Reportaj "Castelul Corvinestilor si Gara Mica"

sharky

Mesaj de sharky » Joi Feb 08, 2007 10:37 pm

Sunt de necomentat pozele postate de Calin CRB! Bravo ! Asteptam poze noi ;)
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Dum Iun 03, 2007 4:14 pm

Dupa modul in care se prezinta sina (groapa pe interior si pamant batatorit pe exterior) asi zice ca s-a circulat de curand pe ea, cel putin in cadrul fabricii unde sunt facute pozele.
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

poze de pe traseu 5 iunie 2009

Mesaj de COMBO » Dum Iun 07, 2009 1:19 pm

Intrarea în tunelul cel mare dinspre Govă’jdia:
[Link Removed for Guests]
Intrarea în tunelul cel mare dinspre Zlaşti:
[Link Removed for Guests]
în interiorul tunelului cel mare de 747 m:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
un refugiu în interiorul tunelului cel mare:
[Link Removed for Guests]
sus pe stânci pe lâng㒠că’tunul Tulea aproape de Govă’jdia aici au fost trei poduri metalice:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Ziduri de sprijin, podeţe şi traseul să’pat în stâncă’:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
"canioane" să’pate prin stânc㒠penru linia ferat㒠îngustă’:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
nu ştiu exact ce reprezint㒠aceste semne:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
terasamentul şi alte ziduri de sprijin împreun㒠cu un peisaj de neuitat:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
mocă’niţa mea pe dou㒠roţi :-D :
[Link Removed for Guests]
vedere de pe terasament pe valea Govă’jdiei mai exact la că’tunul Că’ţinaş:
[Link Removed for Guests]
pe la spatele fabricii Talc-Dolomită’:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Tunelul cel mic de 42 m şi interiorul:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Linia existent㒠şi materialul rulant:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Mie Iul 22, 2009 1:59 pm de către COMBO, modificat de 3 ori în total.
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

poze document din iulie 1995

Mesaj de COMBO » Dum Iun 07, 2009 1:40 pm

Prezint aici ceva imagini nostalgice din trecutul apropiat al traseului CFI Hunedoara:
un vagon de că’lă’tori tip UNIO:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] aici este revopsit
[Link Removed for Guests] aici acelaşi vagon înainte de "cosmetizare"
dou㒠vagoane pentru piatr㒠şi dou㒠locomotive pe aburi abandonate:
[Link Removed for Guests]
şi alte poze din acelaşi an:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Un vagon de marf㒠tip GANZ:
[Link Removed for Guests]
Azi atât o mai ră’mas din materialul rulant (restul a fost vândut ori la fier vechi ori la alţi propietari):
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Mie Iun 24, 2009 10:07 am de către COMBO, modificat de 3 ori în total.
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mar Iun 09, 2009 9:15 pm

Vezi c㒠ai bifat ,,Dezactiveaz㒠cod HTML în acest mesaj".
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Mar Iun 09, 2009 9:43 pm

nu, nu am bifat "dezactiveaz㒠codul html din acest mesaj"
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Iun 10, 2009 3:07 pm

buna baieti,

am si eu o intrebare mai OT, venita de la un om care cand a fost ultima data pe acolo acum mai bine de 15 ani lumea era inca in regula si pe Iancu de Hunedoara, principe al Transilvaniei si regent si fiul sau Matyas Corvin, rege al Ungariei, inca ii chema asa cum ii chemase si cand au trait...

care "geniu" pesemne de la capitala a schimbat "Corvin" in "Corvinescu", frate? de ce sa romanizam un nume deja romanesc? ce bine suna Ionescu, Popescu, Radulescu si Corvinescu... cine a fost asa de dobitoc incat sa faca o asemenea neghiobie? :roll:

de fiecare data cand romanii si-au falsificat propria istorie au avut numai de pierdut... si undeva unii oameni inca nu s-au invatat minte... :-(

acum ne putem intoarce la subiect.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Vin Iun 12, 2009 3:42 pm

banui ca titlul topicului spune ceva de Corvinesti...dar Corvinescu...suna penibil.

Nu era mai bine castelul Corvinilor.
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Iun 13, 2009 2:46 am

pesemne ca Hunyad sau Huniade nu suna suficient de "rrrrrrrrrromanesc" :-(
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Mie Iul 22, 2009 1:55 pm

Luni 6 Iulie 2009 au început scoaterea liniei de pe ultimul tronson de 2,3 km de cale ferat㒠îngust㒠din Hunedoara. Azi au ajuns cu tă’iatul pe la depou şi mai jos de depou. Cele dou㒠locomotive şi zece vagoane vor fi luate în propietatea Georg Hocevar, înc㒠se negociază’. De asemenea vor vi tă’iate şi ultimele poduri: podul cel mare care a fost schimbat în 1989 şi primul pod în curb㒠din ţară’. Decizia a venit din partea lui Ovidiu Tender deţină’torul SC Talc-Dolomit㒠SA Zlaşti ca din lipsa banilor s㒠se treac㒠la valorificarea la fier vechi tot ce nu este folosit şi este în conservare. Depoul va fi vândut sau demolat, iar în curtea depoului s-a deschis un night club "Mojo". Un video şi câteva imagini despre distrugere:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Aici este filmuleţul în timpul demolă’rii:

Ăsta a fost CFI Hunedoara prin 1998:

ADIO CFI Hunedoara..................THE END
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Mie Iul 22, 2009 4:24 pm

:-x :-x :-x :-x :-( :-( :-( :-(
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Mie Iul 22, 2009 4:58 pm

Va salut,

Cu durere in suflet trebuie sa spun ca n-am avut curajul sa accesez niciunul dintre cele doua link-uri postate aici cu bunavointa lui combo.Poate si pentru faptul ca amintirile legate de astfel de evenimente m-au marcat se pare pentru tot restul vietii de "feroviar".

Din pacate, m-am nascut in alte vremuri decat acelea, insa cateva amintiri vagi din perioada copilariei le pastrez de cand mergeam in vacante cu parintii prin tara. Doua astfel de cai ferate minunate ( si singurele de altfel ) pe care le-am vazut vreodata in servici sunt cele de la Agnita si Hunedoara. N-am sa uit niciodata frumoasele L45H si farmecul aparte al acestor linii. Nu-mi ramane decat sa regret ca nu am apucat sa umblu mai mult sa vad si restul.

Dincolo de toate acestea nu ne raman prea multe lucruri de spus, decat probabil, ca acest gen de episoade sunt caracteristice noua ca si popor si probabil ca asa cum au disparut peste 900 de locomotive cu abur, cum au disparut triaje intregi de pe fata pamantului, gari, linii, tot la fel vor disparea si restul ! Sa nu care cumva sa creada cineva ca linia Sibiu-Agnita va mai fi pusa in servici vreodata, ori ca cineva se va gandi macar utopic sa repuna in functie 151.002, un 060-DD ori 241+142. Nu, ele vor rugini in continuare in locurile unde ruginesc si acum, pana la un moment dat cand un umflat cu burta peste curea, va simti nevoia sa isi schimbe masina de fitze si nu va sti cum sa faca rost de bani.

Aduceti-va aminte cate locomotive unicat s-au pierdut in parcurile reci de la Strehaia, Baciu Triaj, Marasesti, Fetesti, Ciceu si asa mai departe si cum s-au inchis peste noapte niste linii ale caror loc era in alta parte decat la gunoi. Din pacate toate aceste lucruri minuate au trecut in eternitate si nu vor ramane vii decat in amintirea celor din ce in ce mai putini care au avut ocazia sa se minuneze de ele, ori in fotografiile vechi realizate de niste oameni care s-au gandit ca acele poze s-ar putea sa insemne ceva.Regret amarnic ca, chiar si copil fiind n-am avut inspiratia sa fotografiez tot ce prindeam, desi mergeam zilnic in zone feroviare sa admir trenurile, si detineam un aparat foto cu film. Niciodata nu m-am gandit sa imortalizez macar o scena de atunci. Copil fiind insa, de unde era sa stiu ce vremuri aveau sa vina, ca locomotivele si multe din locurile de odinioara unde mi-am petrecut minunata copilarie, aveau sa dispara in colimatorul unor marsavii ? Ca vor fi batjocorite si aruncate la gunoi fara pic de demnitate si respect la adresa inaintasilor care de multe ori si-au dat sangele si viata pentru ca acestea sa vada lumina zilei ?

De ce nici macar planul inclinat de la Comandau n-a putut fi pastrat ? Am vazut niste poze recente si m-am ingrozit. Liniile nu se mai vad deloc, macazele sunt descomplectate, podul de acces la plan e distrus complet...

Pacat pentru ceea ce se intampla... pacat ca nici macar putinul care ne-a mai ramas nu stim sa-l pretuim...in fata mafiei si a nemerniciei nimic nu sta in cale....mare pacat :-(
Avatar utilizator
f33
Mesaje: 231
Membru din: Mar Ian 15, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de f33 » Mie Iul 22, 2009 11:43 pm

Pacat...mare pacat.As fi vrut sa-mi duc copiii candva prin acele locuri...si prin altele.Dar se pare ca-i voi duce sa vada doar betoane, multe betoane, daramaturi (nu ruine) si niste frumoase vile.Ale alora care fac sau permit sa se faca tot jaful asta.Poate linia asta statea in drumul "turismului ecumenic"...acu' i-au facut loc.Si nu pot decat sa adresez felicitari ministerelor culturii si turismului.Si, ca sa incerc sa pastrez un limbaj decent, le mai urez fix ce ziceau muncitorii din primul filmulet."Noi nu ne vindem tara"...mai bine am vinde-o sau am dona-o cat mai repede...poate o iau unii care stiu ce sa faca cu ea.Si chiar ma doare ce-am zis la final...
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Joi Iul 23, 2009 12:29 pm

Buna,
Am citit si eu cele de mai sus, am vazut si pozele, filmele sunt prea "crude"...oricum din toata treaba asta e si un lucru bun, si acela ca tot s-a mai salvat ceva, locomotivele si vagoanele...si cine stie odata si odata dupa ce trece criza eu cred ca o sa vedem un tren pufaind prin zona aceea.

Ganditi-va ca terasamentul, tunelurile, si alte lucrari de arta au ramas si pot fi vazute...cu o investitie, nu prea mare, sinele de cale ferata pot fi montate la loc...si o jumatate de traseu, dupa mine si cel ai frumos, poate fi strabatut cu trenl.

Acea zona e frumoasa, si de cate ori am ocazia ma duc prin acea zona...drumul e bun si e plin de cabane, pensiuni inca nu a vazut.

@F33 - nu pot sa-ti dau dreptate in ceea ce ai scris ....pentru ca sa sti ca ruine nu prea mai vezi prin Hunedoara...cel putin pe langa castel...care incet incet ajunge la forma de odinioara...Exista un proiect de renovare si lucrarile au avansat destul de mult si "ciudat" de repede...am ramas uimit la o vizita la castel cate s-au schimbat in interiorul lui...si astept finalul.

Cat despre vehea gara, acolo chiar era razboi...si imi vine sa rad cand acolo am auzit ca se deschide un night-club...dar zile multe nu cred ca o sa aibe.

In concluzie eu unul sunt optimist si privesc partea plina a paharului

La Sibiu-Agnita...eu cred ca o sa vedem si trenul mergand, poate nu pe intreaga distanta, dar cel putin pe jumatate sigur...acolo lucrurile au evoluat destul de bine si acea asociatie de inimosi, se descurca excelent, si pentru asta au toata stima mea. au reusit sa reconditioneze niste vagoane si cateva locomotive, asa ca inceputul a fost facut.

Spor si santate la toata lumea
Sa se-nvarta roata<br>
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Joi Iul 23, 2009 2:58 pm

@ f33, cu siguranta ca linia statea in gat cuiva, altfel nu se explica motivul taierii ei. Turism....exista asa ceva in Romania ? Hmmm :-? Tara e deja vanduta...si vanduta scump. Credite de 20 si ceva de miliarde, alea alea...

Claudiu, m-as bucura enorm sa ma insel in cele de scrise mai sus de mine, si optimismul tau sa devina o realitate. Daca s-ar intampla asta cred ca ar fi pentru prima oara cand as afirma cu tarie ca m-am inselat amarnic in ceea ce priveste tara in care traiesc. Din pacate insa am vazut lucruri - si nu putine - care nu prea imi mai dau curaj sa fiu optimist... :(

O zi frumoasa !
Scrie răspuns


Înapoi la “Imagini galerie”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori