Nessebar - Bulgaria 2015

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
La inceputul lunii iunie a avut loc o expozitie internationala de modelism in statiunea Nessebar - Bulgaria, la aceasta expozitie au fost prezenti si modelisti romani cu module la TT si H0
Afisul de prezentare al expozitiei : 




Am imprumutat poza de la cftt.
 
A fost a treia expozitie la care am participat in afara tarii. Ca intotdeauna a fost o experienta de neuitat, o organizare foarte buna si o cooperare cu ceilalti participanti excelenta.

Au fost doua scari prezente pentru dioramele modulare HO si TT.

Am realizat un set de poze in sala cu module H0, pentru a evidentia fiecare modul participant.

Schema de amplasare a modulelor :



Cu negru sunt modulele Bulgariei, cu albastru sunt modulele Romaniei din partea Clubului Feroviar Bucuresti, cu galben sunt modulele Romaniei din partea Clubului Improvizat Bucuresti. Pe sina simpla in centru au fost prezente trei module din Ungaria, nu sunt incluse in plan dar au fost montate in cadrul expozitiei.

Asadar primele poze :

Bucla de intoarcere NEW3 (in schema in partea de sus):








Modul 1 Bulgaria:




Modul 2 Bulgaria :




Modul 3 Bulgaria :




Modul 4 Bulgaria :




Modul 5 Bulgaria :




Modul 6 Bulgaria, se formeaza prima bretea pentru intrarea in gara :




Modul 7 Bulgaria, intrarea in gara:




Modul 8 Bulgaria :




Modul 9 Bulgaria :




Modul 10 Bulgaria :




Modul 11 Bulgaria, iesirea din gara :




Modul 12 Bulgaria :




Modul 13 Romania , Clubul Feroviar Bucuresti :




Modul 14 Romania, Club Feroviar Bucuresti :




Modul 15 Bulgaria :




Modul 16 Bulgaria :




Modul 17 Bulgaria :

 
Continui prezentarea cu un modul special , un racord de tip triunghi, doua linii pe sensul principal si o linie in racord. Modulul este in constructie.

Modulul 18 Bulgaria :




Modulul 19 Bulgaraia :




Modulul 20 Bulgaria :




Modulul 21 Bulgaria :




Modulul 22 Bulgaria :




Modulul 23 Bulgaria :




Modulul 24 Bulgaria :




Modulul 25 Bulgaria , a doua bucla de intoarcere :



 
Daca va mai aduceti aminte din topicul anterior triunghiul inseamna ca ati vazut ca are o continuitate.

In cele de mai jos se va observa cisrcuitul de linie simpla.

Modulul 26 Romania, din partea Clubului Feroviar Bucuresti :




Modulul 27 Romania, din partea Clubului Feroviar Bucuresti :




Modulul 28 Romania, din partea Clubului Improvizat Bucuresti :




Modulul 29 Romania, din partea Clubului Improvizat Bucuresti :




Modulul 30 Romania, din partea Clubului Improvizat Bucuresti :




Modulul 31 Romania, din partea Clubului Feroviar Bucuresti :




Modulul 32 Romania, din partea Clubului Feroviar Bucuresti :




Modulul 33 Ungaria :




Modulul 34 Ungaria :




Modulul 35 Ungaria :




Modulele 36 si 37 Bulgaria , constituie impreuna un triaj care in cadrul expozitiilor constituie locul de unde pornesc toate trenurile in circuit :





In total au fost 38 de module la scara H0 (bucla 1 nu am numarat-o).
 
sogard_2003 a spus:
Modulele 36 si 37 Bulgaria , constituie impreuna un triaj care in cadrul expozitiilor constituie locul de unde pornesc toate trenurile in circuit :


F.tare triajul. Se baga ceineva de la noi sa faca asa ceva pentru expozitiile din tara? Imi place ca au pus si acele rafturi pe picioare. Am sa fur ideea.

Cum s-a facut circulatia trenurilor? Dupa un orar?
 
Salut,

E musai un traj de genul ala , la cele trei expozitii la care am fost eu pana acuma nu a lipsit asa ceva.

Circulatia trenurilor la H0 a fost libera in limita bunului simt , adica nu am dat cu trenurile unul in altul :D

Circulatia trenurilor la TT a fost dupa program , acesta fiind stabilit inainte de expoitie.
 
Triajul la TT a fost chiar si mai tare . Din pacate eu nu am aparat profesional si interesul romanilor a fost preponderent pe H0 cu pozele, dar iti pot descrie sistemul si le pot cere poze. In speta folosesc o sina flexibila pe care p racordeaza (manual, e mai sigur) la linia de unde urmeaza sa plece garnitura.
O imagine cat de cat este aceasta:
http://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10606479_10206182352785348_7122789299669241073_n.jpg?oh=9f1d63999e7aaa005eb7c11a3a43ff75&oe=55EBE038
(da, stiu, este FB, dar se vede public, fara cont atasat)

10606479_10206182352785348_7122789299669241073_n.jpg


Un alt mlink interesant in care andreiul a pozat atat H0 cat si TT romanesc este:
http://www.facebook.com/andreihorne...1073741853.100001495428764&type=1&pnref=story
 
La TT nu am un ultim design pentru ca modificari d eultima ora au necesitat schimbari in scurt. Tocmai de aceea a participat si Gara Moinesti a RoTT , noi dorind sa participam doar cu 3 module.

Primul modul terminat a fost cel al lui cftt. Originalitatea povestii si migala au creat un modul frumos...:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10360557_10206188554700392_7270870501148133977_n.jpg?oh=644d00215725685f1c214431498fa659&oe=562BC7EA

Urmatorul a fost varianta TTista a Podului de la Valea Fetii (realizator Dorel Dumitru). PS: cand spun ca realizator este X sau Y ma refer la ceea ce este PE modul. Infrastructura a fost creata cu ajutorul lui Sogard Dragos, Razvan Morar (mrv), Andreiu Hornet (andreiul) si a inca unor prieteni. Designul este facut dupa modelul lui Dimitar Topolov si va reprezenta si este un standard adoptat deocamdata si de noi, fiind foarte versatil in conexiunile cu alte standarde.

Revin!
Podul:
11053504_1002964273055338_1228613146433430029_o.jpg
.

Urmatorul - care nu este gata - imi apartine si va reprezenta o veche remiza de linie ingusta

(nu luati in seama vopseaua de pe cabinele de Bucegi, era un grund, nu au mai fost vopsite.)
11411724_1002964183055347_6370913628044014533_o.jpg
.

Pentru frumoasa creatie manuala a lui Janos Bakai am mai creat un modul (tot neterminat):
11393600_1002964303055335_4558105631537933640_o.jpg


Si a mai fost unul pur gol ;-)

A...si a mai fost, cerut pe ultima suta de metri, si Gara Moinesti
https://lh3.googleusercontent.com/nTJmr1ckl_uxw4dqtMFAMorqiPZP06lX1-O-8RhVuPc=w1521-h1007-no

Ce trebuie inteles (si am inteles si eu tarziu). Acest eveniment a fost un meeting, o intalnire. Cu acces la public, dar scopul a fost intalnirea. In aceste intalniri modulele nu este necesar sa fie gata, ci sa fie functionale, sa respecte standardele, iar cei din spatele lor sa se concentreze pe activitati de tip mersul trenurilor, eventual cu activitati gen CARGO (Lemn cerut de Moinesti trebuie adus de la Gavaailovo cat mai repede, cu atasari la alte trenuri, etc etc). In TT s-a mers pe un sistem FREMO relaxat (ca pregatire pentru intalnirile pur FREMO din Europa), pe cand la H0 s-a mers, cum a spus si Dragos, la nivel de liber cu bun simt.

In ultima zi era sa se produca si un accident in TT (in FREMO se lasa cu penalizari) atunci cand doi sefi de gara NU au comunicat si au dat verde pe aceeasi linie la doua trenuri care veneau unul spre celalalt...

Din acest punct de vedere m-ar bucura sa vad mai multi pasionati care sa adere la TT, avand in vedere ca atat in SUD, cat si in VEST putem colabora international si national foarte bine... Cat priveste Estul colegii din Republica Moldova ar putea sa vina si ei cu TT-urile lor...

Oricum a fost prima colaborare la nivel de Bucuresti intre CFB, CIB si RoTT. Poate vom continua...