Macheta autobuz IKARUS IK-4 (1975)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

OLECO

Well-Known Member
Trenulist
25 Iunie 2010
1.829
0
Bucuresti - Titan - Sector 3
YAHOO
ovidiumagureanu
LOCATION
Bucuresti - Titan - Sector 3
Pentru cei interesati, prezint schema de constructie (lateral stanga - dreapta).
Dimensiunile (in cm) sunt pentru scara 1/43. Pentru a afla cotele reale, inmultiti valorile obtinute de mine cu 43, iar apoi impartiti la 20, 22... 50 etc, in functie de scara la care lucrati.

Mentionez ca schitele le-am facut orientandu-ma dupa poze si date tehnice gasite pe internet. Posibil sa existe mici erori, desi m-am straduit sa desenez cat mai bine.







Urmeaza sa desenez fata si spatele autobuzului.
 
Am reluat lucrul la aceasta macheta, dar am o nelamurire.

Am gasit pe net o poza cu un model VOLVO care ar fi "tatal" lui IK-4 iugoslav.



In singura poza cu interiorul acestui model, se observa ca exista un spatiu pentru taxator.



Intrebare: primele autobuze IK-4 aduse in Bucuresti, aveau loc pentru taxator, sau nu? Eu tin minte ca nu aveau dar poate ma insel. Voi ce ziceti?

Apropo: Ce indicativ poarta varianta VOLVO? Poate gasesc pe net poze cu interiorul acestuia.
 
Salutare!
In fotografii ai un volvo tip B-58. In schema de vopsire de mai sus erau in Serbia ,mai precis Novi Sad.
In Bucuresti am circulat cu 331 respectiv 131 cand aveau capatul la fosta puscarie Vacaresti si pot confirma ca nu aveau spatiu pentru taxator.
 
Buna,

fabrica Ikarus din Belgrad (a nu se confunda cu uzina ungara care are acelasi nume) nu avea la data respectiva foarte multa experienta din productia de autobuze, obiectul ei de activitate fiind productia de avioane.

Primul lor autobuz a fost facut in '54 licenta austriaca Sauer. IK 4 stiu ca a fost licenta Volvo, IK 5 licenta MAN. Interesant este ca doar Romania a primit IK4 cu usa centrala si mai interesant este ca nu am gasit niciodata pe nicio placuta de uzina mentionata licenta....
 
Salut Catalin,

stiu istoria uzinei IKARUS, actuala IKARBUS. Apropo, acum cativa ani, am patit o chestie draguta pe un forum din Romanica si anume, cand am spus ca autobuzele IK-4 sunt iugoslave, am luat BAN 7 zile, deoarece toata lumea stia ca IKARUS este unguresc... :D iar afirmatia mea s-a considerat spam! ;-)
Degeaba am incercat dupa aceea sa le povestesc care-i istoria firmei IKARUS, ca... am preferat sa plec de acolo, deoarece eram singurul "nestiutor"... :D

Revenind, mi se pare ciudat sa nu gasesc poze cu interiorul acestor autobuze, iar si mai ciudat, nu am gasit decat 2 poze cu VOLVO B-58.
 
Sper ca stii ca numai doua din pozele din acest topic se vad. In rest, mesajul standard de la Photobucket cum ca ti-ai depasit cota.
 
Si ca sa fie treaba treaba ,pe forumurile dedicate suedeze nu gasesc poze cu modelul B-58 de la volvo, fostul ik4, ci alt model care nu prea seamana cu cel iugoslav...
 
Draguuut... :D
Nu pot sa cred ca nu exista nici macar poze cu acel model, ca sa nu mai vorbesc de date tehnice.

Pai atunci o sa ma multumesc cu pozele gasite pe net, cu interiorul degradat, dar decat nimic, sunt bune si alea.
catalin a spus:
Interesant este ca doar Romania a primit IK4 cu usa centrala...
Mai sunt si in alte tari.
Pe la rusi, unde sunt vopsite in alb/verde si Macedonia.

http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=12&t=867&start=28p117794p117794
 
Am trecut la treaba.

Am decupat deja (brut), peretele de pe partea stanga, iar pana diseara e gata si peretele de pe partea usilor.



Ca baza, mi-au folosit pozele cu autobuzul 611 (pentru cunoscatori), atat cu exteriorul cat si interiorul (atat cat a mai ramas din el).

Voi face o macheta simpla, fara numar de parc sau inmatriculare.