Concurs de idei

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ok, cu prima ocazie bag poze. Vreau sa mentionez pentru cei care nu stiu ca aceasta este o gara amplasata pe linie dubla electrificata, iar in ambele parti ale firului principal se mai gasesesc cate doua perechi de linii, 1 si 2 fiind pentru gararea trenurilor regionale, 3 si 4 sunt liniile curente unde stationeaza de obicei trenurile de lung parcurs care au ca timp de stationare intre 3 si 5 minute, liniile 5 si 6 sunt pentru gararea marfarelor ce trebuie sa acorde prioritate altor trenuri, si inca o linie sau doua daca nu ma insel pentru gararea locomotivelor si a drezinelor.
Ca si cladiri amplasate langa statie se gasesc cladirea garii , cladirea PTTR-ului :D si pe partea opusa o remiza pentru drezina pantograf...
.. dar cel mai bine este sa va prezint pozele...
PS s anu uit ca peste gara in fiecare capat se gasesc doua poduri unul pentru masini si pietoni iar altul numai pentru pietoni. :D
 
060-EA a spus:
eporteka a spus:
Vezi gara Poieni, inainte de Ciucea. Are o intrare cu linie dubla, o iesire cu linie dubla, apropae de Cluj si este si in proiect de a fi electrificata :)
Poieni are iesirea spre Oradea cu linie simpla!

Am gresit. Stiam, mai ales ca m-am consultat inainte de a posta informatia cu gogule earth
 
Daca-mi permiteti vin si eu cu o idee, nu de gara, ca acolo m-am pronuntat deja...dar daca florinn, ex. si restul prietenilor de la Cluj, ne-ar putea face o schita, cam cum ar trebui sa arate Gara, asezarea liniilor, intrarile, iesirile...eu cred ca sansele de a gasi o gara ar creste foarte mult.

Bafta mare la toata lumea

PS..."Ma intreb de ce s-a stabilit si un premiu in bani?..."
 
Claudiu... a scris:
PS..."Ma intreb de ce s-a stabilit si un premiu in bani?..."

"Finca" mai ieste cate unii care nu bea bere, d-aia! :D

Florinn, ideea de excelenta... daca voi postati o schita aproximativa cu felul cum v-ar placea sa arate modulul, ne-ar veni si noua pe urma mai simplu sa gasim o gara potrivita!
 
"Gara" Halta Timisul De Jos - ruta Brasov Predeal este interesanta o sina ai sus , una mai jos , in curba , bariera langa gara si stanca aceea interesanta intre linii + DN-ul mai jos , este spectaculaosa acea zona iar gara este o constructie simplista .
Numai ca sunt 2 linii :D
 
Salut aceasta initiativa a baietilor din Cluj, de a reproduce cate ceva din realitate, initiativa care cred ca este laudata nu doar de mine, ci de orice iubitor de cale ferata de pe acest forum. Din cauza timpului foarte putin de care dispun, n-am reusit sa citesc din acest topic decat din scoarta in scoarta, desi mi-as fi dorit s-o fac mai in detaliu si sa particip cu o idee inca de la inceput.

O prima propunere a mea ar fi sectiunea CF Timisu de Sus-Predeal, aflata pe M300, din mai multe motive, pe care vi le voi enumera mai jos :

-Statia Predeal este de o arhitectura deosebita de orice alta statie din tara, captivand atentia oricarui modelist. Executia nu este atat de grea pe cat pare.
- Statia Timisu de Sus este de asemeni ceva simplu si dragut, incadrat de un peisaj natural frumos
- Portiunea de sectie nu este mare, dispune si de tunele, curbe, cadru natural, facilitand prin urmare, diversificarea peisajului transpus pe diorame.
- Ca masuratori, se poate oricand, cel putin in ceea ce ma priveste, intr-o dupa amiaza e ca si rezolvata treaba. Cu poze la fel.
- Linia este dubla si electrificata
- Pe dioramele rezultate pot rula aceleasi trenuri ca si cele din realitate ( ex Dacia Express), crescand astfel realismul reproducerii.
- Se poate extinde dupa caz, spre Timisu de Jos, cum spunea si Bogdan, fiind statii la distante mici.
- Este sectie in declivitate : ar fi un lucru inedit de realizat acest lucru pe o diorama romaneasca, si nu este greu.
- Este o sectie simbolica in istoria caii ferate.

Tinand seama de toate aceste motive, sunt de parere ca reproducerea unei parti din aceasta sectie va fi cu siguranta un lucru inedit.In cazul in care sa spunem ca statia Predeal depaseste numarul admis de linii, se poate face cu usurinta portiunea Darste-Timisu de Sus, ele oferind si un peisaj rutier, (facilitand montarea unui Faller Car), curbe deosebite, etcetera.

Aceasta ar fi prima mea propunere pentru acest proiect. In cazul in care exista interes, ma angajez personal sa pun la dispozitie material in ceea ce priveste aceasta.

Toate cele bune !
 
George, si altii, multumim pentru interventii,
insa va rog cand propuneti o gara, daca nu sunt poze, macar o schita cu liniile, facuta si in paint, sa fie postata.
Altfel discutam fara sa stim despre ce discutam.

@sogard_2003 - Gara Medias este mult prea mare si prea complexa (numar mare de linii, foarte multe macaze)
@George
- Predeal are prea multe linii
- Timisu de Sus - nu am idee cu arata, ar ajuta o schita a liniilor si o poza cu cladirea garii
Este sectie in declivitate : ar fi un lucru inedit de realizat acest lucru pe o diorama romaneasca, si nu este greu. Exclus, conform standardului, pe toate modulele sina la capat de modul trebuie sa fie la 101 cm de sol.

@claudiu_ne2000 si @Victorian nu vad cu ce ar ajuta o schita, in specificatii am spus destul de clar urmatoarele : minim 4 linii, maxim 6-7, din start ce nu se incadreaza aici iasa din discutie si nu merita a fi propuse, am zis gara dreapta, din start garile cu linie in curba au sanse mici sa fie alese, adica cele in forma de U nu au nici o sansa, in forma de S sau L au mici sanse.

De ce nu vrem gara cu linii in curba? Pentru ca in cadrul unei expozitii ar ocupa mult spatiu, ar fi dificil de transportat modulele neavand cea mai practica forma. Asta nu inseamna ca excludem de tot posibilitatea realizarii unei gari in curba.

De ce s-a stabilit un premiu in bani?
De ce nu? .. Hai sa nu discutam de asta.
 
Florine, am sa ma ocup aceste zile de obtinerea unei schite de principiu a acestei gari.E destul de dificil cu obtinerea unei asemenea chestii, oficial exclus, asa ca ne bazam sa iasa neoficial.

Totusi o remarca : "standardul" legat de declivitate, mi se pare aberant indiferent cine l-a stabilit.Cu alte cuvinte, nici nu ma intereseaza cine a stabilit asta Nu mi-o lua in nume de rau, e doar o parere personala, bazata pe faptul ca pentru realism, trebuie sa respecti oarecum si geometria liniei, indiferent care e ea :D
 
George nu e aberant deloc,
daca nu ar exista o dimesniune standard cum te-ai cupla cu alte 50 de module venite din diferite colturi ale tarii?

Hai sa revenim la subiect.

Nu am cerut o schita oficiala ci o schita facuta de mana sa avem o idee despre ce vorbim.
 
Cele 2 gari propuse de mine se afla in Bucovina.Se poate ajunge usor atat cu trenul cat si cu masina.

1.Campulung Est,gara aflata pe M500.O gara cu o fosta remiza,actualmente hala albastra care se vede in poze s-a vrut a fi o remiza moderna insa proiectul a fost lasat balta.

O schita a liniilor se gaseste in poza din urmatorul link.

http://trainz.uv.ro/maps/schite/images/schita_gara_05.jpg

Cateva poze cu gara.
Cladirea statiei:



Cladirea de miscare:



Intrarea:







Si iesirea:



Poze by mardaryroby

Este un topic dedicat numai acestei gari cu o multime de poze aici: http://www.forumtrenuri.com/garile-din-romania-f12/gara-campulung-est-t344.htm


2.Gara Pojorita,aflata tot pe M500 dupa statia Campulung Est.Dupa iesire,spre Vatra Dornei,statia are o ramificatie spre Fundu Moldovei.
Cladirea Statiei:




Anexa:



O schita a liniilor se poate gasi in aceeasi imagine de sus:

http://trainz.uv.ro/maps/schite/images/schita_gara_05.jpg

Intrarea:




th_SDC10245.jpg






Iesirea din statie:

th_SDC10242.jpg


Iesirea din statie:



Poze by mardaryroby
 
Staia Jiblea (Calimanesti)

Modelism_Feroviar_Statia_Jilea_Plan%2Blinii%2Bstatie.jpg


Aceasta este varianta actuala a liniilor.
Ar fi de adaugat liniile care merg la depou, remiza si o parte din atelierele de prelucrari mecanice exista ca si ceva din gospodaria de carbune.
Nu mai sunt podul rotitor si liniile care duc la depou.
Se poate face o reconstituire.

Din pacate linia nu este electrificata.
 
sogard_2003 a spus:
Ok, cu prima ocazie bag poze. Vreau sa mentionez pentru cei care nu stiu ca aceasta este o gara amplasata pe linie dubla electrificata, iar in ambele parti ale firului principal se mai gasesesc cate doua perechi de linii, 1 si 2 fiind pentru gararea trenurilor regionale, 3 si 4 sunt liniile curente unde stationeaza de obicei trenurile de lung parcurs care au ca timp de stationare intre 3 si 5 minute, liniile 5 si 6 sunt pentru gararea marfarelor ce trebuie sa acorde prioritate altor trenuri, si inca o linie sau doua daca nu ma insel pentru gararea locomotivelor si a drezinelor.
Ca si cladiri amplasate langa statie se gasesc cladirea garii , cladirea PTTR-ului :D si pe partea opusa o remiza pentru drezina pantograf...
.. dar cel mai bine este sa va prezint pozele...
PS s anu uit ca peste gara in fiecare capat se gasesc doua poduri unul pentru masini si pietoni iar altul numai pentru pietoni. :D

Uooof ce am mai cautat subiectul asta, vad ca ati mai discutat. Intre timp am vazut ca pentru voi nu este ceea ce trebuie gara Medias, dar postez pozele oricum poate vrea cineva sa o vada.
 
Bine-bine si care sunt prea fericitele gari pe care le-ati ales pentru "modelare"?

Fara nici o discutie ca Burdujeni este in top, la nivelul sau peste garile austroungare din Transilvania si imi pare bine c-am reusit s-o vad macar in poze...

Apropo de standarde, la ultimul train fest din cluj m-am uitat putin pe sub module ca sa vad si eu cum respectati regulile de standardizare. Stie cineva sa-mi spuna cam cate mufe RCA au fost utilizate intre module conform respectivelor instructiuni?
:)

bafta!
 
Salut,

nu inteleg scopul intrebarii tale insa pot sa iti spun ca s-a pus problema chiar dinainte de expozitie sa gasim un inlocuitor pentru mufele RCA, s-a si gasit unul si il vom publica in cadrul standardului cat de curand.

Legat de garile alese, s-a facut Blandiana, despre a doua nu stiu nimic pentru ca nu trebuia sa o facem noi, a fost o intelegere care a picat.