230.516

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Si am fost la Gara Obor sa vedem “calul de foc”

Ieri 2 noiembrie aveam informatia ca in Gara Obor o sa fie prezenta si mare vedeta locomotiva cu abur 230516 pentru filmari. Adica este parte dintr-un film a carui actiune se petrece in perioada razboiului.

Trimis in recunoastere, Amiel, da vestea proastra ca locomotiva este trasa in incinta reviziei de vagoane si accesul interzis.
Trec si-l iau pe drg, batem drumul pana la gara, si iata-ne pe peron.
Ora 15:00
Discutam si concluzia este clara. Trebuie chemeta fortele de interventie.
Dau un telefon si Radu Sofran promite ca ajunge la gara in cel mai scurt timp.
Pana vine el ne uitam la vagoane si la ce mai misca prin gara



Apare si Radu care era langa locomotiva.
Incercam sa trecem si nu reusim. Paznicul isi face datoria. Respecta dispozitiile.
Vine si Radu la discutii, apar si mai marii “obiectivului”. Parlamentari. Telefoanele se inrosesc de cat sunt folosite.
Pana la urma avem aprobarea sa facem fotografii.
Bucurosi nevoie mare ne indreptam: Radu, Amiel, drg si io spre “Batrana Doamna”.
Ajunsi acolo ni se spune ca nu putem face fotografii decat cu un singur aparat si unul dintre mai marii “obiectivului” trebuie sa supervizeze incadrarile.
Asa ca scuzati incadrarile si unghiurile pozelor dar am avut un regizor care nu mi-a permis sa apara in cadru altceva decat locomotiva.



Dupa fotografiile care urmeaza am concluzionat ca rotile sunt umflate la presiune corespunzatoare iar bielele, cum altfel, sunt corecte si nu necesita nici o interventie.
Atunci am luat hotararea sa ne intoarcem mai pe seara ca sa verificam daca are lumini bicolore sau nu cu ata mai mult cu cat asteaptam sa mai soseasca specialisti: PDI, SSi, Mircea si Radu (alt Radu).




Continuarea cu pozele facute pe zi si cu ce am facut dupa mai pe seara cand ajung iar la un PC.
 
Acum ca am rezolvat si problema fotografiei care nu se vedea sa continuam cu reportajul.

Asa cum am mai spus nu prea am avut de ales unghiurile din care sa facem fotografiile avand in spate permanent un supervizor.

Ma rog, pana la urma a fost bine si asa.

Ce am mai surprins?

Imagini cu exteriorul locomotivei, masina si tenderul:



Daca va intrebati de ce tenderul are alt numar decat locomotiva raspunsul este ca in RO :D
Cand intrau in reparatii masinile, la terminare, se agata de locomotiva ce tender era gata nu cel care trebuia. Si uite asa avem doua numere parca am fi la auto.

Cateva imagini din marchiza, sper eu, reusite. Faceti abstractie de consrva pusa la incalzit, traditionala fasole cu costita:



Vedere spre tender, magazia de carbuni:



Focarul:



Cam atata am reusit pe zi sa facem.

Am plecat la Radu sa-i dam o mana de ajutor la macheta si ne-am intors seara.
Aceiasi formatie: drg, amiel, radu si je. Nu am ramas mult timp singuri deoarece, rand pe rand, au venit ajutoare: PDI, SSi, Michael, alt Radu si trebuia sa ajunga Mircea dar nu a mai ajuns.

Pot spune ca am aprofundat si mai mult studiul lui 230 atat la biele cat mai ales la lumini. Spre parerea noastra de rau nu am gasit decat doua fire care veneau la lampa iar inauntru nu erau leduri bicolore ci doar niste amarate de becuri de 24 V.
Am gasit, in schimb, inelele in care se introduceau, dupa caz, discurile albastre (la lampa din stanga in directia de mers a masinii) pentru locomotivele de manevra sau discurile rosii din sticla in cazul in care masina era la coada convoiului.



Grupa de serviciu la Gara Obor:



Cel din mijloc, pe a carui sapca scrie U.S.Army (oare o fi aparut si in filmul de epoca cu ea?), este mecanicul Nea Gica, mare smecher, mare.

Iata-l aici intr-o poza care denota stransa legatura intre cei de la miscare si cei de la tractiune in cadrul CFR-ului



Amiel cocotat in marchiza lui 230 gata de plecare. A fost la o mustata sa porneasca din loc si sa-i lase pe cei cu filmul cu ochii in ... reflectoare.



Cine doreste sa completeze cu fotografii este invitat s-o faca cu atat mai mult cu cat au facut aproape toti participantii la eveniment.

Asteptam continuarea de la Timisoara-Jimbolia
 
Din surse care doresc sa-si pastreze anonimatul, la capitolul "Noi suntem romani.......", va pot pune la dispozitie imagini cu jaful practicat asupra masinii 230.516 :

Tipic, nu????
 
Si sa inchei cu imagini mai optimiste din 2007, 17 septembrie, cursa speciala "Marea Neagra",din colectia personala a prietenului Vali Ivanescu:
Sosire in Simeria Alimentare cu apa Plecare din Simeria Sosire in Vintul de Jos Cu Pacificul in dubla tractiune in Vintul de Jos Imagine din mers din marchiza Pacificului in dreptul haltei Cunta Carbuni !!! urmeaza o rampa pronuntata Mecanicul la postul de conducere Scurta stationare in Sebes Alba Demarare in forta din Miercurea Sibiului

Asta a fost, optimistii bine informati spun ca nu o sa mai fie, asta e ! :(
 
@chickengeorge si Vali Ivanescu

Multumesc de poze, este trist ce se intampla cu 230.516.
231.065 care se afla la Brasov nu mai are mult si va avea parte de acelasi "tratament"

Au fost odata locomotive cu abur...