Pentru cei pasionati de imbumnatatirea modelelor CF, va supun atentiei o alta locomotiva transformata de mine, de la gradul de "starter" la cel de maheta la scara, dieselul din seria 70000 de la SNCF produs de Mehano. Locomotiva mi-a placut de la bun inceput, datorita lungimii ei foarte mari, insa nu stiam ce s-ar putea face pentru a arata cu adevarat bine. Odata gasite pe railfaneurope.net doua fotografii cu 7000-ul au inceput sa apara si ideile. Iata modificarile (destul de numeroase) pe care le-am facut:
APASA AICI PENTRU POZE
- primul lucru a fost binenteles sa o desfac si in carcasa am facut gauri de 0,8 pentru 2 bare fatza/spate si pentru barele usilor;
- am gaurit de asemeni acoperisul - in locul gurilor de esapament, iar pe interior am lipit plasa metalica si am mascat totul cu o cutiutza pe care am facut-o din carton (ca nu sa se vada prin gurile de esapament lumina de la farurile fatza/spate);
- am renuntzat la geamurile fatza/spate si am realizat altele, din foaie transparenta, fiecare pe masura ramei geamului;
- tampoanele erau adevarate caricaturi (se pot vedea in pozele de inceput) si am confectionat altele;
- in fatza/spate am practicat gauri in dreptul farurilor frontale si am montat leduri (din pacate nu am gasit bicolore);
- la unul din capete, pentru a putea reprezenta cat mai in detaliu macheta, am renuntzat la cupla; acolo am montat din setul de la Roco furtune si carlige de cuplare; si in spate la fel;
- furtunele le-am vopsit negru mat, capetele metalice - arintiu, iar manetele robinetilor - galben - conform culorilor folosite de SNCF;
- la interior, pentru a nu se mai vedea dintr-un capat in celalalt al locomotivei am montat 2 pereti desparitori din carton pe care i-am vopsit gri inchis, ca si pe restul interiorului;
- clantzele usilor le-am vopsit cromat;
- cu negru mat am vopsit acoperisul, scarile de la usi, zona ferestrelor fatza/spate, tampoanele, goarnele (pe care le-am si debavurat cu pila), boghiurile;
- forma bulbucata a farurilor am adus-o la planeitate prin pilire;
- de asemeni, in fazta/spate locomotiva are cate o treapta deasupra farurilor in centru; si aceasta a necesitat o subtziere si o micsorare prin pilire;
- in total am confectionat din sarma de otzel 12 bare egale, cate 2 pentru fatza/spate si 8 pentru cele 4 usi;
- o usoara tenta de uzura am realizat-o prin aplicarea unor scurgeri la rezervoarele de motorina, pe laterale, usoara tenta de rugina pe boghiuri si acoperis;
Cam astea sunt modificarile in mare; trebuie spus ca vopselele pentru machete sunt relativ sensibile si ca acestea sa aibe o priza buna, inainte de vopsire am degresat partile vopsite cu apa si sapun sau spirt.
Prima poza infatisaza locomotiva reala, iar urmatoarele trei sunt facute inainte de modificari, dar deja ii scosesem geamurile si ii facusem gaurile pentru bare.
APASA AICI PENTRU POZE
Daca aveti intrebari sau comentarii le astept cu interes.
APASA AICI PENTRU POZE
- primul lucru a fost binenteles sa o desfac si in carcasa am facut gauri de 0,8 pentru 2 bare fatza/spate si pentru barele usilor;
- am gaurit de asemeni acoperisul - in locul gurilor de esapament, iar pe interior am lipit plasa metalica si am mascat totul cu o cutiutza pe care am facut-o din carton (ca nu sa se vada prin gurile de esapament lumina de la farurile fatza/spate);
- am renuntzat la geamurile fatza/spate si am realizat altele, din foaie transparenta, fiecare pe masura ramei geamului;
- tampoanele erau adevarate caricaturi (se pot vedea in pozele de inceput) si am confectionat altele;
- in fatza/spate am practicat gauri in dreptul farurilor frontale si am montat leduri (din pacate nu am gasit bicolore);
- la unul din capete, pentru a putea reprezenta cat mai in detaliu macheta, am renuntzat la cupla; acolo am montat din setul de la Roco furtune si carlige de cuplare; si in spate la fel;
- furtunele le-am vopsit negru mat, capetele metalice - arintiu, iar manetele robinetilor - galben - conform culorilor folosite de SNCF;
- la interior, pentru a nu se mai vedea dintr-un capat in celalalt al locomotivei am montat 2 pereti desparitori din carton pe care i-am vopsit gri inchis, ca si pe restul interiorului;
- clantzele usilor le-am vopsit cromat;
- cu negru mat am vopsit acoperisul, scarile de la usi, zona ferestrelor fatza/spate, tampoanele, goarnele (pe care le-am si debavurat cu pila), boghiurile;
- forma bulbucata a farurilor am adus-o la planeitate prin pilire;
- de asemeni, in fazta/spate locomotiva are cate o treapta deasupra farurilor in centru; si aceasta a necesitat o subtziere si o micsorare prin pilire;
- in total am confectionat din sarma de otzel 12 bare egale, cate 2 pentru fatza/spate si 8 pentru cele 4 usi;
- o usoara tenta de uzura am realizat-o prin aplicarea unor scurgeri la rezervoarele de motorina, pe laterale, usoara tenta de rugina pe boghiuri si acoperis;
Cam astea sunt modificarile in mare; trebuie spus ca vopselele pentru machete sunt relativ sensibile si ca acestea sa aibe o priza buna, inainte de vopsire am degresat partile vopsite cu apa si sapun sau spirt.
Prima poza infatisaza locomotiva reala, iar urmatoarele trei sunt facute inainte de modificari, dar deja ii scosesem geamurile si ii facusem gaurile pentru bare.
APASA AICI PENTRU POZE
Daca aveti intrebari sau comentarii le astept cu interes.