Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Reportaj "Castelul Corvinestilor si Gara Mica"

Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 324
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de kltrainlover » Joi Iul 23, 2009 4:23 pm

Filosofii greci antici spuneau: "Fiecare popor isi are conducatorii pe care ii merita". Ne meritam soarta atat timp cat suntem o natie adormita, anesteziata, cat timp suntem incapabili de a ne scutura de politicieni de doua parale si de afaceristi mafioti care si-ar vinde si mama pentru cativa euro. Dar , vai, acesti politicieni si afaceristi nu sunt si ei romani, nu provin din poporul roman - sunt senegalezi sau congolezi? Din pacate, dupa cum spunea un mare istoric contemporan roman, natia noastra este grav bolnava, corodata de coruptie, lasitate, incapabila de initiativa ( cel putin in acest moment ). In mod cert avem si multi oameni onesti, de bun-simt, competenti in cadrul poporului roman dar din pacate acestia nu sunt in posturi de decizie ca sa poata face ceva util pt tara asta iar o alta parte din ei emigreaza ( e dreptul lor firesc, mai ales cand vad bataia de joc care se practica in Romania ).
M-a durut sufletul cand am citit despre demontarea acestei linii. Cata stupiditate crasa din partea guvernantilor nostri postrevolutionari care nu se gandesc decat la capatuiala proprie. Niciodata nu si-au pus problema ca "turismul feroviar" poate aduce mult mai multi bani decat niste sine vandute la fier vechi. Nu avem patrimoniul turistic al Frantei sau al Greciei, nu suntem impanziti de castele medievale ca Germania, dar un patrimoniu feroviar de linie ingusta am avut in mod cert. Daca statul roman s-ar fi implicat in acordarea unor facilitati atractive investitorilor dispusi sa investeasca in scopul punerii / mentinerii in functiune in scop turistic al acestor linii, turismul nostru ar fi avut mult de castigat. Nu suna a batjocura sloganul campaniei Ministerului turismului "Romania - land of choice"? cand vedem ce s-a intamplat cu liniile inguste din Romania?
Si apropo de Turism . Romania se mandreste cu cetati / castele construite de strainii , sasi (nemti ) in principal. Sau vezi cazul Peles ( Carol I , german de origine ) . Nu era oare o completare perfecta a obiectivului turistic pricipal Castelul Huniazilor / Corvinestilor ( nu polemizez pe nume) un circuit turistic cu mocanita?
Din pacate doar sufletele noastre de pasionati feroviari sunt indurerate. Guvernantii sunt in continuare "ei cu ei" :-( :-( :-( :-( :-( :evil: :evil: :evil:
Ultima oară modificat Joi Aug 27, 2009 11:30 pm de către kltrainlover, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
kablu
Mesaje: 323
Membru din: Joi Feb 25, 2016 8:07 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de kablu » Joi Iul 23, 2009 6:42 pm

Domnilor .... citesc , citesc .... si raman uimit .
O multime dintre noi critica politicienii , natia si altele , dar .... doar atat :!:
Oare care dintre noi a incercat sa faca ceva sa nu se intample lucrurile acestea ???? Suntem ca si soacra si nora cu drobul de sare ( sper ca imi mai aduc bine aminte despre fabula/povestirea respectiva ) :(|) toti ne plangem , dar nu facem nimic ! Baietii de la Agnita probabil s-ar bucura enorm de vreo 10-15 forumisti VOLUNTARI care sa dea o mana de ajutor la lucrarile de acolo , mai ales ca majoritatea dintre noi suntem in concediu , dar preferam Tunisia , Croatia sau defunctul litoral din romanika :(|) Probabil si Georg Hocevar ar fi la fel de bucuros daca ne-am oferi poate sa-l mai ajutam cu una sau alta , dar in loc sa-l ajutam unii ( spre bucuria mea nu sunt membrii ai forumului ) il reclama pe la politie :( .
p.s. RESPECTE pentru cei care au participat la restaurarea locomotivei de la Sfantu Gheorghe
RESPECTE pentru dl. Hocevar
RESPECTE pentru toti cei care incearca sa faca una alta , dar nu au avut ocazia sa faca publice actiunile lor
... pentru ceilalti ...... :bye:
[Local Link Removed for Guests] furnizorul oficial de infrastructura feroviara pentru calea ferata ingusta a lui Kablu
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Joi Iul 23, 2009 7:12 pm

Da, asa este din pacate...Romania este o tara defecta...din multe puncte de vedere. De schimbat nu stiu cat se va schimba, tinand cont ca daca s-ar fi putut schimba ceva, s-ar fi schimbat catusi de putin in astia 20 de ani. Ce-am castigat de la Revolutie ? Am dat dat Securitatea, avem legea 298. Am dat magazinele cu produse romanesti putine pe supermarket-uri pline cu produse de import pe care si asa nu le putem cumpara ca n-avem bani. Am trecut de la o frica politica la o frica economica...Diferenta nu e niciuna decat aparenta.

@ kablu : din pacate ce zici este adevarat. La noi nu exista spirit colectiv. Doar spiritul de turma primeaza pe peste tot. E normal sa se intample asta pentru ca daca te uiti, chiar si in comunitatea de pasionati exista n'spe mii de bisericute, toate separate in fel si fel de forumuri care mai de care mai de doi lei, facute in urma certurilor cu 2-3 persoane de pe alte forumuri. De ce nu suntem in stare sa lasam de la noi si sa acceptam greseala altuia urmarind un scop comun de care sa ne bucuram cu totii ? La noi scopul final se pierde in ceata oportunismului, si din cauza asta nu putem fi capabili sa facem ceva.

Cand am incercat realizarea asociatiei Trains Romania si am incercat intrunirea membrilor declarati amatori sa faca parte din asociatie, ne-am lovit numai de raspunsuri "nu pot", "lucrez sambata", "mi-a fatat hamsterul", "imi repar masina", etc. Nu si-a manifestat nimeni un interes real pentru asa ceva, prin urmare actiunea s-a impotmolit si a stagnat. Sa ne gandim ca daca nu suntem in stare sa conlucram in a face astfel de demersuri petru o asociatie puternica, nu putem pretinde ca X si Y sa vina sa vopseasca aburoaice, pentru ca sigur nu va veni nimeni. Nimeni nu da doi lei pe voluntariat si pe astfel de actiuni . De ce ? Pentru ca fiecare e pentru el :"de ce sa fac eu ceva ca asa a zis X ca e bine, cand in timpul ala ma pot duce in gara sa fac poze si sa azvarlu pe un forum de rahat ? :(

Daca ar fi existat o asociatie la nivel national, am fi avut curajul poate, sa ne ducem sa le dam in cap si sa-i luam la puricat pe cei care au demolat linia aceasta, cine a dat dispozitie, sub ce motiv si asa mai departe. Atata vreme cat pe fiecare il doare in cot, astfel de lucruri se vor repeta, nu la nesfarsit, ci pana in momentul in care bruma din acest patrimoniu feroviar minunat va disparea cu totul.

Sentimentele care primeaza la multi dintre pasionatii nostri sunt invidia, ura, individualismul si egoismul.Astia suntem, n-avem ce face...

:(
Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 324
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de kltrainlover » Joi Iul 23, 2009 9:25 pm

Combo, multumim pt link:

Stie cineva cu ce viteza aproximativa ruleaza LDH-ul din videoclip intre minutele
6:07 si 6:36?
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Joi Iul 23, 2009 9:28 pm

Cam între 15 şi 30 Km/h şi nu este LDH ci L45H.
A nu se confunda LDH cu L45H
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 324
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de kltrainlover » Joi Iul 23, 2009 10:58 pm

COMBO scrie: nu este LDH ci L45H.
A nu se confunda LDH cu L45H
ai dreptate, m-am exprimat gresit.
Cand s-a inchis aceasta linie?
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Joi Iul 23, 2009 11:11 pm

E tare filmul!

In alte tari, exista TURISM INDUSTRIAL. Aceasta linie era ideala pentru asa ceva. Se putea face un circuit industrial in zona adevarat. Mai ales ca in Hunedoara este una dintre cele mai vechi otelarii din tara. Am fost intr-un asa circuit la o exploatareminera in Spania. Era coada si numai cu programare.
Dar vorba lui Kablu, mergem in alte tari sa vedem ce-au avut ei.
Noi mai avem noroc cu TENDER (interesant nume) ca aplica bine regula celor 3R (Recuperare, Reciclare, Refolorisre) :-x asa ca de patrimoniul industrial se vor bucura turcii sau chinezii care vor face penare din tabla provenita de la sinele de la Hunedoara, care pana la urma vor ajunge pe bancile scolii din Ghelari. Si acel copil va spune: Unite ce penar au fcaut chinezii...............

Eusebiu
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Joi Iul 23, 2009 11:14 pm

Nu avea interesul Ovidiu Tender pentru aşa ceva, vroia doar bani instanţi.
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Iul 24, 2009 8:39 am

Doar n-o fi un privat mai breaz decit un sef de la CFR cind e vorba de bani veniti ca o pleasca.
Dar ma mir ca nu se gindeste deloc la turism precum Cristescu.
Nu-i iau apararea dar ala macar a dat o locomotiva primariei sa o expuna, a mai expus un avion, pastraza linia de la Govora (inca), face un complex de agrement la fabrica de armament de la Orastie.
Desi demoleaza la greu la Faur.
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Vin Iul 24, 2009 9:32 am

kltrainlover scrie: ai dreptate, m-am exprimat gresit.
Cand s-a inchis aceasta linie?
Aceast㒠linie a funcţionat pân㒠acu doi ani. Transporta calcarul de la gara mic㒠din Hunedoara pân㒠la staţia de descă’rcare din Zlaşti la cantonul I chiar în spatele fabricii de talc-dolomită’.
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Vin Iul 24, 2009 9:35 am

Ultimul tronson ră’mas a fost de 2,3 km din totalul de 13 km ce a fost odată’, acum nu o s㒠ră’mân㒠nimic, doar terasamentul, nişte traverse, cele dou㒠tunele, pilonii şi suporţii podurilor.
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Joi Aug 27, 2009 9:43 pm

Cu mândrie v㒠anunţ c㒠s-a înfinţat un blog despre mocă’niţa Hunedoarei. [Link Removed for Guests] Acum distrugerea s-a mai sistat deocamdat㒠a mai ră’mas podul cel mare şi podul curb şi vreo 800 m de cale ferat㒠de la gara mic㒠pân㒠la depou. în depou înc㒠mai sunt cele dou㒠L45H şi în faţa depoului cele zece vagoane de marfă’.
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
delly
Mesaje: 54
Membru din: Vin Ian 16, 2009 12:00 am
Localitate: Aiud
Contact:

Mesaj de delly » Lun Aug 31, 2009 2:01 pm

Apropo de Castelul Corvinilor (aceasta este denumirea oficiala), in 2-3 saptamini va incepe constructia schelei de lemn pentru a favoriza accesul la componentele artistice exterioare ala Galeriei Huneazilor. Lucrez la firma care se ocupa de aceste componente artistice, si miercurea trecuta s-au aprobat fondurile pentru schela. Aceasta va sta 4-5 ani, in mod sigur se va folosi si pentru refacerea paramentului. Asa ca cei din partea locului, care doriti sa mai fotografiati superbul monument, mai aveti la dispozitie 2-3 saptamini...
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Lun Aug 31, 2009 3:20 pm

Mai Delly...mai exact ne poti spune, mai exact, unde o sa fie postata schela?...
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
laurentiu1971
Mesaje: 185
Membru din: Mar Mar 10, 2009 12:00 am
Localitate: timisoara
Contact:

Mesaj de laurentiu1971 » Lun Aug 31, 2009 3:27 pm

reusite pozele,insa din pacate ne arata si civilizatia sau nepasarea noastra.
pacat ca nu stim sa profitam de peisajele si locurile care pot atrage turisti,mai ales ca fiind si o linie de tren prin zona noi preferam sa o lasam in paragina(ca sa aiba stim noi cine grija de ea sa ramana numai indicii pe unde a trecut odata linia)decat s-o exploatam.
Scrie răspuns

Înapoi la “Imagini galerie”