Interviu cu Amintiri Feroviare.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sandy trebuie sa intelegem ca piata din Romania este mica iar in acest caz un proiect ca sa se faca el trebuie sa se poata vinde si afara, sau macar o parte din el.
Partea buna zic eu este ca nu au spus nu la proiecte 100% romanesti, au spus la multe proiecte "sunt in vederea noastra in viitorul apropiat" si asta trebuie sa ne bucure.
Pe de alta parte eu ma asteptam la mai multe pareri, critici, mai la obiect, cu privire la produsele realizate pana acum, ma asteptam la un pic mai multa interactiune intre pasionati si AF, dar cum spuneam si mai sus ma bucur ca a fost si asa si poate ca la urmatorul vom fi mai pregatiti.
 
Sincer eu nu inteleg nimic: am atras atentia asupra calitatii slabe care te impinge sa cauti piese de schimb! - iar raspunsuri pixu'! Am vorbit despre solutii tampite adoptate in proiectare (vezi faruri EA, portcupla fara culisa) - din nou pixu'!
Modele noi - pixu'!
Concluzie: pixu'! Gresesc?
Nici Breda nu se poate CeFeRiza? Epoca 3 si 4? Eu nu stiu cat de apropiata e matrita ACME de Breda romaneasca.

Si inca ceva: la ce si cui serveste EA-ul de la Rompetrol? Ca cisterne Rompetrol nu sunt, iar daca vor fi, cate ar trebui sa fie ca sa dea bine? Si in final, blochezi o locomotiva la o singura garnitura, ca la altceva nu se pupa?
 
Eu nu inteleg ce nu intelegi tu din ce am zis eu mai sus :).

Am asteptat sa vad mai multe intrebari la obiect, sa vad critici mai multe, pareri despre produsele AF si nu discutii si povesti intre pasionati, eu cred asa, ba nu, eu cred asa sau intrebari de genul : "ce modele va face AF in urmatorii 40 ani?"
Ma fac inteles acum?

Sa dau un exemplu, poate daca 20 sau 30 de oameni scriau "de ce nu sunt piese de schimb?", eforturile AF de a rezolva aceasta problema s-ar mari, si atunci si insistentele dealer-ilor pentru aceste piese ar fi justificate, dar daca doar 2 s-au plans de asta poate ramane doar o problema care trebuie rezolvata cand se poate.
Parerea mea.
 
Eu nu m-am referit la modul in care modelistii au tratat oportunitatea de a "discuta" cu Dl. Corodescu, ci la raspunsurile oferite! Problema pieselor a fost atinsa, problema calitatii mai putin, problema exactitatii detaliilor deloc si s-a discutat putin despre modelele viitoare. Pentru piese exista promisiuni (fara un motiv clar de a crede in ele, dar sper sa ma insel), calitatea slaba poate fi remediata prin furnizarea de piese (mai ieftine, daca tot nu se umbla si la fabricatie), respectarea realitatii - nediscutata - vom vedea daca vor mai fi boghiuri rosii de EA, iar viitorul suna... asa cum suna! Asta n-am inteles - adica am inteles ce nu-mi doream!
De exemplu, nu cred ca fabricantul (Chinezu') nu ar face piese de schimb pe bani, la comanda! Cred in schimb ca e o problema cu ala care trebuie sa scoata banii si sa-i blocheze in piese! Habar n-am care e rulajul lor si cred ca cineva se teme de stocuri pe care se aseaza in final cateva degete de praf!
 
Cu piesele de schimb este într-adevă’r o problemă’. Eu la Delfinul meu nu aveam cabina la unul din capete şi dealer-ul mi-a trimis o alt㒠locomotiv㒠deoarece nu exist㒠piese. :D . De spus ar fi multe, dar noi românii cam evită’m adevă’rul, s㒠nu supă’ră’m. :( . Am dou㒠EA-uri şi cred c㒠altele numai cumpă’r, nu c㒠nu mi-aş dori, dar totul se rezum㒠la bani. Cred c㒠la alte preţuri, ceva mai mici, s-ar vinde mult mai multe modele româneşti, mai ales c㒠din câte înţeleg, se fac modele care se aseamă’n㒠cu cele din Italia, deci aceeaşi matriţă’, adic㒠aceeaşi Mă’rie cu alt㒠pă’lă’rie. Sper s㒠nu supă’r cu aceast㒠pă’rere, dar cred c㒠preţurile sunt cam mari la materialul ce are scris pe el CFR, atât la locomotive cât şi la vagoane.
 
O zic ca parere personala: preturile de la AF nu mi se par atat de mari! E drept ca nici calitatea nu e o virtute la ei iar o crestere de pret nu s-ar justifica! Iar T2s-ul este o dovada clara de produs care nu face banii, cu tot nivelul ridicat de detaliere! Exclud din discutie nesimtirea celor de la Piko sau ratarea de la Heris.
Hai sa luam de exemplu un vagon LS Models, care pentru mine a devenit etalon: un vagon de 303 mm, matrita noua sau prima reeditare este undeva la 50 de iepuroi! Electrotren-ul la fel. Asta inseamna azi cam 260 RON. Si n-ai ce sa-i reprosezi! Un Roco tinde sa depaseasca pretul de la LS Models, dar jucaria nu prea seamana cu realitatea. Un AVA 200 de AF il gasesti la 180 RON. Are lipsuri, dar pretul e mai jos. ACME are lipsuri, dar vinde scump! Dar ACME nu face in mod direct CFR-uri.
EA-ul e matrita noua (zic ei pe undeva ca au preluat elemente de la V63, dar carcasa e clar noua). Eu nu am gasit V63 de ACME la vanzare, ci doar ca o promisiune de viitor. Deci e o gandire cu bataie mai lunga - ca se va dezvolta pe acelasi schelet un alt proiect. La lansare, un EA a fost sub 200 de iepuroi. Ia si compara cu alte modele facute cu matrite noi!
Pana la urma, ce preturi crezi ca sunt bune? Sau cat de mult trebuie sa scada calitatea ca sa rezulte "un pret bun"? Vezi noul etajat Hobby de la Piko si compara-l cu vagoanele AF! Etajatul ala nu e scump, e nesimtit de scump! Iar unul profi e deja banc prost!
 
Prin anii 1980, cumpă’ram de la magazinul Victoria sau Cireşarii locomotive cu 300 lei, iar salariul mediu dac㒠îmi aduc bine aminte era pe la 2100 lei ( leii aceia vechi , vechi :D ). Pe cale de consecinţ㒠înseamn㒠c㒠astă’zi salariul mediu este de 4900 ron, raportat la preţul unei locomotive. Dac㒠acest hobby se adreseaz㒠celor cu bani atunci preţul este ok.
 
sa ma bag si eu,desi cam tarziu...s-a cerut parerea despre produsele actuale pentru ca...altele nu vor mai fi! proiecte noi nu,ci doar produse pe baza altor modele aflate in fabricatie la ACME.Florin o tot tine una buna cu criticile la modelele actuale....pai Sandy ce a intrebat??adica a atins toate problemele de ordin calitativ...rame decojite,comportament rigid la unele vagoane, plastic transparent, rulaj zgomotos la EA, finisaje cam din topor (vezi culoarea boghiurilor) etc...
se poate mentine o calitate constanta?si care fu raspunsul?ca mana de lucru e de vina (calific-o!!) + o trimitere in ograda "vecinilor".
ce am inteles eu din toate raspunsurile AF...asta avem,asta va dam...vreti, nu vreti, asta aveti....mai vreti?
eu nu ma feresc sa spun adevarul,nu am de pierdut nici de castigat,lucrurile trebuiesc spuse asa cum sunt. altfel ne ascundem dupa deget si ridicam in slavi produsele pe care am dat bani, in dos injuram printre dinti, iar fabricantul tot ce stie,aia face.
sincer sa fiu, m-a cam dezamagit atitudinea adoptata de fabricant, ma asteptam la mai mult. multe raspunsuri negative si evazive,prea putine pe asteptarile pasionatilor.
concluzie?vreti locomotive cu abur?modificati sau dati la modificat...vreti modele noi?idem sau la sf.Asteapta.
 
Stii vorba aia: "La tati ni-i greu!", toti vrem sa dam cat mai putini bani iar calitatea sa fie peste orice intalnit pana acum, dar nu se poate! In primul rand ca fabricantii si comerciantii se uita in jur, la preturile celorlalti (mai putin Piko). Nimeni nu forteaza nota (mai putin Piko), dar nici nu va da inapoi de la o bucatica de cascaval castigata usor. Piata a fost obisnuita cu preturile astea, asa ca mai putin importante sunt costurile de productie.
Nu ma scald in bani, dar se stie ca trenuletul electric e un hobby scump. Asa a fost obisnuita lumea si nici un fabricat nu are motive sa dea inapoi! Ce s-a intamplat la noi in perioada comunista e altceva! Mai ales dupa '75 - '80! Mi-e greu sa fac o comparatie intre a avea bani, dar a nu avea ce cumpara si a nu avea bani, dar a avea ce cumpara!
comportament rigid la unele vagoane
Sper ca s-a ameliorat o data cu noul set de AVA200 salon, care au prinderea boghiului modificata, cu pivot despicat, cu cleme, ca la majoritatea constuctiilor. Revin la ce zicea Horia, ca vechiul boghiu, cel cu surub, a fost "imprumutat" de la LS Models pentru AVA200. Acum AVA200 are propriul boghiu, montat intr-o articulatie mai "mobila", dar... este ceva mai grosolan.
 
Cosmin, sunt de accord cu tine insa sa nu uitam, acme sau af sau roco, sau cine vrei tu, sunt in acest domeniu ca sa faca bani, nu ca sa ne multumeasca pe noi, nu ca ar fi pasionati ci repet, ca sa faca bani :), exact la fel ca in orice alt domeniu, exact la fel cum fiecare merge dimineata la servici. Asta este firea lucrurilor.
Ori atata timp cat piata din Romania nu poate cumpara nici atat cat se face acum la ce sa ne asteptam? Atata timp cat AF nu are nici un concurent la ce sa ne asteptam?
Uite un exemplu, la unguri sunt infinit mai multe modele ca la noi si totusi cand apare unul noi se vinde repejor sau imediat, la noi un model nou sta si 1 an pe stocurile magazinelor desi sunt putine modele. De ce? Pentru ca asta este piata, nu are inca putere sa inghita mai multe modele.
Nu vreau sa tin partea AF, sa nu fiu judecat gresit, am avut si eu multe critici pe care le-am transmis inspre ei insa sa vedem si lucrurile bune. Nu putem spune ca nu exista deloc interes pentru a scoate niste produse mai bune. Daca ne uitam la ava 200 sau la EA cu atentie observam ca de la o serie la alta au aparut mici detalii suplimentare pe care puteau sa nu le puna. Desigur ca se mai pot imbunatati si multe dar din pacate totul se rezuma la bani, bani pe care piata din RO deocamdata nu ii are.
Parerea mea.
 
Avand in vedere faptul ca nici n-au in gand sa faca un model de LDH, eu i-am scos de la suflet.
Oameni rai!
 
Robert, nu trebuie sa judecam asa; Este vorba de un producator, de un agent economic, iar scopul principal al agentului economic este prestarea de diverse activitati in scopul aducerii de profit; scrie in manualul de economie de liceu.

Atunci cand au scos EA-ul toata lumea a fost extaziata, iar acum dam cu pietre. Nimeni nu este perfect asa cum nici modelele lor nu sunt perfecte.

Hai sa nu comparam modele de 3-400 de euro cu modele de pana in 200 de euro. Srtict din punctul meu de vedere, modelele ACME au, in general, un pret corect.

In ceea ce priveste strategia lor de viitor in ceea ce priveste modelele CFR, e decizia lor.

Singurele lucruri pe care le putem face noi sunt:
1. sa speram
2. sa le furnizam cat mai multe informatii si sugestii; cu siguranta ca vor tine cont de ele atata timp cat sunt pe aceeasi lungime de unda cu planurile lor.

In ceea ce ma priveste pe mine, este un producator caruia in acord credit in viitor si care la expozitia de la BV mi-a creat o enorma bucurie atunci cand au venit cu un model REAL si FUNCTIONAL. Mi-am spus: uite, oamenii astia chiar se tin de cuvant; ceea ce au spus ca fac, au facut.

Inchei aici cu speranta ca vom avea parte si de alte surprize placute din partea lor (si nu numai).
 
andreiul a spus:
Robert, nu trebuie sa judecam asa; Este vorba de un producator, de un agent economic, iar scopul principal al agentului economic este prestarea de diverse activitati in scopul aducerii de profit; scrie in manualul de economie de liceu.

Atunci cand au scos EA-ul toata lumea a fost extaziata, iar acum dam cu pietre. Nimeni nu este perfect asa cum nici modelele lor nu sunt perfecte.

Hai sa nu comparam modele de 3-400 de euro cu modele de pana in 200 de euro. Srtict din punctul meu de vedere, modelele ACME au, in general, un pret corect.

In ceea ce priveste strategia lor de viitor in ceea ce priveste modelele CFR, e decizia lor.

Singurele lucruri pe care le putem face noi sunt:
1. sa speram
2. sa le furnizam cat mai multe informatii si sugestii; cu siguranta ca vor tine cont de ele atata timp cat sunt pe aceeasi lungime de unda cu planurile lor.

In ceea ce ma priveste pe mine, este un producator caruia in acord credit in viitor si care la expozitia de la BV mi-a creat o enorma bucurie atunci cand au venit cu un model REAL si FUNCTIONAL. Mi-am spus: uite, oamenii astia chiar se tin de cuvant; ceea ce au spus ca fac, au facut.

Inchei aici cu speranta ca vom avea parte si de alte surprize placute din partea lor (si nu numai).

Gogule, eu nu am dat cu pietre. Eu, n-am avut nici un fel de problema cu produsele cumparate de la ei.
Doar m-am enervat ca nu fac si LDH-ul. :-x

In rest, toata stima!

:cafea:
 
cosmin78 a zis:
sa ma bag si eu,desi cam tarziu...s-a cerut parerea despre produsele actuale pentru ca...altele nu vor mai fi! proiecte noi nu,ci doar produse pe baza altor modele aflate in fabricatie la ACME.Florin o tot tine una buna cu criticile la modelele actuale....pai Sandy ce a intrebat??adica a atins toate problemele de ordin calitativ...rame decojite,comportament rigid la unele vagoane, plastic transparent, rulaj zgomotos la EA, finisaje cam din topor (vezi culoarea boghiurilor) etc...
se poate mentine o calitate constanta?si care fu raspunsul?ca mana de lucru e de vina (calific-o!!) + o trimitere in ograda "vecinilor".
ce am inteles eu din toate raspunsurile AF...asta avem,asta va dam...vreti, nu vreti, asta aveti....mai vreti?
eu nu ma feresc sa spun adevarul,nu am de pierdut nici de castigat,lucrurile trebuiesc spuse asa cum sunt. altfel ne ascundem dupa deget si ridicam in slavi produsele pe care am dat bani, in dos injuram printre dinti, iar fabricantul tot ce stie,aia face.
sincer sa fiu, m-a cam dezamagit atitudinea adoptata de fabricant, ma asteptam la mai mult. multe raspunsuri negative si evazive,prea putine pe asteptarile pasionatilor.
concluzie?vreti locomotive cu abur?modificati sau dati la modificat...vreti modele noi?idem sau la sf.Asteapta.

Cosmin a sintetizat PERFECT si pertinent doleantele trenulistului roman !!! 8)

Vreti / nu vreti, meniul nostru asta e !!! Serviti sau nu ???
Cam asa citesc eu interviul celor de la AF !!!

La acestea as mai adauga si eu ceva:
Vad ca mereu se se face mare TAPAJ ca:
1--- " Ba sunt locomotive sau vagoane produse in serie mica ".
2---"Ba producatorul s-a straduit, haideti sa le cumparam asa cum sunt."
3---" ...sa zicem MERCI ! ca se produc si astea !"


1--- Serie mica---pai ha sa o lamurim si pe asta , ca e greuuuuu:
---serie mica e atunci cand se fac cateva zeci de modele ( maxim si cu indulgenta pana intr-o suta-200 de bucati)
Iar gradul de detalierea este net superior a ceea se se gaseste in mod curent pe piata !!!! Gresesc cumva ????
Nu ma astept sa cumpar EA sau DA cu detalii de Weinert la 170 euro....DAR nici nu pot cumpara locomotive cu grave defecte de proiectare / montare etc etc etc.

De ce LSModels sau Railtop pot produce vagoane de calatori de o calitate exceptionala si pline de detalii, iar altii nu ?
Stiti, banii pe care ii plateste modelistul roman sunt tot ..bani !

Ori locomotivele DA-060 sau Ea-urile au fost produse cam in productie de MASA si vandute la preturi de serie mica !
Iar daca le produci in serie mare, apoi si pretul fa-l in consecinta !

Dar stai, mai avem ceva pentru trenulistul-roman-care-cumpara-orice-inscriptionat-CFR=PRET MAREEEE !

De fapt, ca sa NU fiu inteles gresit, trenulistul roman cumpara orice si la orice pret pentru ca NU ARE INCOTRO !


2---Ok, cumparam cumparam dar...la preturile astea si la "calitatzurile " astea, eu am zis un mare NO, thank you !!!!
Cum s-a mai spus , sunt si alti producatori care lucreaza tot in China, dar la alte preturi si la o calitate muuult mai buna !

De curiozitate, a avut cineva bunavointa sa desfaca un vagon cuseta de la RailTop ???? Pai fratilor, te sperii de cate detalii au fost puse ...patuturi minuscule ce se rabateaza, decaluri la WC ( care oricum NU se vad decat daca se desface vagonul, dar ele SUNT acolo !!!), si cate si mai cate in pretul de 50 euro, deci se poate !

Ca sa nu mai spun de pretul vagonului etajat Piko, cel reeditat !!!!
Lipsa la decaluri etc, eu bag seama ca in loc sa se mearga inainte cu timpul, apoi se merge inapoi ! Asta legat de CALITATE !!!!

Si ca sa nu mai vorbesc de vagonul Heris, cela care " patineaza cu sabotii de frana pe sina " !


3---De merci, spunem MERCI! ca se produc, dar ele sunt ba vagoane inexacte, ba locomotive "dansatoare", ba nu respecta schema de culori ca " nu a putut face dunga in curba", ba "aia e matrita" .

Ce trebuie sa inteleaga producatorul X de trenulete romanesti este ca noi, romanii, tot cu BANI il platim. NU facem troc sau altceva !

Apoi daca banii nostri is buni, asa vrem si NOI trenulete la o calitate BUNA !
<i></i>

Off off, mai mai !


Marius.

PS: Pentru a nu fi suspectat de rea vointa atat va spun: la nivelul anului 2008 , achizitionasem cam tot ce se putea in materie de vagon CFR, fie de marfa sau de calatori.
Nu luasem locomotiva DA !!!
Dar cand am vazut in ce fel evolueza lucrurile : adica pretul in SUS si calitatea in JOS-apoi m-am oprit !:wink:
 
andreiul a spus:
...
Singurele lucruri pe care le putem face noi sunt:
1. sa speram
2. sa le furnizam cat mai multe informatii si sugestii; cu siguranta ca vor tine cont de ele atata timp cat sunt pe aceeasi lungime de unda cu planurile lor.

...

Uite o problema mare pentru producatori, nu au informatii despre materialul rulant CFR mai vechi. Daca la locomotive se gaseste un plan si zeci de poze la vagoane este f.greu sa faci ceva corect.

Asa cum zicea AF zilele trecute daca ii ajutam cu documentatia o sa avem vagoane de marfa si vagoane de calatori, de la ep II la ep IV. Un exemplu bun este vagonul de marfa tip F, modelul exista la ACME dar lipseste documentatia.

La vagoane de calatori putem avea modele ep IV incepand cu seria 40 (ulterior 57), un vagon ce acopera 40 de ani de activitate feroviara.
Poate vom avea si primul vagon de posta/bagaje.

Problema? Lipsa documentatiei.
 
Fratilor ce tot discutati atata....oricum numai AF o sa faca modele romanesti in masa. Daca tot vreti sa iasa ceva macar faceti cumva si ajutati aceasta firma cu informatii sfaturi si altele ! Numa critici , numa reprosuri si galceava la greu ! Jur ca imi vine sa o iau la fuga cand citesc ce ati scris !

Retineti ca e singurul producator de modele romanesti ! Deci da, nu aveti incotro, asta e adevarul ! Toti aveti impresia ca AF va trateaza cu spatele. Daca vreti ca acest producator sa faca ceva mai bun ajutati-l !

Poate ca si producatorul AF are nevoie de ajutorul vostru , dar la cum abordati subiectele chiar credeti ca mai are chef sa discute cu cineva ?? Va asteptati sa vina sa va intrebe pe voi cum sa faca un vagon dupa toate comentariile pe care le lansati ?

Mor de ciuda ca nu am bani sa le cumpar, nu stiti ce impact au avut asupra mea cand le-am vazut ! Mai ales pentru simplul fapt ca am circulat cu cele reale o gramada de timp si am o sumedenie de amintiri !

Si daca nu iese LDH-ul asta este.... e greu sa faci o locomotiva de la 0, mai ales cand sunt atatea probleme cu banii, mai ales cand piata e destul de mica si mai ales cand toti vor sa dea cat mai putini bani....dar e greu sa te pui in situatia unui producator sa vezi cum stau treburile.
 
Incep eu cu o sugestie - mottoul firmei sa fie "Merge si asa".
Daca posturile vor fi numai cu ridicat in slavi, n-o sa vezi nici o imbunatatire.
Si sorry, de pus pana una alta eu ma pun in situatia unui cumparator, nu a unui producator (oricare ar fi el). Daca vrea sa castige, sa faca bine sa si investeasca. De exemplu sa cumpere diversele documentatii, nu sa le astepte de pe forumuri cum sugera cineva mai sus.
Parerea mea, normal.
 
Gam3 a spus:
andreiul a spus:
...
Singurele lucruri pe care le putem face noi sunt:
1. sa speram
2. sa le furnizam cat mai multe informatii si sugestii; cu siguranta ca vor tine cont de ele atata timp cat sunt pe aceeasi lungime de unda cu planurile lor.

...

Uite o problema mare pentru producatori, nu au informatii despre materialul rulant CFR mai vechi. Daca la locomotive se gaseste un plan si zeci de poze la vagoane este f.greu sa faci ceva corect.

Asa cum zicea AF zilele trecute daca ii ajutam cu documentatia o sa avem vagoane de marfa si vagoane de calatori, de la ep II la ep IV. Un exemplu bun este vagonul de marfa tip F, modelul exista la ACME dar lipseste documentatia.

....

Problema? Lipsa documentatiei.

Oare pentru ca acele vagoane de tip F nu au fost la CFR ? :D
Personal am cautat informatii despre aceste vagoane si in afara de ceva amintiri "vagi" ca asa ceva ar fi fost si la noi (cel mai probabil ceva ramasite din vremea cand alaturi de Germania si Italia ne razboiam cu rusii) nimeni nu pare sa stie ceva. Si crede-ma ca am rascolit !

Despre vagoanele clasa stiu ca se pregateste o lucrare foarte interesanta cu destula documentatie. Poatre trebuie luat legatura cu autorul, membru si el pe acest forum....
 
Despre vagonul tip F nu ma pot pronunta, probabil AF stie ceva de vrea sa faca vagonul respectiv.

Cat priveste vagoanele de calatori cei de la AF vor primi din partea mea si a lui Horia tot ajutorul pentru realizarea de modele corecte, cartea nu o facem pentru noi doi. Mai departe este treaba producatorului daca vrea sa produca vagoanele de calatori, atentie numai cele din seria 74.000/ 40 si actuala 57, pentru alta serie nu dispun de un model de plecare.