Concurs de idei

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Trainsylvania Railway Club lanseaza un concurs de idei
constand in alegerea a doua garii (statii) CFR ce urmeaza a fi reproduse la scara H0 in vederea participarii cu acestea la viitoarele expozitii de modelism.

Conditii de participare:

- participantul la concurs trebuie sa propuna o pereche de doua gari (statii) CFR ce ar putea fi reproduse la scara H0
- participantul trebuie sa precizeze pe ce magistrala sunt cele 2 gari, sa ofere poze cat de cat detaliate cu gara in general, cu cladirile ce compun gara si cu schema liniilor (eventual si o schita a acestora)

Cerinte cu privire la cele doua gari:

- ideal este ca aceste gari sa se afle pe aceeasi magistrala, nu obligatoriu gari vecine, insa de preferat nu la distanta mare una fata de cealalta
- fiecare gara trebuie sa contina minim 4 linii de garare si sa fie gari de tranzit si nu terminale
- obligatoriu una din cele 2 gari trebuie sa aiba o linie de intrare la un capat, doua linii de intrare la capatul opus, celalata gara poate fi atat cu linie simpla cat si cu linie dreapta la ambele capete
- este preferabil sa fie electrificate
- garile trebuie sa fie drepte (in cel mai rau caz iesirile din gara sa fie paralele)
- fiecare gara sa aiba maxim 6-7 linii, si ideal ar fi sa fie cat mai putine macaze, dkw-uri, etc, astfel incat costul sinelor sa nu fie mare
- ideal ar fi ca, garile sa nu fie la distanta foarte mare de Cluj astfel incat sa putem ajunge si noi acolo sa le pozam/masuram (ca si exemplu, ne-ar fi foarte greu sa ajungem pana in Constanta sa pozam / masuram niste gari)
- am prefera gari cu cladiri clasice, nici simple, nici complicate, cu ceva anexe precum o magazie de marfuri, etc

Propunerile care nu respecta aceste cerinte nu sunt luate in considerare.

In cazul in care este aleasa o idee, premiul oferit castigatorului este in valoare de 100 lei (daca se aleg ambele gari propuse) sau de 50 lei (daca se alege o singura gara din cele doua propuse).
 
Salut!

Din pacate nu am timpul necesar sa particip la modul serios la acest concurs. Dar pot sa propun strict ca si idee, pentru cei disponibili, pe linia 400, intre Baia Mare si Dej, urmatoarele gari care mie intotdeauna mi-au placut.

- Satulung pe Somes, intotdeauna a avut o gara cocheta si ingrijita, placata cu caramida aparenta, cateva anexe, un peron frumos la linia 1
- Cuciulat care mi s-a parut interesant prin faptul ca are o statie de incarcare piatra, piatra ce se extrage chiar peste drum. Relieful ce incadreaza gara este de exceptie: Somesul, deja impunator prin dimensiuni, gara, statia de incarcare a pietrei, imediat deasupra - drumul- iar dincolo de drum cariera de piatra. Din pacate este o gara in linie curba. Sper ca memoria sa nu imi joace feste si sa o confund cu alta gara din apropierea Jiboului :oops: Se fac vreo 12 ani de cand nu am mai fost cu trenul pe acolo. Este tipul de gara stil mai nou cu acoperis terasa, fara sarpanta (haizas, pentru ardeleni :p )
- Ileanda, este gara unde se termina segmentul de linie dubla de pe 400 , aceasta continuindu-se cu linie simpla pana la Baia Mare.

Evident ca portiunea aceasta nu e electrificata dar Ileanda e la cateva statii distanta de Cuciulat si poate acest lucru ar fi un avantaj.

Sper ca ideile acestea sa fie de folos cuiva mai harnic decat mine.

Al za best tutulor!
 
Salutare!

V㒠propun dou㒠gă’ri din apropierea localită’ţii natale: Gara Fă’lticeni<i></i> de pe submagistrala 510 şi Gara Suceava – Burdujeni<i></i>, situat㒠pe magistrala 500.

Fotografiile cu Gara Suceava Burdujeni sunt urmă’toarele:

Gara Suceava Burdujeni


Faţada:


Colţuri Laterale:



Aspect detaliat faţada


Peron:
IMG_3811%202.jpg


Tavan peron
IMG_3814%202.jpg


Bagaje de mână’
IMG_3816%202.jpg


Felinar
IMG_3817%2022.jpg


Aspect lateral
IMG_3838%202.jpg


Bordura peron
IMG_3846%202.jpg


Aspect faţad㒠spre calea ferată’


Aspect interior


O schiţ㒠cu aceast㒠gar㒠poate fi gă’sit㒠aici şi este realizat㒠de suceveanul Andrei Bîrsan.

http://img237.imageshack.us/img237/7972/garasuceavaproiectdn3.jpg

Dac㒠este necesar s㒠realizez schiţa, o fac, numai să’-mi specificaţi.

--------------------

Imaginile cu Gara din Fă’lticeni:

WC-ul


Peron


Vederi cu faţa la calea ferată’




Vederi din partea rutieră’



Schiţa gă’rii Fă’lticeni:
 
Prima gara ar trebui sa fie fara indoiala Aiud, pe magistrala 300, o gara tipica austro-ungara cu hala de coletarie (o cladire spectaculoasa cu niste arce din caramida aparenta la ferestre) si separat magazia de marfuri, o cladire cu pereti din lemn. Cladirile nu sunt foarte complicate, dar au farmecul lor. Ce este interesant la toate aceste gari: Accesul la magazia de marfuri se face din linia I-a, motiv pentru care liniile de parcurs curent sunt de regula urmatoarele: 2, 3, etc.

Asa arata in 2007:
bflsvbt9fm6ohfyja.jpg


Asa arata in 1919 (vederea este circulata in 1919, e posibil ca imaginea sa fie mai veche):
bflstj8qvfz4l6geu.jpg



A doua gara e mai putin cert care ar trebui sa fie, insa as sugera o gara cu o arhitectura un pic mai spectaculoasa, care sa contrasteze cu prima, care e destul de "plata".

Aceasta ar putea sa fie gara Dej-Calatori, o alta gara tipic austro-ungara insa cu o imagine diferita. Nu in ultimul rand, Statia Dej este nod feroviar intre magistralele 400 si 401, deci in felul acesta se va rezolva si cerinta de a avea o intrare si doua iesiri.

Asa arata gara Dej inainte de primul razboi mondial:
bfltaot9tn5no7lp2.jpg


Bafta!
 
Salut,

desigur ca toate propunerile voastre sunt interesante,
pentru inceput voi raspunde pe scurt legat de fiecare propunere :

- gara Suceava Burdujeni este superba insa din pacate mult prea mare si complexa pentru a fi reprodusa in timp util, are si putin cam multe linii
- gara Falticeni se apropie mai mult de ce avem nevoie
- gara Aiud o stiu foarte bine, e grozava, din pacate si asta e cam mare ca numar de linii si complexitate dar nu asta ar fi problema ci faptul ca cele 2 intrari in gara sunt in curba si nic macar opuse ca si curbura
- gara Dej s-ar putea sa fie o varianta
- garile propuse de @scumpi27 - nu am nici o idee despre cum arata

Multumim tuturor pentru implicare.

p.s. nu am zis ca fiecare are voie sa faca doar o propunere, deci ca la loto, cat mai multe variante cat mai multe sanse de reusita :D
 
sa-mi fie cu iertare ca intervin critic dar prin prisma "regulamentului" sunt deja exclusi toti cei care nu sunt din zona clujului (sau nu propun gari din acea zona).
parca nu e "fair"...

inteleg motivul tau Florine dar cred ca se "pierd" multe posibilitati cu aceasta restrictie...
poate ca daca s-ar gasi si alte metode de "verificare", fara sa implice deplasarea la locul faptei, ar fi mai multi concurenti...

succes
 
@saebbs ai dreptate insa nu am zis ca e obligatoriu sa fie zona Clujului,
astfel concursul nu ar avea sens pentru ca in zona asta cam stim garile,
am zis nu foarte departe de Cluj, asta insemnand timp rezonabil de deplasare pana acolo, adica ideal ar fi ca deplasarea pana la locul cu pricina sa ia pana la 5-6 ore iar in intervalul asta, ca sa dau un exemplu se incadreaza un drum pana la Timisoara / Arad si toate garile de pe traseu.

Asta nu inseamna ca nu acceptam idei care nu se incadreaza in aceasta conditie.

(am modificat in anunt, noua formulare fiind: "- ideal ar fi ca, garile sa nu fie la distanta foarte mare de Cluj ...." :D )
 
Dupa ce am citit si recitit posturile de mai sus, am incercat sa-mi fa co idee referitoare la cum doriti sa arate gara pe care urmeaza sa o costruiti si astfel am si eu 2 propuneri:

- Gara din Orastie - magistrala 200
imaginile sunt de pe forumul www.train-sim.ro/forum/viewtopic.php?t=771

http://i168.photobucket.com/albums/u162/Bobby_TM/Poze%20TM%20-%20BT/IMG_0270.jpg
http://i168.photobucket.com/albums/u162/Bobby_TM/Poze%20TM%20-%20BT/IMG_0271.jpg
http://i168.photobucket.com/albums/u162/Bobby_TM/Poze%20TM%20-%20BT/IMG_0272.jpg

Mentionez ca acest tip de gara poate fi vazut si la Savarsin si vechea gara din Deva, arata la fel inainte de a fi demolata

Cealalta propunere este gara din Ilia - magistrala 200

imaginile sunt de pe forumul www.train-sim.ro/forum/viewtopic.php?t=771

http://i682.photobucket.com/albums/vv185/Bobby_TM1/TM%20-%20BT%202009/IMG_0413.jpg
http://i168.photobucket.com/albums/u162/Bobby_TM/Poze%20TM%20-%20BT/IMG_0223.jpg
http://i168.photobucket.com/albums/u162/Bobby_TM/Poze%20TM%20-%20BT/IMG_0227.jpg
http://i682.photobucket.com/albums/vv185/Bobby_TM1/TM%20-%20BT%202009/IMG_0412.jpg
 
Salutare baieti, aveti dreptate in privinta marimii, gara Burdujeni e o cladire care te lasa cu gura cascata, insa va dati doctoratul in modelism cu un asemenea subiect.

Sunt insa foarte curios cum ati reusi sa realizati in model o cladire precum gara Poiana Tapului, un exemplu superb de arhitectura montana de pe magistrala 300. Vezi imaginea postata de Catalin aici: http://forum.lokomotiv.ro/poze/poiana_tapului.jpg
 
Salut,

Orastie este frumoasa si ne-am gandit si noi la ea, ar mai fi asemanatoare si Sibot.
O problema ar fi ca pe aceasta magistrala nu este gara cu intrari 1 / 2, ori nu stiu eu.

@claudiu_ne2000 cate ceva despre intrarile in Orastie si Ilia poti sa ne zici? Sunt drepte, sunt in curba, cate linii au garile, sau ce detalii mai sunt?

@victorian din punctul meu de vedere orice se poate realiza, intrebarea este daca in timp util sau nu.
Parerea mea este ca atata timp cat "complex" si "mare" nu sunt impreuna, se poate realiza in timp util, cand aceste doua atribute se regasesc la aceeasi gara nu e bine, separat mai merge.

Tot pe 200 mai sunt interesante Blandiana (o intrare putin in curba :( ), Aurel Vlaicu si poate si altele care nu-mi vin in minte, micul inconvenient ramane acela ca nu gasim una cu dubla/simpla la intrari pe aceasta magistrala.
 
Buna din nou,

o sa incerc sa rapsund cat mai bine...

Referitor la Gara din Ilia. aceasta are 1 intrare din directia Arad (linie dubla electrificata) si inca o intrare din directia Lugoj (line simpla neelectrificata). Intrarea dinspre Arad e dreapta totodata si intrarea dinspre Lugoj...curba la linia dinspre Lugoj se face in dreptul localitatii Gothatea, unde este si podul peste mures (puteti verifica pe google earth. Are o singura iesire spre Deva...tot in linie dreapta

am atasat aici si un print screen cu gara din Ilia


Referitor la gara din Orastie, aceasta are o intrare (linia dubla electrificata dinspre Simeria) si o intrare (ce nu mai exista astazi) clalea ferata ingusta de la Costesti - Gradistea Muncelului...ce venea chiar pe lanaga drumul ce duce la gara dinspre oras. Iesirea catre Sibot, este in curba dupa cum se poate vedea si pe google earth.



Daca mai trebuie clarificari ma duc intr-un week-end pana acolo si fac mai multe poze.

Vechea Gara din Deva


Update:

Acum am mai revazut mesajul de la Florin si mai am catvea completari, sper sa fie bune, in gara Ilia sunt 3 linii principale, cea de la Lugoj, si dubla linia arad-Simeria, apoi mai sunt inca 3 linii (cel putin) pentru manevra la solozurile de cereale si depozitul de lemne... Ca fapt divers au mai ramas in picitoare si instalatiile de alimentare cu apa a tenederului locomotivelor cu aburi.
La Orastie (zic din amintiri) sunt 5 linii in dreptul garii, 2 principale si restul de manevra
 
Vezi gara Poieni, inainte de Ciucea. Are o intrare cu linie dubla, o iesire cu linie dubla, apropae de Cluj si este si in proiect de a fi electrificata :)
 
de ce va cramponati pe gara cu 1\2 intrari?faceti un modul cu de tranzitie,de la linie dubla catre linie simpla... :roll:
 
cosmin78 a spus:
de ce va cramponati pe gara cu 1\2 intrari?faceti un modul cu de tranzitie,de la linie dubla catre linie simpla... :roll:

Pentru ca ar fi mai bine ca trenurile sa se opreasca in gara si nu in camp :)

Daca nu gasim una cum dorim evident ca asta va fi ultima solutie.
 
daca faci un P.O.,se opresc si in camp. :p

eu ma refeream la faptul ca puteti face cele doua gari pe linie dubla si apoi faceti un modul care sa treaca pe linie simpla.
din cate im aduc aminte,pe ruta Craiova-Timisoara,este linie dubla,nu im aduc aminte bine pana unde(cred ca inainde de defileu),insa stiu ca trecerea de la dubla la simpla se face pe traseu...si sunt convins ca nu este singurul caz.
Sunt curios pe Bucuresti-Brasov daca este vreo gara asa cum vreti voi...relieful este propice pentru asa ceva...
 
Da, ai dreptate si tu,
vom vedea,

deocamdata nu spunem NU complet garilor in curba, pentru ca sunt destul de interesante, de exemplu din ce vad pe imaginea de pe google, gara Orastie ar putea fi facuta, anexata cu un modul curba de 45 grade (reversibil) avand astfel posibilitatea sa iesi din gara fie la 90 grade, fie sa revi la zero grade (paralel cu liniile din gara),
ramane insa conditia ideala, de gara dreapta.
 
Daca nu deranjez pot sa va propun o gara destul de interesanta amplasata pe magistrala 300, se numeste Medias, va pot ajuta cu poze, cu shema liniilor si cu amplasarea cladirilor, daca doriti binenteles.