Diorama la N pe segmente a lui Sogard

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
...eventual alaturi de un slep incarcat cu pietris, cu banda rulanta de descarcare si camioanele in care se incarca pietrisul alaturi de piciorul podului!

pe 15 x 15cm poti face o zona de descarcare relativ realista, niste baieti din NCI au facut asta, insa nu mai imi amintesc ce tara...
 
Podul de la Bobolia o sa fie asa cum e si in realitate, doar o traversare peste un rau de munte. Pe un modul mult departat fata de cel cu Bobolia imi doresc sa fac o mica contructie, care binenteles sa includa si un sistem de incarcare pentru slepuri.

De slep nu ma apuc pana nu reusesc sa termin cu Jean.

PS: Horia, ma bucur ca ai reaparut in zona. :D
 
obiwan a spus:
Curbura puntii spre borduri se numeste selatura. Baga remorcherul cu pupa sub pod ;-)

Selatur㒠a punţii se numeşte curbura longitudinal㒠a punţii, datorit㒠că’reia prova şi pupa sunt mai înalte decât mijlocul navei. Forma curb㒠a punţii apă’r㒠nava contra inundă’rii de că’tre valurile ce se sparg în prova şi-i mă’reşte flotabilitatea în cazul inundă’rii unui compartiment din pupa sau din prova. Selatura prova are amplitudini mai mari decât selatura pupa.
 
în planul longitudinal este reprezentata în proiectie si linia puntii. Ea se ridica spre capete formând selatura sau curba longitudinala.

în general, selatura este variabila, de la 0,02L pâna la 0,04L:

- Navele de razboi, sau cele fluviale au selatura si mai mica, putând fi redusa pâna la zero, iar în unele cazuri, poate deveni chiar negativa, asa cum erau puntile blindate ale fostelor monitoare cuirasate din Flotila de Dunare.

- Nu este obligatoriu ca punctul cel mai jos al curbei selaturii sa fie chiar la mijlocul navei, el este plasat adesea mai spre pupa.

- Scopul selaturii este de a favoriza scurgerea apei cât mai rapid, atât a apei îmbarcate pe la prova, la tangajul navei pe mare rea, cât si a apei îmbarcate peste copastie în bordul din vânt, în aliura cu vântul si valul din sectorul pupa, fie la ruliul lent, fie la o viteza a navei mai mica decât perioada valurilor.
 
adica "pasionat" :D

Dorele, nu mai tot manca litere la cuvinte, ca o sa faci indigestie pana la urma!

"Jean" nu cred ca are panze, insa e vechi... si asta ajunge! ;-)
 
LDH a vrut sa specifice ca pe obi il chinuie macelarirea navelor cu vele (statice).

trebuie sa recunosc, si remorcherele din pionierat ma atrag, indiferent propulsorul .
Deja l-am bagat in ceata dunareana pe Sogard, ca nu mai stie ce sa faca: ori la tren, ori la vapor. Ideal e cu ambele amandoua dar nu mai mult de doua :D
 
pai atunci e ambele 3, care pot fi mai multe. Chestia cu ambele trei am auzit-o in armata (marina Braila Metropolitan) cand un apevist ratat ne iexplicatiza cum se demonteaza pistolul mitraliera al domnului Kalasnikov. Mai bine ne arata cum sa indreptam tzava spre el, sa scapam omenirea de un idiot.

In ambele trei cazuri, ghe la Cluj, va pup!
 
DEA! (cu E :D ) deci hambele trei, da nu ie la scara. Sogard, pune tzava spre Casa poporului, liber la prapad!..., ca avem treaba si la Tanti Victoria ;-)
 
@Obi, iti spun ca toate "ie la scara". Eu m-am prins intr-un tarziu ce se intampla si incerc sa explic.

De fapt adevarata Diorama pe segmente este o diorama militara realizata la scara 1:35. Dupa cum se vede si din foto, diorama feroviara este o diorama calcata de roata transportorului, deci o diorama de gradina reprezentata in diorama pe segmente la scara 1:22,5 din 1:35 si aflata, bineinteles, intr-unul dintre segmente care va contine candva o gradina.

Pe de alta parte, slepul este o tinta balistica de exercitiu, simulata cu o macheta la scara 1:32 din 1:35, intr-unul dintre segmente care va contine un fluviu care va fi traversat de podul care va fi circulat de trenurile care ies din gradina si intra in cazarma (am presupus ca poate va fi si o cazarma unde sa stea transportorul?).

Raportand 1:22,5/1:32 se explica micul decalaj vizual de 32:22,5 (sau 1,42:1 ) dintre tren si vapor, care astfel devine perfect logic.

Pe scurt aplicand Teoria Unificarii Celor 3 Diorame cu derivate partiale, brusc se aseaza la locurile lor firesti toate elementele aparent disparate la care lucreza Sogard. EEEEE? ;-)
 
hmmmm...

nu cumva Sorgard face doar diorama militara 1/35 si de fapt cea la asa zisa scara 1/160 este un tren in miniatura la 1/4 sau 1/5 pentru soldatii din diorama militara? :D
 
...si acei saraci de pigmei la scara 1/5 care fug ca disperatii sa se ascunda de gloante si obuze... :D

mai incet cu razboiul pe aici ca iar il apuca pe Obi "epoca gri" si ma iau la rafuiala cu el :roll: