Cu mocanita pe Abrud - Campeni

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tyco

Well-Known Member
Trenulist
24 Iulie 2016
781
10
Arad
sageata-verde.uv.ro
WEBSITE
http://sageata-verde.uv.ro/
YAHOO
thetycoon_tyco
LOCATION
Arad
Cu ocazia zilelor Abrudului(9-10 iunie) s-au organizat plimbari cu mocanita pe ruta Abrud - Campeni.Corpul Ar-rail Club pentru documentare si fotografiere impreuna cu cristiCFR s-as intors azi noapte la 4 dimineata de la Abrud. A fost o excursie minunata insa din pacate si scurta.
Ne-am intalnit cu Cristi CFR in gara din Arad, el venind de la Tm cu acc de Iasi. In gara am pozat o drezina pentru catenara, si ne-am urcat in personalul de Brad.

Am coborat putin in Santana si am facut o poza la personalul de Brad care venea la Arad:

De la Brad am plecat cu o masina la Abrud. Peisajul a fost absolut superb:

Insa am mers mai departe pana la Rosia Montana, Mocanita plecand acolo sa astepte ceva invitati importanti. Noi am profitat de aceasta ocazie pentru a face o plimbare in plus de la Rosia Montana la Abrud...
Astfel am ajung in Halta Rosia Montana. Cladirea este transformata in casa:

Iesirea din Halta se afla la kilometrul 91+2:

Si iata ca mocanita, trasa de locomotiva Criscior 5, si-a facut aparitia. Dupa jumatate de an reintalnirea cu aceasta superba locomotiva a fost foarte frumoasa, noi petrercandu-ne mai mult de jumatate din timp in ea. Trenul a oprit in gara, asteptandu-si calatorii importanti.

Dupa o scurta calatorie am ajuns la Abrud.Gara se afla in curs de renovare, in ea aflandu-se o locuinta.

Noi ne-am asezat pe linie si am inceput sa vorbim cu cei care conduc locomotiva, in asteptarea trailerului cu celelalte locomotive. Intre timp Criscior 5 statea si astepta ziua de maine, presiunea din cazan scazand incetul cu incetul.

Dupa vreo 2 ore de stat de vorba ne-am plictisit si am inceput sa studiem zona.
Am descoperit o mica locomotiva diesel de manevra, care avea insa rulmenti lipsa si astfel nu a functionat :(

Ne-am urcat in locomotiva si am studiat-o foarte atenti...

si apoi am pornit spre capatul garii...

am dat peste o borna de macaz...

Insa surpriza...Macazul nu mai avea sistem de schimbare....insa mai avea cheie ;)

Gabi(grandpagscout) si cu Cristi au vrut sa vada cat de usor se misca macazul. Doar amanboi au reusit sa schimbe complet macazul.

Dupa ce am explorat toata gara ne-am intors la locomotiva sa o mai studiem. Iata inscriptiile de pe ea:


Si iata o inscriptie plasata pe o cladire langa gara...

Si cladirea in sine (ne-a distrat enorm situatia)

Dupoa o intreaga zi am lasat mocanita la Abrud iar noi, impreuna cu muncitorii, am plecat la Campeni pentru a fi cazati la un motel. dupa ce am fost cazati am plecat putin la plimbare prin campeni...Cu asta s-a incheiat ziua 1 din expeditia noastra!
 
Ne-am trezit dimineata la prima ora, iar la ora 6 eram deja la abrud alaturi de mecanici. Primul lucru pe care l-am observat a fost locomotiva cu aburi care a sosit in timpul noptii, direct de la Cluj, pentru a isi face probele pe traseu si a pleca in Anglia.

Iar domnul Hocevar supraveghea intreaga activitate:

Locomotiva era sub presiune, insa nu avea destula pentru a putea fi urnita...

Insa intr-un final a avut destula presiune si a coborat fericita de pe trailer.

In timpul noptii au incercat mutarea aburoasei cu ajutorul locomotivei diesel verzi, insa aceasta era stricata. Ea a ramas in fata rampei pana cand aburoasa a avut destula presiune pentru a putea cobora din trailer si a o impinge.

Intre timp Criscior 5 astepta trezirea la viata...

Aburoasa englezilor a fost manevrata langa Criscior 5

Iar intr-un final a fost si Criscior 5 adusa la viata:

A fost "spalata" cu putina motorina pentru a-i oferi un plus de stralucire:

Si a plecat pentru a se cupla in fata vagoanelor.

Iar cealalta aburoasa a fost pusa pe rampa pentru a fi verificata de noii ei patroni, englezii.

Criscior 5 a dus langa vagoanele de calatori, vagonul de marfa care urma sa fie tras de catre cealalta locomotiva...

Iar cealata aburoasa a coborat de pe rampa pentru a se cupla la el.

Intr-un final cele 2 aburoase fiind gata de drum

Iar cristi CFR s-a si imbarcat, in vagonul restaurant:

Trenurile au asteptat trailerul care aducea ultima locomotiva, un Krauss, impreuna cu inca un vagon pentru trenul marfar. Trailerul a sosit insa vagonul nu a putut fi dat jos fara macara...

...astfel trenurile au plecat in sfarsit in prima cursa din acea zi, marfarul plecand in fata:

Iata insa ca trenurile s-au oprit:

Motivul?

Intre timp televiziunile i-au luat un interviu dl. mecanic

Problema a fost insa in scurt timp rezolvata iar noi ne-am pregatit de pelcare:

Astefel am ajuns in gara din Campeni.

s-a realizat o manevra...


Criscior 5 a preluat vagonul de marfa

l-am atasat garniturii de persoane...

Si a urmat cireasa de pe tort, aburoasa englezilor a fost cuplata impreuna cu Criscior 5.

Astfel s-a creat o garnitura extrem de impresionanta formata din 2 aburoase, un vagon de marfa si 2 de calatori:

tren mixt cu tractiune dubla pe ec. ingust in gara Campeni:

Cele 2 locomotive sunt gata de plecare...

Si speram ca aceasta cupla improvizata va tine:

Iata ca am plecat...In aceasta zona linia a fost complet acoperita de pamant, ea trebuind curatata in prealabil.

Gabi...

Care facea poze si el...

eu...

Si domnul Hocevar langa ramasitele unui semnal...

Asa arata linia...

Iata insa ca trenul s-a oprit:

Lumea a coborat...

Iar dupa ce intr-un final linia a fost eliberata....

Trenul s-a retras in padure si a iesit cu viteza, trecand pe langa o biserica, oferindu-ne ocazia de a realiza niste poze si filmulete foarte frumoase...

Dar imediat de a trecut de noi s-a oprit iar noi ne-am urcat inapoi in vagoane.



Ne-am indreptat spre H. Rosia Montana

tren mixt cu tractiune dubla pe ec. ingust in halta Rosia Montana:

si am pornit spre Abrud. Odata ajunsi acolo am dat peste locomotiva Krauss stationand la linia 1.

Interiorul locomotivei Krauss care, datrita unui injector stricat, nu a fost pusa sub presiune cat am stat noi acolo :(

Distributia locomotivei Krauss:

O proveliste foarte rara. 3 aburoase una langa alta, din care 2 sub presiune:

Lumea statea si le poza...

Dupa ce am terminat de pozat trenul de calatori a pornit spre o noua cursa, oprinduse la mijlocul traseului pentru a realiza o poza, ultima din aceasta expeditie.

Dupa ce am realizat al 2 lea drum Campeni - Abrud, Corpul Ar-rail Club pentru documentare si fotografiere a plecat spre casa, luat acc de Sighetul Marmatiei din gara Campia Turzii, ajungand acasa Duminica la ora 4.00
Au fost prezenti la aceasta expeditie Eu, Gabi (grandpagscout) si Cristi CFR. Daca am uitat ceva ii invit sa completeze.
Multumim pe aceasta cale domnului Georg Hocevar pentru amabilitatea sa dar si pentru faptul ca a reusit sa adune laolalta 3 locomotive cu aburi. Asteptam cu nerabdare urmatorul tren turistic.
Acestea fiind spuse va las sa admirati pozele realizate in cele 2 zile!
Noapte Buna tuturor!
 
Salut.

Tyco te rog vezi ce poti face cu pozele de mai sus care nu se vad, de asemenea te rog sa imparti articolul in mai multe mesaje.(copy/paste)

Rubrica asta e in restructurare, vreau sa mut articolul la locul potrivit, insa mai intai sa il reparam.

ms.
 
tyco a spus:
...
Iar cealalta aburoasa a fost pusa pe rampa pentru a fi verificata de noii ei patroni, englezii.

...

Stiati ca, de fapt, in UK, mai precis in Tara Galilor, la Welshpool and Llanfair Light Railway, se afla nu numai 764.425, ci si 764.423?

Chiar pe prima pagina a site-ului lor este o poza cu 764.425.

Noroc ca au altii grija de locomotivele noastre...
 
Nu sunt singurii care au grija de locomotivele noastre, Vali!

Uite aici: http://en.wikipedia.org/wiki/File:OmahaZooRiva.jpg

Asta este una din locomotivele caii ferate Alba Iulia-Zlatna, salvata in mod miraculos de la distrugere. La sfarsitul anilor '60, am vizitat de mai multe ori depoul de mocanite din Alba Iulia. Pe vremea aceea locuia acolo o matusa, sora bunicii. Ma ducea bunica in vizita duminica; ea statea de vorba cu sora ei, iar eu aveam voie sa inspectez locomotivele pe acolo, sub supravegherea atenta a mecanicilor din depou.

Pe urma, prin anii '80 am stat de vorba cu un ceferist batran, care mi-a povestit cum a fost aceasta locomotiva urcata pe un vagon platforma si trimisa in afara tarii, in Austria. Atunci m-am gandit ca e "pierduta pentru totdeauna". Iata ca azi, pierdute sunt cele care au ramas in Romania, iar cea "plecata" e in buna stare functionala la gradina zoologica din Omaha!
 
mocanita

<r>Am si eu o intrebare...care nu imi da pace, in fiecare an de ziua Abrudului<br/>
circula mocanita si dupa ce program ? <E>:?:</E></r>
 
Buna Tiamat,

Bine ai venit pe forum...!!

Pana in acest an si zilele orasului Abrud au fost insotite de calatorie cu mocanita de la Brad. Sper ca si anul asta sa fie la fel.

Oricum daca esti interesat de acivitatea mocanitei de la Brad (Criscior 5)...link-ul http://cfi.ro/noutur.html o sa-ti fie de ajutor.

Bafta mare...