Macheta autobuz DAC 112 UDM (1987) - scara 1/43

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am terminat de construit podele si de colantat fetele interioare la pereti.









Urmeaza sa fac astupatorile rotilor si picioarele scaunelor.
 
Am construit scaunele, le-am montat provizoriu pana fixez peretele. De asemenea am terminat constructia treptelor.





Maine sper sa montez barele de sustinere si sa lipesc capacele de vizitare.
 
Am fixat barele de sustinere si am lipit capacele de vizitare.









Urmeaza sa construiesc peretele despartitor al cabinei soferului si sa fixez compostoarele.
 
"in atentia Site Admin:
stimate domnule Florin CJ,

prin afirmatia facuta mai sus nu am insinuat in nici un fel ca respectiva eroare ar fi fost facuta in mod intentionat, insa am insistat ca aceasta sa fie corectata.

cu stima al dvs.
corector si consilier tehnic
H"

asta ar fi versiunea "curata si frumoasa" :D

acu' versiunea normala:

"bre Florine, da' cine-o zis ca omu' o facut-o intentionat? da' lasa-l mai frate sa corecteze singur!"

:D

sper ca mesajul a fost inteles ;-)
 
agentu50 a spus:
cam care e pretul aproximativ ?
Multumesc!

Credeam ca am mai scris pe aici... pretul unui mechete de autobuz ce se incadreaza in scara reala de 12m este de 250 lei. Daca se doreste o mini diorama sau postament, se mai adauga 20-30 lei in functie de complexitatea lucrarii.
 
buna OLECO,

socotind ca Rietze vrea pe un MB O530 Citaro II (Euro 4) la 1/43 intre 65 si 75 de Euro UVP (pret de lista), tu, pentru munca manuala depusa, esti chiar ieftin...
 
Avand in vedere ca o macheta construita manual nu poate arata ca una scoasa de pe linia de montaj a unei fabrici, zic ca pretul este ok si oricum, din cate am constat, multi dintre cei care vad o macheta construita manual, nu pun accent pe munca depusa pentru a arata cat mai aproape de original ci se leaga de chichitze care nu conteaza asa mult. Cand mentalitatea unora dintre noi se va schimba si vor stii sa aprecieze o macheta construita manual la adevarata-i valoare, altfel vor sta lucrurile. Momentan pretul fixat de mine este pentru orice buzunar. Cand voi fi nevoit sa ridic pretul, o voi face datorita cresterii preturilor la materialele pe care le folosesc.

Sa stii ca unei persoane (care nu se afla pe acest forum si nici pe un altul de profil) i s-a parut ca pretul cerut de mine pentru o macheta este exagerat de mare si ca m-ai mult de 50 lei n-ar trebui sa cer :D
Daca acea persoana ar fi avut habar ce-i aia o macheta construita manual si ce costuri de constructie implica, n-ar fi scos acea "perla" pe gura. :|
Acea persoana nu stie ca planurile dupa care fac machete, costa ceva bani, acea persoana nu stie ca daca n-am planuri ci doar date tehnice, sunt nevoit sa desenez planuri pentru macheta si de multe ori nu-mi iese din prima si sunt nevoit sa o iau de la capat.

Exact cum spuneam, multi nu stiu sa aprecieze munca depusa pentru produsul finit, de multe ori unii se dau mari spunand ca ei ar face mai bine cutare macheta, dar in fatza faptului implinit... ar claca. :-?
 
Dupa o pauza destul de lunga, timp in care am lucrat la alte machete, am reluat lucrul la DAC-uri.

Am fixat peretii laterali, peretele despartitor al cabinei, am pus barele de sustinere si compostoarele. Mecanismul de bracare nu este fixat ci pus doar pentru a fi pozat.





 
S-a revocat ordinul. Si macheta care ziceam sa o fac pentru mine, va fi cumparata de un client, asa ca raman tot fara autobuze in colectia personala.

Am construit bordul la cea de-a doua macheta si am pregatit agrafa din care fac schimbatorul de viteze.

 
Am terminat fatza autobuzului, am construit casuta cu numarul de linie, am montat parbrizul, urmand ca pana diseara sa "construiesc" partea de jos cu bara de protectie.







 
Gata si barele de protectie.

Bara spate facuta din komatex, alaturi de bara fatza care a primit deja autocolantul gri.





Urmeaza sa termin si bara spate de colantat, sa montez ambele bare pe macheta, sa pun tampoanele de cauciuc si numarul de inamtriculare care va fi... alb, deoarece clientul nu doreste numar de inmatriculare in mod special.
 
Fiind ocupat si cu alte machete, am amanat putin constructia acesteia.

Iata ce am mai facut:

- fatza - am fixat definitiv masca cu faruri;
- laterale - am scos in evidenta capacele de vizitare;
- spate - am pozitionat lampile optice.











Zic ca pana in prezent arata destul de bine si sper ca pana maine sa termin macheta. Sper...
 
Am terminat lucrul si la spatele machetei, am pus chederul geamului si al casutei cu nr de linie, am fixat lampa pentru "nr de inmatriculare", am pozitionat tampoanele de cauciuc de pe bara de protectie, am lipit "nr de inmatriculare", am pozitionat lampile de semnalizare, iar pe laterale, la capacele de vizitare, am pus ornamentele de cauciuc.

Urmeaza sa fac acoperisul si sa lucrez la ultimele detalii.