Baza de expunere aburoase

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare,
asa cum am mai precizat, am in lucru cateva machete feroviare statice, kituri realizate de revell si italeri, iar aceste modele au nevoie de o baza de expunere adecvata. Pentru americana big boy, realizata cu un whetaering dur, ruginita, voi opta pentru o varianta scratch, dupa fotografii si planuri din revistele de profil, in timp ce pentru cateva masinarii germane pe care le am in lucru am optat pentru o baza ceva mai mare, care sa le cuprinda pe toate, realizata sub forma unei imbinari de kituri si modelism de tip scratch.

Kitul utilizat este practic o binecunoscuta remiza Piko, cu un singur loc, impreuna cu un set de doua pompe de apa. Nu am mai montat si un castel de apa, pentru a nu incarca prea mult macheta. Peroanele sunt facute din forex si carton. De asemenea am optat pentru sina Piko in detrimentul celei din plastic oferita de producatorii machetelor Revell respectiv Italeri. Pe aceasta baza voi posta doua loko BR si anume 01 si 02 care vin la un kit comun de la revell respectiv un BR 50 italeri, cu un grad de uzura mic.

Am plecat de la o bucata de polistiren extrudat de 2 un carton lipit peste, pentru ceva mi multa rigiditate, polistiren pentru parchet respectiv carton pentru formarea prismei terasamentului.



Sina este fixata cu cuie de 0.8 si prin lipire, dupa care terasamentul este confectionat din nisip cernut si amestec noch
Kitul de remiza a suferit oaresce modificari, culoarea sa fiind cea cunoscuta, caramiziu inchis catre bordo, astfel ca pentru a capata forma caramizilor cu mortar alb, am aplicat o tehnica vazuta prin tutorialele video, adica am vopsit integral la aerograf cu alb peretii, dupa care in loc de un drybrush cu diferite nuante de rosu, care se practica la scara 1:35, am optat pentru curatirea la suprafata a caramizilor, care au revenit la culoarea originala
Ulterior prin drybrushing si washing am modificat pe alocuri culorile diferitelor zone de caramida.

S-au asamblat pompele de apa, care s-au vopsit negru, urma de acoperiri progresive cu gri, metalic, rugina precum si asamblarea stalpilor de iluminat.






Rezultatul final este cel de aici, la aceasta ora fara modelele care se afla in lucru.





 
Lucrarea modelistica nu-mi permit sa o comentez dar raportat la ce stiu ca se intampla prin gari, da-mi voie sa-ti scriu urmatoarele:

1. coloanele de apa se construiau de la nivelul sinei nu pe peroane. In primul rand sunt grele, destul de masive si gabaritul lor e calculat de la nivelul ciupercii sinei, nu de pe un alt suport.

2. sub aceste coloane sunt tevile de alimentare precum si scurgerile, toate construindu-se fara legatura cu peroanele care nu ar face decat sa incurce eventualele interventii la instalatie.

3. nu se amplasau doua coloane pe aceiasi linie la distanta de cativa metri. Nu aveau nici un motiv sa o faca pentru ca aceste coloane aveau "gatul" mobil in plan orizontal. Apoi, de ce sa amplaseze doua coloane la aceiasi linie una dupa alta ?

4. remizele care au gazduit locomotive cu abur aveau un mod sigur partea de zidarie de deasupra usilor de acces innegrita bine. La tine e impecabil de curata :)

5. nu stiu daca verdele alpin de la Noch (cred ca aia e iarba pe care ai folosit-o langa remiza) se impaca atat de bine cu culorile tomnatice din restul dioramei. Terasamentul liniei care iese din remiza este impecabil de curat. Nu uita ca in zona remizei locomotivele stationeaza mai mult si de obicei se fac destule lucrari de curatire/alimentare/ pornire a focului etc... Liniile din jurul remizelor numai curate nu sunt.

6. stalpii de iluminat de la peron sunt mult prea desi. Mi se pare ireal ca un stalp de iluminat inalt (care teroretic este folosit pentru a lumina suprafete mari) sa fie la 5-7 m de urmatorul. Plus ca aceste obstacole te vor impiedica sa pozezi din lateral locomotivele lungi (pentru ca scopul acestei diorame este -sper sa nu ma insel- una de modul foto).

Sunt doar cateva idei. Ti le-am scris pentru a apropia lucrarea ta de realitate dar si pentru a-ti usura munca de fotograf.
 
Multumesc pentru indicatii.
La punctul 4 este clar o scapare, voi adauga urmele de fum pe zidarie.
Macheta se poate preta si pentru scopul de modul foto, dar nu acesta este scopul principal, un modul foto se afla acum in lucru si este ceva mai mare.
Rolul de baza a fost acela de a asigura o baza de expunere pentru niste machete statice. Pentru nave vreau sa realizez in tamplarie suporti lacuiti din lemn, cu numele modelului. Pentru machetele feroviare, am considerat util sa caut alta solutie de expunere, si daca tot dispun de sine, am renuntat la modelele din plastic livrate in kit si am construit aceasta baza de montaj. Ideea mi-a venit la montarea unei loko mari, americane, Big Boy, cu lungime impresionabila si care nu arata deloc bine pe o sina singurala expusa in vitrina.

Inca odata mersi de sfaturi, ele sunt binevenite, mai ales ca din astfel de dialog se poate invata si progresa.
 
Ma bucur ca ai inteles intentia mea reala.
Chiar daca e un modul foto sau doar un suport de expunere, din punctul meu de vedere este ideal a se evita aglomerarea de stalpi sau alte elemente care obtureaza vederea "fotografului" (sau acele laturi de unde ne propunem sa pozam/vedem obiectele).

Una din cele mai interesante pozitii de unde sa realizezi o fotografie pe un modul foto este "la nivelul ochiului". Pur si simplu gandeste-te ca esti pe macheta respectiva, la echivalentul a 1.7 m (redusi la scara), ca si cand fotografia este realizata chiar de catre una din figurinele dioramei. Atunci, stalpii sau alte elemente masive te vor incurca teribil...

Uite, spre exemplificare:



In dreapta se vede ca o umbra o mandrete de stalp care intra in cadru...