Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutari,

Sa inchei si anul 2010 cu 3 imagini de pe valea Neajlovului:





La Multi Ani!

Mihai
 
@sogard_2003
- pai vezi de aceea imi plac mie.....trenurile(RO), doar sa le fotografiez...sau colectionez ca modele :oops:

Lasand gluma la o parte...cred ca ar trebui CFR-ul sa puna un afis la casele de bilete: "ne rezervam dreptul de a ne selecta clientii"
Acum sigur vei spune....crezi ca acele subspecii....cumpara bilete? :(

Mihai
 
Vagoanele de cereale de la Rolling Stock sunt de ceva timp in peisajul feroviar.

Decembrie - Timisoara



O garnitura in Hamburg:
http://www.bahnnews-austria.at/forum/viewtopic.php?t=10956
 
buna,

eu am prins garnituri complete in Hanau, in Offenbach, in Darmstadt-Kranichstein, adica cam peste tot in Rhein-Main Gebiet...

tractiunea o asigura DB Schenker (in general, 185) si vagoanele sunt folosite acolo la transport de sulfati.
 
Citind un articol pe net legat de vizita unui profesor francez in patria noastra.. nu se putea sa nu dau si peste ceva legat de trenuri ... asadar desi nu este din categoria "ce mai vedem pe la CFR" ci "Ce mai auzim despre CFR"... va citez o mica parte:

""...am mers de unul singur pana la Sibiu pe bicicleta. // Am facut 9 ore pana acolo. // Drumul inapoi l-am facut cu trenul, si am ajuns cu o ora mai repede. Asta mi s-a parut amuzant. Ca timp, diferenta intre tren si bicicleta este aproape nula. Si in plus, bicla e mai distractiva ca trenul. ""

sursa articolului : http://www.mbike.ro/2011/02/frederic-peron-imi-va-fi-un-pic-dor-de-haosul-din-traficul-bucurestean/

PS: Intradevar "Viata bate filmul"
 
Salut,

se pare ca Regiotrans-ul a ajuns si la Cluj,
am vazut zilele trecute o garnitura Push-Pull cu rama rib, introdusa pe ruta Cluj-Napoca - Teius - Alba Iulia - Cugir.

Personal nu pot decat sa ma bucur si sa le urez succes, trenul echivalent de pe ruta aceasta a fost scos din mers de catre cei de la CFR in urma cu cativa ani pe motiv de nerentabilitate, desi trenul era plin ochi cel putin in week-end.
 
Nu stiu daca e cel mai potrivit loc unde pot sa scriu acest mesaj, dar are legatura cu Regiotrans si despre cum poate fi administrat un traseu (rog administratorul sa mute mesajul, daca este un subiect mai potrivit). De cativa ani n-am mai circulat cu trenul in Romania. Cum valurile vietii ma poarta in prezent prin strainatate, la sfarsitul lunii ianuarie am facut o vizita acasa pe traseul Bucuresti-Iasi,urmand sa ajung la socrii mei in Saveni (Bt) tot cu trenul, coborand la Ungureni. Surpriza! In mersul trenurilor CFR nu mai circula nimic de la Iasi la Dorohoi. Soacra mea imi spune sa nu imi fac probleme ca trenul circula si imi da si orarul. Cand ajung la gara vad un automotor Regiotrans tras la linia obisnuita de la care plecau trenurile Iasi-Dorohoi si mi-am dat seama ca au preluat ei traseul, de aceea nu mai aparea in mersul trenurilor CFR. In gara aveau propriile lor case de bilete. Trenul era plin (ca de obicei, nimic schimbat fata de epoca CFR), dar toata lumea avea bilet, n-am vazut pe nimeni sa sopteasca ceva nasului. celor care au urcat pe parcurs le-a taiat bilet. Ba chiar a fost si supra control. In tren era cald si era si curat. Timpul de parcurs a scazut cu 45 de minute. Am ramas surprins. Apoi am aflat ca circula 6 perechi de trenuri pe zi, fata de 3, inainte. Si sunt si rentabile, clar, ca altfel n-ar circula.
Nasul avea figura de cfr-ist vechi, dar acum isi facea treaba cu zel. Cum de la privat se poate? personalul pe care il angajeaza de unde vine? sunt cfr-isti reciclati sau au un personal nou, instruit de ei?
Ma bucur ca treburile merg bine, pentru ca era pacat ca o linie asa frumoasa sa cada in ruina "nerentabilitatii" CFR-ului.
 
Cladirea statiei Iasi Nord este in renovare, vor fi birouri, dormitoare si case de bilete pentru Regiotrans si GFR.
 
din cate stiu companiile private primesc niste subventii destul de maricele, astfel incat si daca merg cu trenul gol s-ar putea sa iasa in castig (ma rog, poate exagerez ...)
nu stiu exact cu cat e platit un nash (probabil nu cu foarte mult, ca toti suntem negri pe plantatie), dar oricum probabil mai mult ca la cefere
plus ca mentatalitatea e alta, daca furi si te-a prins te-a ars (dar nu inseamna ca lumea de la noi nu fura si de la patron); la cefere in schimb ... vorba aia, ce e al tuturor e al nimanui
iar discutam politica si iar ma apuc sa injur, si iar se uita lumea urat la mine, asa ca inchei cu un gand ... ar fi bine ca sa fie dat cefereul pe gratis la regiotrans sau la ce o fi, poate iese ceva de capul lui, dar stai ca mai se poate inca fura pe ici pe colo, pana cand sa fie dat pe gratis la db sau cine o veni sa-l cumpere ....
 
companiile private primesc aceleasi subventii ca si CFR, si in plus nu pot pune preturile biletelor cat vor,....diferenta e ca acolo managerii sunt preocupati constant de costuri , astfel incat subventi+incasarile din bilete-cheltuieli > 0....pe cand la CFR nu conteaza daca iese cu minus, se acopera in final de la buget, si nimeni nu e vinovat, ba din contra sunt stimulati sa faca cat mai multe licitatii cu preturi umflate.....
 
Pentru "macleod"
din cate stiu companiile private primesc niste subventii destul de maricele, astfel incat si daca merg cu trenul gol s-ar putea sa iasa in castig (ma rog, poate exagerez ...)
Pentru"fantt"
companiile private primesc aceleasi subventii ca si CFR
FOARTE GRESIT !

De fapt politica este cu totul alta....si foarte gresita in opinia mea... Sub pretextul de a incuraja companiile private in transportul feroviar de calatori , mai marii nostrii conducatori aplica diferentiat acordarea subventiei...
Astfel la companiile private , subventia se acorda in baza indicatorului statistic "tren-km" adica indiferent daca trenul a circulat plin sau gol...pentru 1 tren circulat pe 100 km se primeste bubventia la 100 km....insa la CFR Calatori subventia se primeste pe nr. de calatori....
Oare vi se pare corect ?
O companie privata daca are un tren cu 10 calatori pe o distanta de 100 km primeste o subventie X pentru cei 100 km la acest venit adaugandu-se si pretul incasat pentru biletele celor 10 calatori circulati.
Pentru un tren similar la CFR Calatori se primeste subventia pentru fiecare bilet al calatorilor adica in visteria CFR calatori intra pretul biletelor celor 10 calatori circulati (asa cum am dat exemplu) la care se adauga procentul de subventie pentru fiecare calator....
Diferenta celor doua venituri este extrem de mare...va asigur....
Atunci va intreb eu....este corect....? Concurenta este oare corecta ????
Cu restul observatiilor legate de manageriat sunt im mare majoritate de acord insa nu neaparat din lipsa competentelor sau necunostintei la CFR nu merg treburile corespunzator....ci din viciile SISTEMULUI....care este foarte rigid in comparatie cu cel privat - mult mai maleabil si flexibil cu capacitate maxima de adaptare la cerintele pietei de transport...si aici sunt multe de spus si multe de schimbat in calea ferata (CFR)!
 
Atunci de ce in legislatie scrie in felul urmator ?

act.png


Daca ce spui este adevarat, atunci nu se respecta legislatia in vigoare emisa chiar de MT si atunci avem de aface cu o incalcare grava a legii.
In acest caz societatea are cai legale de atac.
Daca pana acum nu a atacat MT inseamna ca ori este respectata legislatia, ori le convine sa primeasca cum spui mai sus, intre noi fie vorba CFR Calatori are multe trenuri pline iar biletele emise tind spre 0, acest lucru ar trebuii sa ii incurajeze sa scape de blatisti.
Desigur in opinia conduceri CFR Calatori solutia este sa anuleze trenul, nu sa il faca eficient.
 
Inainte de sarbatori vedem trenuri pline la refuz,

imi pare rau ca nu am pozat peronul in aceasta sera, eu nu am avut pe unde sa trec,
pacat ca se intampla de cateva ori pe an.

O poza cu accel. Timisoara - Iasi (10 vag).



Locomotiva care de cateva luni face manevra in gara (nu inteleg de ce un DA si nu un LDH)

 
O parte dintre locomotivele de la manevra sunt si rezerva in cazul in care se defecteaza vreuna.
 
Intr-o vineri am mers la gara pe la ora 12:30 si am pierdut ceva tren special MAV ce mergea spre Odorhei :D . Asa ca m-am ambitionat si luni la intoarcere am zis ca merg timpuriu sa-l prind :D . Toate bune si frumoase dar mandrul meu aparat fomist(foloseste 2 acumulatori pe ora) nu a vrut sa porneasca filmarea si chiar primul vagon dupa EA nu l-am prins care avea desenata o locomotiva pe el, iata restul:
http://www.youtube.com/watch?v=6wlpEYw1Z7U
La fel nu am prins nici 131001 ca era deja demontata cand aveam si aparatul si acumulatorii incarcati :D