Excursie la FREILASSING-Germania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Avem un GPS Mio P550 up-datat la zi....iar Austria am facut-o de 4-5 ori prin concedii.....nu ne vom rataci.
Haideti colegi modelisti feroviari....forumisti.....si de prin tara....nu vreti sa faceti cumparaturi de paste...trenulete, vagonase sau chiar start seturi(aviz incepatorilor)???? Mai sunt 4 locuri.......poate plecam pe 9 Aprilie.
 
Ai dreptate Radu, nu m-am gandit la asta. Comunic acum: pretul este de ~150 euro....mai putin da, mai mult nu. Este costul transportului dus-intors cu Opel Vivaro, aer conditionat, dvd, taxe de drum+alte costuri. Vom avea si un portbagaj sus pe masina pt. orice eventualitate. Fratele meu pune masina la bataie si vom conduce amandoi cu schimbul.
 
Salutare tuturor....
Din pacate 2 dintre noi s-au razgandit....poate pretul a fost prea mare pt. ei....le recomand o excursie virtuala mai de graba....dar mai sunt sanse pe 16 si chiar pe 23 Aprilie...daca nu... "Radu Sofran" ....poate ne intalnim la Freilassing pe 30. Ma gandesc sa plec cu masina mea si sa mai iau 2-3 pers. cu mine....ca 150 euro e cam mult cei drept, dar asta e.
 
daca te hotarasti sa meergi pe 30 sa imi spui sa stabilim unde ne vedem acolo eu voi ajunge dupa ce merg in plonia si la dresda merg intiti la lok pavilion si apoi la freilasing
eu plec in 25 din tara in polonia
 
Salut Radu,
Pai cred ca in final plec cu masina mea....s-ar putea sa sa mearga si "victorian" din Constanta si mai caut 2 persoane. Cu siguranta ne vedem la Freilassing macar pentru o cafea...:)
Tinem legatura.
 
Aviz amatorilor......
Se pare ca nu se mai merge cu microbusul si voi merge cu masina mea personala.
Mai sunt 2 locuri pentru ca nu vom fi decat 4 in masina. Pretul este in functie de consumul masinii si il vom calcula la sfarsitul excursiei.
 
am si eu o intrebare:stie cineva magazinul are site? sau macar numele magazinului? :? :?:
 
@drg scuze ca nu am vazut pina acum ce ai intrebat magazinul se numeste Seigert are siteul www.Seigert.de numai ca pe site nu da prea multe informatii despre pretyuri si produse aflate in stoc ,el este situat vizavi de kaufland din freilasing la 50 de metri mai jos undeva catre iesire deci cind vi din salzburg intri in germania mergi 2 km si ajungi la kaufland care e pe partea dreapta cum te duci catre freilasing iar vizavi la 50 de metri tot inainte este magazinul
 
Salutare tuturor,
Se pare ca in sfarsit vom ajunge la Freilassing....adica eu si "victorian" din Constanta. Vom innopta in Salzburg, apoi vom vizita si muzeul din Freilassing....Asa ca Radu cum am zis mai sus ne vedem in Freilassing pe 30....oricum noi mai vorbim sambata la club.
 
Salutare tuturor,
Am mare nevoie de nr. de telefon a lui Radu Sofran....scuze de offtoping....
 
victorian a spus:
Salutare Claudiu, calatoria a fost super!

Preturile la modelele feroviare nu-s chiar de loc cum te-ai astepta acolo, fiind mai aproape de producator! Dupa un drum din asta si dupa o vizita intr-un magazin de profil incepi sa apreciezi mai mult eforturile unor dealeri de trenulete din Romania!

Dar pentru mine scopul principal n-au fost trenuletele, ci asta:

aye4qj6a6m90pu1zu.jpg


Este vorba despre unicul exemplar pastrat al locomotivei bavareze B IX, mai precis exemplarul cu numarul de fabricatie 1000 din 1874. Aceasta locomotiva este extrem de interesanta si pentru noi, romanii, fiindca patru exemplare identice au ajuns la CFR dupa 1877 si au fost, in perioada respectiva, cele mai rapide locomotive romanesti.

Locomotiva respectiva este pastrata incepand de acum doi ani la muzeul feroviar din Freilassing; inainte de asta a fost la Deutsche Museum, MĂźnchen.

Cam atat pentru azi, voi reveni insa pe parcurs cu alte amanunte, am facut o multime de poze de detaliu cu locomotiva in cauza.

Deocamdata, va rog sa analizati si sa apreciati detaliul "high tech" al elementului pentru curatirea sinei amplasat in fata rotilor alergatoare!

Salutari din Constanta,
Dorin
Salut Claudiu,
Calatoria a fost super....asa cum spune si Victorian(te salut Dorin), care la randul sau este un foarte bun copilot si un super partener de calatorii. Este adevarat ca preturile nu sunt asa cum ne-am asteptat, insa a meritat din plin...Victorian a vizitat muzeul si a venit de acolo implinit (se citea pe fata lui fericirea)...pacat ca nu am putut sta mai mult. De acolo am achizitionat o garnitura OBB -adica electrica 1016 si 3 vagoane 1:87 marca ROCO- la un pret destul de bun, lucru pe care l-as fi putut face si aici...insa a fost o excursie excelenta.
 
Va multumesc mult dragi prieteni!

Shikanne, pot adauga ca esti un super-pilot! Ca om cu o indelungata experienta de stat in dreapta si analizat felul de a conduce a fel de fel de soferi, pot spune ca am apreciat la justa valoare calitatile tale de sofer cu experienta, iar excursia a fost cu adevarat o reusita. Iti multumesc inca o data ca mi-ai dat ocazia sa-mi vizitez locomotiva favorita!

Catalin, merci mult de poza. Am cautat si eu prin pozele mele vechi insa n-am gasit nici o poza a locomotivei din gara terminus de la Istambul a Orient Expres-ului. Stiam sigur ca era acolo o locomotiva, insa nu stiam ce anume, pentru ca spre rusinea mea trebuie sa va spun ca in anul de gratie 1991, cand am trecut pe acolo, pasiunile mele feroviare erau in adormire...

Ce mi se pare mie bizar, Catalin, este faptul ca acest Krauss B-n2 din cate stiu eu este o tipica locomotiva germana DE MANEVRA, deci nu cred ca ar trebui sa fi avut nimic in comun cu Orient Expresul, care nici macar nu trebuia manevrat, ci doar schimbata locomotiva dintr-un capat in celalalt. Probabil ca a fost aleasa pur si simplu dintre variantele inca existente la data respectiva in parcul feroviar turcesc pentru a fi plantata drept "decor urban" in gara respectiva. Evident, faptul ca nu ar avea legatura cu Orient Expresul n-o face mai putin valoroasa!

Cat despre locomotivele B IX inmatriculate la CFR, si care au facut "cariera" pe prima linie 100% romaneasca Buzau-Marasesti, in mod sigur vom mai vorbi in lunile ce urmeaza, si, de ce nu, poate, incetul cu incetul, scriem aici toata cartea respectiva. Sunt convins ca o merita pe deplin!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
ma bucur de relatarile facute de voi si sigur in viitorul apropiat voi ajunge si eu pe acolo.

Inspirandu-ma din actiunea voastra am mers si eu 2 zile pana la budapesta intr-o excursie, de recunoastere, dar nu am ajuns sa vizitez muzeul locomotivelor de langa gara Kelleti, in schimb am facut ture pe dunare in cautarea remorcherului Zoltan, dar povestea asta e pe un alt forum si nu vreau sa fiu off-topic
 
@Victorian
Multumesc frumos de increderea pe care ai avut-o in mine si sper cu urmatoarele excursii pe care le voi organiza sa fii si tu printre noi....
 
cosmin78 a spus:
Multumim Dorin!excelente fotografiile!asteptam si restul ambielajului :D
nu ai uitat sa fotografiezi in detaliu si partea sectionata...nu? :D

pe fundalul ultimei fotografii...ce este structura aceea din lemn,in stanga?o diorama pe baza
de caroiaje in constructie? :roll:
Da Cosmin, felicitari pentru spiritul de observatie!

La Freilassing exista si o "grupa" puternica de modelism feroviar, iar acolo in spate se vede o diorama H0 in constructie care reprezinta tocmai Bw Freilassing.

Ar fi de explicat ca Freilassing este o gara de frontiera, fiind ultima din Bavaria inainte de trecerea spre Salzburg, in Austria. Acum nu mai exista aceasta practica si am vazut in mod frecvent locomotive germane care trec granita in Austria sau invers, insa in principiu exista obiceiul ca de la granita o garnitura sa fie preluata de locomotiva tarii respective. De aceea, atat la Salzburg cat si la Freilassing existau depouri importante, care puteau adaposti si face in mod operativ servicii pentru aceste masini. La fel era spre exemplu la Predeal, statie de frontiera intre Regatul Romaniei si Imperiul Austro-Ungar, pana in 1918.

Odata cu unificarea parcului feroviar pe intreaga Europa, dupa 2006 acest depou de la Freilassing a devenit foarte mare pentru nevoile actuale si a fost transformat in muzeu, gazduind diverse activitati de promovare a istoriei feroviare.

Diorama respectiva ocupa exact locul destinat unei locomotive, iar felul cum a fost amplasata face ca modelistii sa poata beneficia de existenta gropii de vizitare dintre sine pentru a realiza legaturile electrice pe sub diorama!

Desigur, am realizat un intreg "mozaic" atat al partii intregi, cat si a partii sectionate. Daca este interes pentru asta, pot pune in continuare poze.

Ambielajul este poate mai putin spectaculos decat la alte locomotive, fiindca locomotiva B IX are sasiul exterior (adica in "afara" rotilor) si dincolo de el mai exista doar biela motoare si cea cuploare, in timp ce toata distributia de tip Stephenson este interioara si nu este vizibila.