Excursie la FREILASSING-Germania

Intalniri ale pasionatilor pretutindeni in tara sau afara.
Avatar utilizator
shikanne
Mesaje: 574
Membru din: Mar Ian 29, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de shikanne » Joi Apr 17, 2008 9:28 pm

Salutare tuturor,
Se pare ca in sfarsit vom ajunge la Freilassing....adica eu si "victorian" din Constanta. Vom innopta in Salzburg, apoi vom vizita si muzeul din Freilassing....Asa ca Radu cum am zis mai sus ne vedem in Freilassing pe 30....oricum noi mai vorbim sambata la club.
Pe curand....

MiniCamera + bonus
Avatar utilizator
shikanne
Mesaje: 574
Membru din: Mar Ian 29, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de shikanne » Vin Apr 25, 2008 6:13 pm

Salutare tuturor,
Am mare nevoie de nr. de telefon a lui Radu Sofran....scuze de offtoping....
Pe curand....

MiniCamera + bonus
Avatar utilizator
radu sofran
Mesaje: 653
Membru din: Mar Feb 02, 2016 8:07 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de radu sofran » Sâm Apr 26, 2008 10:23 pm

ti am dat pm cu numarul meu eu sunt deja in polonia
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Lun Mai 05, 2008 4:11 pm

cum a fost calatoria?????????....cum sunt preturile acolo?
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
shikanne
Mesaje: 574
Membru din: Mar Ian 29, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de shikanne » Lun Mai 05, 2008 7:43 pm

victorian scrie:Salutare Claudiu, calatoria a fost super!

Preturile la modelele feroviare nu-s chiar de loc cum te-ai astepta acolo, fiind mai aproape de producator! Dupa un drum din asta si dupa o vizita intr-un magazin de profil incepi sa apreciezi mai mult eforturile unor dealeri de trenulete din Romania!

Dar pentru mine scopul principal n-au fost trenuletele, ci asta:

Imagine

Este vorba despre unicul exemplar pastrat al locomotivei bavareze B IX, mai precis exemplarul cu numarul de fabricatie 1000 din 1874. Aceasta locomotiva este extrem de interesanta si pentru noi, romanii, fiindca patru exemplare identice au ajuns la CFR dupa 1877 si au fost, in perioada respectiva, cele mai rapide locomotive romanesti.

Locomotiva respectiva este pastrata incepand de acum doi ani la muzeul feroviar din Freilassing; inainte de asta a fost la Deutsche Museum, MĂźnchen.

Cam atat pentru azi, voi reveni insa pe parcurs cu alte amanunte, am facut o multime de poze de detaliu cu locomotiva in cauza.

Deocamdata, va rog sa analizati si sa apreciati detaliul "high tech" al elementului pentru curatirea sinei amplasat in fata rotilor alergatoare!

Salutari din Constanta,
Dorin
Salut Claudiu,
Calatoria a fost super....asa cum spune si Victorian(te salut Dorin), care la randul sau este un foarte bun copilot si un super partener de calatorii. Este adevarat ca preturile nu sunt asa cum ne-am asteptat, insa a meritat din plin...Victorian a vizitat muzeul si a venit de acolo implinit (se citea pe fata lui fericirea)...pacat ca nu am putut sta mai mult. De acolo am achizitionat o garnitura OBB -adica electrica 1016 si 3 vagoane 1:87 marca ROCO- la un pret destul de bun, lucru pe care l-as fi putut face si aici...insa a fost o excursie excelenta.
Pe curand....

MiniCamera + bonus
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2209
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Mai 05, 2008 9:24 pm

Va multumesc mult dragi prieteni!

Shikanne, pot adauga ca esti un super-pilot! Ca om cu o indelungata experienta de stat in dreapta si analizat felul de a conduce a fel de fel de soferi, pot spune ca am apreciat la justa valoare calitatile tale de sofer cu experienta, iar excursia a fost cu adevarat o reusita. Iti multumesc inca o data ca mi-ai dat ocazia sa-mi vizitez locomotiva favorita!

Catalin, merci mult de poza. Am cautat si eu prin pozele mele vechi insa n-am gasit nici o poza a locomotivei din gara terminus de la Istambul a Orient Expres-ului. Stiam sigur ca era acolo o locomotiva, insa nu stiam ce anume, pentru ca spre rusinea mea trebuie sa va spun ca in anul de gratie 1991, cand am trecut pe acolo, pasiunile mele feroviare erau in adormire...

Ce mi se pare mie bizar, Catalin, este faptul ca acest Krauss B-n2 din cate stiu eu este o tipica locomotiva germana DE MANEVRA, deci nu cred ca ar trebui sa fi avut nimic in comun cu Orient Expresul, care nici macar nu trebuia manevrat, ci doar schimbata locomotiva dintr-un capat in celalalt. Probabil ca a fost aleasa pur si simplu dintre variantele inca existente la data respectiva in parcul feroviar turcesc pentru a fi plantata drept "decor urban" in gara respectiva. Evident, faptul ca nu ar avea legatura cu Orient Expresul n-o face mai putin valoroasa!

Cat despre locomotivele B IX inmatriculate la CFR, si care au facut "cariera" pe prima linie 100% romaneasca Buzau-Marasesti, in mod sigur vom mai vorbi in lunile ce urmeaza, si, de ce nu, poate, incetul cu incetul, scriem aici toata cartea respectiva. Sunt convins ca o merita pe deplin!

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Mar Mai 06, 2008 9:41 am

ma bucur de relatarile facute de voi si sigur in viitorul apropiat voi ajunge si eu pe acolo.

Inspirandu-ma din actiunea voastra am mers si eu 2 zile pana la budapesta intr-o excursie, de recunoastere, dar nu am ajuns sa vizitez muzeul locomotivelor de langa gara Kelleti, in schimb am facut ture pe dunare in cautarea remorcherului Zoltan, dar povestea asta e pe un alt forum si nu vreau sa fiu off-topic
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
shikanne
Mesaje: 574
Membru din: Mar Ian 29, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de shikanne » Mar Mai 06, 2008 12:09 pm

@Victorian
Multumesc frumos de increderea pe care ai avut-o in mine si sper cu urmatoarele excursii pe care le voi organiza sa fii si tu printre noi....
Pe curand....

MiniCamera + bonus
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2209
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Mai 06, 2008 1:44 pm

cosmin78 scrie:Multumim Dorin!excelente fotografiile!asteptam si restul ambielajului :D
nu ai uitat sa fotografiezi in detaliu si partea sectionata...nu? :grin:

pe fundalul ultimei fotografii...ce este structura aceea din lemn,in stanga?o diorama pe baza
de caroiaje in constructie? :roll:
Da Cosmin, felicitari pentru spiritul de observatie!

La Freilassing exista si o "grupa" puternica de modelism feroviar, iar acolo in spate se vede o diorama H0 in constructie care reprezinta tocmai Bw Freilassing.

Ar fi de explicat ca Freilassing este o gara de frontiera, fiind ultima din Bavaria inainte de trecerea spre Salzburg, in Austria. Acum nu mai exista aceasta practica si am vazut in mod frecvent locomotive germane care trec granita in Austria sau invers, insa in principiu exista obiceiul ca de la granita o garnitura sa fie preluata de locomotiva tarii respective. De aceea, atat la Salzburg cat si la Freilassing existau depouri importante, care puteau adaposti si face in mod operativ servicii pentru aceste masini. La fel era spre exemplu la Predeal, statie de frontiera intre Regatul Romaniei si Imperiul Austro-Ungar, pana in 1918.

Odata cu unificarea parcului feroviar pe intreaga Europa, dupa 2006 acest depou de la Freilassing a devenit foarte mare pentru nevoile actuale si a fost transformat in muzeu, gazduind diverse activitati de promovare a istoriei feroviare.

Diorama respectiva ocupa exact locul destinat unei locomotive, iar felul cum a fost amplasata face ca modelistii sa poata beneficia de existenta gropii de vizitare dintre sine pentru a realiza legaturile electrice pe sub diorama!

Desigur, am realizat un intreg "mozaic" atat al partii intregi, cat si a partii sectionate. Daca este interes pentru asta, pot pune in continuare poze.

Ambielajul este poate mai putin spectaculos decat la alte locomotive, fiindca locomotiva B IX are sasiul exterior (adica in "afara" rotilor) si dincolo de el mai exista doar biela motoare si cea cuploare, in timp ce toata distributia de tip Stephenson este interioara si nu este vizibila.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mai 07, 2008 12:54 am

Salut

discutia despre locomotiva Bavareza poate continua aici

Felicitari pentru excursie!
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Scrie răspuns


Înapoi la “Anunturi, intalniri ale pasionatilor.”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat