Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Cu mocanita pe Abrud - Campeni

Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Cu mocanita pe Abrud - Campeni

Mesaj de tyco » Dum Iun 10, 2007 11:13 pm

Cu ocazia zilelor Abrudului(9-10 iunie) s-au organizat plimbari cu mocanita pe ruta Abrud - Campeni.Corpul Ar-rail Club pentru documentare si fotografiere impreuna cu cristiCFR s-as intors azi noapte la 4 dimineata de la Abrud. A fost o excursie minunata insa din pacate si scurta.
Ne-am intalnit cu Cristi CFR in gara din Arad, el venind de la Tm cu acc de Iasi. In gara am pozat o drezina pentru catenara, si ne-am urcat in personalul de Brad.
[Link Removed for Guests]
Am coborat putin in Santana si am facut o poza la personalul de Brad care venea la Arad:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
De la Brad am plecat cu o masina la Abrud. Peisajul a fost absolut superb:
[Link Removed for Guests]
Insa am mers mai departe pana la Rosia Montana, Mocanita plecand acolo sa astepte ceva invitati importanti. Noi am profitat de aceasta ocazie pentru a face o plimbare in plus de la Rosia Montana la Abrud...
Astfel am ajung in Halta Rosia Montana. Cladirea este transformata in casa:
[Link Removed for Guests]
Iesirea din Halta se afla la kilometrul 91+2:
[Link Removed for Guests]
Si iata ca mocanita, trasa de locomotiva Criscior 5, si-a facut aparitia. Dupa jumatate de an reintalnirea cu aceasta superba locomotiva a fost foarte frumoasa, noi petrercandu-ne mai mult de jumatate din timp in ea. Trenul a oprit in gara, asteptandu-si calatorii importanti.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Dupa o scurta calatorie am ajuns la Abrud.Gara se afla in curs de renovare, in ea aflandu-se o locuinta.
[Link Removed for Guests]
Noi ne-am asezat pe linie si am inceput sa vorbim cu cei care conduc locomotiva, in asteptarea trailerului cu celelalte locomotive. Intre timp Criscior 5 statea si astepta ziua de maine, presiunea din cazan scazand incetul cu incetul.
[Link Removed for Guests]
Dupa vreo 2 ore de stat de vorba ne-am plictisit si am inceput sa studiem zona.
Am descoperit o mica locomotiva diesel de manevra, care avea insa rulmenti lipsa si astfel nu a functionat :(
[Link Removed for Guests]
Ne-am urcat in locomotiva si am studiat-o foarte atenti...
[Link Removed for Guests]
si apoi am pornit spre capatul garii...
[Link Removed for Guests]
am dat peste o borna de macaz...
[Link Removed for Guests]
Insa surpriza...Macazul nu mai avea sistem de schimbare....insa mai avea cheie ;)
[Link Removed for Guests]
Gabi(grandpagscout) si cu Cristi au vrut sa vada cat de usor se misca macazul. Doar amanboi au reusit sa schimbe complet macazul.
[Link Removed for Guests]
Dupa ce am explorat toata gara ne-am intors la locomotiva sa o mai studiem. Iata inscriptiile de pe ea:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Si iata o inscriptie plasata pe o cladire langa gara...
[Link Removed for Guests]
Si cladirea in sine (ne-a distrat enorm situatia)
[Link Removed for Guests]
Dupoa o intreaga zi am lasat mocanita la Abrud iar noi, impreuna cu muncitorii, am plecat la Campeni pentru a fi cazati la un motel. dupa ce am fost cazati am plecat putin la plimbare prin campeni...Cu asta s-a incheiat ziua 1 din expeditia noastra!
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Dum Iun 10, 2007 11:14 pm

Ne-am trezit dimineata la prima ora, iar la ora 6 eram deja la abrud alaturi de mecanici. Primul lucru pe care l-am observat a fost locomotiva cu aburi care a sosit in timpul noptii, direct de la Cluj, pentru a isi face probele pe traseu si a pleca in Anglia.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Iar domnul Hocevar supraveghea intreaga activitate:
[Link Removed for Guests]
Locomotiva era sub presiune, insa nu avea destula pentru a putea fi urnita...
[Link Removed for Guests]
Insa intr-un final a avut destula presiune si a coborat fericita de pe trailer.
[Link Removed for Guests]
In timpul noptii au incercat mutarea aburoasei cu ajutorul locomotivei diesel verzi, insa aceasta era stricata. Ea a ramas in fata rampei pana cand aburoasa a avut destula presiune pentru a putea cobora din trailer si a o impinge.
[Link Removed for Guests]
Intre timp Criscior 5 astepta trezirea la viata...
[Link Removed for Guests]
Aburoasa englezilor a fost manevrata langa Criscior 5
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Iar intr-un final a fost si Criscior 5 adusa la viata:
[Link Removed for Guests]
A fost "spalata" cu putina motorina pentru a-i oferi un plus de stralucire:
[Link Removed for Guests]
Si a plecat pentru a se cupla in fata vagoanelor.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Iar cealalta aburoasa a fost pusa pe rampa pentru a fi verificata de noii ei patroni, englezii.
[Link Removed for Guests]
Criscior 5 a dus langa vagoanele de calatori, vagonul de marfa care urma sa fie tras de catre cealalta locomotiva...
[Link Removed for Guests]
Iar cealata aburoasa a coborat de pe rampa pentru a se cupla la el.
[Link Removed for Guests]
Intr-un final cele 2 aburoase fiind gata de drum
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Iar cristi CFR s-a si imbarcat, in vagonul restaurant:
[Link Removed for Guests]
Trenurile au asteptat trailerul care aducea ultima locomotiva, un Krauss, impreuna cu inca un vagon pentru trenul marfar. Trailerul a sosit insa vagonul nu a putut fi dat jos fara macara...
[Link Removed for Guests]
...astfel trenurile au plecat in sfarsit in prima cursa din acea zi, marfarul plecand in fata:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Iata insa ca trenurile s-au oprit:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Motivul?
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Intre timp televiziunile i-au luat un interviu dl. mecanic
[Link Removed for Guests]
Problema a fost insa in scurt timp rezolvata iar noi ne-am pregatit de pelcare:
[Link Removed for Guests]
Astefel am ajuns in gara din Campeni.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
s-a realizat o manevra...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Criscior 5 a preluat vagonul de marfa
[Link Removed for Guests]
l-am atasat garniturii de persoane...
[Link Removed for Guests]
Si a urmat cireasa de pe tort, aburoasa englezilor a fost cuplata impreuna cu Criscior 5.
[Link Removed for Guests]
Astfel s-a creat o garnitura extrem de impresionanta formata din 2 aburoase, un vagon de marfa si 2 de calatori:
[Link Removed for Guests]
tren mixt cu tractiune dubla pe ec. ingust in gara Campeni:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Cele 2 locomotive sunt gata de plecare...
[Link Removed for Guests]
Si speram ca aceasta cupla improvizata va tine:
[Link Removed for Guests]
Iata ca am plecat...In aceasta zona linia a fost complet acoperita de pamant, ea trebuind curatata in prealabil.
[Link Removed for Guests]
Gabi...
[Link Removed for Guests]
Care facea poze si el...
[Link Removed for Guests]
eu...
[Link Removed for Guests]
Si domnul Hocevar langa ramasitele unui semnal...
[Link Removed for Guests]
Asa arata linia...
[Link Removed for Guests]
Iata insa ca trenul s-a oprit:
[Link Removed for Guests]
Lumea a coborat...
[Link Removed for Guests]
Iar dupa ce intr-un final linia a fost eliberata....
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Trenul s-a retras in padure si a iesit cu viteza, trecand pe langa o biserica, oferindu-ne ocazia de a realiza niste poze si filmulete foarte frumoase...
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Dar imediat de a trecut de noi s-a oprit iar noi ne-am urcat inapoi in vagoane.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Ne-am indreptat spre H. Rosia Montana
[Link Removed for Guests]
tren mixt cu tractiune dubla pe ec. ingust in halta Rosia Montana:
[Link Removed for Guests]
si am pornit spre Abrud. Odata ajunsi acolo am dat peste locomotiva Krauss stationand la linia 1.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Interiorul locomotivei Krauss care, datrita unui injector stricat, nu a fost pusa sub presiune cat am stat noi acolo :(
[Link Removed for Guests]
Distributia locomotivei Krauss:
[Link Removed for Guests]
O proveliste foarte rara. 3 aburoase una langa alta, din care 2 sub presiune:
[Link Removed for Guests]
Lumea statea si le poza...
[Link Removed for Guests]
Dupa ce am terminat de pozat trenul de calatori a pornit spre o noua cursa, oprinduse la mijlocul traseului pentru a realiza o poza, ultima din aceasta expeditie.
[Link Removed for Guests]
Dupa ce am realizat al 2 lea drum Campeni - Abrud, Corpul Ar-rail Club pentru documentare si fotografiere a plecat spre casa, luat acc de Sighetul Marmatiei din gara Campia Turzii, ajungand acasa Duminica la ora 4.00
Au fost prezenti la aceasta expeditie Eu, Gabi (grandpagscout) si Cristi CFR. Daca am uitat ceva ii invit sa completeze.
Multumim pe aceasta cale domnului Georg Hocevar pentru amabilitatea sa dar si pentru faptul ca a reusit sa adune laolalta 3 locomotive cu aburi. Asteptam cu nerabdare urmatorul tren turistic.
Acestea fiind spuse va las sa admirati pozele realizate in cele 2 zile!
Noapte Buna tuturor!
Ultima oară modificat Dum Iun 10, 2007 11:17 pm de către tyco, modificat de 2 ori în total.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Mar 27, 2008 10:20 am

Salut.

Tyco te rog vezi ce poti face cu pozele de mai sus care nu se vad, de asemenea te rog sa imparti articolul in mai multe mesaje.(copy/paste)

Rubrica asta e in restructurare, vreau sa mut articolul la locul potrivit, insa mai intai sa il reparam.

ms.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1433
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Dum Mar 01, 2009 12:26 am

tyco scrie:...
Iar cealalta aburoasa a fost pusa pe rampa pentru a fi verificata de noii ei patroni, englezii.

...
Stiati ca, de fapt, in UK, mai precis in Tara Galilor, la [Link Removed for Guests], se afla nu numai 764.425, ci si 764.423?

Chiar pe prima pagina a site-ului lor este o poza cu 764.425.

Noroc ca au altii grija de locomotivele noastre...
Ultima oară modificat Dum Mar 01, 2009 10:19 am de către felippe, modificat 1 dată în total.
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Mar 01, 2009 9:48 am

Nu sunt singurii care au grija de locomotivele noastre, Vali!

Uite aici: [Link Removed for Guests]

Asta este una din locomotivele caii ferate Alba Iulia-Zlatna, salvata in mod miraculos de la distrugere. La sfarsitul anilor '60, am vizitat de mai multe ori depoul de mocanite din Alba Iulia. Pe vremea aceea locuia acolo o matusa, sora bunicii. Ma ducea bunica in vizita duminica; ea statea de vorba cu sora ei, iar eu aveam voie sa inspectez locomotivele pe acolo, sub supravegherea atenta a mecanicilor din depou.

Pe urma, prin anii '80 am stat de vorba cu un ceferist batran, care mi-a povestit cum a fost aceasta locomotiva urcata pe un vagon platforma si trimisa in afara tarii, in Austria. Atunci m-am gandit ca e "pierduta pentru totdeauna". Iata ca azi, pierdute sunt cele care au ramas in Romania, iar cea "plecata" e in buna stare functionala la gradina zoologica din Omaha!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
tiamat
Mesaje: 41
Membru din: Joi Feb 11, 2010 12:00 am
Localitate: timisoara
Contact:

mocanita

Mesaj de tiamat » Sâm Feb 27, 2010 11:30 pm

Am si eu o intrebare...care nu imi da pace, in fiecare an de ziua Abrudului
circula mocanita si dupa ce program ? :?:
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Dum Feb 28, 2010 7:10 pm

Buna Tiamat,

Bine ai venit pe forum...!!

Pana in acest an si zilele orasului Abrud au fost insotite de calatorie cu mocanita de la Brad. Sper ca si anul asta sa fie la fel.

Oricum daca esti interesat de acivitatea mocanitei de la Brad (Criscior 5)...link-ul [Link Removed for Guests] o sa-ti fie de ajutor.

Bafta mare...
Sa se-nvarta roata<br>
Scrie răspuns

Înapoi la “Imagini galerie”