pentru un singur tablier devine mare ,implicit numarul metrilor de taietura cu laserul...as putea ajunge si la 20-25 de metri...numai o structura de baza cum ar fi cea postata acolo necesita 8 metri de taietura....
 
buna,

25 de metri, adica 125 de lei adica 30-40 de Euro daca nu ma insel ;)

la noi ar costa si mai mult, asa ca va puteti estima fericiti... e drept ca si bugetele alocate hobbiului sunt altele, insa o constructie ca podul de la Campina ar merita asa ceva ;)

amicul Olaf Saenger lucreaza actualmente la un pod din KA-Durlach de 14m lungime si... 480-500 de piese... :D
 
Calculul de 30-40 de euro este pentru un singur tablier.sunt de taiat in total piese pentru 9 tablieri.In plus structura calculata la 40 de euro ar fi ceva de calitate medie,10piese.Probabil ca 20 - 40 de piese ar costa o avere.
Podul pe care il face prietenul tau Olaf este 1:160 ?
 
da, bineinteles, doar Olaf realizeaza toata gara KA-Durlach la 1/160... 18 module, 14 metri din semnal in semnal, totul Finescale ;)

nu cereti poze ca nu se da nimic pana nu e gata si mai dureaza inca 4-5 ani, insa se poate vizita la expozitiile si intalnirile FREMO N ;)

cu podul asta ar trebui sa discutam mai indeaproape; s-ar putea face o structura modulara care sa fie vanduta si ca kit si atunci se relativizeaza costurile... insa trebuie sa fie desenat perfect si realizat perfect!
 
Vineri plec in expeditie de cercetare la Campina.Voi aduce informatii esentiale si poze.Expeditia o sa fie placuta deoarece merg cu trenul pana la campina si cu bicicleta pana la pod.
Nu stiu in ce masura poti face un kit.nu la pretul asta.Binenteles ,daca vorbim despre pret,acesta ar scadea cu cresterea cantitatii.Problema se pune cu cat ar scadea pretul si mai ales cine cumpara podul?
 
buna,

nu ma gandesc sa vand kitul pe scara N in Romania ci aici ;)

sunt trei proiecte: un stalp de sustinere, un capat de pod, ambele din zidarie si apoi un tablier standard (diferentele de lungime se fac altfel daca vrei sa faci ceva absolut autentic).

fa un releveu corect, cat mai complet si ne apucam sa-l desenam cum trebuie.

faze sunt in princip 3:
- cercetare, releveu complet si incercarea de a gasi planuri prin arhive (Catalin? Dorin?)
- reprezentare releveu in 2D: un desen corect la scara si cat mai complet.
- reprezentare macheta in 2D: pe baza precedentului, pe layere, cu limbi si santuri de asamblare, etc.

suntem la faza 1, asa ca mai e de lucru...

un asemenea pod standard din 1870-1890 se intalneste cam peste tot in Europa si se poate de asemenea vinde cam peste tot in Europa... cu 1, 2, 3 sau 9 deschideri, dupa necesitatile fiecaruia!
 
Horia, mersi pentru ajutor cu gasirea subiectului.

Acuma as vrea sa te intreb cum ai realizat mai exact tigla fiindca observ o pronuntare albicioasa spre capatul tiglelor.
Spuneai ca sunt gravate, insa cum gravura poate fi in mai multe feluri as dori sa stiu daca pur si simplu ai trasat linii ce delimiteaza tiglele intre ele sau ai gravat in adancime cu variatie a adancimii ?
 
buna Dragos,

am folosit a doua modalitate mentionata de tine - practic este vorba de o singura placa in relief, care a fost gravata de doua ori, obtinand astfel trei "niveluri" diferite - cel original si doua de gravura.

este o tehnica scumpa insa arata mult mai bine decat o simpla gravura.

aceeasi tehnica o aplicam si la prototipurile de vagoane pe H0 si N pentru industria de profil, care sunt realizate din acelasi material.
 
Da la noi nu se gaseste nimic relevat orice ai cauta...poate nu caut eu unde trebuie. La librarie oare se gaseste asa ceva ?
 
buna sorgard,

hartie - 80g, 90g, 100g, 120g (pana la 0,08mm > 0,1mm
carton 0,2 - coperti de caiet lineat si fise de calculator vechi
carton 0,25 si 0,3 - in papetarii, in diferite culori
carton 0,5 - cele mai diverse ambalaje
catron 0,8 si 1,0 - in papetarii si pentru arhitectura

s.a.m.d...