Automotor TFG ex-BR 614 - Fleischmann

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Salut,

Fleischmann are matritele pentru automotorul ex-BR 614 al TFG (Art. Nr. 4431K si 4433K) si in principiu ar fi interesata de un model romanesc.
Matrita e veche, insa actualizata (cupla scurta) si lungimea este cam 1/100. Modelul ar avea doua mici compromisuri (usile de la comp. de bagaje si ferestre toate ghilotina), ar avea insa vopsirea si inscriptionarea perfect corecte.

Pareri?

Asa circula la TFG:
http://api.photoshop.com/v1.0/accounts/55b87b80b5a1492b9539b81dfb36407f/assets/2e490c7548c54ae7b6bac68170189c22/renditions/1024.jpg?md=1327750731000
foto 060-EA
 
Buna,

Pretul ar fi probabil echivalent cu cel al modelului german pe aceeasi baza (Articol 4431 pentru capete, 4433 pentru vagonul de mijloc).

Personal mi se pare interesant, intrucat imi place prototipul real si istoria sa si pentru ca un automotor Diesel privat se poate folosi pe orice diorama, insa e drept ca parerea mea nu e reprezentativa pentru modelistul roman...
 
Vopsit si inscriptionat (lipsesc cateva inscriptii) cu cateva ore inainte de deschiderea targului:


foto Horia Radulescu colectia Fleischmann / Modelleisenbahn München GmbH
 
Pentru cei ce nu au rabdare sa caute pretul pentru Fleischmann 4431, in magazinele din Germania este in prezent redus de la 219 Euro(pret recomandat) la 159 de Euro. Vagonul intermediar se vinde cu ~ 36 de Euro. Deci vb.de un pret ~260 de Euro pentru toata garnitura. La noi nu cred ca se pune problema sa dea Fleischmann un pret atat de bun pentru dealeri.( ma refer la 159 euro)

Pretul in sine nu e rau. Pacat ca e 1/100 si e un model conceput in "secolul trecut" :wink:, poate mai lasa si ei din pret.
Chiar si asa insa pe mine unul nu ma intereseaza. Cred ca ar fi o idee buna sa deschideti un chestionar bazat strict pe intrebarea daca exista doritori pentru asa ceva.

Oricum, pentru amatorii de material rulant romanesc este o buna posibilitate sa-si demonstreze afinitatea si dorinta de a avea diversitate pe sine. Este un lucru clar ca pentru acest model nu exista o alternativa de la alta firma.
 
La cat de liniste e pe subiectul asta, am impresia ca ori titlul nu a suscitat interes pentru ca nu e este o garnitura de tren cunoscuta ori nu exista interes pentru modele romanesti cu exceptia CFR. La cata valva se face pe tema modelelor romanesti, nu inteleg brusc dezinteresul total fata de o posibila noua aparitie. Oameni buni e vorba de o garnitura automotor care da posibilitatea unei diversificari de modele!
 
Buna,

Acelasi este si argumentul meu: este un automotor diesel care se poate folosi pe orice diorama, ba cel care nu are loc sau bani poate cumpara doar "capetele".

Daca vad insa ce discutii au fost la subiectul cu EA-ul "Rompetrol", unde a existat si argumentul de neinteles pentru mine "nu e CFR deci nu ma intereseaza", ar fi si asta o explicatie. Pe alte forumuri diferiti "copii" de la 12 la 50 de ani au declarat razboi "privatilor" pana si in semnaturile lor asa ca totul este posibil.

614 de la Fleischmann e un model destul de vechi si cu anumite compromisuri care s-au enumerat mai sus. Este insa si singurul si producatorul se arata interesat sa-l fabrice si in versiunea romaneasca, altfel nu si-ar fi dat osteneala sa vopseasca un prototip pe care sa-l arate la targ diferitilor distribuitori.
 
Salut,

Cred c㒠titlul nu sugereaz㒠la prima vedere c㒠este vorba despre un tren ce ruleaz㒠în România. Un titlu cu "CFR" capteaz㒠- aşa cum este şi normal - mult mai uşor atenţia modeliştilor români.
Lă’sând acest aspect la o parte, deşi garnitura în sine nu este foarte spectaculoasă’, eu cred c㒠se va vinde (foarte) bine datorit㒠faptului c㒠va putea crea diversitate pe o dioram㒠sau chiar într-o vitrină’.
Faptul c㒠o firm㒠precum Fleischamnn ne acord㒠atenţie este un lucru foarte pozitiv, Fleischmann are multe modele de locomotive epoca 2 ce pot fi ceferizate uşor, trebuie doar s㒠le demonstră’m prin comenzi sau precomenzi c㒠merită’m acest lucru.
Eu unul abia aştept s㒠fie disponibil automotorul...

cu bine,
Markus
 
Un astfel de Automotor trece prin faţa casei mele deci sigur c㒠aş vrea s㒠îl am, sau mă’car s㒠visez c㒠exist㒠şi pot s㒠îl iau.
 
Buna,

Firma Fleischmann nu cred ca a vopsit acel prototip de florile marului. Raspunsul e cat se poate de simplu: interes din partea producatorului exista, in conditiile aratate mai sus, daca va exista un asemenea model pe piata depinde exclusiv de interesul pe care il acorda acestui subiect distribuitorii si cumparatorii.

Modelul-prototip a fost aratat mai multor distribuitori din Romania la targul de la Nurnberg si interesul nu a fost enorm, asa ca personal sunt destul de sceptic.
 
problema nu e ca e tfg si nu cfr, problema e ca nu e chiar asa de popular / cunoscut.... e oarecum o noutate si in acelasi timp o raritate pe liniile noastre (daca ne raportam la vechimea/desitatea EA-urilor si DA-urilor, vagoanelor Y, ramelor TE, etc.)
 
Pai daca maine cumpara printr-o minune CFR-ul, Traxx sau Siemens , asteptam inca douazeci de ani sa apara si modele la scara? Asta ca sa devina populare... Pai nici ca o sa fie varietate de modele daca clientela nu vrea decat DA si EA clasic... Pai pe afara lumea asteapta noutati absolute in modele la scara , reproduceri de material rulant epoca 5 si 6, vezi Vectron sau BR187, Vossloh Euro4000 si in Romania lumea asteapta inca sa vina "americanii". :confused:
 
Buna,

Nu e "oarecum" o noutate, va fi o noutate daca va exista interes pe piata. Daca firma ar fi fost sigura de sansele modelului pe piata din Romania, cu specificitatile sale, ar fi aparut in catalogul de noutati alaturi de seturile "Dacia" pe N si vagonul acoperit pe 2 osii H0.
 
Poate spre rusinea mea, azi am aflat de aceasta "nazbatie" a celor de la Fleischmann de a propune un automotor in schema de vopsire romaneasca. Este adevarat ca TFG nu este CFR, dar nu ar trebui sa fie un impediment in a fi acceptat de modelistii feroviari romani. Am vazut si diverse presupuneri despre motivele pentru care modelistii au ramas inerti la aflarea acestei vesti. Motive cred ca sunt multe, unele mai usor de explicat, unele mai greu, dar nu sunt de acord cu ideea de a cumpara orice pentru a creste piata! Problema asta s-a mai pus si cu alte ocazii si, zic eu, e gresita. Daca mai vorbim si de "a merita", deja e rau! Ca si cum doar clientii au interese, in timp ce producatorii / vanzatorii nu! Eu cred ca producatorii / vanzatorii castiga atunci cand produc / vand ca si cumparatorii atunci cand cumpara.
Din punctul meu de vedere, BR 614 de Fleischmann are bube: este la scara 1/100, are tampoanele mai sus decat cele de la Roco / Tillig / Piko / ACME / ... Apoi, BR 614 are peretii laterali in doua ape (stiu motivul, dar nu ma impresioneaza) ceea ce ma face sa il asociez cu ideea de vehicul urban (autobuz, tramvai). Prefer sa ma bucur de un BR 628 de Roco, in vopsire DB verde/alb pentru ca seamana cu CFR clasa 92 (de-aia l-am si cumparat), decat sa cumpar kitsch-ul de la Fleischmann.
 
Buna Vali,

A vorbi despre "Kitsch" mi se pare deplasat si, venind din partea ta, un act de rau vointa. Firma face o propunere, si are corectitudinea de a spune ce defecte evidente va avea modelul. Un model cu compromisuri nu este un "kitsch" ci un model cu compromisuri.

Nu inteleg de asemenea treaba cu peretii incinati la partea superioara. Asa este trenul real, pentru ca trebuia sa fie din 1974 cu un sistem de inclinare pasiva, asa sunt si automotoarele mai recente germane seriile 610, 611 si 612. Nu au nimic de-a face cu tramvaiele sau cu alte vehicule.

As prefera sa avem in discutie argumente obiective, nu "nazbatii" precum cele de mai sus.
 
Poate ca nu m-am exprimat destul de clar, eram uimit ca se pune din nou problema de a fi sau a nu fi merituosi! Parca ar trebui sa fim niste copii care il asteapta pe Mosu'! Daca spunem poezia frumos, poate isi goleste tot sacul sub bradul nostru sau in ghetute!
Hai sa traduc putin mesajul anterior: Cand spun "kitsch" ma refer la scara lungimii, de 1:100. Poate ca e un cuvant dur, dar exprima ce vad eu. Inteleg motivele care au dus la aparitia acestei "deformari", aceasta scara de 1:100 aplicata doar lungimii, dar eu nu o pot accepta, la fel cum nu-mi plac tampoanele mai inaltate. Horia, tu ii spui "compromis", eu am fost mai dur pentru ca stiu ca se poate si mai bine (vad la altii, chiar daca nu fabrica acest model). As spune mai degraba compromis cand il cumpar si il accept in lipsa de altceva, nu la momentul productiei.
Referitor la pereti, am vorbit de BR 614 in realitate si nu de model. Fleischmann a reprodus corect acea inclinatie, doar ca mie nu imi e pe plac si imi aminteste de altceva.
Asa vad eu lucrurile. In schimb sunt convins ca va exista o piata si pentru varianta TFG asa cum exista si pentru varianta DB. Sunt modelisti care vor putea inchide ochii la cele discutate si se vor bucura ca "nazbatia" alearga pe liniile lor.
Am vazut nedumerire ca lumea nu prea a dat buzna sa-si arate interesul pentru acest automotor si am cautat posibile explicatii.
 
Buna Vali,

Atunci hai sa nu amestecam lucrurile.

Privind opinia ta personala asupra formei prototipului real, ai tot dreptul sa o exprimi insa ar fi trebuit clar diferentiata de cea asupra modelului.

Privind lungimea la 1:100, compromisul exista de 46 de ani multumita lui Willi Ade, acelasi Willi Ade care mai tarziu a facut si primele vagoane la scara exacta 1:87. Exista oameni care si azi cumpara numai 1:100 pentru ca au o gara de 2,00m lungime si nu le incap trenuri de 5, 6, 7 vagoane mai lungi. Este un compromis pe care il accepti sau il refuzi, insa nu-l poti defini ca "kitsch"
Te rog citeste in dictionar sensul cuvantului pe care l-ai intrebuintat si vei vedea ca nu l-ai inteles. Nu e vorba de a fi dur sau mai putin dur, e vorba de a bate sau nu campii.
 
Horia, eu asa il vad, dar nu are sens sa mai despicam firul in patru - de fapt, tine de punctul de vedere al fiecaruia.

Off topic: Ti-am trimis un PM despre o problema cu totul diferita. Cand ai timp, da-mi, te rog, un raspuns! Merci!